Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sinne verkkopankkiin sitte pääsee jos ei googlen kautta voi mennä?

T*hmä kysyy
04.02.2021 |

Huijauslinkkejä poliisin mukaan, joissa anastetaan tunnukset.

Kommentit (224)

Vierailija
121/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysitkö ap sen osoiterivin? Eli kun avaat selaimen, se osoiterivi on se yläpalkkissa oleva rivi, johon pystyy kirjoittamaan. Siihen kirjoitat pankkisi verkko-osoitteen esim. www.op.fi riippuen missä pankissa tilisi on. Ja lopuksi painat enter, niin pääset kirjautumissivulle.

Eipä toimi enää näin kaikissa selaimissa. Kun napsautat sitä osoiteriviä kirjoittaaksesi siihen, se muuttuu hakukoneen ikkunaksi. Olen tuo Firefoxin maininnut, veikkaan, että Google, joka omistaa kohta kaikki selaimet, on sanonut, että tehdäänpäs tämä näin, että saadaan googleen lisää hakuja.

Jos kirjoitat firefoxin osoitekenttään op.fi, niin se menee pankkiin suoraan. Mutta jos kirjoitat pelkän op, niin tehdään haku. Likimain kaikki tunnetuimmat selaimet toimii nykyään noin.

Ei vuorenvarmasti mene, sulle ei vaan näytetä kaikkea. Lisäksi se riippuu siitä, mikä hakukone on oletuksena.

Selaimeen kun kirjoitat op TAI op.fi niin molemmat menevät vain op sivuille. Ei näytetä mitään muuta!

Niin koska sinulla on muistissa se op:n sivu.

Kokeile jotain sellaista mikä ei ole siellä muistissa esim:

Ensin kirjoita metsuri, silloin Google tarjoaa sinulle sivustoja mitkä voivat olla mitä vain.

Sen jälkeen kokeile metsuri.fi niin olet metsurin virallisilla sivuilla.

Vierailija
122/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi monet nuoret menee joka paikkaan googlen kautta. Kun yrittää selittää, että kirjoita osoite osoiteriville, niin saa outoja katseita. Ei ne ymmärrä, vaikka ovat ns. diginatiiveja eli eivät osaa käyttää internetin perustoimintoa.

"kirjoita osoite osoiteriville"

-

Ei tarvitse kirjoittaa osoitetta. Riittää esim. OP, Nordea... Selain löytää kyllä oikeaan osoitteeseen.

Niin kuin ei tarvitse gooleenkaan kirjoittaa koko osoitetta, alku riittää...

Ei selain, vaan hakukone, jollainen esim. Google on😂

Huoh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ihmettelin että mikä tämä on tämä ongelma osoiterivin käytössä. Sitten tajusin että Androidissa on Googlen hakukenttä työpöydällä ja esim. Chromea ei ole kaikilla ehkä asennettuna. Kun siihen hakukenttään kirjoittaa jonkun hakutermin niin se avaa kyllä jonkinlaisen selaimen, mutta ilman osoiteriviä. Suosittelen asentamaan jonkin kunnon selaimen.

Tuskin tuo googlen kautta pankin sivuille meno on ongelma, itse kokeilin Googlella muutamaa pankkia ja tuloksiin tuli kaikilla ensimmäiseksi pankin oikeat sivut.

Vierailija
124/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi monet nuoret menee joka paikkaan googlen kautta. Kun yrittää selittää, että kirjoita osoite osoiteriville, niin saa outoja katseita. Ei ne ymmärrä, vaikka ovat ns. diginatiiveja eli eivät osaa käyttää internetin perustoimintoa.

"kirjoita osoite osoiteriville"

-

Ei tarvitse kirjoittaa osoitetta. Riittää esim. OP, Nordea... Selain löytää kyllä oikeaan osoitteeseen.

Niin kuin ei tarvitse gooleenkaan kirjoittaa koko osoitetta, alku riittää...

Ei selain, vaan hakukone, jollainen esim. Google on😂

Huoh

Huoh, olet väärässä usko jo! Tuosta ylempää voit vaikka itse kokeilla jos et tajua dorka.

Vierailija
125/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealle sivustolle kirjautuessa pankista tulee (usein) tarkistustextari - eikös näin ole?

Vierailija
126/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei näitä rikollisia sivuja ole poistettu, kun ne on havaittu?

Vierailija
127/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysitkö ap sen osoiterivin? Eli kun avaat selaimen, se osoiterivi on se yläpalkkissa oleva rivi, johon pystyy kirjoittamaan. Siihen kirjoitat pankkisi verkko-osoitteen esim. www.op.fi riippuen missä pankissa tilisi on. Ja lopuksi painat enter, niin pääset kirjautumissivulle.

Eipä toimi enää näin kaikissa selaimissa. Kun napsautat sitä osoiteriviä kirjoittaaksesi siihen, se muuttuu hakukoneen ikkunaksi. Olen tuo Firefoxin maininnut, veikkaan, että Google, joka omistaa kohta kaikki selaimet, on sanonut, että tehdäänpäs tämä näin, että saadaan googleen lisää hakuja.

Jos kirjoitat firefoxin osoitekenttään op.fi, niin se menee pankkiin suoraan. Mutta jos kirjoitat pelkän op, niin tehdään haku. Likimain kaikki tunnetuimmat selaimet toimii nykyään noin.

Ei vuorenvarmasti mene, sulle ei vaan näytetä kaikkea. Lisäksi se riippuu siitä, mikä hakukone on oletuksena.

Selaimeen kun kirjoitat op TAI op.fi niin molemmat menevät vain op sivuille. Ei näytetä mitään muuta!

Pelkkä op vie EHKÄ sinut suoraam pankkiin. Näin käy, jos olet aiemmin käynyt op:ssa, sinulla on sinne kirjanmerki ja et ole tyhjentänyt historiaa ja evästeitä. Ja siitäkin se on kiinni, mitä sun selaimen asetukset on.

Mutta oletusarvoisesti pelkkä op tekee haun.

Vierailija
128/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.pankinnimi.fi

Itse en koskaan mene googlen kautta mihinkään, jos tiedän www-osoitteen.

www.kela.fi esim.

Wtf.

Kirjoitatteko te osoiteriville koko osoitteen, alusta loppuun www.kela.fi??

Miksi et kirjoita selaimen osoiteriville pelkkä "kela"?

Koska silloin hakukone hakee sen sivun ja voi tarjota sinulle huijaussivustoa. Siitähän tässä juuri puhuttiin.

Mä esim. Haen kaikki sivut mainitsemallasi tavalla..

Höpö höpö.

SELAIMEEN kun kirjoitta kela niin ei tarjota mitään huijausjuttuja. Se menee suoraan kelaan. Ei muualle.

MUTTA jos kirjoitat GOOGLEEN pelkän kelä tarjotaan vaikka mitä, myös niitä rosvojen sivuja.

Ainakin androit 10 on näin!!

Miten vanhoja versioita teillä on? Android 7?

Vierailija
129/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin koska sinulla on muistissa se op:n sivu.

Kokeile jotain sellaista mikä ei ole siellä muistissa esim:

Ensin kirjoita metsuri, silloin Google tarjoaa sinulle sivustoja mitkä voivat olla mitä vain.

Sen jälkeen kokeile metsuri.fi niin olet metsurin virallisilla sivuilla.

Joo tämä ilmiö johtuu tosiaan välimuistista. Olet ollut Op:n sivuilla aiemmin ja sinulla cookiesit päällä. Niin ohjaa sinne suoraan. Mutta fiksu käyttäjä tyhjentää cachen aina välillä.

Vierailija
130/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.pankinnimi.fi

www.kela.fi esim.

Wtf.

Koska silloin hakukone hakee sen sivun ja voi tarjota sinulle huijaussivustoa. Siitähän tässä juuri puhuttiin.

Älä kauha paskaa. Varmaan vanhalla versioilla onkin noin.

Tulkaa tähän päivään. Androit 10 tai 11 tai Windows 10

Vierailija
131/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.pankinnimi.fi

www.kela.fi esim.

Wtf.

Höpö höpö.

SELAIMEEN kun kirjoitta kela niin ei tarjota mitään huijausjuttuja. Se menee suoraan kelaan. Ei muualle.

MUTTA jos kirjoitat GOOGLEEN pelkän kelä tarjotaan vaikka mitä, myös niitä rosvojen sivuja.

Niin se vie sinut kelaan koska kelan sivu on sun puhelimessa muistissa koska olet jo aikaisemmin siellä käynyt.

Kirjoita sinne osoite riville älypää, niin näet että google (tai käyttämäsi hakukone) tarjoaa sinulle eri sivustoja.

Kokeile sen jälkeen kirjoittaa älypää.fi mikä on OSOITE ja katso missä olet.

Vierailija
132/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.pankinnimi.fi

www.kela.fi esim.

Wtf.

Kirjoittaahan ne joka saatanan pisteen ja pilkun. Ja joillain vuosia vanhalla Android versiolla 😂

Vierailija
133/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
134/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! En ole kysyjä, mutta jostain ihmeen syystä olen itsekin usein tehnyt haun Googlen kautta. On mulla kirjanmerkkejäkin, mutta en ole tajunnut että ne ei pelkästään säästä aikaa vaan ovat myös turvallisempia.

Ei vaan ole koskaan tullut tällaista tietoa vastaan enkä ole itse tullut ajatelleeksi vaan olen toiminut tottumuksesta. Nyt tajusin, että olen tapani on ollut ihan älytön!

Onko se kirjanmerkki jotenkin helpompi etsiä kuin kirjoittasi selaimeen kaksi kirjainta (op)?

Laitat sen kerran kirjanmerkkeihin niin seuraavalla kerralla pelkkä o ehdottaa op.fi sivua. Ja nämä ehdotukset on eri asia kuin google haun ehdotukset, ne kun haetaan sun kirjanmerkeistä ja historiasta.

Valitse ehdotus ja se on siinä.

Tämä tosin voi riippua selaimesta ja selaimen asetuksista.

Vierailija
135/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.pankinnimi.fi

www.kela.fi esim.

Wtf.

Höpö höpö.

Niin se vie sinut kelaan koska kelan sivu on sun puhelimessa muistissa koska olet jo aikaisemmin siellä käynyt.

Kirjoita sinne osoite riville älypää, niin näet että google (tai käyttämäsi hakukone) tarjoaa sinulle eri sivustoja.

Vtut ole muistissa! Historia kun poistan varmaan 10 × päivässä.

Juuri kokeilin:

SELAIMEEN op ---> olen vain ja ainoastaan op sivulla, en missään muualla eikä muuta ole tarjottukaan!!!

SELAIMEEN www.op.fi ---> olen taas täysin SAMALLA vain ja ainoastaan op sivulla eikä taaskaan muuta vaihtoehtoa ole tarjottukaan!!!

GOOGLEEN op ---> tarjoaa eri vaihtoehtoja. Rosvojen sivuja + oikeita sivuja.

..

Oletteko te näin saatanan tyhmiä. Tulkaa tähän päivää ja hankkimaan uudemmat puhelimet että saatte uusimmat versiot. Ei vanhaan kapulaan saa mitää 10

Vierailija
136/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.pankinnimi.fi

www.kela.fi esim.

Wtf.

Varmaanhan se hakee jossain Android 5.

Ei hae 10

Vierailija
137/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ihmiset oikeasti näin tyhmiä?

Mietis nyt kuka on tyhmä, jos itse vastaat noin provoon.

Vierailija
138/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh

TAI pelkän op

Huoh!

Jos kirjoitat riville vain pelkkä op (ja sinulla ei ole muistissa op:n sivua) niin silloihan juuri hakukone eli GOOGLE hakee sinulle sen sivun.

Huoh

Voi hyvää päivää. Kun ei hae

Pitäkää tunkkinne ja vanhat paskat kapulat.

Uudemmissa puhelimissa on uudet versiot ja turvallisuukin hieman toista kuin teidän pölyttyneissä kapuloissa ja pil luis sanne.

Vierailija
139/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.pankinnimi.fi

www.kela.fi esim.

Wtf.

Höpö höpö.

Vtut ole muistissa! Historia kun poistan varmaan 10 × päivässä.

Juuri kokeilin:

SELAIMEEN op ---> olen vain ja ainoastaan op sivulla, en missään muualla eikä muuta ole tarjottukaan!!!

SELAIMEEN www.op.fi ---> olen taas täysin SAMALLA vain ja ainoastaan op sivulla eikä taaskaan muuta vaihtoehtoa ole tarjottukaan!!!

GOOGLEEN op ---> tarjoaa eri vaihtoehtoja. Rosvojen sivuja + oikeita sivuja.

..

Oletteko te näin saatanan tyhmiä. Tulkaa tähän päivää ja hankkimaan uudemmat puhelimet että saatte uusimmat versiot. Ei vanhaan kapulaan saa mitää 10

Katoitko kirjanmerkit kans?

Tai ettei sinulla vaan ole pankin sivut ja kirjautumistiedot salasanoineen tallettuina puhelimen muistiin tai tileille. Näin se varmaan on.

Vierailija
140/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh

TAI pelkän op

Huoh vaan itsellesi, käytät siis itsekkin hakukonetta josta tässä aloituksessa juuri puhuttiin, älykääpiö

Voi hyvää päivää kun en käytä.

Onko sulla ihan Android 5 käytössä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi