Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä sinne verkkopankkiin sitte pääsee jos ei googlen kautta voi mennä?

T*hmä kysyy
04.02.2021 |

Huijauslinkkejä poliisin mukaan, joissa anastetaan tunnukset.

Kommentit (224)

Vierailija
61/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän usein tulee vastaan ijmisiä, jotka kirjoittaa googleen vaikka nordea.fi ja menee sitä kautta si ulle. Lyhyemmässä ajassa olisi näpyttänny osoitteen osoiteriville ja mennyt suoraan sivule.

Vierailija
62/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen t*hmä kirjoitti:

Eli googleenko toi osoite? En luota mobiilisovellukseen. Mulla on avainlukulista vielä käytössä.

Eli veikkaat väärää hevosta.

Kyllä be apit on vaan turvallisempia kuin selainkäyttö. Kunhan et lataa appeja muualta kuin googlen tai applen sivuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, mikään mun aiempi avaus ei oo saanu tämmöstä suosiota 😅 Ja näemmä on muitakin meitä boomereita linjoilla. Kiitän asiallisista neuvoista ❤

Vierailija
64/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap t*hmä kirjoitti:

Mikä on boomer?

Sotien jälkeen syntyneet suuret ikäluokat. Nyt jo eläkkeellä.

Mä oon luullut että näillä tarkoitetaan 40-50 vuotiaita?

No ei, vaan 1945-50 syntyneitä. Oli globaali baby boom.

Vierailija
65/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestikko te kaiken netistä aina päivittäin haette googlettamalla? Oikeesti? Ette ole laittaneet sivuja selaimen yläpaneeliin, jottei niitä joka päivä kirjoitella. Ja älypuhelimen käyttäjiä en huomioi. Naurettava ja turha vakoilulelu.

Vierailija
66/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näemmä sen äänestysajokortin” lisäksi tarvitaan ”internetajokortti”.

Suurin tarve lienee kummallekin ajokortille on samassa porukassa.

Vierailija
67/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullinen fakta on, että maailma on oikeasti täynnä taulapäitä jotka menevät kaikkiin palveluihin googlen kautta 😂

Älypuhelimetkin usein etsivät itselleen riittävän älykästä käyttäjää... ja monesti turhaan.

Useimmat älypuhelimet imevät tehokkaasti käyttäjänsä älyn, helposti.

Meneekö sielu samalla?

Vaikea sanoa, kun se sielunkantaja on koko ajan kiinni siinä älypuhelimessa. Mutta jonkinasteisella todennäköisyydellä vastaus on kyllä. Vieroitusoireistahan tuo asia helposti varmistuisi.

Vierailija
68/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap t*hmä kirjoitti:

Mikä on boomer?

Mutta suuret ikäluokathan ovat sen baby boomin tuloksia eikä "synnyttäjiä", miten heitä voidaan kutsua boomereiksi?

Vierailija
69/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä just puhelimella netissä. Ja kyllä, googlen kautta tuun tännekin. Mutta nyt mä osaan (ehkä) mennä turvallisesti sinne pankkiin. Jos vaan löydän sen selainrivin 😅

Vierailija
70/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin nyt pankit kirjanmerkkeihin. Laitoin osoitteet lonkalta, joten toivottavasti ne ovat oikeat eikä huijaussivustoja :)

Vierailija
71/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap t*hmä kirjoitti:

Mikä on boomer?

Mutta suuret ikäluokathan ovat sen baby boomin tuloksia eikä "synnyttäjiä", miten heitä voidaan kutsua boomereiksi?

Heidän vanhemmillahan oli tämä baby boom, että sodan loputtua ja olojen vakaantuessa hankittiin paljon lapsia?

Vierailija
72/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysitkö ap sen osoiterivin? Eli kun avaat selaimen, se osoiterivi on se yläpalkkissa oleva rivi, johon pystyy kirjoittamaan. Siihen kirjoitat pankkisi verkko-osoitteen esim. www.op.fi riippuen missä pankissa tilisi on. Ja lopuksi painat enter, niin pääset kirjautumissivulle.

Eipä toimi enää näin kaikissa selaimissa. Kun napsautat sitä osoiteriviä kirjoittaaksesi siihen, se muuttuu hakukoneen ikkunaksi. Olen tuo Firefoxin maininnut, veikkaan, että Google, joka omistaa kohta kaikki selaimet, on sanonut, että tehdäänpäs tämä näin, että saadaan googleen lisää hakuja.

Vierailija
73/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen t*hmä kirjoitti:

Eli googleenko toi osoite? En luota mobiilisovellukseen. Mulla on avainlukulista vielä käytössä.

Et luota pankkiin mutta luotat Googleen? Jösses, täytynee ryhtyä nettihuijariksi, te teette siitä liian helppoa.

Vierailija
74/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tuo google haun kautta sivustoille meno kuluttaa rutkasti sähköä. Suora osoite ( kirjoitettuna, kirjanmerkeistä tai historiasta) vain murto-osan haun kuluttamasta.

Alapeukuttajille rautalanka esimerkki.

Kun teet google haun, se on kuin ostaisit kottikärryllisen kahvipapuja Käytät sitten yhden pavun ja heität loput roskiin..

Suora osoite käyttää vain sen yhden pavun ja muita et hae turhaan.

Omalla koneella sähkönkulutuksen ero on pieni. Mutta verkossa kulutetun sähkön määrässä on iso ero

Google kuluttaa yhtä paljon sähköä kuin keskisuuri valtio. Tiotoverkot syövät liki neljä prosenttia maailman sähkönkulutuksesta.

Vierailija
75/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on edes selainrivi 🤦‍♀️

Minäkin kirjoitan aina Googleen mihin haluan mennä. Ja laskut maksan tietokoneella ja avainlukulustalla.

N39.

Vierailija
76/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi "asiantuntija" että kun lataa jonkun appin niin sen mukana voi tulla joku vakoiluappi, joka on tämän toisen "takana". Että millä niitäkään uskaltaa sitte latailla?

Vierailija
77/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysitkö ap sen osoiterivin? Eli kun avaat selaimen, se osoiterivi on se yläpalkkissa oleva rivi, johon pystyy kirjoittamaan. Siihen kirjoitat pankkisi verkko-osoitteen esim. www.op.fi riippuen missä pankissa tilisi on. Ja lopuksi painat enter, niin pääset kirjautumissivulle.

Eipä toimi enää näin kaikissa selaimissa. Kun napsautat sitä osoiteriviä kirjoittaaksesi siihen, se muuttuu hakukoneen ikkunaksi. Olen tuo Firefoxin maininnut, veikkaan, että Google, joka omistaa kohta kaikki selaimet, on sanonut, että tehdäänpäs tämä näin, että saadaan googleen lisää hakuja.

Jos kirjoitat firefoxin osoitekenttään op.fi, niin se menee pankkiin suoraan. Mutta jos kirjoitat pelkän op, niin tehdään haku. Likimain kaikki tunnetuimmat selaimet toimii nykyään noin.

Vierailija
78/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeestikko te kaiken netistä aina päivittäin haette googlettamalla? Oikeesti? Ette ole laittaneet sivuja selaimen yläpaneeliin, jottei niitä joka päivä kirjoitella. Ja älypuhelimen käyttäjiä en huomioi. Naurettava ja turha vakoilulelu.

En googleta, mutta menen välimuistin kautta. Yläpaneeliin en todellakaan laita näkyviin jotain vauvapalstoja. Kiva sitten jossain teamspalaverissa, kun kaikki työkaverit näkee sen, kun jakaa näytön. 

Vierailija
79/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kirjoitat firefoxin osoitekenttään op.fi, niin se menee pankkiin suoraan. Mutta jos kirjoitat pelkän op, niin tehdään haku. Likimain kaikki tunnetuimmat selaimet toimii nykyään noin.

Ei vuorenvarmasti mene, sulle ei vaan näytetä kaikkea. Lisäksi se riippuu siitä, mikä hakukone on oletuksena.

Vierailija
80/224 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on edes selainrivi 🤦‍♀️

Minäkin kirjoitan aina Googleen mihin haluan mennä. Ja laskut maksan tietokoneella ja avainlukulustalla.

N39.

Menepä tuonne ja opiskele.

https://www.senioriliitto.fi/jasenille/seniorit-nettiajassa/perusasioit…