Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sipaisu kasvimargariinia täysjyväleivälle"

Vierailija
09.02.2021 |

"Jos haluaa herkutella, päälle voi laittaa ohuen siivun Polar 5% juustoa. Juomaksi raikas makuvesi tai rasvaton maito. Jälkiruoaksi hedelmä."

"Lukemiseksi Pohjois-Karjala -tutkimus selkokielellä. Lue niin monta kertaa, että osaat sen vaikka unissasi."

Elättekö näin?

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kun näitä kevyttuotteita on tarjolla. Näitä joutuu käyttämään tuplamäärän että

tulee kylläisyyden tunne jos nyt olleskaan tulee. Täyttä huijausta!

Ja näitähän on ollut myynnissä vuosikymmenet ja kansa senkun lihoo! Ja mikä homma tehdä erikseen

Kevyttuote, mikä ei maistukaan miltään!

Ei niitä kevytjogurtteja ja kevytjuustoja syödäkään nälkään! Ruokavalio koostuu (toivottavasti) muustakin.

Vierailija
122/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön aamiaiseksi yhden palan tosiohut reissumies ruisleipää, jolle levitän hyvin ohuen kerroksen oivariinia ja sen päälle yksi siivu ohuenohut Polar15 juustoa sekä yksi ohuenohut kalkkunasiivu. Leivän kanssa juon teetä, johon laitan pienenpienen turauksen hunajaa. T: ohuenohut nainen

Mä syön oikeastaan saman aamupalan. Ohuenohuen polar15.sta sijaan laitan siivun Polar täyteläistä.

Nim.m. Nyt taisikin selvitä miksi en ole ohuenohut vaan täyteläinen :/

(Täytyy varmaan vaihtaa juustoa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että tällaiset ärsyttää! Varsinkin silloin, kun laihdutusblogit olivat todella kuumaa kamaa, joka toinen kertoi päivän syömisistään näin:

Aamiainen: yksi viipale täysjyväleipää, ohut sipaisu kevytmargariinia, kolme ohutta paprikaviipaletta

Välipala: kourallinen pähkinöitä

Lounas: pieni kauhallinen riisiä, vähärasvaista luomukanafileetä, runsaasti salaattia

Välipala: kaksi palaa laadukasta tummaa suklaata, omena

Päivällinen: kevyt tonnikalaomeletti runsailla kasviksilla

En tiedä miksi, mutta tämä on aina ärsyttänyt aivan kohtuuttomasti! :D Jotenkin niin epätotta ja aina nuo samat kuluneet fraasit. 

Mä syön juuri noin:)

Mainitsen annoskoon erotuksena niistä av mammoista joille perhepizza on suupala ja 10 lihapullaa "ihan normiannos". Mulle riittää 3 ja mainitsen sen myös erotuksena valaista.

Ps tummaa suklaata syön vain 1 palan päivässä kahvin kanssa;) 

Ahaa. AV- ulisjamies siellä. Pituus 172, paino 52kg, eli pitkä , sporttinen ja lihaksikas

Vierailija
124/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kun näitä kevyttuotteita on tarjolla. Näitä joutuu käyttämään tuplamäärän että

Ja näitähän on ollut myynnissä vuosikymmenet ja kansa senkun lihoo! Ja mikä homma tehdä erikseen

Ei niitä kevytjogurtteja ja kevytjuustoja syödäkään nälkään! Ruokavalio koostuu (toivottavasti) muustakin.

Mihin muuhun syötte kevyttuotteitanne tai mitä tahansa kuin nälkään? Juhlaruokailut ymmärrän, mutta juhlasyöpöttelyn pitäisi olla verraten harvinaista.

Syöttekö tunteisiin? Tavan vuoksi? Riippuvuudesta? Koska joku käskee? Oisko siinä miettimisen paikka. Iso osa ruokaan liittyvistä ongelmista varmasti katoaisi, jos ihmiset söisivät ainoastaan nälkäänsä. 

Vierailija
125/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas niin asiantuntijaa nin asiantuntijaa paikalla. Enää puuttuu vitamiini-paula.

Vierailija
126/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas niin asiantuntijaa nin asiantuntijaa paikalla. Enää puuttuu vitamiini-paula.

Kourallinen voita kananmunalle vaan niin kyllä pärjää! Margariiniin kuolee, sanoohan sen järkikin! Mutta kenen järki!

Vierailija
127/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt laadukasta oliiviöljyä leivän päällä jo vuosia. Voita en käytä lainkaan.

Vierailija
128/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt laadukasta oliiviöljyä leivän päällä jo vuosia. Voita en käytä lainkaan.

Alapeukku, luopio! Ihminen tarvii WOITA!

Vierailija
129/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kevyt tuotteita, eihän ne edes maistu miltään. Yök kauramaidot ja soijat ymt. sössöt. Kunnon voita ja oliviiöljyä, siansivua ja kalaa ja kasviksia ja juureksia. Niillä ne kilot lähtee ja nälkä pysyy loitolla, reipasta mieltä ja liikuntaa lisäksi.

Vierailija
130/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, phtyi. En syö leipää. Saatika käytä margariinia :D Kuulostaapa banaalilta. Ihan hedelmä. 

Vierailija
131/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaista en syö, mutta nyt iltaruuaksi teen ison kaksipuoleisena juustotäytteisen paahtoleivän jonka kylkeen itse tehtyä hapankaalia sekä kaapista täysmaidon jämät. Syön pari kertaa päivässä runsaasti ja vaihtelevan terveellisesti, paino näin kolmekymppisenä normaali hoikka ja muutenkin hyvä olo. En sipaise mitään vaan ladon juustoja valkoisen leivän väliin niin paljon kuin mahtuu, jos sellainen mieliteko iskee.

Vierailija
132/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalta kuin mitä vaikeasti ylipainoinen terveystiedon opettaja meille aikanaan paasasi :D

Vierailija
133/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni siitäkin Polar5%-juustosta tykkää, koska sitä on kauppojen valikoimassa ollut vuosia.

Miten jotkut jaksaa haukkua juustoa?

Erittäin hyvä kysymys. Varmaan lihavia "karppaajia" joille on elämän kysymys, mitä muilla on leivän päällä.

t. hoikka ja kaikkiruokainen, kelpaa mitkä tahansa juustot

Karppaajat eivät syö ikinä mitään kevyttuotteita. Miten voi olla noin hatarat tiedot?

Tällä palstalla voi jo olla niitäkin, jotka eivät olleet syntyneetkään silloin kun sinä olet alkanut karppaamaan. Kuvitella, niin muinainen villitys se on!

Vierailija
134/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan jälkiuuniruisleivälle muussattua avokadoa, suolaa ja mustapippuria. Mmmmmmm parasta.

Vierailija
135/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa samalta kuin mitä vaikeasti ylipainoinen terveystiedon opettaja meille aikanaan paasasi :D

Oliko historianopettajasikin elävä jäänne antiikin ajalta tai itse Napoleon, vai miten se osasi ne kaikki tarinat kertoa? Selvästi sinulla on moni muukin oppi mennyt yli hilseen, harmi.

Vierailija
136/142 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan jälkiuuniruisleivälle muussattua avokadoa, suolaa ja mustapippuria. Mmmmmmm parasta.

Oksensin suuhuni

Vierailija
137/142 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni siitäkin Polar5%-juustosta tykkää, koska sitä on kauppojen valikoimassa ollut vuosia.

Miten jotkut jaksaa haukkua juustoa?

Maidosta valmistettu valmiste, jossa on 5% rasvaa ei ole juustoa vaan kumia.

Vierailija
138/142 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka kuvailee ruokaa kurana tai sontana, ei voi olla fiksu.

Eihän tässä kommentissa ole mitään logiikkaa. Jos mun mielestäni joku Polar on hirveää p. skaa, miten se korreloi älykkyyteni kanssa? Ai, mutta p. skaa sai sanoa, kura ja sonta on kielletty 😂

Et anna vaikutelmaa älykkäästä henkilöstä, kun kiroilet ja kuvailet ruokaa esim ulosteeksi.

Vierailija
139/142 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Olen jo 53v ja aina valinnut kevyemmän version jos on ollut tarjolla. Ikinä ei ole ollut paino-ongelmia, nuorena olin laiha ja nyt viimeisen kymmenen vuotta normaalipainoinen. Kyllä mä tulen kylläiseksi vaikka käytänkin rasvatonta maitoa, 17%edamia tai vähärasvaisia maustamattomia rahkajugurtteja ja beceliä. Ruoanlaitossa valitsen sen vähempirasvaisen ruokakerman ja vähärasvaisen lihan tai kalan. 

Mulla on sellainen aavistus, että tulevina vuosikymmeninä tullaan korjaaman satoa tästä karppaus buumista eli maitorasvojen ja rasvaisen lihan suosimisesta.

Mä karppaan kyllä valkoisella lihalla (siipikarja, vasikka), kalalla ja kasviksilla. Oliiviöljyä ja voita rasvaksi ruuanlaitossa. Rahka- ja ukkojugurttia maun takia. Kananmunia. Täysrasvaisia herkkujuustoja pieni pala päivässä (juustoilla on muuten sama vaikutus hampaisiin kuin xylitolilla). Pähkinöitä ja siemeniä rakasta.

Possun ja ankankin paistan oman rasvansa kanssa, terveellisempää kuin margariinissa paistaminen ja rasva jää pannuun. Liha itsessään on suht rasvatonta

Kukin tyylillään.

Valkoista vasikanlihaa! Nyt on kyllä kaikki kuultu.

Ruokaviraston sivulta kopioitu:

Nautaeläin, jonka teurastusikä on enintään 8 kuukautta:

” vaalea vasikanliha” ja ”teurastusikä: enintään 8 kuukautta”

Vierailija
140/142 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ruispala paahdettuna ja lisäksi tonnikalaa. Ihan herkkua! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi