Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mulla on narsisti exä" - totta vai mustamaalausta?

Vierailija
08.02.2021 |

Jatkuvasti saa kuulla naisilta, että heidän entinen poikaystävä oli narsisti,
mutta käsitettä narsisti viljellään liian yleisesti tietämättä sen merkitystä,
mutta miten on asioiden laita oikeasti - onko totta vai mustamaalausta tämä osoittelu?

Kommentit (589)

Vierailija
161/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex on psykopaatti, ei narsisti.

Vierailija
162/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustamaalausta. 99% tuon sanojista ei edes tiedä mitä todellinen narsismi on enkä kyllä itsekään. Sitä nyt vaan viljellään milloin minkäkin exän piirteen luonteenpiirteen vuoksi. Suurin osa ei tajua että yksi tai kaksi narsistista piirrettä ei tee ihmisestä narsistia. Muotisana.

Tämä.

Lauerma on joskus todennut, että näillä narsistiksi nimittelijöillä on itsellään voimakkaita narsistisia piirteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiselle naiselle tärkeä, ehkä usein jopa keskeisin valintakriteeri miehen osalta on monesti "hyvä huumorintaju". Mies ei saa suuttua "leikistä", jolloin hän on helposti pompoteltavissa ja ei turhia mukise monenlaisista itselle nöyryyttävistä tilanteista. Nainen voi tuntea onnistuneen parisuhteessa, kun voi yhdessä tyttöporukalla rauhassa naureskella omalle muka hölmölle miehelleen. 

Vierailija
164/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten totta. Ei välttämättä diagnoosiksi asti, mutta sana narsisti kuvaa hyvin itsekästä käyttäytymistä. Toinen sana voisi olla mulkku, mutta tuollaisen kohtelun jälkeen naiset saavat itse valita, kumpaa sanaa haluavat käyttää. Tytöistä on kasvatettu myös liian kilttejä, narsistit jahtaa kilttejä ihmisiä kupattavaksi. 

Vierailija
165/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismia sairastaa 1% väestöstä, joten 99% tapauksista ex ei ollut narsisti.

Osassa tapauksista taas selvästi toinen on. Mutta ei se syytetty osapuoli. Oikean narsistin uhrin kyllä tunnistaa. Se meno on ollut niin uskomatonta, ettei puoliakaan jutuista uskoisi todeksi. Narsisti ei käyttäydy mitenkään "hieman" oudosti.

Vierailija
166/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exiä kuuluu vähän mustamaalata. Pääsee kuspäistä lopullisesti eroon, kun vähän haukkuu. Ihan tavallista, että jokainen juuri jätetty tai jättänyt on narsisti. Muistot kultaantuu myöhemmin.

Erokäytös on usein narsistista ja toista on helppo haukkua sen perusteella. Pojat tekee täysin samaa, kuin tytötkin. Mekin ollaan heidän jutuissaan narsisteja. ;)

Haukku ei haavaa tee, kunhan ei hauku toista julkisesti eikä mustamaalaa. Kaverit olkoon juoruamatta eteenpäin henkilökohtaisia asioita. Juoruilu ON narsismia.

Haukkuminen on yksi juttu. Oma entinen poikaystäväni oli keskenkasvuinen itsekäs kusipää. Toki tajusin sen vasta eron jälkeen. Ajatus vain oli aina ensin omassa navassa ja unohti etten ole ajatustenlukija. Manipuloi myös ajatuksiani hänen toivomaansa suuntaan herkästi jos tarve oli. Mikä oli enemmän omaa heikkouttani. Hänessä oli hyvät puolensa eikä hän ollut mitenkään narsisti.

Toki itse en viljele narsisti leimaa kevyin perustein, koska olen ihan diagnosoidun narsistin tytär. Ja siksi naurattaakin miten heppoisesti ihmiset tekeytyvät "narsistin uhriksi", jos kaikki ei ole mennyt ihan oman mielen mukaan.

Vierailija
167/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ainakin ollut valitettavasti suhteessa narsistin kanssa. Ei se minusta tee narsistia jos kohdalleni on sellainen osunut ja sanon sen asian ääneen. Ärsyttävintä on se että uhreja'ei uskota tai vähätellään. Niitä narsisteja on uskomattoman paljon oikeasti olemassa. Oma äiti, pari esimiestä  ja monta työkaveria on kohdalleni myös osunut elämän varrella joilla on vahvat narsistiset piirteet. Ja sitten kun omalle kohdalle osuu narsisti johon luulee olleensa rakastunut niin tuho on valtava mitä tällainen ihminen saa aikaan. Luulin minäkin nämä myrkylliset ihmiset tunnistavan mutta monet ovat todella taitavia manipuloimaan. Nyt uskon jo tunnistavani narsistin. Olen omakohtaisten kokemusten myötä myös opiskellut paljon aiheesta. Oli pakko, muuten en olisi selviytynyt vaan tuhoutunut. 

Narsistien uhrit juuri kärsii siitä, että kaikki exät on narsisteja nykyisin. Itsekin olen oikeasti narsistin uhri ja voi pojat jos omista kokemuksista kertoisin niille, joiden ex on ehkä mulkku muttei narsisti. Narsistin jäljiltä on niin häpeissään ja rikki, ettei todellakaan tee mieli kertoa koko maailmalle miten on niin hirveään ihmiseen onnistunut takertumaan. 

Vierailija
168/589 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sen on joskus olla totta. Tosin uskon, että aidosti narsistin uhriksi joutuneet eivät puhu siitä kenelle tahansa, ja pääosin heidät kyllä tunnistaa. 

Mun kaikki eksät ovat olleet kivoja tyyppejä, ja minusta onkin mielenkiintoista että niin monella on kurjia kokemuksia. 

Vierailija
169/589 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain johtopäätöksiä voisi vetää jo siitä, miten mielellään palstan naisväki mustamaalaa aivan ventovieraitakin miehiä. Lempinimike palstalle kommentoivista miehistä on incel ja yksikään mies ei ole kuulemma koskaan saanut naista.

Vierailija
170/589 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja takana useita lyhyitä ja pitkiä suhteita. Harvoin suhde on päättynyt riitaisasti. Osassa naisista on ollut ominaisuuksia ja luonteenpiirteitä, jotka ovat edesauttaneet eropäätöksen tekemistä, osassa suhteita vikoja on ollut itsessäni. Ei ole koskaan tullut edes mieleen puhua yhdestäkään eksästä pahaa selän takana ja syy on se, että kaikilla heillä on ollut kuitenkin niin paljon hyviä piirteitä ja ominaisuuksia, ettei elämää kannata tuhlata negatiivisten asioiden pohdiskeluun.

Vierailija
171/589 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain johtopäätöksiä voisi vetää jo siitä, miten mielellään palstan naisväki mustamaalaa aivan ventovieraitakin miehiä. Lempinimike palstalle kommentoivista miehistä on incel ja yksikään mies ei ole kuulemma koskaan saanut naista.

No et sinä ainakaan naista saa. Seittemältä aamulla oot heti naisille vinkumassa. Mieslapsi inceli. Jättikö äiti imetys liian lyhyeksi vai? Voi pientä.

Terveisin, kolmekymppinen mies. 

Vierailija
172/589 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja takana useita lyhyitä ja pitkiä suhteita. Harvoin suhde on päättynyt riitaisasti. Osassa naisista on ollut ominaisuuksia ja luonteenpiirteitä, jotka ovat edesauttaneet eropäätöksen tekemistä, osassa suhteita vikoja on ollut itsessäni. Ei ole koskaan tullut edes mieleen puhua yhdestäkään eksästä pahaa selän takana ja syy on se, että kaikilla heillä on ollut kuitenkin niin paljon hyviä piirteitä ja ominaisuuksia, ettei elämää kannata tuhlata negatiivisten asioiden pohdiskeluun.

Eli sulla meni langan aihe aivan täydellisesti ohi, mutta halusit kuitenkin tulla ilmoittamaan paremmuudestasi. Mikä helvetti näitä äijiä vaivaa?

M30

Vierailija
173/589 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi kukaan hyvästä miehestä eroaisi. Mies osoittautui väkivaltaiseksi. Siksi ero. 

Vierailija
174/589 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et sinä ainakaan naista saa. Seittemältä aamulla oot heti naisille vinkumassa. Mieslapsi inceli. Jättikö äiti imetys liian lyhyeksi vai? Voi pientä.

Terveisin, kolmekymppinen mies. 

Olet Pirjo oikeasti jo 63-vuotias pissanlirauttelija.

Vierailija
175/589 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun typerä ex viljeli tota narsisti juttuu vuosia. On mustamaalannut mua niin paljon, ettei paikalliset naiset lähde sen matkaan enää. Joutuu käymään treffeillä Tampereella  kun mielii saada naista.

Vierailija
176/589 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun typerä ex viljeli tota narsisti juttuu vuosia. On mustamaalannut mua niin paljon, ettei paikalliset naiset lähde sen matkaan enää. Joutuu käymään treffeillä Tampereella  kun mielii saada naista.

Aika huono. Ala-asteen joulunäytelmät on uskottavampia. 

Vierailija
177/589 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiselle naiselle tärkeä, ehkä usein jopa keskeisin valintakriteeri miehen osalta on monesti "hyvä huumorintaju". Mies ei saa suuttua "leikistä", jolloin hän on helposti pompoteltavissa ja ei turhia mukise monenlaisista itselle nöyryyttävistä tilanteista. Nainen voi tuntea onnistuneen parisuhteessa, kun voi yhdessä tyttöporukalla rauhassa naureskella omalle muka hölmölle miehelleen. 

Tämän todistaa myös lukuisat mainokset, joissa mies esitetään huvittavana hölmönä. Tälaisia tehdään koska on tilausta.

Mutta mitäpä kertoo kohteestaan tällainen mainos? 

Vierailija
178/589 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten totta. Ei välttämättä diagnoosiksi asti, mutta sana narsisti kuvaa hyvin itsekästä käyttäytymistä. Toinen sana voisi olla mulkku, mutta tuollaisen kohtelun jälkeen naiset saavat itse valita, kumpaa sanaa haluavat käyttää. Tytöistä on kasvatettu myös liian kilttejä, narsistit jahtaa kilttejä ihmisiä kupattavaksi. 

ai siitäkö se kiusaajamainen yksinäisten miesten eli inceleiden haukkuminen johtuukin - on kasvatettu liian kiltiksi!

Vierailija
179/589 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi kukaan hyvästä miehestä eroaisi. Mies osoittautui väkivaltaiseksi. Siksi ero. 

Fyysinen väkivalta ei yleensä ole narsistin ominainen piirre, koska tietää ettei saa si positiivista huomiota eikä siitä nosteta häntä hyvässä mielessä jalustalle. Ihailu ja ylivertaisen täydellinen olemus on tärkeämpää. Siksi henkinen väkivalta on usein se väkivalta mitä käyttää.

Vierailija
180/589 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määritellään, onko jonkun kokemus todellinen? Suurin osa narsisteista on diagnosoimattomia. Oma puoliso on ihan dg narsisti, mutta en minä sitä huutele. Hän on ns lievä tapaus ja suhteemme toimii oikein hyvin. Toki terapiaa on tarvittu tässä vuosien aikana puolin ja toisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän