Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori, ajatuksesi TULEVAT muuttumaan, kerrotaan me kypsemmät radikaaleimmat ajattelumme muutokset!

Vierailija
05.02.2021 |

Oma tärkeys on sellainen kuvitelma joka kehittyy kaikille joita on lapsena hoivattu. Hoivan kohteena olo tuottaa harhan tärkeydestä ja ainotlaatuisseedesta. Vanhempoana tajuaa että on yksi massasta ja oma mielipide ei useinkana ole ainoa tai edes oikea. Todellinen avarakatseisuus ja hyväksyntä kasvaa kokemuksien summana, myös petollisuuden ja vääränlaisten pyyteiden havainnointi

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustin aborttia nuorena. Mielestäni oli kauheata tappaa elämän alku. En mielelläni kirjoittanut nuorena lääkärinä esim. aborttipapereita, vaan yritin jyvittää nämä potilaat kollegoilleni. Toki hyväksyin abortin silloin, jos äidin terveys on vaarassa tai jos lapsi on saanut alkunsa raiskauksesta, tai äiti hyvin vanha tai hyvin nuori.

Sittemmin lastenpsykiatrialla näin kohtaloita, joissa lapsen olisi todella parempi jäädä syntymättä kuin elää rakkautta vailla ja äitinsä kiviriippana. Suhtautumiseni aborttiin on huomattavasti lientynyt.

Vierailija
2/4 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tule yhtään asiaa mieleen, olen aina tiennyt paljon asioista enkä ole kuvitellut mitään typeriä. Pienenä olin ainoa lapsi ja melko pikkuvanha ja itsenäinen, sellaista se oli minun lapsuudessani 70-80-luvulla, ei mitään ylenmääräistä lellimistä ja vahtimista, vanhemmat luottivat minun omaan järkeeni, ja myös nuorena sain mennä ja tulla oman mieleni mukaan.

N46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja nuorena kuvittelin, että vanhempana automaattisesti haluaa puolison, lapsia ja omakotitalon. Luojan kiitos ymmärsin ajoissa, että näin ei ole, eikä kukaan voi pakottaa niitä hankkimaan.

Vierailija
4/4 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vanhempoana tajuaa että on yksi massasta ja oma mielipide ei useinkana ole ainoa tai edes oikea."

Minun ajatteluni on kasvanut ihan eri suuntaan. Vanhempana olen tajunnut, että mielipiteeni on usein hyvä tai oikea. Nuorena uskoin muiden tietävän paremmin, osaavan enemmän. Olen paljon varmempi itsestäni. Nuorena oli tärkeää miellyttää ja olla kiltti. Nyt opetan lapselleni, että ei kannata olla kynnysmatto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä