Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuslääkettä?

Vierailija
05.02.2021 |

Olen jo todella pitkään kamppaillut painoni kanssa, ja paino on jojoillut vuosien aikana aika paljon.

Nyt olen jo yli 40 vuotias, ja taas todella lihavassa kunnossa. Parin kuukauden ajan olen koettanut nyt parantaa ruokavaliota,ja liikun n. 1/2h päivässä. En hikiliikuntaa, mutta kävelyä tai vastaavaa.

Tästä huolimatta paino ei tipu sitä tahtia kuin odotin/haluaisin. Nuorempana paino lähti helpommin. Ilmeisesti tämä johtuu iästä, ja siihen liittyvästä hormonitoiminnan vaihtelusta. Onko mitään hyvää lääkettä jolla voisi vaikuttaa tuohon hormonitoimintaan ja/tai ruokahalun.... Vähentävästi.

Välillä olen jo miettinyt onko minulla joku sairaus joka lihottaa,en nimittäin ole aiemminkaan todella epäterveellisesti syönyt, paljon kylläkin, eli ruokahalu on aina ollut suuri.

Laihtumista helpottavia lääkkeitä löytyy googlaamalla, mutta onko niistä monilla täällä kokemusta. Itse lähtökohtaisesti pidän humpuukia,mutta toisaalta nykyään voisi ollakin jo keksitty oikeasti auttavia lääkkeitä. Vai onko?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri juttua kissan laihduttamisesta. Ei puhuttu lääkkeistä. Pääpaino oli annoskoolla ja kontrolloinnilla. Ei aina ruokaa tarjolla, sillä usein syöminen on pelkkää sijaistoimintaa. Pätenee myös ihmisiin.

Vierailija
22/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumevaikutus.  Ne on kehitetty auttamaan laihdutuksessa. Miten se tekstit nyt menee...ruokavalion ja liikunnat tueksi, tuote ei korvaa ruokavaliota ja liikuntaa, jne...

On äärestä vähän sairauksia tai lääkkeitä, jotka lihottaa. Niitä on vaan niin pirun hyvä syyttää ja tähänkin tulee, että kyllä minä aikakin...niin todennäköisesti söit kuitenkin edelleen liikaa.

Ainoa on lääke on aika. Itselleen pitää antaa sitä aikaa. Mikään ruokavalio ja liikunta ei auta kuukaudessa tai kahdessa vaan se vaatii sen parikin vuotta, jos pudotettavaan on paljon.

Eihän ap mitään lääkkeitä syyttänyt, vaan etsii laihdutus lääkettä...luetun ymmärtäminen... Minulla mysimbaa vie ruokahalun ja laihdun sen avulla. On vaan aika kallis lääke.

Voi pyhä yksinkertaisuus lisäsin vain tuon sairauden lisäksi nuo lääkkeet, kun niitä yhtä yleisesti pidetään syypäänä siihen lihavuuteen. Ja muutenkin eikö tämä olen ihan keskustelupalsta eikä sinun henkilökohtainen päiväkirja, jossa myötäillään vain sinua?

On keskustelupalsta, mutta puhuit aiheen vierestä, kun halusit taas tulla jankkaamaan sitä ettei lääkkeet lihota. Painu kuuseen, jos et osaa neuvoa aloittajaa.

Ja sanovat, että lihavat on lepposia🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mysimbaa vie näläntunnetta, samoin voxra. Niissä on samaa vaikuttavaa ainetta.

Tämä on saavutettavissa ruokavaliolla. 

Toki, jos on varaa pyyhkiä rahalla takapuolensa niin antaa mennä vaan.

Kaikkihan sen tietää, että ruokavalio ja liikunta vaikuttavat painonpudotukseen. Eri asia miten selvitä näläntunteen kanssa. Sitä on joka tapauksessa kestettävä, jos aikoo laihtua.

Luetun ymmärtäminen?

Mysimbaa vie näläntunnetta...Tämä on saavutettavissa ruokavaliolla. 

Nälkää ennalta ehkäistään pitämällä verensokeri taisena ja syömällä oikean laista ruokaa. Ei siihen mitään lääkkeitä tarvita.

No hyvä ettet sinä tarvi. Ei se silti tarkoita etteikö joku muu tarvisi.

Täällä toinen mysimban käyttäjä.

Itse en jaksanut sitä ainaista mielitekoa ja sitä että ruoka pyöri mielessä 24/7.

Mysimban avulla voin elää normaalia elämää ilman syömishäiriötä.

Sivutuotteena olen laihtunut 20 kiloa parissa vuodessa. Pystyn syömään kaikkea kohtuudella nyt ja pitämään ruoka-ajoista kiinni. Ei tule ahmimista vaikka ruokaväli venyykin.

Ärsyttää tuollainen arvostelu.

Ja olen aikanaan lopettanut tupakanpolton tuosta vaan. Tahdonvoimalla.

En siihen siis mitään apua voi tarvita kukaan muukaan.

Pystyn myös pelaamaan peluautomaatilla niin että pistän pari kertaa vuodessa sinne euron kauppareissun yhteydessä. Miten se voi jollekin olla ongelma kun ei minullekaan ole?

Tämä oli sitten sarkasmia.

Vierailija
24/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumevaikutus.  Ne on kehitetty auttamaan laihdutuksessa. Miten se tekstit nyt menee...ruokavalion ja liikunnat tueksi, tuote ei korvaa ruokavaliota ja liikuntaa, jne...

On äärestä vähän sairauksia tai lääkkeitä, jotka lihottaa. Niitä on vaan niin pirun hyvä syyttää ja tähänkin tulee, että kyllä minä aikakin...niin todennäköisesti söit kuitenkin edelleen liikaa.

Ainoa on lääke on aika. Itselleen pitää antaa sitä aikaa. Mikään ruokavalio ja liikunta ei auta kuukaudessa tai kahdessa vaan se vaatii sen parikin vuotta, jos pudotettavaan on paljon.

Eihän ap mitään lääkkeitä syyttänyt, vaan etsii laihdutus lääkettä...luetun ymmärtäminen... Minulla mysimbaa vie ruokahalun ja laihdun sen avulla. On vaan aika kallis lääke.

Voi pyhä yksinkertaisuus lisäsin vain tuon sairauden lisäksi nuo lääkkeet, kun niitä yhtä yleisesti pidetään syypäänä siihen lihavuuteen. Ja muutenkin eikö tämä olen ihan keskustelupalsta eikä sinun henkilökohtainen päiväkirja, jossa myötäillään vain sinua?

On keskustelupalsta, mutta puhuit aiheen vierestä, kun halusit taas tulla jankkaamaan sitä ettei lääkkeet lihota. Painu kuuseen, jos et osaa neuvoa aloittajaa.

Ja sanovat, että lihavat on lepposia🤣

Joo lihavat ovat ihan oma kansanryhmä joilla kaikilla samanlainen käytös ja samanlainen stressinsietokyky.

Lihavat ei loukkaannu vaikka heitä kritisoidaan kuinka. Leppoisia kun ovat niin hymyilevät vaan takaisin 👍

Vierailija
25/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan sen tietää, että ruokavalio ja liikunta vaikuttavat painonpudotukseen. Eri asia miten selvitä näläntunteen kanssa. Sitä on joka tapauksessa kestettävä, jos aikoo laihtua.

Miksi nälkä on jotain niin kamalaa, että sen pois pitämisestä vouhkataan joka taholla?

Koska se saa ihmisen syömään!

Sekö sitä ruokaa sinne suuhun tunkee?

Näläntunne voi Olla niin hirveä että luulee kuolevansa nälkään ja lääkkeen avulla voi pitää vaikka pari paastopäivä eikä tunnu missään.

Vierailija
26/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nälkä on jotain niin kamalaa, että sen pois pitämisestä vouhkataan joka taholla?

Koska se saa ihmisen syömään!

Sekö sitä ruokaa sinne suuhun tunkee?

Näläntunne voi Olla niin hirveä että luulee kuolevansa nälkään ja lääkkeen avulla voi pitää vaikka pari paastopäivä eikä tunnu missään.

Jos luulee kuolevansa nälkään kannattaa hakeutua lääkäriin.

Paasto on kuitenkin ollut joskus ihmiselle ihan normaali tila.

Vierailija
27/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap ihmeessä enemmin lääkäriin. Hän osaa ohjata sinun oikean avunpiiriin niin ettei tarvitse rahoja tuollaiseen tuhlata.

Vierailija
28/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet suolistohormonit liraglutidi ja semaglutidi ovat tehokkaita. Hinta on kuitenkin korkea, lääkkeet ovat pistettäviä eivätkä tepsi ihan kaikille. Kauppanimet Saxenda (tällä hetkellä ainut laihdutukseen tarkoitettu valmiste) sekä Victoza ja Ozempic, joita käytetään myös diabeetikoilla. Kysy lääkäriltäsi. FB:ssä myös vertaisryhmiä.

Vierailija
29/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitäkö ajatteli sitten loppuelämäsi syödä?

Vierailija
30/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan oikeasti toimivia laihdutuslääkkeitä olisi olemassa, ne olisivat jo pitkään olleet myynnissä ja lääkefirmat tahkoaisivat niillä valtavia summia rahaa. Koska tällaista ei ole, en usko minkään pillerin tehoavan oikeasti.

Se pitää sanoa, että tiedän miltä susta tuntuu. Itsekin taistelin painon kanssa vuosikymmeniä. Se on tosi raskasta, kun apua ja ymmärrystä ei saa mistään ja joka paikka on täynnä näitä "itse sä ruoan suuhusi ahdat" -sosiopa atteja. Mun oma onnistunut painon pudotus lähti liikkeelle ihan muusta kuin itseni haukkumisesta ja halveksimisesta. Ensin laitettiin pitkään piilotellut kilpirauhasvaiva kuntoon, sitten vaihdettiin mt-lääkkeet sellaisiksi, joilla ei ole painovaikutuksia. Eivät nuo kaksi asiaa painoani pudottaneet sinällään, mutta homma helpottui merkittävästi. Pääsin eteenpäin tuosta tilanteesta, että mitään ei tapahdu, vaikka kuinka yritin. Kun lääkkeet oli kondiksessa, niin alkoi tapahtua, eikä tarvinnut edes yrittää niin paljon kuin ennen.

Tsemppiä sulle

Vierailija
31/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan oikeasti toimivia laihdutuslääkkeitä olisi olemassa, ne olisivat jo pitkään olleet myynnissä ja lääkefirmat tahkoaisivat niillä valtavia summia rahaa. Koska tällaista ei ole, en usko minkään pillerin tehoavan oikeasti.

Se pitää sanoa, että tiedän miltä susta tuntuu. Itsekin taistelin painon kanssa vuosikymmeniä. Se on tosi raskasta, kun apua ja ymmärrystä ei saa mistään ja joka paikka on täynnä näitä "itse sä ruoan suuhusi ahdat" -sosiopa atteja. Mun oma onnistunut painon pudotus lähti liikkeelle ihan muusta kuin itseni haukkumisesta ja halveksimisesta. Ensin laitettiin pitkään piilotellut kilpirauhasvaiva kuntoon, sitten vaihdettiin mt-lääkkeet sellaisiksi, joilla ei ole painovaikutuksia. Eivät nuo kaksi asiaa painoani pudottaneet sinällään, mutta homma helpottui merkittävästi. Pääsin eteenpäin tuosta tilanteesta, että mitään ei tapahdu, vaikka kuinka yritin. Kun lääkkeet oli kondiksessa, niin alkoi tapahtua, eikä tarvinnut edes yrittää niin paljon kuin ennen.

Tsemppiä sulle

No nythän on olemassa 2 ihan tutkitusti tehokstta lääkettä Mysimba ja Saxenda, niille joille ne sopii. Näitä ei käytetä laajalti ratkaisemaan lihavuusongelmaa, koska ne maksaa käyttäjälleen satoja euroja / kk joten läheskään kaikilla ei ole mahdllisuutta. Ja tosiaan kaikille ei sovi, itsellleni ei verenpainetaudin takia onnistu.

Vierailija
32/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ap ihmeessä enemmin lääkäriin. Hän osaa ohjata sinun oikean avunpiiriin niin ettei tarvitse rahoja tuollaiseen tuhlata.

Niin no lääkäri hän niitä laihdutuslääkkeitäkin määrää.

Vierailija
33/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tunkemasta sitä ruokaa ja muuta suuhus, siinä sulle lääkettä.

Sosiopaatti

Vierailija
34/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lääkevastaisten paskanjauhannat voisi jättää ketjusta väliin. 

Ensinnäkin äärimmäisen harva, noin 5% onnistuu ilman mitään apukeinoja pääsemään vaikeasta/sairaalloisesta lihavuudesta. Kiva, jos juuri Sinä olet sellainen, että ihan vaan tahdonvoimalla ja päätöksillä meni, mutta suurin osa ei ole. Ja nämäkin tarvitsevat apua.

Ja sitä apua nykyään ON! Lihavuusleikkaus toki sitten jos on jo sairaalloinen paino, mutta nämä uuden polven lääkkeet toimivat ihan oikeasti myös. Mysimba sopii niille, joilla ongelmana on "riippuvuustyyppinen" syömiskäytös ja tunnesyöminen. Siinä on mielialalääkettä ja päihderiippuvuuden hoitoon käytettyä lääkettä. Saxenda on varsinaisesti diabeteslääke ja vaikutta sokeriaineenvaihduntaan. Se on usein erityisen hyvä niillä joilla elimistö on jo sekaisin runsaan vatsarasvan erittämistä hormoneista ja insuliiniherkkyys mennyttä soluista.

Molemmat lääkkeet ihan todistetusti toimivat, joten ihan turha viedä ihmisiltä toivoa että muka mitään muuta hoitoa ei ole kuin jatkaa vaan tuhannenteen nyt minä päätän ja muutun lopullisesti -yritykseen, jolle vaan käy kuten aina ennenkin.

Vierailija
35/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo lääkevastaisten paskanjauhannat voisi jättää ketjusta väliin. 

Ensinnäkin äärimmäisen harva, noin 5% onnistuu ilman mitään apukeinoja pääsemään vaikeasta/sairaalloisesta lihavuudesta. Kiva, jos juuri Sinä olet sellainen, että ihan vaan tahdonvoimalla ja päätöksillä meni, mutta suurin osa ei ole. Ja nämäkin tarvitsevat apua.

Ja sitä apua nykyään ON! Lihavuusleikkaus toki sitten jos on jo sairaalloinen paino, mutta nämä uuden polven lääkkeet toimivat ihan oikeasti myös. Mysimba sopii niille, joilla ongelmana on "riippuvuustyyppinen" syömiskäytös ja tunnesyöminen. Siinä on mielialalääkettä ja päihderiippuvuuden hoitoon käytettyä lääkettä. Saxenda on varsinaisesti diabeteslääke ja vaikutta sokeriaineenvaihduntaan. Se on usein erityisen hyvä niillä joilla elimistö on jo sekaisin runsaan vatsarasvan erittämistä hormoneista ja insuliiniherkkyys mennyttä soluista.

Molemmat lääkkeet ihan todistetusti toimivat, joten ihan turha viedä ihmisiltä toivoa että muka mitään muuta hoitoa ei ole kuin jatkaa vaan tuhannenteen nyt minä päätän ja muutun lopullisesti -yritykseen, jolle vaan käy kuten aina ennenkin.

Saxenda on tarkoitettu nimenomaan laihdutukseen, Victoza diabetekseen. Vaikuttava aine on molemmissa sama, annos eri.

Vierailija
36/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle

No nythän on olemassa 2 ihan tutkitusti tehokstta lääkettä Mysimba ja Saxenda, niille joille ne sopii. Näitä ei käytetä laajalti ratkaisemaan lihavuusongelmaa, koska ne maksaa käyttäjälleen satoja euroja / kk joten läheskään kaikilla ei ole mahdllisuutta. Ja tosiaan kaikille ei sovi, itsellleni ei verenpainetaudin takia onnistu.

No sitä just tarkoitin, realistisesti ei ole tarjolla eli joudutaan odottamaan, että tulee rinnakkaslääkkeitä ja hinnat tippuu.

Vierailija
37/42 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittaja. Kiitos monista vastauksista. Yllättävänkin paljon herättää näköjään tunteita laihdutus aiheena. Tulee mieleen, että keitä nämä lihavuuden vihaajat ovat? Ihmiset jotka pitävät jokaista liikakiloa omana syynäsi, kysyen "kuka tunki ruoan suuhusi". Sairasta sakkia sanon minä.

Lihavuus on vaikea ongelma, aivan kuten joku muukin tässä kommentoinut, olen minäkin pystynyt lopettamaan tupakoinnin lähes 20 vuoden polttamisen jälkeen pelkällä tahdonvoimalla. Ja jo useamman kerran olen painoani pudottanut yli kymmenen kiloa. Ja kerran noin 25kg. Ja pidin tuolloin jo elämän

muutostani pysyvänä, koska se kesti lähes 2 vuotta. Mutta ei se ollutkaan niin helppoa, kilot palaavat todella helposti.

Joka päivä kun olen lihonnut, olen tiedostanut ongelman. En ole syönyt kuin sika, mättänyt rasvaa ja sokeria kurkusta alas välittämättä itsestäni. Syömiseni ei ole lihoamisenikaan aikana ollut paljon pielessä. Vain vähän liikaa ja välillä liian rasvaista. Tämä on kuin sairaus, ja addiktio. Sanoisin että vaikeampi kuin tupakka, syömistä et voi lopettaa kokonaan. Kokoajan pitäisi olla keksimässä mitä terveellistä seuraavaksi söisi, koko elämän pitää pyöriä ruoan ympärillä. Siihen väsyy väkisinkin.

Ymmärrän silti vihan ja syylistävän näkökannan. Minunkin on vaikea ymmärtää miksi jotkut juovat elämänsä pilalle, kun viina on vielä pahaakin. Minä syön mieluummin pitsan. En silti ala juoppoja syyllistämään sairaudestaan.

Kommenteista käsitän, että on lääke,mutta se on kallista. Yritän siis vielä perinteisin keinoin.

Vierailija
38/42 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse laihduttaa, mutta aloitin nyt aikuisena adhd-lääkityksen, metyylifenidaatti.

Nyt 5kk myöhemmin painoa lähtenyt 4-5kg, koska tuo vie näläntunteen pois kokonaan. Joutuu muistuttamaan itseä että syödä enemmän.

Vierailija
39/42 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on päättänyt yrittää vielä perinteisin keinoin ja se on ihan hyvä. Mikäli et onnistu, suosittelen kerran viikossa pistettävää Ozempicia. Minulla on auttanut siihen järkyttävään ahmimiseen ja makeanhimoon. Vatsa täyttyy jo pienestä ruokamäärästä ja kylläisyyden tunne kestää pitkään. Ei ole mitään vaikeuksia kulkea makeishyllyn ohi. Lääkettä käytetään pitkään ja siinä ajassa on mahdollisuus päästä sokerikoukusta pois ja löytää terveet ruokailutavat.

Vierailija
40/42 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan aterian yhteydessä Stacker 3 xplc tai Stacker 4. Noita monet käyttää kun treenaavat. Aiheuttavat tosin ripulia ja välillä huonoa oloa, vissiin kapseleiden kofeiini tekee sen kun muutenkin juon kahvia niin tulee yliannostus. Käytännössä saa juosta siis vessassa ripuloimassa kun noita käyttää. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi