Mistä sinne verkkopankkiin sitte pääsee jos ei googlen kautta voi mennä?
Huijauslinkkejä poliisin mukaan, joissa anastetaan tunnukset.
Kommentit (224)
Löysitkö ap sen osoiterivin? Eli kun avaat selaimen, se osoiterivi on se yläpalkkissa oleva rivi, johon pystyy kirjoittamaan. Siihen kirjoitat pankkisi verkko-osoitteen esim. www.op.fi riippuen missä pankissa tilisi on. Ja lopuksi painat enter, niin pääset kirjautumissivulle.
Edelleen t*hmä kirjoitti:
Eli googleenko toi osoite? En luota mobiilisovellukseen. Mulla on avainlukulista vielä käytössä.
Siis just EI GOOGLEEN vaan koneesi osoiteriville.
Lisäksi tuo google haun kautta sivustoille meno kuluttaa rutkasti sähköä. Suora osoite ( kirjoitettuna, kirjanmerkeistä tai historiasta) vain murto-osan haun kuluttamasta.
Oon tallettanu oman pankkini etusivun nettiselaimen kirjanmerkkeihin. Menen tälle etusivulle ja valitsen sieltä verkkopankin.
Ap t kirjoitti:
En kannata perussuomalaisia.
Etpä...
Vierailija kirjoitti:
Ap t*hmä kirjoitti:
Mikä on boomer?
Sotien jälkeen syntyneet suuret ikäluokat. Nyt jo eläkkeellä.
Mä oon luullut että näillä tarkoitetaan 40-50 vuotiaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullinen fakta on, että maailma on oikeasti täynnä taulapäitä jotka menevät kaikkiin palveluihin googlen kautta 😂
Älypuhelimetkin usein etsivät itselleen riittävän älykästä käyttäjää... ja monesti turhaan.
Useimmat älypuhelimet imevät tehokkaasti käyttäjänsä älyn, helposti.
Ettekö te idiootit käytä kirjainmerkkejä...?
Vierailija kirjoitti:
Tosi monet nuoret menee joka paikkaan googlen kautta. Kun yrittää selittää, että kirjoita osoite osoiteriville, niin saa outoja katseita. Ei ne ymmärrä, vaikka ovat ns. diginatiiveja eli eivät osaa käyttää internetin perustoimintoa.
Tämä ei poikkeuksellisesti ole pelkästään nuorten vika. Mulla on Android ja siinä on Firefox - nykyään et saa enää 'etsi osoiteriviltä' toimintoa pois päältä, et ainakaan helposti. Se on aina oletuksena päällä. Se on joka tapauksessa nopeampi käyttää kuin kirjanmerkkien etsiminen jostain hevonkuusesta.
miten se huijaus sitten etenee? paat sun pankkitunnuksen ja salasanan siihen, mutta tarviihan siihen sen luvun ja pankin lähettämän tekstiviestin myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullinen fakta on, että maailma on oikeasti täynnä taulapäitä jotka menevät kaikkiin palveluihin googlen kautta 😂
Älypuhelimetkin usein etsivät itselleen riittävän älykästä käyttäjää... ja monesti turhaan.
Useimmat älypuhelimet imevät tehokkaasti käyttäjänsä älyn, helposti.
Meneekö sielu samalla?
Ap t*hmä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli googleenko toi osoite? En luota mobiilisovellukseen. Mulla on avainlukulista vielä käytössä.
🤦♀️🤦♀️
Menetkö muka oikeasti jokaiselle nettisivulla googlehaun kautta?
Itseasiassa kyllä.
Onko siinä joku riski tai muuten huono juttu jos nettisivuille menee Googlen kautta.
Koen sen jotenkin nopeaksi ja sujuvaksi tavaksi mutta eikö sitä siis suositella, miksei.
Liittyykö se jotenkin Googlen tukemiseen vai mikä syynä.
Vielä sellainen juttu että kaikki eivät ole digi ja netti asioissa niin hyviä ja osaavia ja elämä olisi toki helpompaa jos on ihmisiä joilta voi kysyä kun ei tiedä.
Muakin ihmetyttää et miten puhelimessa sen selaimen saa esiin
Vierailija kirjoitti:
Oon tallettanu oman pankkini etusivun nettiselaimen kirjanmerkkeihin. Menen tälle etusivulle ja valitsen sieltä verkkopankin.
Mitä tarkoittaa kirjanmerkkiin tallentaminen? Miten se tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te idiootit käytä kirjainmerkkejä...?
Kirjainmerkkejä - nauraa niin että selkä katkeaa ja osoittaa sormella vielä hajonneella selällään maatessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi monet nuoret menee joka paikkaan googlen kautta. Kun yrittää selittää, että kirjoita osoite osoiteriville, niin saa outoja katseita. Ei ne ymmärrä, vaikka ovat ns. diginatiiveja eli eivät osaa käyttää internetin perustoimintoa.
Tämä ei poikkeuksellisesti ole pelkästään nuorten vika. Mulla on Android ja siinä on Firefox - nykyään et saa enää 'etsi osoiteriviltä' toimintoa pois päältä, et ainakaan helposti. Se on aina oletuksena päällä. Se on joka tapauksessa nopeampi käyttää kuin kirjanmerkkien etsiminen jostain hevonkuusesta.
Mun androidpuhelimessa se osoiterivi pitää vetää sormella näkyviin. Se on siellä ylhäällä piilossa.
Näemmä sen äänestysajokortin” lisäksi tarvitaan ”internetajokortti”.
Eteen tulee lukon kuva jos on suojattu sivusto. Hain iphonen omalla safarilla ja tuli lukko.
Vierailija kirjoitti:
Ap t*hmä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤦♀️🤦♀️
Menetkö muka oikeasti jokaiselle nettisivulla googlehaun kautta?
Itseasiassa kyllä.
Onko siinä joku riski tai muuten huono juttu jos nettisivuille menee Googlen kautta.
Koen sen jotenkin nopeaksi ja sujuvaksi tavaksi mutta eikö sitä siis suositella, miksei.
Liittyykö se jotenkin Googlen tukemiseen vai mikä syynä.Vielä sellainen juttu että kaikki eivät ole digi ja netti asioissa niin hyviä ja osaavia ja elämä olisi toki helpompaa jos on ihmisiä joilta voi kysyä kun ei tiedä.
On, koska Googleen pystytään ujuttamaan huijaussivustoja.
Ihan mielenkiinnosta, tuletteko tällekkin sivulle Googlen kautta?