Mikä on tekosyysi olla ostamatta omakotitaloa?
Kysymys menee erityisesti kaikille palstan naapureistaan valittaville ihmisille. Jos asuisit omakotitalossa, ei tarvitsisi enää koskaan kuunnella vieraan ihmisen kolistelua tai kantapäiden jyminää. Miksi siis et ole jo hankkinut omaa taloa?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä on tekosyy olla muuttamatta omakotitaloon, jos ei osaa ottaa huomioon muita kerrostalossa ja olla pitämättä tarpeetonta meteliä ihan vaan sen takia "koska mä haluun".
Eihän se kerrostaloasuminen tarkoita yksipuolisesti vaan, että pitää sietää kaikenlainen melu. Vois yrittää muistaa, että siellä asuu muitakin.Kohtuu kaikessa, mutta ne kaikkeim yliherkimmät voisivat olla onnellisimpia okt:ssa hiljaisella alueella. Toki ne meluisammatkin voisivat saada kukoistaa parhaiten isoilla tiluksilla. Kaupunkiin kerrostaloihin jäisivät ne rennot, avarakatseiset ja pientä meluakin satunnaisesti sietävät, "boheemit" tyypit. Jokainen osapuoli voittaisi tässä mallissa.
Omakotitalossa en uskaltais olla yksin, kun puoliso on vaikka työmatkalla. Liikaa hyörii noita itäeurooppalaisia pakuineen ppientalo- ja haja-asutusalueilla. Mökillekään en uskalla mennä yksin, vaikka näin työttömänä vois välillä ns. pitää lomaa näistä etäopiskelijoista ja -työntekijöistä. Mutta kun kukaan ei voi lähteä sinne maalle mukaan, kun siellä ei toimi netti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää ei oo TEKOsyitä mut: 1. Elämän prioriteetit 2. Varattomuus 3. Laiskuus
Meneekö jakeluun nyt?
Vuokranmaksu se vasta kallista on. Maksat jonkun säätiön tai sijoittajan lainoja pois ja itsellesi jää käteesi asumisvuosien jälkeen vain tuulen huuhtoma p*rse.
Arkkuun saa mukaan vain sen tuulen huuhtoman perseen.
Mutta on se kiva vanhana nauttia elämästään vaikka reissaamalla, jos omaisuutta siis on kertynyt, tai jättää jälkikasvulle perintöä.
Vanhana ajattelin asua perintötalossa, tai sen vuokratuloilla ainakin.
Ja perintötalo sijaitsee missä?
Vierailija kirjoitti:
Asuin omakotitalossa aikani eli lapsuuden ja nuoruuden siihen asti kun muutin kotoa. Koskaan aikuisena ei ole tehnyt mieli oman perheen kanssa omakotitaloon. Olen niin perhekeskeinen ihminen, että halusin sen ajan, joka työstä oli vapaata käyttää lasten kanssa eikä omakotitalossa pakollisiin töihin. En välitä myöskään puutarhanhoidosta.
Olen täysin onnellinen keskustan kerrostalon ylimmässä kerroksessa.
Omakotitalon pakolliset työt voi tehdä lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun homo cityssa itsemurhayksiössä.
Nykyään saa uutukaisia minitalojakin omalla tontilla ja pk-seudun tuntumassa ovat. Hintakin niissä on varsin maltillinen.
Kuulostaa ihan verrattavalta. :DD
Stadin kundi kirjoitti:
Koska olen asunut koko tähänastisen elämäni ajan (76 v) kerrostalossa Helsingissä.
Olen tottunut naapureiden suihkuihin, seksiääniin, jalkojen kopisteluun, koirien/kissojen ääniin ynnä muihin. Kuten myös kännissä kotiin tulevien naapureiden rapussa kolisteluihin, hissin käyttöön ja ties mihin.
Se kuuluu Helsinkiin.
On se Helsinki hieno kaupunki. Maa han muutta jiakin joka vuosi enemmän. Ihanan kansain välistä.
Spåran ääni on kaunein luontoääni.
Terv. Seitsemännen polven stadilainen