Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sipaisu kasvimargariinia täysjyväleivälle"

Vierailija
09.02.2021 |

"Jos haluaa herkutella, päälle voi laittaa ohuen siivun Polar 5% juustoa. Juomaksi raikas makuvesi tai rasvaton maito. Jälkiruoaksi hedelmä."

"Lukemiseksi Pohjois-Karjala -tutkimus selkokielellä. Lue niin monta kertaa, että osaat sen vaikka unissasi."

Elättekö näin?

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin olen nälässä kuin syön tuota Polarin viisiprosenttista juustoa.

Vierailija
82/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni siitäkin Polar5%-juustosta tykkää, koska sitä on kauppojen valikoimassa ollut vuosia.

Miten jotkut jaksaa haukkua juustoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni siitäkin Polar5%-juustosta tykkää, koska sitä on kauppojen valikoimassa ollut vuosia.

Erittäin hyvä kysymys. Varmaan lihavia "karppaajia" joille on elämän kysymys, mitä muilla on leivän päällä.

t. hoikka ja kaikkiruokainen, kelpaa mitkä tahansa juustot

Vierailija
84/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään syön aamupalana pari leipää kunnon juustolla, leikkeleellä ja sulatejuustolla ja kasviksilla sekä juon pikakahvia maitojauheella. Päivällinen on jotain perus kotiruokaa johon laitan kuohukermaa, maitoa ja sen lisäksi syön salaattia. Iltapalana keittoa ja munakasta sekä kasviksia, pieni loraus siihenkin kuohukermaa.

En siis syö mitenkään ketogeenisesti, mutta kun lopetin aamupuuron, jogurtin, kaiken vähärasvaisen yms. syömisen lähes kokonaan ja syön herkkuinakin välillä suolaista niin mitään makeaa ei tee juuri koskaan mieli. Perus kotiruoka joka on hyvin maustettu käy herkusta ja pitää nälkää. Nykyään ällöttää jo monet hedelmätkin makeudellaan ja edes marjoja ei tee juuri mieli ellei lasketa happamampia niistä.

Ennen söin "monipuolisesti" suositusten mukaan ja turvotti, teki mieli makeaa paljon useammin jne. Noissahan neuvotaan mm. vähäsuolaisuuteen ja mulla se johti heikotukseen ja matalaan verenpaineeseen. Inhosin niitä maitorahkoja ja banaaneita ilman sokerilisää enkä tajunnut, että mua kuvottaa niissä jo se koostumus. Aloin syömään enemmän keski-Euroopan meiningillä kaikkea mistä itse pidän ja pysyn normaalipainossa helposti tehden pelkkiä kävelylenkkejä.

Vierailija
85/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voita käytän ja maitoa en juo ollenkaan. Kasvoipa muuten leuka vielä mukavasti kun omaan kämppään muuttaessa 19v aloin käyttää voita leivän päällä ja runsaasti. Olisin jäänyt pieni leukaiseksi jos olisin käyttänyt niitä samoja paska margariineja mitä äitini osti kotiin. Kaikki tuotteet oli juuri noita light paskoja.

Montako leukaa on nyt?

Vierailija
86/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juustoa kukaan haukukkaan.

Vierailija
87/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voita käytän ja maitoa en juo ollenkaan. Kasvoipa muuten leuka vielä mukavasti kun omaan kämppään muuttaessa 19v aloin käyttää voita leivän päällä ja runsaasti. Olisin jäänyt pieni leukaiseksi jos olisin käyttänyt niitä samoja paska margariineja mitä äitini osti kotiin. Kaikki tuotteet oli juuri noita light paskoja.

Varmasti kasvoi kaksoisleuka.

Ihan leukaluut kasvoi. Kaksoisleukaa koskaan ole ollut.

Yöks. Karmean näköinen se häiriö, kun aikuisiällä kasvojen luusto kasvaa.

Agromegalia.

Vierailija
88/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kun näitä kevyttuotteita on tarjolla. Näitä joutuu käyttämään tuplamäärän että

tulee kylläisyyden tunne jos nyt olleskaan tulee. Täyttä huijausta!

Ja näitähän on ollut myynnissä vuosikymmenet ja kansa senkun lihoo! Ja mikä homma tehdä erikseen

Kevyttuote, mikä ei maistukaan miltään!

Vierailija
89/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä kysymys. Varmaan lihavia "karppaajia" joille on elämän kysymys, mitä muilla on leivän päällä.

Karppaajat eivät syö ikinä mitään kevyttuotteita. Miten voi olla noin hatarat tiedot?

Vierailija
90/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että tällaiset ärsyttää! Varsinkin silloin, kun laihdutusblogit olivat todella kuumaa kamaa, joka toinen kertoi päivän syömisistään näin:

Aamiainen: yksi viipale täysjyväleipää, ohut sipaisu kevytmargariinia, kolme ohutta paprikaviipaletta

Välipala: kourallinen pähkinöitä

Lounas: pieni kauhallinen riisiä, vähärasvaista luomukanafileetä, runsaasti salaattia

Välipala: kaksi palaa laadukasta tummaa suklaata, omena

Päivällinen: kevyt tonnikalaomeletti runsailla kasviksilla

En tiedä miksi, mutta tämä on aina ärsyttänyt aivan kohtuuttomasti! :D Jotenkin niin epätotta ja aina nuo samat kuluneet fraasit. 

Mä syön juuri noin:)

Mainitsen annoskoon erotuksena niistä av mammoista joille perhepizza on suupala ja 10 lihapullaa "ihan normiannos". Mulle riittää 3 ja mainitsen sen myös erotuksena valaista.

Ps tummaa suklaata syön vain 1 palan päivässä kahvin kanssa;) 

Vierailija
91/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karppaajat eivät syö ikinä mitään kevyttuotteita. Miten voi olla noin hatarat tiedot?

Minun nähdäkseni hän nimenomaan viittasi karppaajiin, jotka saavat itkupotkuraivarit toisten ihmisten kevyttuotteista.

Vierailija
92/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan näppylöitä termistä sipaisu tällaisessa yhteydessä. Elämästä vieraantuneiden ruokaterapeutti-hannapartasten kammokieltä.

Sehän on jo "hipaisu", varsinkin diabeetikoille ja kolesterilivaivasille :)

Vierailija
93/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen aivot tarvitsee rasvaa, ja aivot ovat suurimmaksi osaksi rasvaa.

Olette te aikuiset tekopyhiä; ihmettelette miksi lasten oppimisvaikeudet, käytöshäiriöt ja nepsy-ongelmat lisääntyy, mutta silti jatkatte samaa rataa noudattamalla virallisista ravitsemussuositusta ilman, että kyseenalaistaisitte sen.

Vierailija
94/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette te aikuiset tekopyhiä; ihmettelette miksi lasten oppimisvaikeudet, käytöshäiriöt ja nepsy-ongelmat lisääntyy, mutta silti jatkatte samaa rataa noudattamalla virallisista ravitsemussuositusta ilman, että kyseenalaistaisitte sen.

Kun katsoo katukuvaa, niin vaikea uskoa että kenelläkään olisi niin kova pula rasvasta että aivotoiminta siihen hyytyisi.

Vierailija
95/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kun näitä kevyttuotteita on tarjolla. Näitä joutuu käyttämään tuplamäärän että

Ja näitähän on ollut myynnissä vuosikymmenet ja kansa senkun lihoo! Ja mikä homma tehdä erikseen

Ok. Olen jo 53v ja aina valinnut kevyemmän version jos on ollut tarjolla. Ikinä ei ole ollut paino-ongelmia, nuorena olin laiha ja nyt viimeisen kymmenen vuotta normaalipainoinen. Kyllä mä tulen kylläiseksi vaikka käytänkin rasvatonta maitoa, 17%edamia tai vähärasvaisia maustamattomia rahkajugurtteja ja beceliä. Ruoanlaitossa valitsen sen vähempirasvaisen ruokakerman ja vähärasvaisen lihan tai kalan. 

Mulla on sellainen aavistus, että tulevina vuosikymmeninä tullaan korjaaman satoa tästä karppaus buumista eli maitorasvojen ja rasvaisen lihan suosimisesta.

Vierailija
96/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku aikuinen litkii maitoa joka aterialla? Turhia kaloreita ja haittaa muiden ravintoaineiden imeytymistä. Osteoporoosi ei käy syyksi, Suomi on yksi maista, joissa osteoporoosia esiintyy eniten vaikka täällä juodaan myös enemmän maitoa kuin muualla. Maidon juomisen on todettu olevan yhteydessä muun muassa rintasyöpään, juustoista tai hapatetuista maitotuotteista ei ole löytynyt samaa yhteyttä.

Kalsiumia saa vihanneksista, juustoista, hapatetuista maitotuotteista tai purkista.

Vierailija
97/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo katukuvaa, niin vaikea uskoa että kenelläkään olisi niin kova pula rasvasta että aivotoiminta siihen hyytyisi.

Liika hiilihydraatti muuttuu rasvaksi, koska elimistöllä ei ole kykyä poistaa sokeria verestä muuta kautta kuin rasvaksi muuttamalla kun sokerivarastot on jo täynnä. Ei tarvitse syödä rasvaa lihakseen ja kerruttääkseen rasva kerrosta itselleen. Että siis, kyllä, lihava ihminen voi kärsiä liian vähästä rasvansyönnistä. Tai vähintäänkin laadukkaan rasvan puutteesta.

Vierailija
98/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas tuli korotus vireitä. Lihakseen ja kerruttääkseen rasvakerrosta. Näin piti lukea.

Vierailija
99/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ HERKUTTELEN SUKLAALLA, JÄÄTELÖLLÄ, LEIVOKSILLA, AURA-JUUSTOLLA, VESIMELONILLA, VIINIRYPÄLEILLÄ, PIRTELÖLLÄ, PIZZERIAN KANARUUALLA...

Vierailija
100/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Olen jo 53v ja aina valinnut kevyemmän version jos on ollut tarjolla. Ikinä ei ole ollut paino-ongelmia, nuorena olin laiha ja nyt viimeisen kymmenen vuotta normaalipainoinen. Kyllä mä tulen kylläiseksi vaikka käytänkin rasvatonta maitoa, 17%edamia tai vähärasvaisia maustamattomia rahkajugurtteja ja beceliä. Ruoanlaitossa valitsen sen vähempirasvaisen ruokakerman ja vähärasvaisen lihan tai kalan. 

Mulla on sellainen aavistus, että tulevina vuosikymmeninä tullaan korjaaman satoa tästä karppaus buumista eli maitorasvojen ja rasvaisen lihan suosimisesta.

Vähärasvaisuudesta, margariineista ja siemenöljyistä korjataan jo satoa diabeteksen, suolistosairauksien ja muistisairauksien muodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi