Älykelloilla ei tee mitään!
Ei ole käynyt mielessäkään hankkia älykelloa, jotka maksaa ihan älyttömästi. Niiden antamilla tiedoilla en itse tee mitään. Osaan liikkua ilman turhaa dataa ja aamulla tiedän kuinka olen nukkunut ilman, ettäjokin kello sen minulle kertoo. Sijoitin hyvään rannekelloon jonka akkua ei tarvitse ladata jatkuvaan. riittää että käyn vaihdattamassa pariston kun se joskus loppuu. Rannekellosta näen ajan ja se riittää. Onko sinulla älykelloa? Miksi? Jos ei ole niin miksi ei ole?
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kokenut hyötyä fitbitistä kroppani ymmärtämisessä paremmin. se on osa mulla itsestäni huonenpitoa kun katselen esim. miten on tilastoissa edellisviikolla tullut nukuttua. toki olon kuuntelukin voi riittää, mutta mun mielestä on kiva kun on jotain "mustaa valkoisella". aktiivisuusrannekkeen myötä olen kokenut myös kannustavaksi sen että yritän ottaa sen minimimäärän askelia joka päivä minkä tavoitteen olen itselle laittanut.
Ja sen aktiivisuusrannekkeen valo pimeällä on jotain mitä olen huomannut tarvitsevani :) Jotenkin se on tosi näppärä. Olen ihan hukassa ilman sitä öisin. En halua virkistää itseäni räpläämällä kännykkää tai laittamalla valoa päälle.
kyllä ihmiset on nykyään ihan tekniikan vietävissä
Onhan sitä 1000 euron Apple Watchia pitää kädessä ja esitellä muille. En ikinä jaksa lada sitä kunhan muut vain näkevät sen kädessäni.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä 1000 euron Apple Watchia pitää kädessä ja esitellä muille. En ikinä jaksa lada sitä kunhan muut vain näkevät sen kädessäni.
*ladata
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat kielteisesti älykelloista, vaikket tiedä niistä paljoakaan. Ei hyvä lähtökohta. Miksi yleensäkin kirjoitit?
Troloolllooo!
T. Sanoman trolli
Vierailija kirjoitti:
Älykelloilla ei tee mitään!
Savuton
Joo, ymmärrän.
Onhan se ikävää jos kellosakin on muistia ja älyä enemmän kuin käyttäjässä.
Mä tykkään että puhelimen ilmoitukset tulee ranteeseen, usein luuri on äänettömällä ja työpöydällä/keittiössä/sisällä (okt)... Kotona lataaminen on myös mukavampaa kuin käydä vaihdattamassa patterit jossain 20km päässä kultasepänliikkeessä.
hyvin on monella näyttäneen menneen tunteisiin kun joku ei ajattele aikuisten leluista samalla tavalla.
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Maininta "äly" ei ole välttämättä käyttäjää koskeva, vain kaupaksi saanti on tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tuo unidata, eli palaute esimerkiksi tekeekö illalla otetut muutamat oluet unen levottomaksi kuten väittävät. Ja jos sykemittaus ranteesta OLISI luotettava, se myös.
Ehkä suurin yllätys oli juuri tuo alkoholin vaikutus palautumiseen. En tiedä onko minulla poikkeuksellisen herkkä kroppa, mutta illalla otetut 2 siideriä, jopa yksi, näkyvät huonompana unenlaatuna, palautumisena, syke ei laske alimmalle lepotasolle koko yönä. Tämä on testattu jo monta kertaa ja aina sama tulos :D Sykemittaus on riittävän luotettava, olen sen testannut. Itselleni on tärkeää seurata, että saan myös viikon tehominuutit täyteen.
Seuraan lisäksi askelia, että tulee vähintään 10000 päivittäin. Tallennan myös liikuntasuoritukset. Suoritan kellon antamia liikuntahaasteita, joista saa kunniamerkkejä. Se saattaa motivoida liikkumaan vähän enemmän.
En ole yhdistänyt kelloa puhelimeen tarkoituksella. Siksi kelloon ei ole tule viestejä yms. enkä ota puhelinta mukaan lenkille, koska haluan olla rauahssa. Tämä on ihan valintakysymys.
Tyhmät laajentavat älyään kellolla.
Älykelloista puuttuu vibra. Ei tee mitään vielä
Älykello on hauska lelu. Ymmärrän, miksi ihmiset haluavat leluja. En vaan tajua miksi unta pitää seurata. Tiedän ilman kelloakin, olenko nukkunut hyvin ja tarpeeksi. Tiedän myös, tarvitsenko enemmän lepoa. Urheilukin onnistuu peruskuntoilijalta ilman sykkeen seuraamista.
Vaikka oonkin vain peruskuntoilija, niin joka päivä treenaavana on hyvä seurata millä syketasolla treenaa . Toki yhä pitäisi selkeämmin treenata oikeasti hiljaa ja oikeasti kovaa, mutta ilman kelloa homma olisi tehottomampaa. Tosin itse käytän sykevyötä lisänä, ranteesta kello seuraa sykkeen vaihtelua liian hitaasti mun makuun.
Näin etätyöaikana aktiivisuuden seuranta on herättänyt huomaamaan kuinka vähän askelia tulee ilman treeniä eli jonkinlainen aktivoiva vaikutus. Unen seuranta näillä kelloilla merkistä riippumatta kannattaa unohtaa, tulos aika kaukana totuudesta jos unitutkijoita on uskominen.
Eihän tuota tosiaan välttämättä tarvitsisi, mutta kiva kannustaja se silti on.
Tää taitaa olla sen trollin uus nimimerkki, mikä on käyttänyt aiemmin nimimerkkeinä esim. kiukkuinen ja varjossa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tuo unidata, eli palaute esimerkiksi tekeekö illalla otetut muutamat oluet unen levottomaksi kuten väittävät. Ja jos sykemittaus ranteesta OLISI luotettava, se myös.
Miten voit luottaa unidataan jos et luota sykemittaukseen?
No minulla on sellainen kuvitelma että unidata otetaan kellon heilahteluista ja siihen ei edes sykemittausta tarvittaisi. Sykemittaus ranteesta on TODELLA haastava tekninen ongelma.
Ostakaa Oura-sormus, onhan prinssi Harrylläkin sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa Oura-sormus, onhan prinssi Harrylläkin sellainen.
Harryn Oura-sormus ei ollut maksettu mainosmannekiinille, no usko, usko?
Vierailija kirjoitti:
Älykelloa ei tarvitse ihminen joka ei koskaan liiku, ei hoida kuntoaan eikä terveyttään.
Ne jotka ovat vaativissa työtehtävissä, hoitavat myös fyysistä kuntoaan, koska muutoin ei duunissa selviä.
Jos vaativassa duunissa oleva henkilö vapaa-aikanaan vain lojuu sohvalla, syö roskaruokaa, ja nauttii ylenmäärin alkoholia, niin tuskinpa hänen aivokapasiteettinsa sen jälkeen riittää suorittamaan vaativaia asiantuntija tehtäviä.
Miksi aktiivikuntoilijakaan, vaativa asiantuntija tai ei, tarvitsisi älykelloa? Kait aivokapasiteetti riittäisi itsensä ja kehonsa kuunteluun, ylivireystilan tunnistamiseen esimerkiksi. Nämä härpäkkeet ovat suosittuja osittain siksi, että ihmiset eivät osaa kuunnella kehoaan ja pysyä kohtuudessa.
Lääkärin mukaan minun tulisi hankkia ja alkaa seuraamaan askelien kertymistä (vähintään 10 000/vrk)
sekä unen laatua.
Olen koittanut kartoittaa, että mikä malli olisi hyvä.
Kaveri suositteli Polar Igniteä, mutta en ole vielä tilannut.
En ole yhtä innostunut aiheesta kuin lääkärini, vaikka ymmärrän toki, että parhaimmillaan edistäisi terveyden ylläpitoa.