Mistä sinne verkkopankkiin sitte pääsee jos ei googlen kautta voi mennä?
Huijauslinkkejä poliisin mukaan, joissa anastetaan tunnukset.
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysitkö ap sen osoiterivin? Eli kun avaat selaimen, se osoiterivi on se yläpalkkissa oleva rivi, johon pystyy kirjoittamaan. Siihen kirjoitat pankkisi verkko-osoitteen esim. www.op.fi riippuen missä pankissa tilisi on. Ja lopuksi painat enter, niin pääset kirjautumissivulle.
Eipä toimi enää näin kaikissa selaimissa. Kun napsautat sitä osoiteriviä kirjoittaaksesi siihen, se muuttuu hakukoneen ikkunaksi. Olen tuo Firefoxin maininnut, veikkaan, että Google, joka omistaa kohta kaikki selaimet, on sanonut, että tehdäänpäs tämä näin, että saadaan googleen lisää hakuja.
Jos kirjoitat firefoxin osoitekenttään op.fi, niin se menee pankkiin suoraan. Mutta jos kirjoitat pelkän op, niin tehdään haku. Likimain kaikki tunnetuimmat selaimet toimii nykyään noin.
Ja hakukoneen (esim. bing tai google) saa määriteltyä selaimen asetuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mobiilisovelluksella esim?
Pankin mobiiliappi on turvallisempi käyttää kuin verkkopankki selaimen kautta. Yhteys vaikeanpi kaapata, ei kirjoitusvirheitä kun lukee viivakoodit kameralla paperilaskuista. Ei huijausssivuja googlen kautta.
Käyttäjä itse on usein heikoin lenkki verkkopankkia selaimella käytettäessä.
En halua käyttää puhelinta pankkiasioihin enkä ole ainoa.
Turvallinen vaihtoehto pitää olla.
T. Ei ap
Se ei ole ainakaan selain.
Parempi ja turvallisempi sitten mennä pankin tiskille jos pankin löydät ja pääset sisään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän usein tulee vastaan ijmisiä, jotka kirjoittaa googleen vaikka nordea.fi ja menee sitä kautta si ulle. Lyhyemmässä ajassa olisi näpyttänny osoitteen osoiteriville ja mennyt suoraan sivule.
Osoitteen? (Ei www.nordea.fi)
Sanan!! (vaan Nordea)
Saatana teitä.
Ja selaimen osoiteriville, ei Googlen osoiteriville.
Niin jos kirjoitat pelkän sanan niin silloin juuri tämä huijaus voi tapahtua, idiootti.
Sana ei ole sama kuin osoite! Jeesus mikä älykääpiö täällä taas
Googlen kautta kaikki käy nopsaan. Siksi käytän hyvin usein.
Vierailija kirjoitti:
miten se huijaus sitten etenee? paat sun pankkitunnuksen ja salasanan siihen, mutta tarviihan siihen sen luvun ja pankin lähettämän tekstiviestin myös?
Ne tulee sun mukana sinne pankkiin. Olet rosvojen linkin kautta kirjaitumassa sisään.
Tyhjentävät tilin. Ei ne enää uudestaan sun tilillä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankin mobiiliappi on turvallisempi käyttää kuin verkkopankki selaimen kautta. Yhteys vaikeanpi kaapata, ei kirjoitusvirheitä kun lukee viivakoodit kameralla paperilaskuista. Ei huijausssivuja googlen kautta.
Kenelle edes tulee nykyään paperilaskuja?
Ei verkkopankkiin tartte enää mennä. Luin toisesta ketjusta että laskut maksuuntuu kun menee töihin eli niille ei tartte itse tehdä mitään
Tuossa osoitteen osoiteriville kirjoittamisessakin on mielestäni riski, että kirjoittaa vaikka nordea.net tai nordea.org ja kyseinen osoite johtaakin sinne huijaussivustolle. Pitää aina tietää varmaksi, miten osoite kirjoitetaan. En itse ole esimerkiksi varma, mikä on S-pankin osoite.
Vierailija kirjoitti:
Itse en koskaan mene googlen kautta mihinkään, jos tiedän www-osoitteen.
www.kela.fi esim.
Ei sinne selaimeen mitään www:tä tarvita. Riittää, kun kirjoittaa esim. kela.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän usein tulee vastaan ijmisiä, jotka kirjoittaa googleen vaikka nordea.fi ja menee sitä kautta si ulle. Lyhyemmässä ajassa olisi näpyttänny osoitteen osoiteriville ja mennyt suoraan sivule.
Sanan!! (vaan Nordea)
Saatana teitä.
Saatana sinua itseäsi.
Nordea.fi sinne osoitekenttään pitää kirjoittaa.
Pelkkä nordea tekee hauan. Usko jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tallettanu oman pankkini etusivun nettiselaimen kirjanmerkkeihin. Menen tälle etusivulle ja valitsen sieltä verkkopankin.
Mitä tarkoittaa kirjanmerkkiin tallentaminen? Miten se tehdään?
Haluttu sivu lisätään kirjanmerkkeihin avaamalla selaimen ylälaidassa oleva välilehti Kirjanmerkit ja valitsemalla sieltä Lisää sivu kirjanmerkkeihin. Näppärämpi tapa on painaa samanaikaisesti Ctrl- ja D -painikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanan!! (vaan Nordea)
Saatana teitä.
Saatana sinua itseäsi.
Nordea.fi sinne osoitekenttään pitää kirjoittaa.
Pelkkä nordea tekee hauan. Usko jo.
Ei se mitään tajua. Idiootti kun on ja juuri hönenlaisen takia näitä huijauksia tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle edes tulee nykyään paperilaskuja?
Niille, jotka ei ole tilanneen sähköistä laskua. Ja satunnaisesti myös muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysitkö ap sen osoiterivin? Eli kun avaat selaimen, se osoiterivi on se yläpalkkissa oleva rivi, johon pystyy kirjoittamaan. Siihen kirjoitat pankkisi verkko-osoitteen esim. www.op.fi riippuen missä pankissa tilisi on. Ja lopuksi painat enter, niin pääset kirjautumissivulle.
Eipä toimi enää näin kaikissa selaimissa. Kun napsautat sitä osoiteriviä kirjoittaaksesi siihen, se muuttuu hakukoneen ikkunaksi. Olen tuo Firefoxin maininnut, veikkaan, että Google, joka omistaa kohta kaikki selaimet, on sanonut, että tehdäänpäs tämä näin, että saadaan googleen lisää hakuja.
Jos kirjoitat firefoxin osoitekenttään op.fi, niin se menee pankkiin suoraan. Mutta jos kirjoitat pelkän op, niin tehdään haku. Likimain kaikki tunnetuimmat selaimet toimii nykyään noin.
Ei vuorenvarmasti mene, sulle ei vaan näytetä kaikkea. Lisäksi se riippuu siitä, mikä hakukone on oletuksena.
Selaimeen kun kirjoitat op TAI op.fi niin molemmat menevät vain op sivuille. Ei näytetä mitään muuta!
Vierailija kirjoitti:
Tosi monet nuoret menee joka paikkaan googlen kautta. Kun yrittää selittää, että kirjoita osoite osoiteriville, niin saa outoja katseita. Ei ne ymmärrä, vaikka ovat ns. diginatiiveja eli eivät osaa käyttää internetin perustoimintoa.
Tai jos käyttää tietokonetta ja Mozilla Firefox selainta, niin ne tärkeimmät nettiosoitteet voi tallentaa kirjanmerkeiksi: https://support.mozilla.org/fi/kb/tallenna-ja-jarjestele-suosikkisivuja…
Sama koskee tietysti muitakin nettiselaimia.
Vierailija kirjoitti:
Iso kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! En ole kysyjä, mutta jostain ihmeen syystä olen itsekin usein tehnyt haun Googlen kautta. On mulla kirjanmerkkejäkin, mutta en ole tajunnut että ne ei pelkästään säästä aikaa vaan ovat myös turvallisempia.
Ei vaan ole koskaan tullut tällaista tietoa vastaan enkä ole itse tullut ajatelleeksi vaan olen toiminut tottumuksesta. Nyt tajusin, että olen tapani on ollut ihan älytön!
Onko se kirjanmerkki jotenkin helpompi etsiä kuin kirjoittasi selaimeen kaksi kirjainta (op)?
Vierailija kirjoitti:
Tuossa osoitteen osoiteriville kirjoittamisessakin on mielestäni riski, että kirjoittaa vaikka nordea.net tai nordea.org ja kyseinen osoite johtaakin sinne huijaussivustolle. Pitää aina tietää varmaksi, miten osoite kirjoitetaan. En itse ole esimerkiksi varma, mikä on S-pankin osoite.
Kyllä, ja välillä siihen osoitekenttään tulee kirjoitettaessa myös oletustekstiä tekstinsyöttönä, joten pitää kirjoittaa se osoite loppuun asti eikä vaan klikata enteriä jonkun oletuspäätteen kohdalla
Vierailija kirjoitti:
Jos mä kirjoitan osoite riville nordea niin kyllä se avaa sen googlen kautta ja siksi avaan useimmat sivut googlella.. en tosiaan aina jaksa kirjoittaa www. Siihen alkuun. Toki osaan osoitteesta katsoa että olen siellä missä pitääkin kun pitää tunnuksia johonkin käyttää.
Höpö höpö.
Selain avaa hakusanalla op vain ja ainoastaan op sivun. Ei tarvitse kirjoittaa koko osoitetta www.op.fi
Op ei mene suoraan sivulle!!!! Usko jo.
Huoh vaan itsellesi, käytät siis itsekkin hakukonetta josta tässä aloituksessa juuri puhuttiin, älykääpiö