Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että minä kaipaan koronaa edeltävää huolettomuutta!

Vierailija
05.02.2021 |

Sanotaan nyt heti, ettei taas tule ammattimaisilta palstan väärinymmärtäjiltå kiukkuista kommenttia, että en vastusta koronapandemian vastaisia toimia ja KESTÄN ne kyllä.

Mutta totta kai kaipaan pandemiaa edeltävien aikojen huolettomuutta ja mahdollisuuksia halutessa lähteä elokuviin, uimahalliin, harrastuksiin, tapaamaan ystäviä ja sukulaisia. Mahdollisuutta tehdä lähitöitä ja tavata mahtavia työkavereita muuallakin kuin etäpalavereissa.

Ah kun taas pian pääsisi ihmisten ilmoille!

Kotonaoloonkin voi kyllästyä, vaikka etätyö kotona sopiikin minulle sinänsä. On tylsää, kun arki ja vapaa eivät eroa mitenkään, aina olet kotona!

Ja kyllä, ymmärrän oikein hyvin, että monella on asiat kehnommin. Aina on joku, jolla on kehnommin kuin itsellä, eikä se poista sitä oikeutta kaivata ja olla harmissaan jostakin!

Eniten surettaa vanhusten ja toisaalta nuorison tilanne. 93-vuotiasta isääni emme ole lasten kanssa päässeet tapaamaan kuukausiin. Ja toisaalta katselen oman 20-vuotiaan tyttäreni pyristelyä: opinnot ovat etänä, opintoihin pakollisesti liittyvää työharjoittelupaikkaa ei saa mistään, harrastukset katkolla, oman elämän aloittaminen katkolla, parisuhdetta ei kotoa käsin voi etsiä. Nuoruus on tavallaan peruttu.

Joten toivon ja odotan kiihkeästi sitä, että tästä päästäisiin pian edes likimain normaaliin aikaan.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Olen alkanut selvästi kehittää masennusoireita, kun elämä on monotonista ja harmaata yksinoloa. Koti on vankilani. Eikä tämä ole mitenkään harvinainen tunne, on mielenterveysongelmatkin lisääntyneet valtavasti.

Vierailija
2/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Olen alkanut selvästi kehittää masennusoireita, kun elämä on monotonista ja harmaata yksinoloa. Koti on vankilani. Eikä tämä ole mitenkään harvinainen tunne, on mielenterveysongelmatkin lisääntyneet valtavasti.

Niin ovat! Kummalla tavalla siitä ei ikään kuin saisi puhua, ilman että tulee leimatuksi koronadenialistiksi. Kuitenkin jokainen järkevä ihminen varmasti tajuaa, että pandemiaa vastaan on taisteltava, mutta ne keinot eivät ole ilman vakavia sivuvaikutuksia, kuten talouden alamäki, työttömyys, yksinäisyys, perheiden kriisi, hoitovelka.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byäääähhh, valivali.

En ymmärrä, miten teillä on niin vaikeeta - itse en ajattele koko koronaa, koska se kaikki on pandemiana valhetta.

Itsellä on ihan samanlainen vapautunut ja hyvä olo, kuin ennen tätä koronahössötystäkin.

Mutta kaikin mokomin, katselkaa vaan enemmän ja yhä enemmän niitä valhemedioiden koronakauhuryöpytyksiä ja seotkaa päästänne - minä en.

Vierailija
4/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan aikaa jolloin en juurikaan pessyt käsiä. Sai huolettomasti painella ympäriinsä ja liiskautua ihmispaljoudessa ruuhkabussissa.

Vierailija
6/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ovat! Kummalla tavalla siitä ei ikään kuin saisi puhua, ilman että tulee leimatuksi koronadenialistiksi. Kuitenkin jokainen järkevä ihminen varmasti tajuaa, että pandemiaa vastaan on taisteltava, mutta ne keinot eivät ole ilman vakavia sivuvaikutuksia, kuten talouden alamäki, työttömyys, yksinäisyys, perheiden kriisi, hoitovelka.

Ap

Maailmanhallitukset haluavat lyödä talousjärjestelmän alas tämän koronavalheen ja aloittaa uuden maailmanjärjestyksen, jossa rahaa ei enää käytetä, vaan ihmiseen upotetut sirut toimivat maksuvälineinä ja yhteiskuntana uusi diktatuuri Neuvostoliitto.

Vierailija
7/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha huolettomuus palaa vielä, vaikka AV:n pahanilman linnut uutta maailmanjärjestystä povaavatkin.

Vierailija
8/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tykkäät jakaa persettäkin ympäri kyliä ja anna painaa huolettomasti paljaalla.

Kyllä, pidän vapaasta seksistä. Ja paljas tuntuu paremmalta ja vapaammalta.

Ap

Vierailija
9/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia. En tosin mitenkään osaa rinnastaa sun näkemyksiä koronadenialismiin, mun mielestä ihan luonnollinen reaktio näissä olosuhteissa. Pahemmaksihan olo menee, jos ei näistä voisi edes puhua.

Vierailija
10/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Maailmanhallitukset haluavat lyödä talousjärjestelmän alas tämän koronavalheen ja aloittaa uuden maailmanjärjestyksen, jossa rahaa ei enää käytetä, vaan ihmiseen upotetut sirut toimivat maksuvälineinä ja yhteiskuntana uusi diktatuuri Neuvostoliitto.

Älä jaksa sössöttää psykoosias joka paikkaan. 

Kaikki on väsyneitä tähän koronahommaan, mutta se ei tarkoita, että me kaikki oltais lopettamassa varotoimia. Siitä nyt on kyse, että taisteluväsymys painaa ja siitä saa puhua. Vituttaa kaltaisesi juntit kun tulee suoltamaan propagandaansa joka ikiseen ketjuun. 

Suksi Pietariin, siellähän se sun onnelas on.

Vierailija
11/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan tämä kärvistely on jo ohi kun riskiryhmäläiset ovat rokotettu.

Vierailija
12/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken mietin, että olisi mahtavaa olla Kreikassa helteessä bissellä.

Vierailija
13/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tykkäät jakaa persettäkin ympäri kyliä ja anna painaa huolettomasti paljaalla.

Suksi sinä takas alakouluun opettelemaan luetun ymmärtämistä.

Vierailija
14/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedätte mitä on kilttis miehen elämä.

Vierailija
15/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa se, että puhutaan koronahysteerikoista tai koronauskovaisista. Luen kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia aiheesta, joten ymmärrän tasan tarkkaan mistä on kysymys. Suomen mediassa asioita jopa hyssytellään enkä ymmärrä miksi.

Mutta aiheeseen. Itselläni samat fiilikset kuin aloittajalla. Jaksan kyllä nämä rajoitukset ja suositukset, mutta haaveilen siitä, että kaikki palaa normaaliksi. Lähityö oikeastaan on ollut rankin asia tänä aikana, koska siinä joutuu jatkuviin altistustilanteisiin asiakkaiden kanssa. Minulla on monia isoja suunnitelmia koronan jälkeiselle ajalle ja nämä suunnitelmat saa jaksamaan ja tuo iloa tähän aika monotoniseen elämään. Onneksi koko lähipiirini elää samoin, jakaa samat fiilikset ja voimme olla toinen toistemme tukena.

Vierailija
16/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tiedätte mitä on kilttis miehen elämä.

Miksi kilttis ei voinut ennen pandemiaa käydä tapaamassa vanhempiaan/isovanhempiaan? 

Vierailija
17/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, pidän vapaasta seksistä. Ja paljas tuntuu paremmalta ja vapaammalta.

Ap

Painu nyt helv.ttiin siitä.

T. Oikea ap, yli viisikymppinen perheenäiti

Vierailija
18/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa se, että puhutaan koronahysteerikoista tai koronauskovaisista. Luen kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia aiheesta, joten ymmärrän tasan tarkkaan mistä on kysymys. Suomen mediassa asioita jopa hyssytellään enkä ymmärrä miksi.

Mutta aiheeseen. Itselläni samat fiilikset kuin aloittajalla. Jaksan kyllä nämä rajoitukset ja suositukset, mutta haaveilen siitä, että kaikki palaa normaaliksi. Lähityö oikeastaan on ollut rankin asia tänä aikana, koska siinä joutuu jatkuviin altistustilanteisiin asiakkaiden kanssa. Minulla on monia isoja suunnitelmia koronan jälkeiselle ajalle ja nämä suunnitelmat saa jaksamaan ja tuo iloa tähän aika monotoniseen elämään. Onneksi koko lähipiirini elää samoin, jakaa samat fiilikset ja voimme olla toinen toistemme tukena.

Juuri näin. Sama asia, olen ammatiltani toimittaja ja perehtynyt työni takia hyvinkin tarkkaan aiheeseen ja eri maiden käytäntöihin.

Onneksi irl ihmiset ovat myötäeläviä ja fiksuja ja tukevat toisiaan, vaikka täällä anonyymillä somepalstalla monet henkisesti pahoinvoivat ihmiset lähinnä haluavat haastaa riitaa ja kiihkoilla.

Kai se on joidenkin ihmisten tapa projisoida omaa pahaa oloaan ja pelkojaan. Aika sama prosessi on nähtävissä vaikkapa suhtautumisessa pa.olaisiin. Se, mitä pelätään tai josta kannetaan alitajuisesti syyllisyyttä tai huolta, sitä mollataan ja siihen eri tavalla (kuin itse) suhtautuvia ihmisiä demonisoidaan.

Ap

Vierailija
19/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ilman sun kaltasias pällejä, jotka juoksee pitkin ja poikin levittämässä tautia, meillä ei ois tää tilanne taas levähtänyt näin pahaksi kautta maailman. Kuuntele tarkkaan: Haista paska!

Vierailija
20/74 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pidä pandemiasta mutta yksin oleminen ei ole minua haitannut koska olen aina ollut tosi huono ihmisten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi