Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mulla on narsisti exä" - totta vai mustamaalausta?

Vierailija
08.02.2021 |

Jatkuvasti saa kuulla naisilta, että heidän entinen poikaystävä oli narsisti,
mutta käsitettä narsisti viljellään liian yleisesti tietämättä sen merkitystä,
mutta miten on asioiden laita oikeasti - onko totta vai mustamaalausta tämä osoittelu?

Kommentit (589)

Vierailija
141/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen diagnosoidun narsistin sisko.

Miten narsisti on saatu lääkäriin, joka on tehnyt diagnoosin?

Saattaavat joskus ajautua sinne esim puolison mukana, tai päihdeongelmien ja masentuneen yksinäisyyden takia. Aika harva ihan vain tajuaa olevansa narsku ja hakeutuu avun piiriin. 

Vierailija
142/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan kohdalla totta osan kohdalla pettymyksen ja katkeruuden purkamista. Niinhän se menee sukupuolesta riippumatta. On helpompi laskea irti, kun kääntää vihan kohti exää ja kaivaa kaiken mistä häntä voisi syyttää. Osalla tosiaan tilanne on ollut todellinen. Ja sitten ovat he - eli suurin osa- jolla ei ole tarvetta tai syytä nimittää eksää diagnooseilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihania eksiä ja sitten yksi vähemmän ihana. Tuskin täysin empatiakyvytön narsisti, mutta hyvin paljon narsistisia piirteitä. En ole koskaan sanonut narsistiksi. Voin sanoa, että hyvin haasteellinen persoona, jos joku kysyy. Mutta yleensä tapanani ei ole haukkua eksiä. Ne ovat eksiä eikä niistä kannata enää jauhaa. 

Vierailija
144/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen diagnosoidun narsistin sisko.

Miten narsisti on saatu lääkäriin, joka on tehnyt diagnoosin?

Lainaus menee varmaan ketuilleen ja vaikea sen tarkemmin sanoa ilman ettei tutut tunnista, mutta saatiin hänet alunperin muihin suvun terveysasioihin liittyvien syiden vuoksi ylistämällä ja vähän valehtelemalla  hänen kuninkaallisen erinomaisuuden lisäämiseksi lääkäriin. Hän on itseasisssa oikein ylpeä diagnoosistaan ja nykyisin kaikki negatiivinen palaute jonka saa kätkee diagnoosin taakse saadakseen sääliä Eli juuri sitä huomiota, jota tarvitsee elääkseen.

Juuri tämän takia aika harva ammattilainen jaksaa, tai edes haluaa narskuja asiakkaikseen. Vaikka myöntäisivät asian ja hyväksyvät diagnoosin, niin eivät nosta sormeakaan tehdäkseen sille jotain. Päinvastoin saattavat ottaa diagnoosin aseeseen, samoin kuin psykiatrian ammattilaiselta opitut käsitteet. Pahimmillaan terapiakäynnit voivat aseistaa narsistia entistä pahemmaksi henkisessä väkivallassa. 

Vierailija
145/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on sellainen vakava pään vika, että tykkään jankata narsismista. Tuuttaan keskusteluketjut täyteen omia horinoita ja samoja viestejä uudelleen.  

Arvioin jatkuvasti onko joku narsisti, ja yleensä on. Kaikki on narsisteja jotka ei myötäile kommenttejani tai muuten vain käyttäydy toivomallani tavalla. Saatan vuosikausia vainota jotain ihmistä ja nimitellä narsistiksi.  

En pysty lopettamaan sairasta käytöstäni. Miten minut saisi lääkäriin?

Vierailija
146/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

levityksestään naikkoselta "jäi" ettei ole ollut edes exä, nykyinen tai edellinen. eli puhdasta p.kan levitystä omaksi itkukseen. itsensä k-usettaminen se vasta haiseekin.

Vierailija
147/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin on sellainen vakava pään vika, että tykkään jankata narsismista. Tuuttaan keskusteluketjut täyteen omia horinoita ja samoja viestejä uudelleen.  

Arvioin jatkuvasti onko joku narsisti, ja yleensä on. Kaikki on narsisteja jotka ei myötäile kommenttejani tai muuten vain käyttäydy toivomallani tavalla. Saatan vuosikausia vainota jotain ihmistä ja nimitellä narsistiksi.  

Tuo, että näät narsisteja joka puolella on merkki harhaisuudesta. Kannattaa kertoa tuosta psykiatrille.

Vierailija
148/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo, että näät narsisteja joka puolella on merkki harhaisuudesta. Kannattaa kertoa tuosta psykiatrille.

Täällähän on se yksi narsismijankkeri joskus kertonut sairastavansa skitsofreniaa.  

Vierailija
149/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on se yksi narsismijankkeri joskus kertonut sairastavansa skitsofreniaa.  

Se rumpuhullu joka jankuttaa rumpujen lisäksi narsismista.  Itsellään varmaan kyllä täyttyy kaikki narsisismin kriteerit. Hänelle on tärkeää olla maailman paras ja monta muuta oiretta.

Vierailija
150/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan oikeat narsistin uhrit todella harvoin puhuvat siitä kyseisestä narskusta, tai hänen ominaisuuksistaan. Se on yleensä aivan helvetin kipeetä historiaa mitä ei mielellään kerrata. Jos joku menee kasuaalisti treffeillä uudelle kumppanille/ehdokkaalle tällaista puhumaan, tai kavereille juoruamaan, niin aika varmana se on ihan täyttä soopaa.

Itsekin olen narsistin uhri, enkä todellakaan halua muistella sitä naista. En vieläkään ole ihan parantunut siitä myllytyksestä. Toki niitä asioita on hyvä työstää ja luotettaville ihmisille puhua, mutta jatkuvasti asiasta saarnaaminen vain valtaa elämän ja tunteet siihen samaan loukkuun mihin hän minut ajoi. Tuntemattomille jos asiasta puhuu nii ei he välttämättä edes ymmärrä ja onnistut vain tekemään itsestäsi heidän silmissään juoruilijan tai draamailijan. 

Vierailija
151/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itsellesi tykkäyksen annoit. 

Minä tykkään itsestäni, olenhan vuosien saatossa tullut maailman parhaaksi. Oletko sinä menestynyt elämässäsi? Tuskinpa vain.

Vierailija
152/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ex tyttis on virallisesti autisti jolla myös adhd ja sen kyllä huomasi kun oli jäänyt lääkkeet ottamatta ja huomaan sen aika ajoin yhä edelleen vaikka jätinkin sen sian jo 4 vuotta sitten. Se sairas paska yhä edelleen yrittää soittaa minulle ym ym ääliömäistä Qsipää toimintaa. Mikä naisilla niinkuin yleisellä tasollakin on vaikeutena ymmärtää että heidät on HYLÄTTY IHAN SYYSTÄ?! Jaksatte ääliöt vuosia roikkua ja höpötellä miten huono ex mies oli ja kaikkea muuta pskaa. Ihan vaan vinkkinä kaikille kelvottomina hylätyille yyhhoo akankekkuleille.. Get over it ja hommatkaa oma elämä.

Vierailija
153/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia keissejä on ne yh äidit joiden kanssa pistää välit poikki ja ne alkavat syytellä miestä siitä kun hylkäsi hänet ja lapset vaikka ne lapset eivät ole miehen ollenkaan vaan tämän mamman edellisistä suhteista syntyneitä ääliö pentuja. Kristus sentään. Syyllistetään viatonta miestä viellä toisten kersoistakin! Kyllähän sellainen mies loogisesti narsisti tietysti on?

Vierailija
154/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi exä koska olen elänyt elämää jo jonkun aikaa. Yksi, eli viimeisin niistä, on narsisti. Mitäs sille teet?

Vierailija
155/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia keissejä on ne yh äidit joiden kanssa pistää välit poikki ja ne alkavat syytellä miestä siitä kun hylkäsi hänet ja lapset vaikka ne lapset eivät ole miehen ollenkaan vaan tämän mamman edellisistä suhteista syntyneitä ääliö pentuja. Kristus sentään. Syyllistetään viatonta miestä viellä toisten kersoistakin! Kyllähän sellainen mies loogisesti narsisti tietysti on?

Kyllä miehen täytyy rakastaa mun lapsiakin ja olla niitten kanssa. Viedä esimerkiksi harrastuksiin ja käyttää huvipuistoissa. Mitä mä tekisin miehellä joka on mulkku? Mun exä on jo semmonen.

Vierailija
156/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on useampi exä koska olen elänyt elämää jo jonkun aikaa. Yksi, eli viimeisin niistä, on narsisti. Mitäs sille teet?

Eix ookki metkaa kun se viimeisin on aina se narsisti? Se sitä edellinenkin oli ja sitä edellinenkin, mut sit se titteli siirtyy aina sille viimeks sut jättäneelle. 

Vedäppä kuule narsku vaikkapa käteen.👍😂

Vierailija
157/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Hänelle on tärkeää olla maailman paras ja monta muuta oiretta.

Taas valehtelet. Ei sille soittajalle ole tärkeää olla maailman paras, mutta hän on sitä tahtomattaankin.

Vierailija
158/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustamaalausta. 99% tuon sanojista ei edes tiedä mitä todellinen narsismi on enkä kyllä itsekään. Sitä nyt vaan viljellään milloin minkäkin exän piirteen luonteenpiirteen vuoksi. Suurin osa ei tajua että yksi tai kaksi narsistista piirrettä ei tee ihmisestä narsistia. Muotisana.

Vierailija
159/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exä on kyllä puhtaasti ihan vaan kus*pää. 

Vierailija
160/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Hänelle on tärkeää olla maailman paras ja monta muuta oiretta.

Taas valehtelet. Ei sille soittajalle ole tärkeää olla maailman paras, mutta hän on sitä tahtomattaankin.

Onko hän tahtomattaankin myös maailman paras narsismista jankkaaja? Tykittelee täällä viestejä enemmän kuin kukaan muu. Diagnosoi narskuja paremmin kuin yksikään psykiatri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi