Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla psyykelääkitys?

Vierailija
05.02.2021 |

Onko sinulla lääkitys mt-ongelmaan?

Kommentit (260)

Vierailija
21/260 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja muisti pätkii ihan vatusti. En muista enää kunnolla näyttelijöiden tai musiikkiartistien nimiä. 

Pitkään kestänyt psyykkinen sairastaminen voi sekin aiheuttaa muistiongelmia ja muita kognitiivisia ongelmia. Ei siis pelkästään ne lääkkeet.

No miksi ennen niitä muistini ei juuri pahemmin pätkinyt. Eli vahvasti kyllä epäilen tuota lääkitystä. Niin ja uniongelmat lisääntyneet myös, vaikka luulisi että neuroleptit väsyttäisi. On kai tullut tolet niihin. Alussa ne väsytti ja nykyisin ne piristää.

Vierailija
22/260 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor paha myrkky.Ei pidä ottaa jos ei ole aivan pakko.

On madollista että ketipinor lisää D2 sairastumisen riskiä.

Mikä hemmetti on D2?

Diabetes 2.

Mä mietin kakkostyypin dementiaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/260 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen kyllä eläkkeellä mt ongelmista ja kelakortissa on 112, mutta en saa mitään psyykelääkkeitä. Ne ei anna niitä enää kun olen vuosia pärjännyt ilman ja lääkittynä olin ihan sekaisin. Ne on nyt laskeneet 1+1. Mulla on hoitona elämäntapa. Vältä stressiä, elä omissa oloissasi, syö ja nuku, liiku. Sillä reseptillä pärjää hyvin.

Vierailija
24/260 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja muisti pätkii ihan vatusti. En muista enää kunnolla näyttelijöiden tai musiikkiartistien nimiä. 

Pitkään kestänyt psyykkinen sairastaminen voi sekin aiheuttaa muistiongelmia ja muita kognitiivisia ongelmia. Ei siis pelkästään ne lääkkeet.

No miksi ennen niitä muistini ei juuri pahemmin pätkinyt. Eli vahvasti kyllä epäilen tuota lääkitystä. Niin ja uniongelmat lisääntyneet myös, vaikka luulisi että neuroleptit väsyttäisi. On kai tullut tolet niihin. Alussa ne väsytti ja nykyisin ne piristää.

Joo, toki voi olla pelkästään lääkkeistäkin. Mainitsin tuon vain siksi, että ihmiset eivät yleensä tiedä, miten voimakkaasti kroonistunut psyykkinen sairastaminen muuttaa aivoja.

Vierailija
25/260 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Olen kyllä eläkkeellä mt ongelmista ja kelakortissa on 112, mutta en saa mitään psyykelääkkeitä. Ne ei anna niitä enää kun olen vuosia pärjännyt ilman ja lääkittynä olin ihan sekaisin. Ne on nyt laskeneet 1+1. Mulla on hoitona elämäntapa. Vältä stressiä, elä omissa oloissasi, syö ja nuku, liiku. Sillä reseptillä pärjää hyvin.

Muistutapa minua tästä, kun olen seuraavan kerran psykoosissa, niin voin sitten neuvoillasi ja tahdonvoimallani nopeasti kammeta itseni takaisin elämään :)

Vierailija
26/260 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Venlafaxin, Abilify ja Ketipinor (viimeinen uneen).

Vierailija
27/260 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, toki voi olla pelkästään lääkkeistäkin. Mainitsin tuon vain siksi, että ihmiset eivät yleensä tiedä, miten voimakkaasti kroonistunut psyykkinen sairastaminen muuttaa aivoja.

Useimmat tänne kirjoittavat eivät tunnusta niitä arvoja. Et voi kieltää, ettei valtaosa tänne kirjoittajista tarvitse rankkaa lääkitystä. Tai jopa pakkohoitoa.

Vierailija
28/260 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke pitää myös ottaa.

Vierailija
29/260 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta. Lääkitys muuttaa aivoja, muttei mikään psyykensairaus. Sulla on vanhaa tietoa.

Vierailija
30/260 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on toisilla ei.

Vierailija
31/260 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla otin ketipinor 100 mg.

Vierailija
32/260 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepram. Masennukseen ja ahdistukseen. 

Vierailija
33/260 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jo vuosia.

Vierailija
34/260 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutta joskus huumejengi törkki huumeita ulkomailla että ihan pilvessä ja kerran Suomessa.Sen tietää kun ei tajua mitään on silti hereillä.Vähän kuin kävelisi unissaan silmät auki.

Vierailija
35/260 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus tulee peloista syyllisyydestä ja jos ei oo selvittänyt asioitaan.Aloita siis siitä että alat palauttaa varastettua tavaraa,lasket kk rahat ja alat maksaa velkoja siten että joko yhdistät ne yhdeksi tai sovit pienemmät kk eräsumman.Varastetut pankkikortit viedään pankkiin tai poliisille.Varastetut käsilaukut matkalaukut reput kassit jne.pikkuhiljaa pääsee eroon synkkyydestä.

Vierailija
36/260 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Peratsin 4 mg ja yksi psykoosi takana. Enää ei kyllä ole lähes ollenkaan oireita vaikka annostus on minimaalinen. Muistissa on vikaa paljonkin, mutta siitä syytän enemmän sähköhoitoa johon sairaana ja hölmönä suostuin. Nyt oon oireeton mutta ect sai unohtamaan esim. työn jota olin tehnyt kaksi vuotta, oman asuinpaikan ja toistamaan samoja kysymyksiä kolme kertaa viiden minuutin sisään, ihan uskomattoman vastuutonta miten sitä hoitoa edelleen jatkettiin vaikka se vei multa kaiken muistin ja loputkin järjestä. Vuosi eteenpäin, työ on opeteltu uudestaan siltä osin mitä tein ennen sähköä ja tilanne on parantunut ajattelun ja muistin suhteen, mutta tuntuu että uusia muistoja tai oppeja ei enää muodostu. Psyykelääkkeitä demonisoidaan, mutta toivon kovasti että olisin saanut ennemmin jätti annoksen niitä kuin ect:tä. Ja lääkärit tietty sanoo että muistin ongelmat ei voi johtua siitä, vaikka yhteyden näki lapsikin.

Vierailija
37/260 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ketipinor 200mg ja käyn nukkumaan.

Vierailija
38/260 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxin 75mg ahdistukseen.

On auttanut mutta vieroitusoireet aika mielenkiintoiset....

Vierailija
39/260 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut lääkkeesi?

Vierailija
40/260 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko palstasta mieleen, että useammalla ehkä olisi? Mulla ei oo, mutta jokin lääkitys voisi olla tarpeen. Joku ilopilleri vaikka.