Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettämisen ja eron jälkeen lasten juhlat

Ei koskaan ehjä enää
10.02.2021 |

Puolisoni piti salasuhdetta monta kuukautta. Asian paljastuttua erohan siitä tuli. Ex toi pian salarakkaansa lasten elämään, meillä on yhteishuoltajuus. Ex:n teko oli minulle vaikea paikka, en ole selvinnyt siitä, vaikka erosta on jo pari vuotta. Välit on täysin poikki ex:n ja hänen sukuunsa. En voi käsittää, miten hänen lähisukunsakin hyväksyi tuon teon noin vaan helposti, uusi puoliso oli siellä heti sinut lähisuvun kanssa. No, pitäähän se tietysti entisten appivanhempien vaan lapsensa teko hyväksyä, ei kai siinä vaihtoehtoja ole.

Lasten vaihdot teemme niin, ettemme näe vanhempina toisiamme. Ex:n edellisestä näkemisestäni on n vuosi aikaa. Vanhemmalla lapsella on parin vuoden päästä rippijuhlat.. En usko, että pystyn yhteisiin rippijuhliin, hyvä jos edes samaan kirkkoon pystyn menemään. En usko, että aika parantaa, on tässä jo pari vuotta mennyt. Olen katkera, tiedän sen. En voi käsittää, miten kevyesti ex perheemme rikkoi. Ei osannut selittää tekoaan mitenkään muuten, kuin että rakastui työkaveriinsa eikä rakastanut enää minua. Ja sillä selvä. Mitään ennakkoon en osannut arvata.

Miten olette selvinneet vastaavista tuhoisista, kaiken rikkovista eroista? Sopuerot ovat eri asia, niistä ei kannata neuvoja tähän laittaa.. Miten tästä voi päästä yli niin, että pystyisin eksää näkemään esim lasten juhlissa?

Kommentit (488)

Vierailija
481/488 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua, olet sairas.

Vierailija
482/488 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan petetty ei pidä ikinä suostua menemään juhliin pettäjän kanssa vastoin omaa tahtoa. Kahdet juhlat ei ole missään tapauksessa lähelläkään riittävä syy poiketa tästä.

Jos vaatii, että petetty menee vastoin omaa tahtoa samoihin juhliin kuin pettäjä, niin tavallan hyväksytään ja tuetaan pettäjän toimintapoja sekä huononnetaan petetyn vanhemman jaksamista ja toipumista, joka on varsin tärkeä lapsen kannalta.

Eikös se ole päinvastoin? Siis se, että luulee kostavansa exälle kun ei mene lapsen juhlaan? Itse taas näen asian siten, että juuri juhlaan menemällä ja käyttäytymällä erityisen viehättävästi ja laittautumalla erityisen kauniiksi kostaa parhaiten. Vielä parempi jos saa " pikaheilan" aveciksi vain sitä tilaisuutta varten ja näyttelette äkkiä rakastanutta paria. Joku exälle tuntematon työtoveri saattaisi alkaa kavaljeeriksi. Pätevä sanonta kuuluu , että mikään ei ärsytä " vihamiestäsi" enempää kuin viehättävä käytös. Ole erityisen viehättävä niin tehoaa.

Tämä. Hyvä oivallus 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/488 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan petetty ei pidä ikinä suostua menemään juhliin pettäjän kanssa vastoin omaa tahtoa. Kahdet juhlat ei ole missään tapauksessa lähelläkään riittävä syy poiketa tästä.

Jos vaatii, että petetty menee vastoin omaa tahtoa samoihin juhliin kuin pettäjä, niin tavallan hyväksytään ja tuetaan pettäjän toimintapoja sekä huononnetaan petetyn vanhemman jaksamista ja toipumista, joka on varsin tärkeä lapsen kannalta.

Eikös se ole päinvastoin? Siis se, että luulee kostavansa exälle kun ei mene lapsen juhlaan? Itse taas näen asian siten, että juuri juhlaan menemällä ja käyttäytymällä erityisen viehättävästi ja laittautumalla erityisen kauniiksi kostaa parhaiten. Vielä parempi jos saa " pikaheilan" aveciksi vain sitä tilaisuutta varten ja näyttelette äkkiä rakastanutta paria. Joku exälle tuntematon työtoveri saattaisi alkaa kavaljeeriksi. Pätevä sanonta kuuluu , että mikään ei ärsytä " vihamiestäsi" enempää kuin viehättävä käytös. Ole erityisen viehättävä niin tehoaa.

En nyt tiedä, kuka luulee "kostavansa" exälle olemalla menemättä lasten juhliin. Se tehdään sen takia, ettei kertakakkiaan pysty. Miten joku kuvittelee, että kyseessä on joku naurettava "kostoyritys"?! Herrajestas, se, joka näin luulee, ei todellakaan tajua mitä tarkoittaa petos ja mitä kaikkea siinä on voinut tapahtua. Ympäristö tukee parhaiten, kun eivät laita lisää kuormaa päälle ja tekee kahdesta juhlasta isoa numeroa.

Vierailija
484/488 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh kiva rippijuhlat tulossa ja mutsi todennäköisesti pilaa ne rageemalla isälle ja sen vaimolle, että kukahan tässä on teini.

Vierailija
485/488 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto! Rippijuhlat tulossa ja ex erittäin epäkypsä ja vaikea.

Vierailija
486/488 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei koskaan kutsunut isää juhliini, se tuntui tosi pahalta isän puolesta ja omasta myös. Edes ylioppilasjuhliin ei saanut kutsua, kävi vaan koululla katsomassa lakituksen.

Minäkään en ”uskalla” järjestää yhteisiä juhlia vaan kutsun heidät aina eri aikaan, ettei äiti suutu. Häissä olivat samaan aikaan, mutta istuivat eri puolilla juhlatilaa.

Ja molemmat ovat olleet kuitenkin tahoillaan naimisissa yli 15 vuotta ja silti äiti haluaa jatkaa vihanpitoa...

Kuulostaa todella kurjalta. Oman vanhemman soisi olevan se aikuinen , eikä vellovan katkeruudessa.

Vierailija
487/488 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koin samanlaisen eron, miehellä oli salasuhde ja ykskaks vaan ilmoitti että haluaa eron ja sillä selvä. Olihan se vaikea ero, tunsin surua, vihaa, katkeruutta mutta sitten vuosi erosta huomasin että olen onnellinen, ansaitsen miehen joka rakastaa minua ja meitä ei vaan ollut tarkoitettu yhteen. Toivon exälleni ja hänen uudelle kumppanille aidosti kaikkea hyvää. Vihaaminen ja katkeruus aiheuttaa pahaa vain sinulle itsellesi. Lapsetkin ovat iloisia kun vanhemmilla on ok välit, voidaan vaihtaa kuulumisia vaihdon yhteydessä ja muutenkin keskustella ja sopia lasten asioista.

Ystäväni erosi 5 vuotta sitten eikä ole vieläkään päässyt erosta yli. Todella surullista, hän junnaa paikallaan. Puhuu katkerana miehestä ja hänen uudesta puolisosta. Ei ole itse löytänyt ketään koska roikkuu menneisyydessä. Tälläinen on raskasta myös läheisille.

Kannattaa hakea apua. Jos et itsesi niin lastesi takia. Lapset vaistoaa sinun katkeruuden ja se aiheuttaa lapsille ahdistusta ja muita ongelmia.

Kyllä, tämä. Oma ero oli todella repivä ja riitaisa, mutta lasten takia käsittelin kaunaiset tunteeni terapiassa. Tajusin aika nopeasti etten voi olla vanhempana itsekeskeinen, ja ihan sama mitä paskaa tunsinkin silloin exää kohtaan, en voinut antaa sen vaikuttaa. Terapia auttoi myös tajuamaan että olin ripustautunut exään enkä älynnyt päästää irti vaikka tunsin vain vihaa. Vihakin kun on ripustautumista ja sen vaistoaa lapsetkin. Ensin syytin exää huonoista väleistä, mutta eihän hän päättänyt mitä minä tunsin. Käsiteltyäni tunteeni pystyin suhtautumaan exään jopa kaverillisesti, ja olemme pystyneet sopimaan pelisäännöt uusista kumppaneista.

Vierailija
488/488 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat juhlat erikseen. Aina.

Tämä on lapsen kannalta huonoin ja surullisin vaihtoehto.  Sinulla on nyt kaksi vuotta aikaa kasvattaa itsestäsi aikuinen, ettet alennu tuollaiseen.  Jossakin vaiheessa pitää pölyn antaa laskeutua, vaikka tuntisitkin kärsineesi vääryyttä.  Sinua atvostetaan jos siihen pystyt.