Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmisellä moraalinen velvollisuus tehdä töitä yhteiskunnan eteen?

Vierailija
05.02.2021 |

Eikä vain elää toimettomana, tutkia puita ja lintuja luonnossa, haaveilla ja katsella pilviä?

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo

Vierailija
102/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

En koe olevani yhteiskunnalle mitään velkaa.

Vaikka et koe olevasi velkaa, niin olethan sinä.  Kuka on maksanut koulunkäyntisi? Kuka maksaa vuokrasi?Kuka maksaa ruokasi? Kuka maksaa elämisesi? Ja luultavasti maksaa hautajaisesikin.

No yhteiskuntahan se ne maksaa. Maksapa vaan velkasi yhteiskunnalle ja mene töihin. Minä en halua laisiasi elättää. 

Ihmisten pitäisi saada itse päättää, mihin niiden maksamia verorahoja käytetään. Loppusi äkkiä armopalat näiltä luusereilta. 

No kuule, 20 vuotta oravanpyörää jo takana ja nyt ensimmäistä kertaa työttömänä ja ilolla nostelen ansiosidonnaista niin kauan kun sitä riittää.

Kyllä tiedän mitä yhteiskunta kansalaisilleen kustantaa mutta ei tässä kenenkään tarvitse alkaa yhteiskuntaa nöyristelemään. Ei tämä nyt niin ainutlaatuinen yhteiskunta ole.

En muuten töissä ollessa koskaan ajatellut verorahoilla elättäväni ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Vaikka et koe olevasi velkaa, niin olethan sinä.  Kuka on maksanut koulunkäyntisi? Kuka maksaa vuokrasi?Kuka maksaa ruokasi? Kuka maksaa elämisesi? Ja luultavasti maksaa hautajaisesikin.

No yhteiskuntahan se ne maksaa. Maksapa vaan velkasi yhteiskunnalle ja mene töihin. Minä en halua laisiasi elättää. 

Ihmisten pitäisi saada itse päättää, mihin niiden maksamia verorahoja käytetään. Loppusi äkkiä armopalat näiltä luusereilta. 

No kuule, 20 vuotta oravanpyörää jo takana ja nyt ensimmäistä kertaa työttömänä ja ilolla nostelen ansiosidonnaista niin kauan kun sitä riittää.

Kyllä tiedän mitä yhteiskunta kansalaisilleen kustantaa mutta ei tässä kenenkään tarvitse alkaa yhteiskuntaa nöyristelemään. Ei tämä nyt niin ainutlaatuinen yhteiskunta ole.

Käsittämätön ajatustapa. Juuri tästä huomaa, miten monet pitävät asioita liian itsestäänselvinä. Mikäs on sinun tekosyysi, että et asu jossain erämaassa ilman sähköä ja pankkitilejä? 

Vierailija
104/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Käsittämätön ajatustapa. Juuri tästä huomaa, miten monet pitävät asioita liian itsestäänselvinä. Mikäs on sinun tekosyysi, että et asu jossain erämaassa ilman sähköä ja pankkitilejä? 

Miksi pitäisi asua erämaassa ilman sähköjä ja pankkitilejä?

Vierailija
105/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Miksi pitäisi asua erämaassa ilman sähköjä ja pankkitilejä?

Öö, koska yhteiskunta on mielestäsi ihan turha? 

Vierailija
106/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siis ymmärrät, että pankkitilejä ja sähköä ei ole ilman yhteiskuntaa. 

Vierailija
107/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo moraalista velvollisuutta vaan elinehto ellei sitten aio elää kädestä suuhun almuilla.

Ihan hyvin niistä jää säästöönkin.

Vierailija
108/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningas haluaa orjiltaan ”leipänsä ja sirkushuvinsa”...

Vierailija
109/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningas Raha.

Vierailija
110/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuningas Raha.

Turhaan demonisoit rahaa. Se on vain väline, jolla saa esimerkiksi ruokaa ja vaikka sen laitteen, jolla tännekin kirjoittelet. Näyttää siis sinullekin kelpaavan tämä orjuus. 

Vierailija
111/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan orjat yössä...

Vierailija
112/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuningas Raha.

Turhaan demonisoit rahaa. Se on vain väline, jolla saa esimerkiksi ruokaa ja vaikka sen laitteen, jolla tännekin kirjoittelet. Näyttää siis sinullekin kelpaavan tämä orjuus. 

Tämä laite mahdollistaa monia asioita, joista et tule koskaan tietämään tuon taivaallista.

Vierailija
113/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan orjat yössä...

Mikähän tämän uhoamisen tarkoitus on? Yhdelläkään tälle palstalle kirjoittavalla ei pitäisi olla varaa sanoa rahan orjuudesta yhtään mitään. Rahaa tekin olette tarvinneet, että täällä voitte kirjoitella. 

Vierailija
114/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuningas Raha.

Tämä laite mahdollistaa monia asioita, joista et tule koskaan tietämään tuon taivaallista.

Niinkö? Vuolitko sen ihan itse puusta vai mistä se sinulle tupsahti? Ettei vain olisi sillä kuningas rahalla ostettu sekin? Ja ihan yhteiskunta ja markkinatalous sen valmistanut? Häpeäisit! 

Vierailija
115/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin tantat ne töitä tekee!

Vierailija
116/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän näitä orjuuttajia riittää. Työtä ei haluta tehdä, mutta kaikki pitää saada ilmaiseksi. Ja naureskellaan päälle, kun ollaan muka niin fiksuja. 

Vierailija
117/118 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuningas Raha.

Niinkö? Vuolitko sen ihan itse puusta vai mistä se sinulle tupsahti? Ettei vain olisi sillä kuningas rahalla ostettu sekin? Ja ihan yhteiskunta ja markkinatalous sen valmistanut? Häpeäisit! 

En osaa hävetä. Osaatko sinä?

Vierailija
118/118 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuningas Raha.

En osaa hävetä. Osaatko sinä?

Osaan, kun siihen on hyvä syy. Rahan käyttö ei sellainen ole, joten se ei minua hävetä pätkääkään. Ihmettelen vain, miksi sinä ilkut toisten rahan käytöstä, kun itsekin sitä käytät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä