En halua aikuista lasta enää tänne asumaan..
Tyttäreni on 22v, asunut omassa kodissaan lukion jälkeen eli melkein 3 vuotta. Hiljattain hän muutti opintojen perässä toiselle paikkakunnalle..
Nyt hänellä on tulossa työharjoittelujaksoja, jotka hän haluaisi suorittaa täällä vanhalla kotipaikkakunnalla. Ja ajatuksena tulla siis asumaan "kotiin" niiden ajaksi.
En oikeastaan edes tiedä miksi, mutta ajatus tuntuu minusta vaikealta. Hän on käynyt yksittäisiä viikonloppuja täällä, ja asunut meillä, mikä on ok ja kivaakin, mutta silti tuntuu aina ihan kivalta kun lähtee takaisin. Koti on taas oma... ajatus useammasta parin kuukauden pätkästä tuntuu nyt kyllä siltä, että en jaksaisi. Mies on samoilla linjoilla tässä kanssani, meillä on vihdoinkin talo ns omassa käytössä, kun nuorinkin muutti hiljattain pois ja nyt taas pitäisi sopeutua siihen, että täällä asuukin taas yksi nuori aikuinen.
Meillä on tyttären kanssa ihan hyvät välit noin muuten, mutta aika erilainen temperamentti. Hän on puhelias, seurallinen, koko ajan touhuamassa. Itse taas rauhallinen, viihdyn hiljaisuudessa, en jaksa koko ajan rupatella.
Saa kivittää.
Kommentit (775)
on raskasta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista.
Minä olen halunnut tehdä lapseni tähän maailmaan. Eivät he sitä pyytäneet. Siksi haluan auttaa heitä parhaani mukaan selviämään tässä kovassa ja kylmässä maailmassa.
Jos on niin itsekäs, että haluaa lapsia, pitää olla valmis myös uhrautumaan, kun he tarvitsevat apua.
Tämä tytär opiskelee ja on äitinsä mukaan raskasta seuraa, koska haluaa rupatella. Jotkut vanhemmat koittavat kannatella mielenterveysongelmien kanssa painivia ja päihteitä käyttäviä lapsiaankin.
😇😇😇 uhrautukaa tässä kovassa ja kylmässä maailmassa
🐑
tehkää niin
minulla on lämmin turkki, älkää minua
Tajuan tilanteesi. Kokisin itse samoin, kun kerrot taustaa ja sanot etta temperamentit erilaiset.
Jos ja kun sovitte etta tytar voi tulla harjoittelun ajaksi, teidan on sovittava saannot JA pidettava kiinni niista.
Mita kuluu kenellekin ja missa on rajat jne.
Et ole myoskaan hanen seuraneitinsa, vaan huolehdit etta voit hyvin.
Toki voit olla utelias jos vaikka kehittyisi kiinnostavia keskusteluja, mutta et ole velkaa tyttarellesi mitaan, eika tarvitse osallistua hanen puuhakkuuteensa. Tiedan etta puheliaat, aaneen ajattelevat ja touhukkaat ihmiset ovat useimmiten rasittavia.
Ap, ymmärrän sinua hyvin. Saat luonnollisesti päätyä juuri sellaiseen ratkaisuun, joka sinusta tuntuu hyvältä.
Kun kyse on vain työharkoittelujaksoista (yleensä max 6 viikkoa kerrallaan) eikä koko opiskeluajasta, mä varmaan ottaisin. Mutta joutuisi kyllä nukkumaan olohuoneen sohvalla, koska en alkaisi muutaman viikon vuoksi hankkia ylimääräistä sänkyä ja tyhjentää työhuonettani lapseni käyttöön. Meillä asui kuuden viikon ajan serkkuni pojan vaimo, joka oli työharjoittelussa pääkaupunkiseudulla. Yllättävän nopeasti se aika meni. Toisaalta vähän vieraampi saattaa olal helpompikin, koska ei ainakaan kehtaa heittäytyä passattavaksi teiniksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ymmärrän sinua hyvin. Saat luonnollisesti päätyä juuri sellaiseen ratkaisuun, joka sinusta tuntuu hyvältä.
Tottakai saa. Mutta sitten ei pidä vinkua kun välit viilenee.
Ihmiset saa p erseillä ja mokailla ihan vapaasti. Hinta vaan voi olla kova.
Vierailija kirjoitti:
En halua aikuista lasta tänne enää asumaan. Tuntuu pahalta lukea moista. Tuntuu myös hirveältä katsoa nyt pyörivää mainosta, jossa pieni poika kulkee ovelta ovelle lämpöä, kotia ja turvaa hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Voi anteeksi kauheasti. En todellakaan tiedä hänen työhistoriaansa. Oletin vaan, koska en tunne kuin työssäkäyviä äitejä, enkä ollenkaan niitä laiskanpulskeita. Mutta onko se nyt niin kauhea moka.
Meillä on aikuiselle lapselle aina ovi auki. Sukulaiset ja tuttavat myös tekevät kaikkensa lasten ja lastenlasten eteen ja joskus mielestäni liikaakin.
Minusta vaan oli vähän liikaa tätä kivitystä. Mistä me tiedämme vaikka aloitus olisi jonkun toimittajan joka haluaisi vähän jotain jutun juurta. Eikös näitä vauva. fi kommentteja iltalehdissä julkaista. Olisiko kukaan oikeasti laittanut itseään tälle kivitykselle alttiiksi.
Kieltämättä outoa avautua täällä. Lisäksi sen verran tunnistettavasti, että tytärkin saattaa tunnistaa. Loppuun hän lisäsi: saa kivittää.
Joten ei tarvitse kursailla, kiviä ilmaan vaan. Ehkä hän jotenkin nauttii tästä. Tai haluaa vahingoittaa tytärtään. Voi apua! Kamala ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua aikuista lasta tänne enää asumaan. Tuntuu pahalta lukea moista. Tuntuu myös hirveältä katsoa nyt pyörivää mainosta, jossa pieni poika kulkee ovelta ovelle lämpöä, kotia ja turvaa hakemassa.
En tiedä mistä mainoksesta puhut. Miten se liittyy tähän aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se tähän liittyy? Myös sijaiskodeissa voi kasvaa normaaleja ihmisiä. Tietysti pienellä lapsella pitää olla turvallinen olo, mutta ketju ei liity pieniin lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Voi anteeksi kauheasti. En todellakaan tiedä hänen työhistoriaansa. Oletin vaan, koska en tunne kuin työssäkäyviä äitejä, enkä ollenkaan niitä laiskanpulskeita. Mutta onko se nyt niin kauhea moka.
Meillä on aikuiselle lapselle aina ovi auki. Sukulaiset ja tuttavat myös tekevät kaikkensa lasten ja lastenlasten eteen ja joskus mielestäni liikaakin.
Minusta vaan oli vähän liikaa tätä kivitystä. Mistä me tiedämme vaikka aloitus olisi jonkun toimittajan joka haluaisi vähän jotain jutun juurta. Eikös näitä vauva. fi kommentteja iltalehdissä julkaista. Olisiko kukaan oikeasti laittanut itseään tälle kivitykselle alttiiksi.
Siis henkilö kenelle vastasin ihmetteli mistä tiedän, että on työssäkäyvä eikä laiskanpulskea kotiäiti. Mikä oli mielestäni rumasti sanottu. Suuri kunnioitus kotiäideille. Teidän työ on arvokasta. Anteeksi jos tuli väärinkäsitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä mainoksesta puhut. Miten se liittyy tähän aiheeseen?
Taitaa olla Punaisen ristin mainos. Muuten, lapseni on aina lapseni jos tarvitsee apua, tuen aina jos vain suinkin kykenen. Ei hän ole pyytänyt tänne päästä.
Itse olen asunut kesät aina kotona opiskeluaikana koska kotipaikkakunnalla oli hyvin oman alan töitä, asuin kotona siis joka vuosi sen kolme kuukautta, tämän lisäksi toki joululomat ym. Valmistumisen jälkeen muutin jopa kotiin noin 1,5 vuodeksi koska minulla oli siellä töitä ja puolisoni opiskeli vielä toisella paikkakunnalla, joten ei ollut järkeä hankkia omaa kämppää kun vietin kaiken vapaa-ajan puolison luona. Ei haitannut äitiäni, lapset on aina olleet hänelle todella tärkeitä ja aina on saanut tulla kotiin. Eikä äitini ole todellakaan siis mikään lasten kautta eläjä, on tehnyt oman uran ja edelleen 64-vuotiaana lähes täysillä työelämässä mukana ja silti jaksaa kinuta minua ja sisaruksiani kotiin. Olisi ihan hirveää jos en olisi kotiin tervetullut kuin viikonlopun yökyläilyyn.
Osaan kyllä nyt tätä ketjua lukiessani olla entistäkin kiitollisena äidistäni.
Ap, kirjoitit "Hän on puhelias, seurallinen, koko ajan touhuamassa.". Lisäksi tyttäresi opiskelee.
Olen suunnattoman pahoillani kovasta kohtalostasi! Voimahalit ja jaxuhalit! Onko paikkakunnallasi tarjolla vertaistukea seurallisten ja touhuavien nuorten äideille? Entä valtakunnallinen puhelinpalvelu?
Hae pikaisesti apua, että jaksat. Tuo pahin kohtalo, mitä tiedän. Älä jää yksi taakkasi kanssa. Onnneksi uskalsit avautua täällä. Saat vertaistesi tukea!
Vierailija kirjoitti:
Ap, kirjoitit "Hän on puhelias, seurallinen, koko ajan touhuamassa.". Lisäksi tyttäresi opiskelee.
Olen suunnattoman pahoillani kovasta kohtalostasi! Voimahalit ja jaxuhalit! Onko paikkakunnallasi tarjolla vertaistukea seurallisten ja touhuavien nuorten äideille? Entä valtakunnallinen puhelinpalvelu?
Hae pikaisesti apua, että jaksat. Tuo pahin kohtalo, mitä tiedän. Älä jää yksi taakkasi kanssa. Onnneksi uskalsit avautua täällä. Saat vertaistesi tukea!
Piti oikein tarkastaa minkä ikäinen lapsi on, siis vasta 22v ja nainen puhuu kuin vieraasta joka on puhelias ja aina touhuamassa, Toivon, että tytölle aukeaa mahdollisuus muuhun, kuin tuollaisten ihmisen katon alle. Sorry.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuo kuullostaa hurjalta. Ap varmaan toivoo, että hänen tyttärensä olisi ujo, hiljainen, masentunut ja syrjäytynyt.
ap. hiljeni. Olikohan aloittaja mummo jonka 42-vuotias lapsi oli tulossa isin ja äidin luokse asumaan, perintöä odottelemaan.
Joskus mietin mihin ne kaikki ns maailmanmatkaajat jotka jättää kaiken ja menee ulkomaille menee sitte palatessaan nukkumaan ja syömään kun rahat loppu.
Vierailija kirjoitti:
Joskus mietin mihin ne kaikki ns maailmanmatkaajat jotka jättää kaiken ja menee ulkomaille menee sitte palatessaan nukkumaan ja syömään kun rahat loppu.
Suomessa kyllä parjää. Katsoin äsken dokumentin, siinä eräs henkilö kertoi asuneensa Suomessa 13-vuotta, paperittomana. Ristiriita siinä oli kyllä mielestäni se, että kertoi käyneensä töissä ja maksaneesa veroja? Suomessa on kaikki mahdollista, jokaisesta meistä voi tulla vaikka avaruusinsinööri.
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee nyt rajusti ohi aiheen.
Ko tytär opiskelee. Aikoo siis tienata itse rahansa jatkossa. Ja kyse on asumisesta kotona opiskeluun liittyvän työharjoittelun ajan. Ei ole itsekäs maailmanmatkaaja.
Toivotaanpa ettei käy sinun kohdalle, ei nimittäin ole nauramista.