Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuslääkettä?

Vierailija
05.02.2021 |

Olen jo todella pitkään kamppaillut painoni kanssa, ja paino on jojoillut vuosien aikana aika paljon.

Nyt olen jo yli 40 vuotias, ja taas todella lihavassa kunnossa. Parin kuukauden ajan olen koettanut nyt parantaa ruokavaliota,ja liikun n. 1/2h päivässä. En hikiliikuntaa, mutta kävelyä tai vastaavaa.

Tästä huolimatta paino ei tipu sitä tahtia kuin odotin/haluaisin. Nuorempana paino lähti helpommin. Ilmeisesti tämä johtuu iästä, ja siihen liittyvästä hormonitoiminnan vaihtelusta. Onko mitään hyvää lääkettä jolla voisi vaikuttaa tuohon hormonitoimintaan ja/tai ruokahalun.... Vähentävästi.

Välillä olen jo miettinyt onko minulla joku sairaus joka lihottaa,en nimittäin ole aiemminkaan todella epäterveellisesti syönyt, paljon kylläkin, eli ruokahalu on aina ollut suuri.

Laihtumista helpottavia lääkkeitä löytyy googlaamalla, mutta onko niistä monilla täällä kokemusta. Itse lähtökohtaisesti pidän humpuukia,mutta toisaalta nykyään voisi ollakin jo keksitty oikeasti auttavia lääkkeitä. Vai onko?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on myynnissä kolme lääkettä lihavuuden hoitoon: 1. orlistaatti (Xenical®, Orlistat®) 2. Mysimba®, joka sisältää kahta lääkeainetta, naltreksonia ja bupropionia. 3. Saxenda (liraglutidi), joka on pistettävä lääke.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00685

Vierailija
42/42 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuuden hoitoon on myös Semaglutidi (kauppanimi Ozempic). Kerran viikossa itse pistettävä lääke. Tk-lääkäri voi kirjoittaa reseptin, mikäli BMI on yli 30. Se riittää kriteeriksi. Ei tarvitse diabetesta perusteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi