Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astma ja koronatartunta

Vierailija
04.02.2021 |

Sain tänään tiedon positiivisesta koronatestissä, oireita on ollut eilisestä asti. Lämpöä 37.5, lihaksia särkee, päänsärkyä ja hieman yskää. Miehellä oli ensin tartunta. Olen 41.v astmaatikko, ja minulla on yhdistelmälääke käytössä. (Innovair) Tänään on ollut myös rintakipua, ja pelottaa hieman keuhkokuumeen mahdollisuus. Onko täällä muita astmaatikkoja, joilla olisi ollut korona? Miten herkästi olette menneet lääkäriin jos keuhko-oireet pahenevat? Selkeää hengenahdistusta minulla ei vielä ole, ja olen lisännyt astmalääkitystä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sain kyllä lääkäriltä ohjeen, että jos hengenahdistus pahenee niin sitten yhteys lääkäriin. Mutta selkeää hengenahdistusta ei vielä ole.

Vierailija
2/5 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oireet päiväkohtaiseen taulukkoon, lisäksi syke, happisaturaatio ja hengitystiheys, keskimäärin oireeet kulminoituvat noin 10 päivän kuluttua alkamisesta jolloin ensiapuun jos tulee sekavuutta tai muuta vakavampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin että astmaatikot harvoin kuolevat koronaan kun asiaa oli oikein tutkittu. Olisiko kortisonidroppauksella asiaan vaikutusta? Tai että on hyvät avaavat lääkkeet omasta takaakin?

Vierailija
4/5 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin että astmaatikot harvoin kuolevat koronaan kun asiaa oli oikein tutkittu. Olisiko kortisonidroppauksella asiaan vaikutusta? Tai että on hyvät avaavat lääkkeet omasta takaakin?

Joo, tuosta kortisonin vaikutuksesta olen myös lukenut. Mulla kun menee yleensä normaaliflunssakin keuhkoputkentulehdukseksi, niin vähän tuo keuhkokuumeen mahdollisuus pelottaa..🤔

Vierailija
5/5 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla korona meni lopulta ihan iisisti. Toisin pelkäsin, koska kuusi vuotta sitten meinasin menehtyä influenssaan, vaikka oli maksimilääkitys päällä. Hengityskoneessa melkein neljä viikkoa ja astma paheni tosi ikävästi.