Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älykelloilla ei tee mitään!

06.02.2021 |

Ei ole käynyt mielessäkään hankkia älykelloa, jotka maksaa ihan älyttömästi. Niiden antamilla tiedoilla en itse tee mitään. Osaan liikkua ilman turhaa dataa ja aamulla tiedän kuinka olen nukkunut ilman, ettäjokin kello sen minulle kertoo. Sijoitin hyvään rannekelloon jonka akkua ei tarvitse ladata jatkuvaan. riittää että käyn vaihdattamassa pariston kun se joskus loppuu. Rannekellosta näen ajan ja se riittää. Onko sinulla älykelloa? Miksi? Jos ei ole niin miksi ei ole?

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 76-vuotias äitini on täysin koukussa älykelloonsa (Apple Watch 6). Ostin tuon äidille tavallaan koronan takia, sillä kellossa on veren happitason mittari, josta tunnetusti voi päätellä onko mahdollisen koronatartunnan osalta syytä huoleen, jonka näkee veren happitason laskusta (kello hälyttää tarvittaessa tuosta).

Vaikka äitini on aina ollut erittäin liikunnallinen, nuoruudessaan SM-tason kilpaurheilija, ehkä minulle yllättävintä oli hänen innostuksensa liikunnan ja aktiviteetin seuraamiseen.

Äidilleni kun on tullut tavallaan pakkomielle saada joka päivä täyteen Applen ”vihreä ympyrä”, joka edellyttää 30 minuutin ripeää kävelyä päivässä. Tästä on tullut hänelle pakko. Ellei ”vihreä ympyrä” ole täynnä, äitini käy nykyään tarvittaessa viemässä puolityhjän roskapussin ja kävelee muutaman kerran korttelin ympäri.

Sanalla sanoen, tämä oli todella hyvä hankinta. Vaikka en voinut kuvitella liikunnan seuraamisen muodostuvan äidilleni niin tärkeäksi, olen äärimmäisen tyytyväinen siitä, että näin kävi.

Vierailija
22/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykelloa ei tarvitse ihminen joka ei koskaan liiku, ei hoida kuntoaan eikä terveyttään.

Ne jotka ovat vaativissa työtehtävissä, hoitavat myös fyysistä kuntoaan, koska muutoin ei duunissa selviä.

Jos vaativassa duunissa oleva henkilö vapaa-aikanaan vain lojuu sohvalla, syö roskaruokaa, ja nauttii ylenmäärin alkoholia, niin tuskinpa hänen aivokapasiteettinsa sen jälkeen riittää suorittamaan vaativaia asiantuntija tehtäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä älykello-hullu sama kuin pöytäkone-hullu? :)

Vierailija
24/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kellp mitä valitettavasti tarvitsen on herätyskello. Sekin on luurissa joka ei ole älypuhelin. Vee kun pääsis damiin nauttimaan ison joopelin.

Joo, taidanpa rullata.

Vierailija
25/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On älykello ja on tavallisia kelloja. Eipä tuo maksanut kuin satasen, joten en pidä mitenkään kalliina. 

Vierailija
26/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuton kirjoitti:

älykellon omistava on melko sairas tapaus niin henkisesti kuin fyysisesti. On jokin ihme fiksaatio tietää kaiken aikaa mitä kehossa milloinkin tapahtuu. Jos ei ole sairas vielä niin tuollainen sairastuttaa tehokkaasti ennen pitkää

Ei voi kuin ihailla tuota sinun henkistä tasoa ja kypsyyttä.

Vierailija
27/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kirjoittanut että sinä et tee älykellolla mitään kun sitä kerran tarkoitit?

Vierailija
28/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tuo unidata, eli palaute esimerkiksi tekeekö illalla otetut muutamat oluet unen levottomaksi kuten väittävät. Ja jos sykemittaus ranteesta OLISI luotettava, se myös.

Miten voit luottaa unidataan jos et luota sykemittaukseen?

Vierailija
29/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ranteessa oleva kello voi mitenkään luotettavasti mitata mitään. Unesta nyt puhumattakaan. Turhaa ympäristön paskomista kun nuo kellot ei kestää montaa vuotta ja sitten jos kestää niin päivityksiä ei tehdä. Olen samaa mieltä ettei tuollaisten tietojen jatkuva tarkkailu tee hyvää ihmisen mielelle

Vierailija
30/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselleni liikunnan ja unen seuraaminen sekä lähimaksuominaisuudet ovat keskeisiä, minkä lisäksi älyvalojärjestelmän, TV:n ja joidenkin auton toimintojen ohjaaminen ovat hyviä lisiä.

Liikunnan seuraamisesta ei varmaan tarvitse sanoa enempää. Nyt kun rannesykemittauksen tarkkuus on nykyisellä tasollaan, syketasolla 150 ero sairaalatason laitteisiin on 0-2 lyöntiä ainakin paremmilla järjestelmillä (Garmin, Apple ja varmaan monella muullakin suuremmalla valmistajalla, nuohan käyttävät usein samoja antureita), tarkkuus on käytännön kannalta riittävä.

Unen seuraamisen osalta, tuossa jonkun mainitsema pari drinkkiä ja niiden vaikutus ja muut uneen liittyvät asiat ovat hyvä seurattavia.

Lähimaksuominaisuudet ovat taas jotain, joka tuntuu jäävän monella katveeseen. Se kun nyt vaan on aika paljon kätevämpää viedä rannekello kaupan lukulaitteen viereen, kun alkaa kaivamaan maksukorttia taskusta.

Älyvalojärjestelmään liittyen, Phillips Hue, älykello on myös näppärä. Tuo osaa sytyttää sopivan valaistuksen päälle kun tulee kotiin ja toisaalta, myös sammuttaa valot kun lähtee kodista.

Vastaavasti, autoon liittyen älykelloissa on hyviä toiminnallisuuksia. Omassa systeemissäni (Mercedes Me), kun lähtee autolta, jos sattuu unohtamaan laittaa ovet lukkoon, noin 25 m autolta kello hälyttää ja kysyy, tahdonko lukita ovet? Ovien lukitseminen taas onnistuu suoraan kellosta.

Vierailija
31/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tämä maailma mennyt sairaaksi. Tyhmät ja laiskat ihmiset ostaa "älykelloja" 

Vierailija
32/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urleilusuoritusten tallentaminen tietysti on se ykkösasia, miksi hankin kellon. Mutta sen lisäksi sykkeen seuranta on ollut hyödyllistä, jos leposyke alkaa nousta, tietää vähän hidastaa tahtia ja lisätä lepoa. Kaiken kaikkiaan hyödyllinen väline.

Vierailija
33/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Apple Watch Series 6 44MM 4G Stainless Steel (839€) ja otin kellosta ensi töikseni pois kaikki seurannat (sydän, fitness, uni yms) ja nyt käytän kelloa pelkästään ajan näyttämiseen. On se kyllä komian näkönen mun ranteessa.

Vierailija
34/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Apple Watch Series 6 44MM 4G Stainless Steel (839€) ja otin kellosta ensi töikseni pois kaikki seurannat (sydän, fitness, uni yms) ja nyt käytän kelloa pelkästään ajan näyttämiseen. On se kyllä komian näkönen mun ranteessa.

Ja akku on jatkuvasti loppu. Tuolla rahalla olisit saanut kunnon mekaanisen kellon 

Vierailija
35/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole, mulla kestää 72 tuntia yhdellä latauksella.

Vierailija
36/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos tästä. Meidän kaikkien ei todellakaan tarvitse olla samanlaisia, eikä samaa mieltä asioista ja se on oikeastaan tosi hyvä juttu. Mukavaa päivänjatkoa!

Vierailija
37/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savuton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Itsestäni on vaan kätevää ettei esim kesällä tarvitse pitää puhelinta mukana, voi kuunnella esim musiikkia ja maksaa ostoksia.

Miksi sitä puhelinta pitäisi kantaa muutenkaan aina mukana? Miksi olla tavoitettavissa koko ajan edes älykellon avulla? Mitä järkeä?

Ööö...se on vuonna 2021 ihan arkinen juttu?

Kännykkäkausi toi monelle jatkuvan päivystyksen. 

Vierailija
38/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti kaikki mitä Minä en ymmärrä, arvosta, käytä tai tarvitse on roskaa. Maailmassa ei ole kuin yksi mielipide, millä merkitystä ja se on Minun.

Vierailija
39/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellossa kuulu olla mitään paristoja tai mitään muitakaan nykyajan turhakkeita.

Vierailija
40/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut hyötyä fitbitistä kroppani ymmärtämisessä paremmin. se on osa mulla itsestäni huonenpitoa kun katselen esim. miten on tilastoissa edellisviikolla tullut nukuttua. toki olon kuuntelukin voi riittää, mutta mun mielestä on kiva kun on jotain "mustaa valkoisella". aktiivisuusrannekkeen myötä olen kokenut myös kannustavaksi sen että yritän ottaa sen minimimäärän askelia joka päivä minkä tavoitteen olen itselle laittanut.