Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teillä lapsena sääntö, ettei kavereiden luona saanut syödä?

Vierailija
10.02.2021 |

Omat vanhempani tekivät pitkää päivää ja kerran kun olin kaverilla neljän aikaan ja heillä oli ruoka-aika, minullekin tarjottiin. Sitten kotona sain huudot. Jatkossa vatsa kurnien kieltäydyin ja se oli kyläpaikassa noloa. Kotona ei koskaan selitetty, miksi muualla ei saa syödä vaikka tarjotaan.

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tuollaista sääntöä, mutta en osaa syödä muualla kuin omassa kodissa, joten sitä ei olisi edes tarvittu.

Vierailija
2/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi varmaan häpesivät että vieraat ruokkivat kakaraansa. Ei ollut sääntöä ja söinkin mahani täydeltä monet ja monet kerrat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut, vanhemmilleni oli ihan ok jos syön kavereilla mikäli satun siellä olemaan kun heillä on ruoka-aika ja minulle tarjotaan (aina tarjottiin, sama toisinpäin, jos mulla oli kaveri kylässä ja oli ruoka-aika heille tarjottiin myös).

Vierailija
4/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi yleensä kerroit vanhemmille varsinkaan kun selvisi ettei saisi syödä. Olisivat vetänyt napas täyteen ja ollut hiljaa. 

Vierailija
5/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kotona tarjottu koskaan kavereille. Kavereiden piti syömisen ajan odottaa mun huoneessa tai mieluiten ulkona.

Ap

Vierailija
6/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kotona tarjottu koskaan kavereille. Kavereiden piti syömisen ajan odottaa mun huoneessa tai mieluiten ulkona.

Ap

Sairasta

Vierailija
7/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut, mutta ei ruokaa kyllä tarjottukaan muualla. Korkeintaan jonkun jäätelön tai keksin saattoi joskus saada. Meillä kotona taas sai kavdritkin syödäkseen, jos sattuivat olemaan paikalla. Siksi käsky mennä kaverin huoneeseen odottamaan, että kaverin perhe oli syönyt, tuntuikin aina niin omituiselta.

Vierailija
8/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi yleensä kerroit vanhemmille varsinkaan kun selvisi ettei saisi syödä. Olisivat vetänyt napas täyteen ja ollut hiljaa. 

Kyseessä oli lapsi. Mistä hän olisi tiennyt, että vanhemmilta tulee huutoa.

Oma äiti ei tykännyt, että käyn kenenkään luona eikä meillekään saanut tulla. Äiti olisi hävennyt silmät päästään, jos jostain kumman syystä olisin syönyt jotain tarjottua ruokaa.

Vierailija
9/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kun ei ollut kenelläkään paljoa ruokaa. Ei edes kotona. Usein jäin ilman. Onneksi oli hyvä kouluruokailu muuten tuskin olisin edes hengissä enää.

Ei ole kovin rahaa nykyäänkään ruokaan, mutta silti ruokitaan lastenkin kaverit.

Vierailija
10/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä oli ihan samanlaista.

Vierailija
11/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sairasta

Meillä ruokaa tehtiin aina tasan 4 annosta, ei siitä olis riittänyt.

Vierailija
12/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoin omille lapsille, että kotiin pitää tulla syömään. Ei se minustakaan tuntunut kivalta, jos olin tehnyt ruuan ja lapset sanoi, että me syötiin jo. Samoin kotiinsa meni syömään ne lapset, joiden vanhempien tiesin tekevän heille ruokaa eli samalla pihalla asuvat. Jotain välipalaa tarjottiin vieraillekin.

Vierailija
13/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärästi muistan että jotain tuollaista kieltoa olisi saattanut ollakin. 

Tai sitten käytin sellaista tekosyynä ettei olisi tarvinnut syödä kavereiden luona :D

Jompi kumpi.

Vierailija
14/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut sellaista sääntöä, mutta ruoka-ajaksi piti mennä kotiin syömään. Yhden kaverin äiti oli kotiäiti ja teki minullekin aina voileipiä välipalaksi, muistelen edelleen lämmöllä tuota perhettä.

Vierailija
15/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai syötiin kaverin luona ja kaverit söivät meidän luona. Toki kyläilyt oli aina etukäteen sovittu, kun maalla etäisyydet oli pitkiä ja vanhemmat joutuivat kuskaamaan.

Kun sitten tultiin teini-ikään ja pääsi kulkemaan vapaammin, niin edelleen saatiin syödä missä haluttiin. Vanhemmille piti vain ilmoittaa missä menee ja jos oli tulossa vieraita.

Vierailija
16/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän vain,jos kersalla pahat allergiat.Meidän naapurin lapsella oli niin pahat ja erikoiset allergiat,että en uskaltanut tarjoilla mitään.Jos halus tarjota,aina piti kysyä, mitäs teidän ? saa tällä viikolla syödä?? Aina kysyn yleensä lapsen vanhemmilta onko allergioita,ennekuin tarjoon mitään.

Vierailija
17/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sairasta

Mikä sairaus sua vaivaa, kun tämmöisiä heittelet aivan tavallisiin juttuihin?

Tuota tehtiin todella monessa perheessä 80-luvulla. Tai sitten lähetettiin kotiin käymään ruokailun ajaksi.

ohis

Vierailija
18/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sairasta

Meillä ruokaa tehtiin aina tasan 4 annosta, ei siitä olis riittänyt.

Köyhien kakarat...

Vierailija
19/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota tehtiin todella monessa perheessä 80-luvulla. Tai sitten lähetettiin kotiin käymään ruokailun ajaksi.

Köyhillä on köyhien jutut

Vierailija
20/121 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ollut tuollaista sääntöä. Eikä meilläkään kavereita nälässä pidetty.

t. 90-luvun lamaperheen lapsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi