Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko heikkolahjainen, kun opin kellon vasta 10-vuotiaana?

Vierailija
07.02.2021 |

Ja toki matematiikka on myös aina ollut vaikeaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joitakin isojakin hahmottamiseen liittyviä ongelmia mutta siitä huolimatta olen erittäin lahjakas henkilö muiden mielestä. Täytyy muistaa että ihmiset ovat erilaisia. Puutteita voi myös oppia kompensoimaan jollain muulla taidolla. Sokealle voi kehittyä hyvin tarkka kuulo, jne.

Vierailija
22/26 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.. opin myös tosi myöhään ja ihan luokan viimeisenä kaikki taidot..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti en osaa vieläkään hyvin ja lapseni osaa kellon varmaan paremmin kuin minä ja on tokaluokkalainen..

Vierailija
24/26 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulun kieltenopettajana voin kertoa, että kun neljännellä luokalla aloitetaan kellonaikojen harjoittelu englanniksi, niin oppilaista noin 10 % ei osaa kelloa vielä suomeksikaan. Ja luku nousee.

Vierailija
25/26 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et. Heikkolahjainen on jo kehitysvamman puolella.

Joitakin matemaattisia vaikeuksia sinulla voi olla.

Ei, vaan heikkolahjainen on älykkäämpi kuin lievästi kehitysvammainen, mutta ÄO on keskivertoa shuomattavasti matalampi.

Heikkolahjainen- termiä ei käytetä enää, vaan puhutaan laaja-alaisista oppimisvaikeuksista.

Lapseni sai kyseisen diagnoosin kaksivuotiaana ja lääkäri sanoi sen tarkoittavan suomeksi heikkolahjaista. No, ysin keskiarvolla etenee nyt yläasteella, mutta heikkolahjaisena kulkee lopun ikäänsä diagnoosin tietävien silmissä. Onhan hän kieltämättä erilainen oppija ja itsekin miellän hänet edelleen heikkolahjaiseksi, vaikka luokkansa parhaita onkin.

Vierailija
26/26 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on ensimmäisellä luokalla ja vielä ei edes ole opetettu kellonaikoja.