Älykelloilla ei tee mitään!
Ei ole käynyt mielessäkään hankkia älykelloa, jotka maksaa ihan älyttömästi. Niiden antamilla tiedoilla en itse tee mitään. Osaan liikkua ilman turhaa dataa ja aamulla tiedän kuinka olen nukkunut ilman, ettäjokin kello sen minulle kertoo. Sijoitin hyvään rannekelloon jonka akkua ei tarvitse ladata jatkuvaan. riittää että käyn vaihdattamassa pariston kun se joskus loppuu. Rannekellosta näen ajan ja se riittää. Onko sinulla älykelloa? Miksi? Jos ei ole niin miksi ei ole?
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Kommentit (61)
On älykello. Minua kiinnostaa ne tiedot, milläsinä puolestasi et tee mitään.
Minua kiinnostaisi tuo unidata, eli palaute esimerkiksi tekeekö illalla otetut muutamat oluet unen levottomaksi kuten väittävät. Ja jos sykemittaus ranteesta OLISI luotettava, se myös.
Vierailija kirjoitti:
Ja sun unitiedot näkyy myös kellonvalmistajalle sitten kun se kello ei toimi enään koska ne käyvät hakemassa kellon sisältä sirun talteen
Kirjoitat kielteisesti älykelloista, vaikket tiedä niistä paljoakaan. Ei hyvä lähtökohta. Miksi yleensäkin kirjoitit?
Ite näen unidatan omasta päästäni eli menin nukkumaan 9 heräsin 11 en tarvitse laitetta kenen oja oon.
Ihmiset ovat älypuhelimien orjia
Näen siitä pulssin, kun treenaan. Ja sain lahjaksi ensimmäisen infarktin jälkeen, siksi sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tuo unidata, eli palaute esimerkiksi tekeekö illalla otetut muutamat oluet unen levottomaksi kuten väittävät. Ja jos sykemittaus ranteesta OLISI luotettava, se myös.
Rannemittaus on luotettava. Ainakaan siinä ei ole mitään isoja heittoja sykevyömittaukseen.
Mun kello maksoi 20e. Näkee kellonajan, unidatan ja askeleet. Kahta viimeistä kiva seurata. Ihan ok ostos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sun unitiedot näkyy myös kellonvalmistajalle sitten kun se kello ei toimi enään koska ne käyvät hakemassa kellon sisältä sirun talteen
Häh?
Motivoi liikkumaan kun voi seurata sykettä ja energiankulutusta. Kaikki liikuntasuorituksetkin tallentuu muistiin. Näkyy viestit jne ettei ajaessa tarvi kaivaa puhelinta esille. Voi seurata terveyttä kuten painoa, unenlaatua, stressitasoa jne ja siten parantaa hyvinvointia. Hinta oli 220e kun ostin ihan upouuden älykellon. Hyvin on toiminut kohta 2 vuotta.
Ainoa kellp mitä valitettavasti tarvitsen on herätyskello. Sekin on luurissa joka ei ole älypuhelin. Vee kun pääsis damiin nauttimaan ison joopelin.
Olihan kello aika kallis, mutta huomattavasti typerämpiinkin asioihin on tullut elämän aikana tuhlattua paljon isompiakin summia.
Ok. Itsestäni on vaan kätevää ettei esim kesällä tarvitse pitää puhelinta mukana, voi kuunnella esim musiikkia ja maksaa ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Itsestäni on vaan kätevää ettei esim kesällä tarvitse pitää puhelinta mukana, voi kuunnella esim musiikkia ja maksaa ostoksia.
Miksi sitä puhelinta pitäisi kantaa muutenkaan aina mukana? Miksi olla tavoitettavissa koko ajan edes älykellon avulla? Mitä järkeä?
Savuton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä puhelinta pitäisi kantaa muutenkaan aina mukana?
Olisikohan ihan siksi, että esim lapset saa kiinni tai kaatuu lenkillä?
Savuton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä puhelinta pitäisi kantaa muutenkaan aina mukana? Miksi olla tavoitettavissa koko ajan edes älykellon avulla? Mitä järkeä?
Luetun ymmärrätäminen? Mu-sii-kin kuun-te-lu ja os-tos-ten mak-sa-mi-nen.
Hyvä sinulle ettet tarvitse!
Minulla oli ongelma arvostaa kehoani ja tunnistaa sen antamia signaaleja (tuolle on jokin nimikin) ja älykello auttoi ymmärtämään mitä kehossani milloinkin tapahtuu ja miltä silloin tuntuu.
Savuton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö...se on vuonna 2021 ihan arkinen juttu?
älykellon omistava on melko sairas tapaus niin henkisesti kuin fyysisesti. On jokin ihme fiksaatio tietää kaiken aikaa mitä kehossa milloinkin tapahtuu. Jos ei ole sairas vielä niin tuollainen sairastuttaa tehokkaasti ennen pitkää
Mulla on vanha 2G puhelin, missä on kellokin. Siksi.