Masennus on reaktio sairaaseen yhteiskuntaan, ei ainoastaan sairaus
Milloin myönnetään, että yhteiskunta ja työelämä polttavat ihmisen loppuun? Nyt hoidetaan vaan oireita, eikä syitä korjata.
Kommentit (7)
Kuinka paljon sinä olisit valmis maksamaan enemmän, että julkisen puolen resurssit saadaan kuntoon? Siellähän se ongelma pääasiassa kytee...
Et osaa itse hoitaa itseäsi. Ei paljoa ole vaadittu että nukkuu sen 6t päivässä ja syö tarpeeksi vihanneksia, hyviä hiilareita ja rajoittaa muita paskoja. Liikuntakaan ei ole paljoa vaadittu. Vaikka kävis ihan kävelyllä, niin sillä pääsee alkuun. Ja lopeta tietysti ne videopelit ja muut. Poimi kirja maasta.
Jokainen masentunut joutuu lopulta tekemään ne muutokset itse. Harva työ joustaa, joku saattaa onnekseen saada osa aikaa että jaksaa paremmin. Vuorotteluvapaaetuuttakin huononnettiin.
Masennustaipumusta ei välttämättä saa pois ja itse olen ainakin mieluummin lievästi masentunut kuon kestomaaninen kiekuja ja kaikelle höhöttäjä, ihmistyyppi jota näkee myös paljon nykyään.
Moni onneksi uskaltaa lähteä etsimään itselle sopivaa elämänrytmiä muiden neuvoista ja mielipiteistä piittaamatta. Yhä harvempi suostuu työelämän näännyttämäksi määräänsä enempää.
"Byää, kaikki on yhteiskunnan syytä!"
Syy on usein deen ja/tai raudan ja B12 vitamiinin puute. Nämä puutokset sotkevat hormonitoimintaa esim. kilpirauhasessa ja aiheuttavat masennusta. Koska myönnetään se, että ihmisellä pitää kropassa olla tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita jotta se toimii kunnolla ja hyvin. Aurinkoisten maiden ihmisillä dee arvot on keskimäärin 150, meillä ei lähellekään, ja suositus on ottaa purkista joku aivan liian pieni määrä joka ei todellakaan korvaa aurinkoa. Ja tupakoitsijat, ylipainoiset, sairaat jne, tarvitsee vielä paljon enemmän.
Ilman rautaa ei toimi mikään, ei saa edes kunnolla hengitettyä, B12 vaikuttaa mm. muistiin... Ihmisiä pelotellaan että ei vaan saa liikaa syödä rautaa tai deetä, tai tapahtuu kauheita. Sanotaan että ferritiini on hyvä kun se on 10 mutta kuitenkin 200 on myös ihan ok, miten on mahdollista että keho toimii samoin 10 arvolla ja 200? Ei toimi.
Aina voi syyttää muita kun itsessä on vika.
Yritätkö täyttää muiden toiveita vai elätkö omaa elämää, eikö työ ollut sitä mitä ajattelit, vaihda, oletko heikko, herkkä, älä valitse kovaa kilpailtua alaa, kiusataanko sinua joka paikassa, oletko varma.
Lapsuuden, nuoruuden traumat eivät kuulu edelliseen.
Totta, sairas yhteiskunta tuottaa enemmän mielenterveysongelmia kuin terve.
Siiten ovat vielä ne ihmiset joilla on ollut esim. hyvin traumaattinen ja väkivaltainen tai muuten epävakaa lapsuus. Ja jotka oireilevat sen vuoksi aikuisena. Mutta tässäkin tapauksessa ympäristö ja muut ihmiset tekivät heille pahaa eli puhutaan syy-seuraus suhteesta.