Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex ja some - miksi hän blokkasi minut vuosien jälkeen?

Vierailija
08.02.2021 |

Okei, tämä keskustelun aihe kuulostaa todella lapselliselta. Asia ei silti lakkaa vaivaamasta minua joten jos jotakuta kiinnostaa ruotia tuntemattomien "draamoja", niin tässä olisi tilaisuus kertoa mielipiteensä.

Menimme exäni kanssa naimisiin nuorina, johtuen molempien uskonnollisista taustoista. Olimme yhdessä viitisen vuotta, kunnes oli todettava ettei meillä ollut mitään yhteistä. Samaan aikaan irtauduimme uskonnollisista piireistä, toisiamme tukien. Erosimme hyvissä väleissä 25-vuotiaina.

Nyt, vuosia myöhemmin, huomaan että ex on poistanut minut sekä fb:stä että instagramin seuraajistaan, ilman mitään selityksiä tietenkin (eipä kukaan tuollaisia taida koskaan selitellä). Asia on ihan ok muuten, mutta vaikka tässä on mennyt jo useampi viikko, niin huomaan vähän väliä ajattelevani että miksi. Me kuitenkin vaihdoimme kuulumisia harvoin mutta säännöllisesti (kerran vuodessa?) ja näimmekin pari kertaa tässä vuosien varrella kun toinen tarvitsi jotain pientä apua (tyyliin hän kävi ruuvaamassa lampun kattooni, ja minä parsimassa hänelle sukat, nämä siis kuvitteellisina esimerkkeinä). Meillä molemmilla on jo useamman vuoden ollut uudet kumppanit, joten ei siitäkään ole kyse.

Siispä: minusta on vähän loukkaavaa että koin tällaisen "kohtalon", vaikka järjen tasolla ymmärrän asian kyllä. Me kuitenkin olimme asiallisissa väleissä ja ajoittain yhteyksissäkin, joten tunnen itseni vähän tölvityksi, puhumattakaan siitä epävarmuudesta että voiko olla että minä olenkin ollut aloitteellisempi yhteydenpidossa ja hän ei ole sitä halunnut. Se olisi nöyryyttävää. Tiedän tiedän, kyse on vain sosiaalisesta mediasta, mutta onhan se poistaminen jonkinlainen signaali kuitenkin. Jollain ihmeen lailla tuntuu että menetin hänet uudestaan, olihan hän kuitenkin ensirakkauteni ja kävimme yhdessä läpi tosi vaikeita elämänmuutoksia. Voin rehellisesti sanoa että olen välittänyt hänestä jollain tasolla ihan näihin päiviin saakka.

Teorioita, mikä olisi todennäköisin syy miksi näin on tapahtunut? Saa myös sanoa (lempeästi?), jos olen mielestänne täysin säälittävä tapaus :-)

Kommentit (168)

Vierailija
21/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaan halusi puhdistaa sometilejään? Poisti ihmisiä, joiden kanssa ei ole tai halua olla yhteyksissä tai halua heidän näkevän hänen elämäänsä somen kautta?

Mietin tätäkin! Unohtuikin tuossa mainita, että hän ei siis ole poistanut ketään minun ystävistäni, vaikka he ovat tosiaan 100% minun kavereitani eivätkä taatusti ole olleet miehen kanssa tekemisissä eromme jälkeen. Eli poisto on oikeasti kohdistunut vain minuun.

-ap-

Johan sie tarkkaan stalkkailet :D

Vierailija
22/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei ole poistunut somesta kokonaan?

Jos kaveri estetään niin eihän silloin näe toisen tiliä ollenkaan.. Vai?

Toisaalta face myös poistelee kavereita. Mulla ja muutamalla muullakin on nimittäin käynyt näin

Ei hän minua estänyt ole, löydän hänet sekä fb:stä että instagramista. Fb:ssä on vaan poistanut minut kavereista ja instagramissa seuraajista. Näin kuitenkin fb:stä heti ensivilkaisulla, että yhteisinä kavereina ovat edelleen minun ystäväni.

Nyt tajusin että otsikossa käyttämäni "blokata"-sana on väärä ilmaisu. En ole mikään it-ihminen, joten termit ovat välillä hukassa...

-ap-

Ilmeisesti on nyt halunnut lopullisen pesäeron, kun näköjään olet hänessä vielä kiinni, kun tällainenkin asia harmittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan siivonnut kaverilistoja. Pitää kavereina vaan sellaiset, joiden kanssa on aktiivisesti tekemisissä. Ihan ymmärrettävää. Ja en ymmärrä miksi tuollaisesta pitäisi mitään etukäteen sanoa, jos pahemmin ole tekemisissä. 

Ei ole kyse tuosta, sillä hän on pitänyt kavereina minun ystäväni, joiden kanssa hänellä ei ole ollut mitään tekemistä vuosikausiin.

-ap-

Älä vertaa itseäsi kavereihisi. Hän ei vaan halua sinun seuraavan elämäänsä tai se häiritsee uutta kumppania. Kaverisi ova todennäköisesti yhdentekeviä. Mahdollisesti poistaa nekin myöhemmin seuraavassa siivouksessa. 

Voihan se olla näinkin, ihan totta. Olisi minun kannaltani parempi jos hän olisi poistanut kaikki minunkin kaverini samalla kerralla, sillä onhan se ikävä huomata että itse on saanut lähtöpassit kun muut, hänelle aivan yhdentekevät, ovat saaneet jäädä. Kai tämä on jotain ihmisen psykologiaa, että tuollaisesta vetää ne ikävimmät johtopäätökset :-)

-ap-

Minä olen poistanut eksän, mutta en pari hänen kaveriaan, koska pidän heidän julkaisuistaan ja niitä tulee kommentoitua välillä. Eksän jutuista en ole kiinnostunut. 

Vierailija
24/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksissa yksi nainen ja poistaa tarpeettomat yhteystiedot loimottamasta omista silmistä.

Vierailija
25/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi kysyä asiaa siltä eksältäsi jos muutenkin välillä olette yhteyksissä?

Vierailija
26/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on puhunut sinusta pahaa ja hän on reagoinut siihen.

Vierailija
27/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai tuommoista nyt kannata kysellä, jos on jo erottu ja muutenkin porukat siivoavat kaverilistojaan silloin tällöin. Kannattaa vaan unohtaa koko asia eikä ottaa itseensä. 

Vierailija
28/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaan halusi puhdistaa sometilejään? Poisti ihmisiä, joiden kanssa ei ole tai halua olla yhteyksissä tai halua heidän näkevän hänen elämäänsä somen kautta?

Mietin tätäkin! Unohtuikin tuossa mainita, että hän ei siis ole poistanut ketään minun ystävistäni, vaikka he ovat tosiaan 100% minun kavereitani eivätkä taatusti ole olleet miehen kanssa tekemisissä eromme jälkeen. Eli poisto on oikeasti kohdistunut vain minuun.

-ap-

Johan sie tarkkaan stalkkailet :D

Niin no... kun kävin siellä hänen fb-sivullaan, siis toteamassa että kyllä, minut on poistettu, niin ne yhteiset kaverit näkyvät siinä heti ensimmäisenä......

-ap-

Vierailija
29/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksi sä haluat roikkua tuolla tavoin. Mitä sen on väliä onko joku eksä sun somekaveri vai ei? Se ihminen on ollut ja mennyt, mitä välii? 

Vierailija
30/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua miksi sä haluat roikkua tuolla tavoin. Mitä sen on väliä onko joku eksä sun somekaveri vai ei? Se ihminen on ollut ja mennyt, mitä välii? 

Ei sillä niin väliä ole, ei. Mutta mietin että luitko viestejäni ollenkaan, minähän nimittäin olen jo kertonut miksi asia vaivaa minua.

-ap-

Vierailija
31/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä ja eksällä voi olla joku kriisi, esimerkiksi eksä ihastunut johonkuhun/on pettänyt. Tämän kriisin takia tullut ajankohtaiseksi poistaa kaikki epäilyksiä herättävät henkilöt. Ei kerro asiasta häpeän takia tai siksi, että nykyinen ei tulkitsisi siitäkin jotain muuta, että juttelee yhtään mitään.

Esimerkiksi.

Vierailija
32/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt kukaan tervejärkinen mene exältään sellaisia kyselemään... Ehkä joltain sukulaiselta tai hyvältä ystävältä voisi kysyä, jos poistavat yllättäen kavereista/seuraajista. Ex on ex ja kyllä tuollaiseen poistoon on joku hyvä syy a) ei halua, että ex näkee elämäänsä somessa eikä halua olla yhteydessä b) ei halua muistella exiään "poissa silmistä, poissa mielestä" c) on sopimus nykyisen kumppanin kanssa, että molemmilta exät pois sometileiltä.

Vierailija
33/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä:

1. Sinun elämä vaikuttaa somen mukaan onnelliselta ja hänellä on jokin kriisi meneillään. Sellaista voi olla rankkaa seurata.. 

2. Ehkä hän nyt kokee, että ero olikin virhe. Sinun poistaminen näkyvistä helpottaa. 

3. Tai parisuhteenne kariutumisesta yli pääseminen on ollut vaikeaa, Sinun poistaminen näkyvistä helpottaa.

Olen itse sitä mieltä, ettei syy ole sinussa. Hän haluaa työstää asiaa nyt ja tämä on yksi keino. 

Vierailija
34/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit nyt ihan liikaa. Somelistan siivoaminen on voinut jäädä kesken. Tai se oli vahinko. Tai olet tehnyt tai sanonut joskus jotain jonka vuoksi teki noin. Tai nykyinen tai uusi kumppani on pyytänyt. Tai sun päivitykset on erityisen ärsyttäviä tai tykkäilit hänen postauksistaan liikaa ja hän koki sen vaivaannuttavana. Tai ei halunnut yhtydenottojasi jos vaikka otit yhteyttä aina kun hän jotain päivitti. Ei vaan kehdannut sanoa. Hän ei halunnut että tiedät hänen elämästään. Parasta olisi nyt hyväksyä ja unohtaa toi ilman selityksiä, niitä nyt useimmiten ei saa, haloo, miks poistit mut sun somesta?! Eli etenpäin.

Vierailija
35/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta face myös poistelee kavereita. Mulla ja muutamalla muullakin on nimittäin käynyt näin

Ei hän minua estänyt ole, löydän hänet sekä fb:stä että instagramista. Fb:ssä on vaan poistanut minut kavereista ja instagramissa seuraajista. Näin kuitenkin fb:stä heti ensivilkaisulla, että yhteisinä kavereina ovat edelleen minun ystäväni.

Nyt tajusin että otsikossa käyttämäni "blokata"-sana on väärä ilmaisu. En ole mikään it-ihminen, joten termit ovat välillä hukassa...

-ap-

Ilmeisesti on nyt halunnut lopullisen pesäeron, kun näköjään olet hänessä vielä kiinni, kun tällainenkin asia harmittaa. 

No jaa, kiinni ja kiinni. Voin ihan rehellisesti sanoa että tunteeni häntä kohtaan ovat olleet kaverilliset/sisarukselliset jo vuosia. Mutta kai ketä tahansa ihmetyttäisi, jos kuka tahansa kaveri yllättäen poistaisi, kun kuitenkin aiemmin molempia on tuntunut kiinnostavan ajoittain kuulla toisen kuulumisia? Kyllä se pistää miettimään että miksi juuri nyt, mikä on ollut se ajatuskulku että ei, tästä eteenpäin en enää haluakaan saada viestejä tuolta ihmiseltä tai laittaa hänelle viestejä? Sehän on tietyllä tavalla välien katkaiseminen kokonaan. Ja vaikka pystyn ihan hyvin elämään ilman häntäkin, niin mietityttää miten tähän on päädytty, kun itse näen tuon poistamisen hiukan epäkohteliaana tässä tilanteessa.

Ja joo, kyllä hänellä on täysi oikeus noin halutessaan tehdä :-) En vain pidä siitä että joudun miettimään että miksi, vaikka tietenkin pääsen tästä yli ilman selitystäkin.

-ap-

Vierailija
36/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

X tuumasi pari vuotta eron jälkeen että on aika mennä eteenpäin ja poisti minut kaikista yhteystiedoistaan sekä lopetti kaikki

juhlapyhätervehdykset samalla.

Vierailija
37/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä:

1. Sinun elämä vaikuttaa somen mukaan onnelliselta ja hänellä on jokin kriisi meneillään. Sellaista voi olla rankkaa seurata.. 

2. Ehkä hän nyt kokee, että ero olikin virhe. Sinun poistaminen näkyvistä helpottaa. 

3. Tai parisuhteenne kariutumisesta yli pääseminen on ollut vaikeaa, Sinun poistaminen näkyvistä helpottaa.

Olen itse sitä mieltä, ettei syy ole sinussa. Hän haluaa työstää asiaa nyt ja tämä on yksi keino. 

Kiitos kun laitoit tämän viestin! Minä nimittäin toivon ettei syy olisi minussa. Olen vaan aiemmin olettanut että se on molemminpuolinen suhtautumistapa, että on ollut kiva hiukan pysyä perässä siitä miten toisella elämässä menee. Ei se ole vaatinut koskaan mitään aktiivista yhteydenpitoa tai kommentointeja tai tykkäyksiä. Mutta ihan yhtä lailla hän on saattanut kysäistä minun kuulumiseni, oma-aloitteisesti. Eli kaipa jotain on nyt vaan hänen päässään muuttunut.

-ap-

Vierailija
38/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

No jaa, kiinni ja kiinni. Voin ihan rehellisesti sanoa että tunteeni häntä kohtaan ovat olleet kaverilliset/sisarukselliset jo vuosia. Mutta kai ketä tahansa ihmetyttäisi, jos kuka tahansa kaveri yllättäen poistaisi, kun kuitenkin aiemmin molempia on tuntunut kiinnostavan ajoittain kuulla toisen kuulumisia? Kyllä se pistää miettimään että miksi juuri nyt, mikä on ollut se ajatuskulku että ei, tästä eteenpäin en enää haluakaan saada viestejä tuolta ihmiseltä tai laittaa hänelle viestejä? Sehän on tietyllä tavalla välien katkaiseminen kokonaan. Ja vaikka pystyn ihan hyvin elämään ilman häntäkin, niin mietityttää miten tähän on päädytty, kun itse näen tuon poistamisen hiukan epäkohteliaana tässä tilanteessa.

Ja joo, kyllä hänellä on täysi oikeus noin halutessaan tehdä :-) En vain pidä siitä että joudun miettimään että miksi, vaikka tietenkin pääsen tästä yli ilman selitystäkin.

-ap-

Aika kovasti tämä sinua vaivaa ja raskaasti olet tämän ottanut. Et osaa käsitellä pettymyksiä kovin hyvin? Aloituksessakin pyysit lempeästi sanomaan jos olisitkin hakoteillä. Olet ehkä vähän raskasta seuraa tuossa mielessä. Olitko kenties jättäjä ja pidit kuitenkin sitten sinun aloitteesta yhteyttä? Häntä ei huvittanut enää syystä tai toisesta? Kommentoitko hänen postauksiaan usein tai tykkäilit? Saivatko hänen postauksensa aikaan sinussa halun ottaa yhteyttä? Ehkä häntä ahdisti se. Voisitko tästä ottaa opiksi?

Vierailija
39/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syitä:

Kiitos kun laitoit tämän viestin! Minä nimittäin toivon ettei syy olisi minussa. Olen vaan aiemmin olettanut että se on molemminpuolinen suhtautumistapa, että on ollut kiva hiukan pysyä perässä siitä miten toisella elämässä menee. Ei se ole vaatinut koskaan mitään aktiivista yhteydenpitoa tai kommentointeja tai tykkäyksiä. Mutta ihan yhtä lailla hän on saattanut kysäistä minun kuulumiseni, oma-aloitteisesti. Eli kaipa jotain on nyt vaan hänen päässään muuttunut.

-ap-

Oudot asiat on sulle tärkeitä. 

Miksi sun pitää se pieni lanka siihen ihmiseen säilyttää, osaatko ihan avoimesti kertoa miksi sun on tärkeä kuulla noita ilmeisesti melko yhdentekeviä kuulumisia kuulla hänestä? Mitä sä siitä oikein saat? Pidettyä jonkun kontaktin josta sä saat ...mitä? Ilmeisesti häntä ei vain kiinnosta tuo enää, ja sehän on ihan normaalia. Hanki nyt oma elämä. 

Vierailija
40/168 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syitä:

-ap-

Eli et kestä hylkäämistä tai sitä kun toinen tekee niin kuin hänestä hänelle on parhaaksi. Päästähän irti. Mitä sitten jos syy olisikin sinussa. Onko se maailmanloppu? Miksi pitäisi edes pysyä perässä miten toisella elämässä menee? Hän on eksä ja sen aika meni jo.

Mulla on pari eksää jotka edelleen kymmenen tai perinkymmenen vuoden jälkeen kyselee kuulumisia ja toivoo kaikkea hyvää. En käsitä mitä he sillä tiedolla tekevät. Haluvat kai pitää itsellään tunteen että huolehtivat ja ovat hyviä tyyppejä. Paskat. He loukkasivat aikanaan, minä sitten jätin, somessa olen piilottanut heidän postauksensa mutta pitäisi ehkä myös poistaa koska en parhaalla tahdollakaan käsitä miksi he edelleen kommentoi ja tykkää. Mutta todennäköisesti siitä nousisi juuri tällainen paskamyrsky että miksi oi miksi enhän ole tehnyt mitään väärää ja olen hyvä ihminen ja haluan tietää mitä sinulle kuuluu. Ja niistä kuulumisten vaihdosta, en kerro yleensä mitään tärkeää vaan jotain aivan ympäripyöreää. Evvk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi