Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok yrittää iskeä amk:n tiloissa? Itseäni yritetty monta kertaa ja se on kiusallista

Vierailija
03.02.2021 |

Olen siis amk:ssa opiskeleva 30v nainen, joka yleensä opiskelee koululla. Tämä on kolmas vuoteni ja ties kuinka mones kerta, kun joku mies on tullut juttelemaan. Kaverimielinen tustustuminen on tietenkin aina tervetullutta, mutta jos aistin jotain romanttista kiinnostusta miehen puolelta, kiusaannun heti ja haluaisin vain koko tyypistä eroon. En ole koululla hakemassa treffiseuraa, vaan opiskelemassa.

Joskus jopa henkilöllisyyteni on selvitetty ja mua on lähestytty Facebookissa ja pyydetty treffeille. Se on ollut hyvin ihmeellistä ja jopa karmivaa, koska välillämme ei ollut mitään kemiaa, kun tämä tuntematon mies tuli puhumaan mulle kouluni tiloissa. En edes ymmärrä, että mistä nämä miehet ovat saaneet "signaaleja", koska minä en ole sellaisia lähettänyt. Olen sitä paitsi kiinnostunut enemmän naisista kuin miehistä.

Mua on yrittänyt iskeä myös sellaiset ihmiset, joiden kasvoja en muista ollenkaan, mutta he ovat kuulemma "nähneet mut joka päivä" ja jopa kiinnittäneet huomiota vaatteisiini. Mua on lähestynyt jopa noin 15-20 vuotta vanhempi mies. Se törkkäsi käteeni yhteystietonsa ja luikki karkuun. En ymmärrä.

Onko täällä muita naisia/miehiä, joita yritetään iskeä omaan makuunne liikaa? En enää haluaisi kokea tällaista varsinkaan koulussa, joka on mulle työpaikka.

Kommentit (251)

Vierailija
181/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuttua. Tulee olo et oisin joku kaunis objekti, joka on olemassa miehiä varten. Ei-toivotut iskuyritykset ei tunnu kivalta. Signaaleja pitää olla ennen kuin lähestyy.

Voimia ja jaksamista sinne! On tosiaan käsittämättömän raskasta, että myös muut kuin komeat ja rikkaat miehet kehtaavat tehdä aloitteita. Kaikilla olisi helpompaa, jos he vain tajuaisivat olla hiljaa ja näkymättömiä.

Vierailija
182/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kantsis olla tyytyväinen. On parempi olla haluttavan näköinen ja joutua torjumaan lähentelyjä, kuin olla epäkiinnostava ja odotella miesten kiinnostumista vuosikaudet.

No varmaan välillä kypsyttää... kestä!

Voithan tarvittaessa kieltäytyä sen verran huomiotaherättävästi, että ihan heti ei tuu seuraava kiusaamaan :D

Okei. Mistä mä tiedän (mtn). Olen mies.

Varmaan kuvittelet että nämä aloitteentekijät olisivat jotain komeita ja mukavia miehiä, mutta ainakin omien kokemusteni perusteella eivät ole. He ovat just niitä vastakohtia.

Paljon mieluummin olisin TÄYSIN ilman aloitteita kuin ottaisin niitä vastaan noilta miehiltä. Se kiinnostus ei imartele.

Okei.

Mutta vaihda sitten hieman taktiikkaa:

Painatat itsellesi t-paitoja / toppeja, jossa lukee: Women ONLY.

Feministinen ja voimauttava burkha on vielä tehokkaampi miesten karkoittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä hetki asettautua naisen asemaan. Jatkuvat iskuyritykset on ahdistavia.

Minusta tuo taas on turhan yleistävästi sanottu. Maailma on täynnä naisia, joita kukaan ei koskaan tule iskemään. Voi toki sanoa, että "yritä asettua ap:n asemaan", mutta ei todellakaan niin, että koska ap:ta on yritetty iskeä, se jotenkin kohdistuu kaikkiin naisiin kollektiivisesti. 

Kukaan yksittäinen mies ei myöskään voi tietää, että ap:ta on yrittänyt sata muutakin kyseisenä päivänä. 

Itseäni hieman tökki aloituksessa  lause "En ole koululla hakemassa treffiseuraa, vaan opiskelemassa." Tämä ap:lle sallittakoon, mutta sitäkään kukaan ei voi tietää ennalta, jos ap ei kanna kylttiä kaulassa. Todella moni löytää seurustelukumppanin ja puolison opiskeluaikoina. Se, että ap ei halua, ei tarkoita sitä, että kukaan mies (tai nainen) ei saisi enää yrittää tutustua toiseen opintojen aikana ajatuksenaan parisuhde.

On väärin yrittää rajata ihan tavallisen elämän tilanteista sellaisia vyöhykkeitä, joissa ei saa tulla iskemään tai juttelemaan. 

Tällä palstalla on lueteltu varmasti jo kaikki paikat, joissa "ei saa" tehdä tuttavuutta: koulut, bussipysäkit, kaupat, kirjastot, baarit, yökerhot... jne. Kaikki on jo mainittu jonkun ihmisen toimesta, eli missään ei saa tavata uusia ihmisiä. Ap:n mielestä ehkä disco on ainoa sopiva paikka, mutta koska jonkun toisen mamman mielestä ei ole ("minä menen discoon vain tanssimaan, en etsimään nais-/miesseuraa"). Jos me kaikki noudatamme orjallisesti toisten ihmisten omassa pienessä mielessä määrittelemiä rajoituksia, ei tästä elämästä tule yhtään mitään. 

Kyllä ne signaalit on aika pakolliset. Ilman niitä on helposti ei-toivottuja seuraa. Nainen voi olla myös lesbo tai vaikka aromanttinen aseksuaali. Tai varattu.

Mitä sitten? Lähestytty voi sanoa "ei kiitos". Ei ole normaalia, että traumatisoidutaan, jos tuntematon tulee juttelemaan. Aika vaikeaksi menee elämä.

Kuten sanoin, osa noista kosioretkeläisistä on ollut AHDISTELIJOITA. Ei kiitos ei ole RIITTÄNYT. He ovat tulleet puhumaan uudestaan ja vanhempi mies tuli istumaan ihan mun viereen, niin viereen että olkapäät melkein hipaisivat.

En halu sanoa helvetti töissä "ei kiitos", vaan haluan keskittyä työhöni eli tässä tapauksessa opiskeluun koulullani.

Ap

Vierailija
184/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuttua. Tulee olo et oisin joku kaunis objekti, joka on olemassa miehiä varten. Ei-toivotut iskuyritykset ei tunnu kivalta. Signaaleja pitää olla ennen kuin lähestyy.

Voimia ja jaksamista sinne! On tosiaan käsittämättömän raskasta, että myös muut kuin komeat ja rikkaat miehet kehtaavat tehdä aloitteita. Kaikilla olisi helpompaa, jos he vain tajuaisivat olla hiljaa ja näkymättömiä.

Annan niille komeille signaaleja, hymyilen yms. Epäkiinnostaville en anna signaaleja.

Vierailija
185/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iske takaisin, vaikka lekalla. Luulen, että viesti menee perille. :)

Vierailija
186/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei tajua, niin perus :D Ette tietenkään tajua, koska teillä ei ole epätoivottuja iskuyrityksiä.

Vierailija
187/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli AP:n valituksen aihe on siis yksinkertaistettuna, että häntä häiritsee enemmänkin lesbona, että miehet yrittävät lähestyä. Ei mies pysty tunnistamaan naisen seksuaalista suuntautumista.. 

Vierailija
188/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei saisi lähestyä naista, joka ehkä ei ole kiinnostunut? Minä olen aina sanonut näille tyypeille, että en ole kiinnostunut/olen varattu/mitä milloinkin ja hymyillyt kauniisti. Ehkä kiittänytkin ehdotuksesta. Aina on viesti mennyt hyvässä hengessä jakeluun, ja se siitä.

No minä olen kokenut noita liikaa ja paikassa, jossa en halua niitä kokea. Haluan olla rauhassa, kuinka vaikea sitä on käsittää?

Ap

Vierailija
189/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu on ihan normaali paikka pariutua. Kyllä menee vaikeaksi, jos vain baarissa saa iskeä. Kuulostaa elämästä vieraantuneelta, jos ihan normaali inhimillinen toimintakin pitäisi kieltää häirintänä.

Ei baarissakaan "saa" enää iskeä.  Sinne mennään kavereiden kanssa tanssimaan ja sielläkin häiritsee. Paitsi jos on miesmalli, niin kaiken saa anteeksi.

Osa tekee näin. Mutta kyllä baarissakin saa iskeä, mutta pitää isata lukea että ketä. Opetelkaa miehet flirttailemaan- jos nainen ei vastaa, niin kannattaa jättää siihen.

Miten miehenä flirttaillaan? Katsotaan silmiin tai tehdään jotain käsimerkkejä jostain baarin toisesta päädystä, ja sitten jäädään odottelemaan, että nainen kävelee mun luo?

Vierailija
190/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli AP:n valituksen aihe on siis yksinkertaistettuna, että häntä häiritsee enemmänkin lesbona, että miehet yrittävät lähestyä. Ei mies pysty tunnistamaan naisen seksuaalista suuntautumista.. 

No vaikkapa siitä, että hän ei edes vilkaise sinua.

Vierailija
191/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä vielä se m29v +1v - käyttäjä, jota ärsyttää kun häntä kutsutaan pervoksi? :D Pervon leima saadaan ihan syystä. EI-toivottu tunkeilu on häirintää. Ja jos "ei" ei riitä, silloin rikotaan jo lakia.

Vierailija
192/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat aika ylimieliseltä ja epäempaattiselta.

Yritäpä hetki asettautua miehen asemaan. Luuletko että miesten pariutumisrintamalla tapahtuisi ikinä mitään jos mies ei rohkeasti tekisi aloitteita? Luuletko että moni tavismies saisi naisilta selviä kiinnostuksen merkkejä?

Kemiat ja kipinät ovat vain naisten luksusajattelua. Jos miehen mielestä nainen näyttää ok ja vaikuttaa kivalta niin aloite on tehtävä tai muuten mitään ei tapahdu. Yhteystietojen antaminen on ihan hyvä aloite jos ei ole varma naisen kiinnostuksesta.

Kukaan ei ole vastuussa siitä, että saavatko miehet naisia vai ei :D

Miehet itse ovat vastuussa siitä, saavatko he seurustelukumppanin vai ei, ja siksi onkin aivan luonnollista, että he ilmaisevat kiinnostuksensa, eikä siitä kannata pahastua. Eri asia sitten, jos sen tekee tökerösti tai alkaa stalkkaamaan tms., mutta kyllä kiinnostuksen voi kohteliaasti ilmaista lähes missä tahansa, jottei jää arvailujen varaan, voisiko joku nainen olla kiinnostunut miehestä vai ei. Ja sama tietysti toisinpäin, naiset ovat myös itse vastuussa omista pariutumismahdollisuuksistaan ja voivat myös ilmaista kiinnostuksensa mieheen.

Vierailija
193/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selvästi hyvin helposti lähestyttävän, eli kiltin näköinen ja luultavasti lisäksi kaunis.

Suupielet alas ja kulmat kurttuun, ja miehet ei lähesty. Ota oppia minusta.

Minä olen niitä, joille miehet sanoo vain "miksi et hymyile?"

Vierailija
194/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa taas.. jokainen katsoo toista jossain vaiheessa oli seksuaalinen suuntautuminen mikä tahansa. Ihme puolustelun yrittämistä, kun asia on niin kuin on, sitä ei saa vääntämällä toiseksi.

Vierailija
195/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat aika ylimieliseltä ja epäempaattiselta.

Yritäpä hetki asettautua miehen asemaan. Luuletko että miesten pariutumisrintamalla tapahtuisi ikinä mitään jos mies ei rohkeasti tekisi aloitteita? Luuletko että moni tavismies saisi naisilta selviä kiinnostuksen merkkejä?

Kemiat ja kipinät ovat vain naisten luksusajattelua. Jos miehen mielestä nainen näyttää ok ja vaikuttaa kivalta niin aloite on tehtävä tai muuten mitään ei tapahdu. Yhteystietojen antaminen on ihan hyvä aloite jos ei ole varma naisen kiinnostuksesta.

Kukaan ei ole vastuussa siitä, että saavatko miehet naisia vai ei :D

Miehet itse ovat vastuussa siitä, saavatko he seurustelukumppanin vai ei, ja siksi onkin aivan luonnollista, että he ilmaisevat kiinnostuksensa, eikä siitä kannata pahastua. Eri asia sitten, jos sen tekee tökerösti tai alkaa stalkkaamaan tms., mutta kyllä kiinnostuksen voi kohteliaasti ilmaista lähes missä tahansa, jottei jää arvailujen varaan, voisiko joku nainen olla kiinnostunut miehestä vai ei. Ja sama tietysti toisinpäin, naiset ovat myös itse vastuussa omista pariutumismahdollisuuksistaan ja voivat myös ilmaista kiinnostuksensa mieheen.

Itse haluan olla erityinen, enkä mikään "muija numero 18 jota on yritetty iskeä, koska ei uskalla elää yksin elämää".

Arvostan enemmän miestä, joka pystyy elämään myös ilman parisuhdetta.

Vierailija
196/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa taas.. jokainen katsoo toista jossain vaiheessa oli seksuaalinen suuntautuminen mikä tahansa. Ihme puolustelun yrittämistä, kun asia on niin kuin on, sitä ei saa vääntämällä toiseksi.

Kuule, jos et saa signaaleja, nainen ei ole kiinnostunut. Usko jo, herra hurmuri.

Vierailija
197/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on selvästi hyvin helposti lähestyttävän, eli kiltin näköinen ja luultavasti lisäksi kaunis.

Suupielet alas ja kulmat kurttuun, ja miehet ei lähesty. Ota oppia minusta.

Minä olen niitä, joille miehet sanoo vain "miksi et hymyile?"

Minulle sanotaan tuota samaa, miehet nimenomaan.

Ap

Vierailija
198/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, jos et saa signaaleja, nainen ei ole kiinnostunut. Usko jo, herra hurmuri.

Kyse oli alunperin siitä miten voi tunnistaa toisen seksuaalisuuden.. ei mitenkään. Ei sitä millään signaaleilla tunnisteta, että katsooko joku toista vai ei. Edelleen, jos miehet jäisivät odottamaan jotain signaaleja ei miehen elämässä tapahtuisi mitään.

Vierailija
199/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei saisi lähestyä naista, joka ehkä ei ole kiinnostunut? Minä olen aina sanonut näille tyypeille, että en ole kiinnostunut/olen varattu/mitä milloinkin ja hymyillyt kauniisti. Ehkä kiittänytkin ehdotuksesta. Aina on viesti mennyt hyvässä hengessä jakeluun, ja se siitä.

No minä olen kokenut noita liikaa ja paikassa, jossa en halua niitä kokea. Haluan olla rauhassa, kuinka vaikea sitä on käsittää?

Ap

No minäkin vihaan sitä, että minua katsotaan. Toisen ihmisen katsominen on kuitenkin normaalia ja ihmisluontoon kuuluvaa toimintaa, joten en voi edellyttää päinvastaista käytöstä vain koska minä häiriinnyn katseista. Älä meikkaa kouluun, pukeudu säkkeihin tms., jotta et enää kiinnitä huomiota. Enempää et voi tehdä etkä myöskään vaatia.

Vierailija
200/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä hetki asettautua naisen asemaan. Jatkuvat iskuyritykset on ahdistavia.

Minusta tuo taas on turhan yleistävästi sanottu. Maailma on täynnä naisia, joita kukaan ei koskaan tule iskemään. Voi toki sanoa, että "yritä asettua ap:n asemaan", mutta ei todellakaan niin, että koska ap:ta on yritetty iskeä, se jotenkin kohdistuu kaikkiin naisiin kollektiivisesti. 

Kukaan yksittäinen mies ei myöskään voi tietää, että ap:ta on yrittänyt sata muutakin kyseisenä päivänä. 

Itseäni hieman tökki aloituksessa  lause "En ole koululla hakemassa treffiseuraa, vaan opiskelemassa." Tämä ap:lle sallittakoon, mutta sitäkään kukaan ei voi tietää ennalta, jos ap ei kanna kylttiä kaulassa. Todella moni löytää seurustelukumppanin ja puolison opiskeluaikoina. Se, että ap ei halua, ei tarkoita sitä, että kukaan mies (tai nainen) ei saisi enää yrittää tutustua toiseen opintojen aikana ajatuksenaan parisuhde.

On väärin yrittää rajata ihan tavallisen elämän tilanteista sellaisia vyöhykkeitä, joissa ei saa tulla iskemään tai juttelemaan. 

Tällä palstalla on lueteltu varmasti jo kaikki paikat, joissa "ei saa" tehdä tuttavuutta: koulut, bussipysäkit, kaupat, kirjastot, baarit, yökerhot... jne. Kaikki on jo mainittu jonkun ihmisen toimesta, eli missään ei saa tavata uusia ihmisiä. Ap:n mielestä ehkä disco on ainoa sopiva paikka, mutta koska jonkun toisen mamman mielestä ei ole ("minä menen discoon vain tanssimaan, en etsimään nais-/miesseuraa"). Jos me kaikki noudatamme orjallisesti toisten ihmisten omassa pienessä mielessä määrittelemiä rajoituksia, ei tästä elämästä tule yhtään mitään. 

Kyllä ne signaalit on aika pakolliset. Ilman niitä on helposti ei-toivottuja seuraa. Nainen voi olla myös lesbo tai vaikka aromanttinen aseksuaali. Tai varattu.

Mitä sitten? Lähestytty voi sanoa "ei kiitos". Ei ole normaalia, että traumatisoidutaan, jos tuntematon tulee juttelemaan. Aika vaikeaksi menee elämä.

Kuten sanoin, osa noista kosioretkeläisistä on ollut AHDISTELIJOITA. Ei kiitos ei ole RIITTÄNYT. He ovat tulleet puhumaan uudestaan ja vanhempi mies tuli istumaan ihan mun viereen, niin viereen että olkapäät melkein hipaisivat.

En halu sanoa helvetti töissä "ei kiitos", vaan haluan keskittyä työhöni eli tässä tapauksessa opiskeluun koulullani.

Ap

No ahdistelu on poliisiasia. Kerro, että teet rikosilmoituksen, jollei ahdistelu lopu. Ota vaikka videokuvaa todisteeksi.