Oletteko kertoneet vapaaehtoistyöstä te-toimistolle
Hei! Jos olet työtön ja teet vapaaehtoistyötä (työtä ilman palkkaa ja ilman työsopimusta voittoa tavoittelemattomalle järjestölle) oletteko kertoneet te-toimistolle tekevämme tätä työtä vai jättäneet kertomatta? Olen kuullut että työtön voi joutua selvittelyrumbaan vapaaehtoistyön takia, enkä keksi mistä te-toimisto voisi saada tietää tekeväni satunnaisesti vapaaehtoistyötä ellen itse heille ilmoita.
Kommentit (65)
TE- toimiston hiivainen tanttuliini haluaa ilmeisesti kauniit tilastot ja siksipä selvityspyyntöä pamahti kun
en päässyt aktivointitapaamiseen. Ymmärtäähän vielä sen, mutta kun selvitin syyt (kaikenkattavasti) miksen
päässyt ja joku toinen hiivainen tanttuliini samasta toimistosta käsittelee vastineeni "puolueettomasti".
Karenssiahan siitä tuli.
Jos et pääse vanginvartijaksi sadismisi vuoksi, niin TE- toimisto ottaa sinut hommiin.
Minun kaverini ei ymmärrä juuri tuota, että TE-toimisto on vihollinen, ja alkoi nalkuttaa minulle, kun sai tietää, etten ollut kertonut kaikkia asioitani TE-toimistolle. En tiedä, miten saisin hänet ymmärtämään, ettei viranomaisiin ole luottamista.
Vierailija kirjoitti:
Onko tähän ketjuun pesiytynyt joku työkkärin trollitäti?
Sama tuli mullekin mieleen. Kyseisen laitoksen päätehtävähän tuntuu olevan ihmisten pudottaminen heille kuuluvilta etuuksilta. Joten kävisi järkeen, että täällä virkailijat vakuuttelee että vapaaehtoistyötä voi tehdä, ja sitten kun teet niin PAM tuet pois IRL.
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu TE-toimiston kanssa tekemisiin kannattaa vain kuunnella j avastata niin niukasti kuin voi yhdellä lauseella korkeisntaan.
Jep, Stasi olisi ollut tuon laitoksen toimintavoista ylpeä.
Jos joutuu TE-toimiston kanssa tekemisiin kannattaa vain kuunnella j avastata niin niukasti kuin voi yhdellä lauseella korkeisntaan.