Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiset lapsiperheet ällöttää, vaikka itselläkin on lapsia.

Vierailija
09.02.2021 |

Meillä on lapsia, tosin jo teini-ikäisiä. Lastemme ollessa pienempiä, muut lapsiperheet ällöttivät jo silloin. Lähinnä lasten lässytys, sotkuisuus, keskipisteenä oleminen ja huomion hakeminen, rasvaisilla, ruuan tahraamilla ja likaisilla käsillä kodin pintojen likaaminen, erityiskohtelun vaatiminen, metelöiminen, tömistely kävellessä ja juostessa, eivät ole paikallaan vaan jatkuva liikkeessä olo tai sohvalla ei pysty istumaan, vaan ihme kiehnäystä äidin kainalossa, eikä vanhemmat komenna istumaan kunnolla, Imettäminen oksettaa ja imettämisestä puhuminen. Sana "imetys" oksettava jo ihan sanana.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on että jotkut lapset menevät vieraista aivan sekaisin? Ei saa aikuiset hetken rauhaa? 

Onko ne kasvatettu siihen että vieraat ottaa syliin  ja antaa koko ajan huomiota, vaikka harva tosiaan haluaa sitä tahmeaa taaperoa kahvipöydässä syliin. 

Ne ei saa tarpeeksi huomiota muuten.

Vierailija
22/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paha mieli sinun lastesi puolesta. Ihan vain, koska koko viestisi kielii jostain aivan muusta kuin lämpimästä ja sympaattisesta äitiydestä, ja jokainen lapsi ansaitsisi sellaista.

Se, että tavalliset asiat ärsyttävät ja ällöttävät kovin, kertoo omasta mielenterveydestäsi. Pahoinvoiva ihminen ärsyyntyy herkästi, et tainnut itse nauttia lapsistasi kun olivat pieniä ja siitä syystä sinua ärsyttää kaikki muutkin siihen liittyvät asiat, vieraat lapset jne.? Millaiset suhteet itselläsi oli vanhempiisi ollessasi pieni? Millainen kiintymyssuhde? Saitko syliä ja rakkautta vai ärsyyntyikö omat vanhempasi sinusta?

Oikeasti kannattaisi jutella ammattilaisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää suunnattomasti joidenkin lasten vanhempien itsekkyys ja käytöstapojen puute. Esimerkiksi vaipan vaihto kylässä olohuoneen matolla tai sohvalla ilman mitään suojaa. Kerran olin erään äidin kanssa yhtäaikaa käymässä toisella kaverilla ja päätti vaihtaa vauvansa vaipan tämän kaverin aidon lampaantaljan päällä. Olin siinä vaiheessa vähän suu auki ja kysyin mitäs jos vauva pissaa kesken kaiken? Naurahti vaan että höpsistä! Voi jumankauta inhottaa tuollainen. Tehköön kotonaan mitä haluaa, kylässä voi käyttäytyä!

Ai että ihan aidon lampaantaljan?! Tämä palsta on kyllä aivan huippu.

Ymmärsinköhän oikein, naureskelitko sarkastisesti sille, että kommentoija mainitsi kyseesä olevan aito lampaantalja? Aika monet kaupoissa edullsiesti myyätvistä taljoista ovat "feikkejä" eli materiaali on tällöin synteettistä. Oikeat aidot lampaantaljat ovat moninkertaisesti kalliimpia. En itsekään haluaisi aidon lampaantaljan päälle vauvaa vaipanvaihtoon..

Pahoittelut jos ymmmärsin väärin.

Vierailija
24/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa paha mieli sinun lastesi puolesta. Ihan vain, koska koko viestisi kielii jostain aivan muusta kuin lämpimästä ja sympaattisesta äitiydestä, ja jokainen lapsi ansaitsisi sellaista.

Se, että tavalliset asiat ärsyttävät ja ällöttävät kovin, kertoo omasta mielenterveydestäsi. Pahoinvoiva ihminen ärsyyntyy herkästi, et tainnut itse nauttia lapsistasi kun olivat pieniä ja siitä syystä sinua ärsyttää kaikki muutkin siihen liittyvät asiat, vieraat lapset jne.? Millaiset suhteet itselläsi oli vanhempiisi ollessasi pieni? Millainen kiintymyssuhde? Saitko syliä ja rakkautta vai ärsyyntyikö omat vanhempasi sinusta?

Tässä tyypillinen lapsiperheen emäntä.

Vierailija
25/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää suunnattomasti joidenkin lasten vanhempien itsekkyys ja käytöstapojen puute. Esimerkiksi vaipan vaihto kylässä olohuoneen matolla tai sohvalla ilman mitään suojaa. Kerran olin erään äidin kanssa yhtäaikaa käymässä toisella kaverilla ja päätti vaihtaa vauvansa vaipan tämän kaverin aidon lampaantaljan päällä. Olin siinä vaiheessa vähän suu auki ja kysyin mitäs jos vauva pissaa kesken kaiken? Naurahti vaan että höpsistä! Voi jumankauta inhottaa tuollainen. Tehköön kotonaan mitä haluaa, kylässä voi käyttäytyä!

Ymmärsinköhän oikein, naureskelitko sarkastisesti sille, että kommentoija mainitsi kyseesä olevan aito lampaantalja? Aika monet kaupoissa edullsiesti myyätvistä taljoista ovat "feikkejä" eli materiaali on tällöin synteettistä. Oikeat aidot lampaantaljat ovat moninkertaisesti kalliimpia. En itsekään haluaisi aidon lampaantaljan päälle vauvaa vaipanvaihtoon..

Lammastilalliset polttavat niitä lampaantaljoja tai käyttävät esim. istutusalustoina.

Vierailija
26/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole juurikaan nähnyt feikkitaljoja myytävänä, sillä lampaantalja on kaikista taljoista halvin. Jo muutamalla kympillä saa kohtuullisen lampaantaljan.

Jos kirjoitat vaikka Googlen kuvahakuun sanan ”lampaantalja”, tulet ohjatuksi vauvantarvikekauppoihin. Lampaantalja on oikein perinteinen vauvan vaunujen ja pulkan lisäeriste, loikoilualusta lattialla ja valokuvaamoiden vauvakuvien vakiovaruste. Itsekin ostin pari lampaantaljaa kun vauva tuli taloon. Joten sikäli en osaa pitää hurjana pyhäinhäväistyksenä että joku vaihtaa vaipan ”aidon” lampaantaljan päällä. En toki tietenkään toisten ihmisten taljoilla olisi minäkään vaihtanut, mutta omillani olisi totta kai saanut vaihtaa, kun ne vauvaa varten oli hankittukin.

T. Se, jota nauratti tämä ”aito” lampaantalja.

Vierailija
27/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa osin. Itseäni on aina ällöttänyt sotkuiset, tahmaiset, metelöivät ja riehuvat lapset. Tällaiset asiat ovat ällöttäneet ja ärsyttäneet myös silloin kun itse olin lapsi. Minulla tämä siis nimenomaan kohdistuu tuollaisiin mainitsemiini ominaisuuksiin, muuten en lapsia inhoa.

Hyi että, miten jo lapsena kammosin tuttavaperheemme vierailua, kun mukana tuli kaksi ällöttävää tyttöä, jotka ahmivat tarjottavia, erityisesti karkkia ja popcornia ja sitten popcorninrasvaisilla käsillään koskivat kaikkialle. Muistan vieläkin ällötyksen, kun koskin oman tai siskoni huoneen ovenkahvoihin, jotka olivat rasvaiset tai tahmeat.

Eli hyvin ymmärrän sen, että muut lapset ärsyttävät, mutta omat ei. Varsinkin silloin kun lasten välillä on iso ero käytöstavoissa.

Vierailija
28/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tyypillinen lapsiperheen emäntä.

Minusta on kaunis ajatus, jos nykyään lapsiperheiden emännät miettivät hänen laillaan kiintymyssuhdekysymyksiä. Kylmä kasvatus oli omassa lapsuudessani enemmän sääntö kuin poikkeus, ja sieltä nuo kaikkinaiset ällötyksetkin usein kumpuavat.

Vierailija
29/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole juurikaan nähnyt feikkitaljoja myytävänä, sillä lampaantalja on kaikista taljoista halvin. Jo muutamalla kympillä saa kohtuullisen lampaantaljan.

Jos kirjoitat vaikka Googlen kuvahakuun sanan ”lampaantalja”, tulet ohjatuksi vauvantarvikekauppoihin. Lampaantalja on oikein perinteinen vauvan vaunujen ja pulkan lisäeriste, loikoilualusta lattialla ja valokuvaamoiden vauvakuvien vakiovaruste. Itsekin ostin pari lampaantaljaa kun vauva tuli taloon. Joten sikäli en osaa pitää hurjana pyhäinhäväistyksenä että joku vaihtaa vaipan ”aidon” lampaantaljan päällä. En toki tietenkään toisten ihmisten taljoilla olisi minäkään vaihtanut, mutta omillani olisi totta kai saanut vaihtaa, kun ne vauvaa varten oli hankittukin.

Okei, kiitos selvennyksestä :) Ilmeisesti itse tosiaan olen nähnyt lähinnä synteettisiä halvalla ja aitoja kalliilla. Tietysti tähänkin voi lisätä kotimaisuusaspektin, kotimaiset taljat luonnollisesti ulkomailden halpatuotantoa kalliimpia.

Vierailija
30/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ällöttää. En jaksa sitä mamma- ja perhekuplaan mihin useimmat perheet kääriytyvät lapsia saatuaan. Puhetapakin on "Meillä tehtiin yöllä hampaita" tai "Ei meillä vaan..." Yöks.

Tämän takia meillä ei juuri lapsiperhekavereita ole. On mun joillakin kavereilla lapsia, mutta silti pääasiassa näemme ilman lapsia. Lapsilla on omat kaverit. Sisarusten perheet ovat ainoita kenne kanssa tavataan koko porukalla.

🤣 Just tää.. "Meillä tuli aamulla kova kakka vaippaan..".

Vierailija
31/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ällötykset ovat mielenkiintoisia, koska ne kertovat aina jostakin sokeista pisteistä. Itseäni ärsytti pikkulasten itku, koska itse en itse olisi lapsena koskaan saanut näyttää heikkouttani. Onneksi tajusin ja työstin asian jo esikoisen vauva-aikana.

Lasten huomiontarve ei minua ole koskaan ällöttänyt, koska sain itse paljon huomiota ja olen valmis sitä eteenpäinkin antamaan, omille ja vieraille lapsille.

Siis tuota... mitä eroa itkulla ja huomiontarpeella on pikkulasten kohdalla?

Vierailija
32/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, lapsiperheet on ällöttäviä.

Vierailija
33/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiitos selvennyksestä :) Ilmeisesti itse tosiaan olen nähnyt lähinnä synteettisiä halvalla ja aitoja kalliilla. Tietysti tähänkin voi lisätä kotimaisuusaspektin, kotimaiset taljat luonnollisesti ulkomailden halpatuotantoa kalliimpia.

Itse asiassa kotimaisia taljoja ei yleensä edes työstetä, vaan ne menevät suoraan jätteeksi. Jossakin pikkukaupunkien toreilla niitä voi saada edullisesti, mutta tosiaankaan mikään luksustuote ei ole kyseessä, vaikka vauvanhoidossa varsin käytännöllinen onkin likaa hylkivien ominaisuuksiensa ansiosta.

Vierailija
34/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ällötykset ovat mielenkiintoisia, koska ne kertovat aina jostakin sokeista pisteistä. Itseäni ärsytti pikkulasten itku, koska itse en itse olisi lapsena koskaan saanut näyttää heikkouttani. Onneksi tajusin ja työstin asian jo esikoisen vauva-aikana.

Lasten huomiontarve ei minua ole koskaan ällöttänyt, koska sain itse paljon huomiota ja olen valmis sitä eteenpäinkin antamaan, omille ja vieraille lapsille.

Siis tuota... mitä eroa itkulla ja huomiontarpeella on pikkulasten kohdalla?

Siinä vaiheessa kun lapsi oppii puhumaan, hän alkaa ensisijaisesti etsiä huomiota muilla keinoilla kuin itkulla.

Vierailija
35/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet tekemisissä lasten kanssa, joiden tavat, imettäminen, kasvatus ja eritteet inhottavat? Kerro suoraan kylään tunkevalle pikkulapsen äidille, että sinua ällöttää hänen likainen tenavansa ja se, että hän imettää, vasta ällöttävää onkin. Eipä tarvitse sen jälkeen valitella kuinka kaikkien muiden asiat ällöttävät.  Toivon myös, ettet välitä omille lapsillesi omaa asennettasi.

Vierailija
36/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinun lapsesi muka tehneet mitään mainitsemistasi? Miksi hankit lapsia, jos ne ällöttävät?

Itsellä sama juttu, että inhoan tiettyjen perheiden lapsia juuri heidän sotkuisuuden ja riehumisen vuoksi. Vähän niin kuin toisella kommentoijalla täällä aiemmin, jo lapsena muistan ihmetelleeni tyrmistyneenä tietyn tuttavaperheen lapsen metelöintiä ja likaisilla käsillä kotimme esineiden lääppimistä. Edelleen ällöttää tiettyjen tuttavaperheiden lapset samoista syistä

Minulla on kaksi omaa lasta, nyt 11-13-vuotiaita. Olemme heille opettaneet tietynlaiset säännöt, miten kylässä käyttäydytään: ei huudeta, istutaan nätisti (ei heitellä sohvatyynyjä tai kaiveta jalkoja istuintyynyjen alle), otetaan kohtuullinen määrä tarjoiluja ja käytetään lautasliinaa sekä pestään kädet ennen ja jälkeen ruokailun ja napostelun. Lisäksi mihinkään ei saa koskea ilman lupaa. Joten vastauksena lainaamani kommentoijan kysymykseen: ainakaan minun lapseni eivät ole tehneet itse inhoamiani asioita. On aika räikeä ero ollut lasteni ja näiden tiettyjen suht samanikäistenkin lasten välillä, kun olemme kyläilleet puolin ja toisin.

Vierailija
37/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ällöjen lasten äidit on aina niitä jotka sanoo, että sä ymmärrät sitten kun sulla on lapsia tai et voi ymmärtää kun sulla ei ole lapsia. Nyt kun minulla on lapsia olen edelleen sitä mieltä että huonosti käyttäytyvät, haisevat, remuavat ja äänekkäät minäminä lapset ja vanhemmat on inhottavia. 

N32

Vierailija
38/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin on aina ärsyttänyt ja ällöttänyt lapset ja lapsiperheet yleensäkin. Poikkeuksena vauvat/ihan nuoret taaperot jos sellaisen seurassa ei tarvitse paljoa olla. Pahinta on käydä esim. hotellissa aamiaisella jos vieressä istuu lapsiperhe.

Ällöttää siis se kaikki lässyttäminen, mässyttäminen, sotkeminen ja juurikin se huomion hakeminen. Ja lapset on usein aika rumiakin... Ja se kun vanhemmat selittää lapsensa kehontoiminnoista tai mistä milloinkin ylpeinä ja luulee, että ne sen kersat on kaikkien muidenkin elämän keskipiste.

Haluan silti itse lapsia ja tiedän, ettei omat lapset ällöttäisi. Enkä mä lapsia mitenkään vihaa, enkä tietenkään ärsytystäni näytä. En vaan halua nähdä muiden perhe-elämää läheltä.

Vierailija
39/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen teinien äiti enkä suuremmin halua viettää aikaa pikkulapsiperheiden kanssa, se melu ja kaiken tekemisen hankaluus ja katkonaisuus. Tämä johtuu ihan varmaan vaan siitä että sain siitä rumbasta tarpeekseni aikanaan.

Vierailija
40/72 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ällöjen lasten äidit on aina niitä jotka sanoo, että sä ymmärrät sitten kun sulla on lapsia tai et voi ymmärtää kun sulla ei ole lapsia. Nyt kun minulla on lapsia olen edelleen sitä mieltä että huonosti käyttäytyvät, haisevat, remuavat ja äänekkäät minäminä lapset ja vanhemmat on inhottavia. 

N32

Ai että minäkin aina inhosin kun minulle hoettiin noita samoja "et voi ymmärtää, kun sinulla ei ole lapsia", "ymmärrät sitten" ja "kyllä se sun mieli muuttuu omien lasten myötä". Omat lapset nyt n. 15-vuotiaita ja mieli ei ole vielä muuttunut. En edelleenkään siedä/jaksa sotkuisia ja meluavia huonosti käyttäytyviä lapsia. Omat olen kasvattanut käyttäytymään siivosti kylässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän