Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni on myynyt kaikki äitini perintökorut, -kellot, arvohuonekalut ja muut minulta kysymättä!

Vierailija
09.02.2021 |

Asun ulkomailla ja käyn Suomessa muutaman kerran vuodessa. Korona-aikaan en ole käynyt kertaakaan.

Long story short: äitini on kuollut ja siskoni, joka asui äitini kanssa ja oli vähän kuin omaishoitaja. Hän on myynyt kaikki äitini perintökorut ja kellot ja arvohuonekalut viimeisen vuoden aikana. Tietäen, että äiti kuolee sairauteen jossain vaiheessa.

Mitä voin tehdä? Ei minulla ole mitään todisteita näistä koruista ja muista. Tiedän vain, että äidillä niitä oli. Ja oli vielä kesällä 2019. Oli mummin kihla- ja vihkisormukset, muita sormuksia, kelloja, Artekia ja yli 100 vuotta vanhoja huonekaluja. Kaikki myyty.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua vartenko niitä olisi pitänyt äidin ja siskon varastoida?

Vierailija
2/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus. Jos on saanut rahat omalle tililleen, niin petoshan se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso se palkaksi siskollesi siitä, että on hoitanut äitiänne sillä aikaa, kun sinä olet päässyt pälkähästä asumalla ulkomailla. Niin minä tekisin. Minulla on jatkuvasti huono omatunto siitä, että en pääse auttamaan ja kaikki jää sisarukseni harteille.

Terveisiä ulkomailla asuvalta.

Vierailija
4/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyty jo äidin elinaikana äidin pyynnöstä?

Vierailija
5/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meni siskon omalle tilille, tee rikosilmoitus. Jos maksoivat taas äitinne hoidon ja lääkkeet niille, täysin ok.

Vierailija
6/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin voisi kuvitella. Omaishoitajalla ja vanhuksella tuskin oli ylimääräistä rahaa, joten turhaksi jääneet kalut ja korut on kannattanut myydä.

Vierailija
7/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä käyttää aina myös epärehellinen. Ei ole kuollut katsos enää todistamassa.

Vierailija
8/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimii virallisesti omaishoitajana, saa pientä korvausta. Jos toimii ns. niinku tavallaan vähän sinne päin, se tarkoittaa, että olet sälyttänyt äitisi hoidon ilmaiseksi siskollesi. Sinuna pitäisin siis suun kiinni jostain parista vanhasta kultakorusta ja maljakosta.

Vierailija
9/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti vielä eläessään antoi minulle muutaman taidelasiesineen. Kävin äitiä paljon auttamassa, veljeni kävi max kerran vuodessa. Äidin kuoleman jälkeen veljen vaimo muisti nuo esineet ja syytti mua varkaaksi. Miten voin todistaa, että sain ne vuosia sitten?

Vierailija
10/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei äitisi itse ole myynyt niitä?

Vierailija
11/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti vielä eläessään antoi minulle muutaman taidelasiesineen. Kävin äitiä paljon auttamassa, veljeni kävi max kerran vuodessa. Äidin kuoleman jälkeen veljen vaimo muisti nuo esineet ja syytti mua varkaaksi. Miten voin todistaa, että sain ne vuosia sitten?

No veljen vaimolle ei tarvitse todistaa yhtään mitään, hän ei ole kuolipesän osakas. Jos asia veljeäsi kiinnostaa, kerro miten asia oli ja arvioituta vaasien nykyarvo, ja sitten saman verran äitisi muuta omaisuutta veljelle tai maksat puolet vaasien arvosta veljelle. 

Vierailija
12/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perikunnilla on yleensä melko vääristynyt kuva vainajan omaisuudesta. Huonekalut, korut, yms on yleensä melko arvottomia

Oikeuteen vaan jos on varaa rahalla pyyhkiä se takapuoli.

Vierailija
13/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin entä sitten?

Vierailija
14/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sinäkin rahanahne harakka. Kyllä sinua nyt harmittaa, kun et itse ollut niitä myymässä ja käärinyt voittoja omaan taskuusi.

Vierailija
15/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perikunnilla on yleensä melko vääristynyt kuva vainajan omaisuudesta. Huonekalut, korut, yms on yleensä melko arvottomia

Oikeuteen vaan jos on varaa rahalla pyyhkiä se takapuoli.

Niin se vaan muuttuu ne tummat, puiset kirjahyllyt, joita ei kierrätyskeskuksetkaan huoli, korvaamattomiksi antiikkikalusteiksi.

Vierailija
16/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi asui äitisi kanssa. Mieti vähän mikä uhraus...

Äitisi on voinut antaa koko irtaimiston palkaksi hoitoavusta.

Vierailija
17/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on äidin tavarat ja kuuluvat yhteiseen perintöön. Siskolla ei ole ollut mitään oikeutta myydä niitä. Ymmärrän toisen siskon mielipahan täysin. Kyse ei ole niinkään rahasta kuin tunnearvosta. Itselleni merkityksellisiä on mummon rannekoru ja äidin kaulakoru. Niillä on tunnearvoa ja jätän ne tyttärilleni.

Vierailija
18/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on epäahneet ja järkevät siskot <3

Vierailija
19/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle olisi lyöty perinnönjaossa puolet äitisi tavaroista kouraan, niin mitä olisit tehnyt niille? Vuokrannut varastotilan ja säilönyt sinne?

Vierailija
20/65 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on myös lapsuusmuistojen säilyttämisestä. Sisko olisi voinut kysyä haluaako ulkomailla asuva sisko jonkun tavaran muistoksi. Itse vaalin mummoni piparkakkumuottia. Se ei ole arvokas eikä mitenkään erikoinen, mutta minulle tärkeä ja tuo lapsuuden ja mummoni mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi