Miksi niin moni vihaa kaurapuuroa?
Tuossa yhdessä toisessa ketjussa moni sanoi, että kaurapuuro on inhokkiruoka. Miksi tätä vihataan niin valtavasti? Laittamalla joukkoon marjoja, hedelmiä, kanelia, inkivääriä, maapähkinävoita, pähkinöitä, hilloa tai vaikka mitä niin tuostahan saa todella hyvän pohjan herkulliselle ja terveelliselle aamiaiselle.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro on siis niin kamalaa että se pitää kuorruttaa höysteillä että pystyy syömään
Kyllä suurin osa ruoka-aineista on parempia kun niitä yhdistellään toisiin ruoka-aineksiin. Kyllä se riisikin on parempaa currykasikkeen kanssa kuin pelkästään.
kastikkeen siis
Tuollainen ap:n mainitsema sekasotku se vasta kamalaa olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän isoista hiutaleista tehdystä puurosta. Sekaan kiehumaan kauranjyviä niin on paljon pureskeltavaa.
Hyvä puuro on pitkään haudutettuja siinä on sopivasti suolaa ja suuntuntumaa. Pikapuuro on vauvoille.Kenellä on aikaa aamuisin haudutella puuroa?
Mä laitan puurohiutaleet yöksi nesteeseen jääkaappiin imeytymään ja aamulla sitten valmistuu hellalla ihan muutamassa minuutissa kun ovat jo valmiiksi pehmenneet.
Te jotka vihaatte puuroa, mitä syötte yleensä aamiaiseksi? Itse syön kyllä muutakin silloin tällöin, mutta puuron olen huomannut pitävän kylläisenä parhaiten.
Luulen, että suurella osalla syynä on lapsena tehty pakkotupus. Kotona ja/tai päiväkodissa ollut pakko syödä puuroa kyllästymiseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
No kun en vaan tykkää siitä mössöstä, ellei sitä sitten mausta suolalla niin että siitä tuleekin sitten epäterveellistä mössöä. Älöttää jotkut marjat ja muut klimpit siellä seassa, olen kai vähän sillä tavalla autistinen jotenkin.
Tottakai puuro kannattaa suolalla maustaa eikä ripaus merisuolaa ole epäterveellistä. Mä laitan ne marjat nätisti siihen puuron päälle eikä mulle ainakaan mitään klimppejä ole ikinä joukossa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka vihaatte puuroa, mitä syötte yleensä aamiaiseksi? Itse syön kyllä muutakin silloin tällöin, mutta puuron olen huomannut pitävän kylläisenä parhaiten.
Rahkaa, marjoja, jugurttia, munaa eri muodoissa, hedelmiä, vihanneksia, leipää höysteillä jne. En toki kaikkea tuota samalla kertaa. Itselläni on niin päin, että jos syön puuroa, on nälkä jo tunnin päästä. Jos taas syön vaikka rahkaa ja marjoja, ei tule nälkä kovinkaan paljoa ennen lounasaikaa.
En voi sietää lämpimiä marjoja, joten ei tulisi mieleenkään pilata niitä puuroon sotkemalla. Muutenkin en jostain syystä aamulla saa mitään lämmintä alas. Puuroa teen joskus iltapalaksi, mutta useimmiten ruispuuroa. Se maistuu minusta paljon paremmalta kuin kaurapuuro.
En pystyisi syömään puuroa päivittäin. Joskus se on ok suolalla ja voilla maustettuna, mutta marjat ja hillot ovat vastoin makuhermojani. Marjat syön jogurtin seassa ja sellaisenaan.
Se on pahaa eikä pidä nälkää. Ihme aivopesua puurouskovaisilta taas.
En syö aamulla mitään koska olen pätkäpaastolla. Puuro ei pidä nälkää, joten en ymmärrä miksi sitä pitäisi syödä. Ei se niin hyvää ole.
En tykkää paljaaltaan, myöskin inhoan kaikkia puuroja joihin sotketaan marjoja, sokeria, kanelia tai mitään muutakaan. Syön joka aamu kaurapuuroa ja sen kanssa ruisleipää juustolla ja kalkkunaleikkeellä. Noin pitää nälän ja sopii minun vatsalleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro sinällään on aika mautonta, mutta todella helposti pystyy tuomaan siihen lisämakua. Itse tykkään laittaa joukkoon marjoja ja hunajaa/vaahterasiirappia.
Sokeria sokerin päälle, päivän sokerikuorma täyteen jo puolella aterialla. Mutta kukin tyylillään.
Marjathan ovat todella terveellisiä! Ja sekä hunaja että vaahterasiirappi ovat luonnollisia makeuttajia, kyllä normaalipainoinen ihminen voi täysin huoletta lisätä pienen lusikallisen noita joukkoon. Hunajalla lisäksi todella paljon terveydelle hyödyllisiä ominaisuukia.
https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/hunaja-terveellisyydessaan-lahes-ih…
Vierailija kirjoitti:
Rahkan syön kahvin kanssa.
Samahan se nyt olis syödä leipäpala puuron sijaan? Tasan sama raaka-aines, päälliset vaan lisäksi. Jos se ei pidä nälkää samalla lailla niin ongelma on mielikuvassa eikä aamiaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että suurella osalla syynä on lapsena tehty pakkotupus. Kotona ja/tai päiväkodissa ollut pakko syödä puuroa kyllästymiseen saakka.
Olin päiväkodissa 1970-luvulla ja joka aamu oli pakollinen puuro, joka ei minulle maistunut. Siinä sitten istuttiin puurolautasen äärellä lounaaseen asti, kun muut leikkivät pihalla. Tarhan täti vahtii vieressä ja mokottaa koko ajan kuinka neekerlaps Biafrassa tulisi iloiseksi puurostani, joten syökää te sitä puuroanne te jotka sitä pystytte syömään, mutta älkää tulko tuomitsemaan muihin valintoihin päätyneitä.
Mitähän mahdat tarkoitta ap?
Kaurapuuro on tehnyt uuden tulemisen suomalaisiin koteihin.
Ja kaura viljana yleensäkin. Kaurapuuron tilalle ovat tulleet kauramurot, sataprosenntinen kauraleipä, ja muuta kauraan perustuvat tuotteet.
Ja miksi kaurapuuroa yleensä pitäsin vihata. Paremaltahan se maistuu kuin esim. ruispuuro.
Ja kaura on todettu vatsalla hyväksi monissakin tapauksissa.
Kaurapuuron voi höystää myös, voilla, hunajalla, marjoilla, banaanilla ja muilla hedelmillä. Myös erilaisilla hilloilla, joko itsetehdyillä tai pienellä lusikallisella kaupan hilloa.
Ja makumieltymykset vaihtelee, kaurapuuron voi valmistaa joko veteen tai maitoon tai vaikkapa kauramaitoon.
Ei se mikään huonoimmista aamupala vaihtoehdoista ole!
Vierailija kirjoitti:
Mitähän mahdat tarkoitta ap?
Kaurapuuro on tehnyt uuden tulemisen suomalaisiin koteihin.
Ja kaura viljana yleensäkin. Kaurapuuron tilalle ovat tulleet kauramurot, sataprosenntinen kauraleipä, ja muuta kauraan perustuvat tuotteet.
Ja miksi kaurapuuroa yleensä pitäsin vihata. Paremaltahan se maistuu kuin esim. ruispuuro.
Ja kaura on todettu vatsalla hyväksi monissakin tapauksissa.
Kaurapuuron voi höystää myös, voilla, hunajalla, marjoilla, banaanilla ja muilla hedelmillä. Myös erilaisilla hilloilla, joko itsetehdyillä tai pienellä lusikallisella kaupan hilloa.
Ja makumieltymykset vaihtelee, kaurapuuron voi valmistaa joko veteen tai maitoon tai vaikkapa kauramaitoon.
Ei se mikään huonoimmista aamupala vaihtoehdoista ole!
Ei edes maistu. Kaurauskovaiset eivät vaan ymmärrä, että muukin tuote voi olla hyvää ja terveellistä kuin kaura.
Vierailija kirjoitti:
Jugurttia ja marjoja. Jugurtin sijaan saattaa olla myös viiliä tai rahkaa. Jugurtti, jossa rasvaa 10% toimii kyllä parhaiten. Pitää kylläisenä puuroa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän isoista hiutaleista tehdystä puurosta. Sekaan kiehumaan kauranjyviä niin on paljon pureskeltavaa.
Hyvä puuro on pitkään haudutettuja siinä on sopivasti suolaa ja suuntuntumaa. Pikapuuro on vauvoille.Kenellä on aikaa aamuisin haudutella puuroa?
Kaada kaurahutaleet syvälle lautaselle,
kaada kiehuva vesi vedenkeittimestä päälle,
laita joku kansi lautasen päälle.
Puuro tekeytyy ihan omia aikojaan 15-30 minuutissa syötäväksi.
Ja käytän ihan normihiutaleita, en niitä liisterisiä pikahöttöjä.
Kaurahiutaleiden lisäksi laita pellavansiemeniä/rouhetta.
Ja sitten valmiiseen puuroon esim. puolukkaa/-survosta/granaattiomenaa/omatekoista omenasäilykettä tms.
Suutuntumaa ja makua ei puutu! En käytä puuroon suolaa ollenkaan, miksi ihmeessä pitäisi?!
Suolan käyttö on opittu tapa.
Kenellä on aikaa aamuisin haudutella puuroa?