Onko ok yrittää iskeä amk:n tiloissa? Itseäni yritetty monta kertaa ja se on kiusallista
Olen siis amk:ssa opiskeleva 30v nainen, joka yleensä opiskelee koululla. Tämä on kolmas vuoteni ja ties kuinka mones kerta, kun joku mies on tullut juttelemaan. Kaverimielinen tustustuminen on tietenkin aina tervetullutta, mutta jos aistin jotain romanttista kiinnostusta miehen puolelta, kiusaannun heti ja haluaisin vain koko tyypistä eroon. En ole koululla hakemassa treffiseuraa, vaan opiskelemassa.
Joskus jopa henkilöllisyyteni on selvitetty ja mua on lähestytty Facebookissa ja pyydetty treffeille. Se on ollut hyvin ihmeellistä ja jopa karmivaa, koska välillämme ei ollut mitään kemiaa, kun tämä tuntematon mies tuli puhumaan mulle kouluni tiloissa. En edes ymmärrä, että mistä nämä miehet ovat saaneet "signaaleja", koska minä en ole sellaisia lähettänyt. Olen sitä paitsi kiinnostunut enemmän naisista kuin miehistä.
Mua on yrittänyt iskeä myös sellaiset ihmiset, joiden kasvoja en muista ollenkaan, mutta he ovat kuulemma "nähneet mut joka päivä" ja jopa kiinnittäneet huomiota vaatteisiini. Mua on lähestynyt jopa noin 15-20 vuotta vanhempi mies. Se törkkäsi käteeni yhteystietonsa ja luikki karkuun. En ymmärrä.
Onko täällä muita naisia/miehiä, joita yritetään iskeä omaan makuunne liikaa? En enää haluaisi kokea tällaista varsinkaan koulussa, joka on mulle työpaikka.
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kantsis olla tyytyväinen. On parempi olla haluttavan näköinen ja joutua torjumaan lähentelyjä, kuin olla epäkiinnostava ja odotella miesten kiinnostumista vuosikaudet.
No varmaan välillä kypsyttää... kestä!
Voithan tarvittaessa kieltäytyä sen verran huomiotaherättävästi, että ihan heti ei tuu seuraava kiusaamaan :D
Okei. Mistä mä tiedän (mtn). Olen mies.
Varmaan kuvittelet että nämä aloitteentekijät olisivat jotain komeita ja mukavia miehiä, mutta ainakin omien kokemusteni perusteella eivät ole. He ovat just niitä vastakohtia.
Paljon mieluummin olisin TÄYSIN ilman aloitteita kuin ottaisin niitä vastaan noilta miehiltä. Se kiinnostus ei imartele.
Okei.
Mutta vaihda sitten hieman taktiikkaa:
Painatat itsellesi t-paitoja / toppeja, jossa lukee: Women ONLY.
Sori mutta ei toimi, en ole naisiin päin.
En hae seuraa, joten miksi ihmeessä mun pitäisi vaihtaa jotain taktiikkaa? Jos en etsi seuraan, en tarvitse mitään taktiikkaa, kai sitä pitäsi saada olla rauhassa ilmankin. Sanoisin että noiden miesten pitäis vaihtaa taktiikkaa ja ottaa kontaktia vasta kun tietävät sen olevan toivottua.
"Totta kai olisi eri asia, jos kiinnostava tyyppi lähestyisi. Tällöin oisin kai antanut joitain signaaleja, kuten katseita tai hymyilyä jne."
Ap
Minäkin miehenä olisin varsin kiinnostunut, jos joku miellyttävä nainen osoittaisi kiinnostusta ja lähestyisi antaen puhelinnumeron ja ehdottaisi deittejä.
Eipä ole tuollaista tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kantsis olla tyytyväinen. On parempi olla haluttavan näköinen ja joutua torjumaan lähentelyjä, kuin olla epäkiinnostava ja odotella miesten kiinnostumista vuosikaudet.
No varmaan välillä kypsyttää... kestä!
Voithan tarvittaessa kieltäytyä sen verran huomiotaherättävästi, että ihan heti ei tuu seuraava kiusaamaan :D
Okei. Mistä mä tiedän (mtn). Olen mies.
Varmaan kuvittelet että nämä aloitteentekijät olisivat jotain komeita ja mukavia miehiä, mutta ainakin omien kokemusteni perusteella eivät ole. He ovat just niitä vastakohtia.
Paljon mieluummin olisin TÄYSIN ilman aloitteita kuin ottaisin niitä vastaan noilta miehiltä. Se kiinnostus ei imartele.
Ja en siis ole ap mutta vastaavia kokemuksia.
Täysin samaa mieltä! Kyllä se ulkonäkö ja sukkeluus ratkaisee.
Löysin puolisoni opiskeluiden parista. Oli helppo tutustua uusiin ihmisiin. Opiskelut aloitin suoraan lukiosta ja suurin osa kurssikavereista oli samaa ikäluokkaa. En oikein tavoita ap:n ongelmaa 😁
t. DI nainen
Ap vaan kuvittelee itsestään liikaa ja aistii olemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat aika ylimieliseltä ja epäempaattiselta.
Yritäpä hetki asettautua miehen asemaan. Luuletko että miesten pariutumisrintamalla tapahtuisi ikinä mitään jos mies ei rohkeasti tekisi aloitteita? Luuletko että moni tavismies saisi naisilta selviä kiinnostuksen merkkejä?
Kemiat ja kipinät ovat vain naisten luksusajattelua. Jos miehen mielestä nainen näyttää ok ja vaikuttaa kivalta niin aloite on tehtävä tai muuten mitään ei tapahdu. Yhteystietojen antaminen on ihan hyvä aloite jos ei ole varma naisen kiinnostuksesta.
Minusta tuo vaikuttaa itsensä toteuttavalta ennusteelta. Jos lähestyy koko ajan naisia, joiden kiinnostuksesta ei ole mitään merkkejä, varmasti maailma vaikuttaa sellaiselta paikalta, jossa miehen osa on ottaa vastaan pakkeja.
Siis tämä! Kuinka todennäköistä ihan oikeasti on, että joku täysin tuntematon nainen on sinusta kiinnostunut, jos hän ei ole koskaan ennen edes nähnyt sinua eikä antanut mitään kiinnostuksen merkkiä? Se todennäköisyys on aika häviävän pieni, jos et satu olemaan ulkonäöltäsi luokkaa miesmalli ja hemmetin karismaattinen. Olen huomannut että moni mies luottaa siihen että kun heti keskustelun alkuun kertoo hyvästä ammatista tai koulutuksesta, se riittää herättämään naisen kiinnostuksen, mutta kuinka väärässä ovatkaan.
Naiset ja miehet tuntuvat ajattelevan tätä eri tavalla. Itse ajattelen kuin Väinö: "You miss 100% of the shots you don't take."
eri
Miksi et yritä kunnioittaa naisia? Ei kenenkään tarvitse olla sun testattavana. Jos et saa signaaleja, älä tunkeile.
Älkää yleistäkö kaikkiin naisiin. Itse tykkäisin tuosta jos miehet tulisivat juttelemaan, ei siinä tarvitse mitään vakavaa olla, mutta voi siitä sellaistakin kehkeytä. Parikymppisenä en ymmärtänyt sitä kuinka paljon miehet laittavat itseään likoon kun pyytävät vaikka kirjastossa kahville, ja tuli annettua pakkeja tuon tuosta. Nyt kolmekymppisenä arvostan suunnattomasti sellaista rohkeutta.
Vierailija kirjoitti:
Löysin puolisoni opiskeluiden parista. Oli helppo tutustua uusiin ihmisiin. Opiskelut aloitin suoraan lukiosta ja suurin osa kurssikavereista oli samaa ikäluokkaa. En oikein tavoita ap:n ongelmaa 😁
t. DI nainen
No oletko kohdannut EI-toivottuja iskemisyrityksiä? Itse olen, paljon. Se on mun ongelma.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älkää yleistäkö kaikkiin naisiin. Itse tykkäisin tuosta jos miehet tulisivat juttelemaan, ei siinä tarvitse mitään vakavaa olla, mutta voi siitä sellaistakin kehkeytä. Parikymppisenä en ymmärtänyt sitä kuinka paljon miehet laittavat itseään likoon kun pyytävät vaikka kirjastossa kahville, ja tuli annettua pakkeja tuon tuosta. Nyt kolmekymppisenä arvostan suunnattomasti sellaista rohkeutta.
Mulle taas ei ole koskaan kukaan mies tullut juttelemaan, ei töissä, koulussa eikä kirjastossakaan. En todellakaan antaisi pakkeja jos mies olisi jotenkuten normaali (ei esim huumeissa). Mutta ei niin tule koskaan tapahtumaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. DI nainenNo oletko kohdannut EI-toivottuja iskemisyrityksiä? Itse olen, paljon. Se on mun ongelma.
Ap
Kuinka paljon? Yli yksi?
Vierailija kirjoitti:
"Totta kai olisi eri asia, jos kiinnostava tyyppi lähestyisi. Tällöin oisin kai antanut joitain signaaleja, kuten katseita tai hymyilyä jne."
Ap
Minäkin miehenä olisin varsin kiinnostunut, jos joku miellyttävä nainen osoittaisi kiinnostusta ja lähestyisi antaen puhelinnumeron ja ehdottaisi deittejä.
Ja koska et saa henkilökohtaista kiinnostusta miellyttävältä naiselta, päätät itse osoittaa kiinnostusta tuiki tuntemattomiin naisiin...?
En ole mikään ”miehet Marsista, naiset Venuksesta”-putkiaivo, mutta joitakin evolutiivisia eroja meillä on. Naisen biologinen osa on lähes koko ihmiskunnan historian ajan ollut saada jälkeläisiä ja pitää nämä hengissä usein hyvinkin karuissa oloissa. Se edelleen näkyy siten, että nainen haluaa miehen pitävän häntä jos ei nyt ainutlaatuisena, niin ainakin vaivan arvoisena. Tästä johtuen nainen ei kerta kaikkiaan kiinnostu sellaisesta miehestä, joka lähestyy naisia periaatteella ”jos riittävän monta kertaa yritän, niin ehkä tärppää.” Sellaisella miehellä ei 10 000 vuotta sitten tehnyt mitään.
Eli jos on ihan pakko AMK:lla lähestyä, niin pidä ainakin huolta että nainen on huomannut sinut muutamaan kertaan. Pyydä vaikka kirjastossa kynää lainaan ja odota viikko.
Eipä paljoa koulussa tule iskuyrityksiä, kun sairaanhoitajaksi opiskelen😄 Muutama mies koko alaa opiskelemassa.
Sä olet varmaan niin halvan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat aika ylimieliseltä ja epäempaattiselta.
Yritäpä hetki asettautua miehen asemaan. Luuletko että miesten pariutumisrintamalla tapahtuisi ikinä mitään jos mies ei rohkeasti tekisi aloitteita? Luuletko että moni tavismies saisi naisilta selviä kiinnostuksen merkkejä?
Kemiat ja kipinät ovat vain naisten luksusajattelua. Jos miehen mielestä nainen näyttää ok ja vaikuttaa kivalta niin aloite on tehtävä tai muuten mitään ei tapahdu. Yhteystietojen antaminen on ihan hyvä aloite jos ei ole varma naisen kiinnostuksesta.
Minusta tuo vaikuttaa itsensä toteuttavalta ennusteelta. Jos lähestyy koko ajan naisia, joiden kiinnostuksesta ei ole mitään merkkejä, varmasti maailma vaikuttaa sellaiselta paikalta, jossa miehen osa on ottaa vastaan pakkeja.
Siis tämä! Kuinka todennäköistä ihan oikeasti on, että joku täysin tuntematon nainen on sinusta kiinnostunut, jos hän ei ole koskaan ennen edes nähnyt sinua eikä antanut mitään kiinnostuksen merkkiä? Se todennäköisyys on aika häviävän pieni, jos et satu olemaan ulkonäöltäsi luokkaa miesmalli ja hemmetin karismaattinen. Olen huomannut että moni mies luottaa siihen että kun heti keskustelun alkuun kertoo hyvästä ammatista tai koulutuksesta, se riittää herättämään naisen kiinnostuksen, mutta kuinka väärässä ovatkaan.
Naiset ja miehet tuntuvat ajattelevan tätä eri tavalla. Itse ajattelen kuin Väinö: "You miss 100% of the shots you don't take."
eri
Miksi et yritä kunnioittaa naisia? Ei kenenkään tarvitse olla sun testattavana. Jos et saa signaaleja, älä tunkeile.
Jos naista ei kiinnosta lähteä kahville, hän voi antaa suullaan erittäin selkeän signaalin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. DI nainenNo oletko kohdannut EI-toivottuja iskemisyrityksiä? Itse olen, paljon. Se on mun ongelma.
Ap
Osaisitko edes pieneksi hetkeksi asettua sellaisen rooliin, josta kukaan ei ole kiinnostunut, ellei ole pakko? - Vaikea uskoa, etä jokainen amk:ssa kokemasi lähestymis ja isku -yritys olsi ollut vastenmielinen. Kyse on kuitenkin paikasta, joka on julkinen, toiminta tapahtuu pääosin päiväsaikaan ja suurin osa kanssa ihmisistä lienee selvinpäin.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKuinka paljon? Yli yksi?
Näitä kokemuksia on hiukan yli 10 ja ne kaikki ovat tapahtuneet koulussani. Osa näistä lähestymisistä on tuntunut ahdistelulta, esim. vanhempi mies tuli istumaan ihan mun viereen, olkapäämme melkein koskivat toisiaan. Sitten tämä mies kysyi "et ole ottanut muhun yhteyttä, vaikka annoin sulle yhteistietoni. Mikset?"
Tämä oli siis mies, joka aiemmin tuli ojentamaan mulle numeronsa ja lähti sen jälkeen välittömästi karkuun. En todellakaan ollut kiinnostunut hänestä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja koska et saa henkilökohtaista kiinnostusta miellyttävältä naiselta, päätät itse osoittaa kiinnostusta tuiki tuntemattomiin naisiin...?
En ole mikään ”miehet Marsista, naiset Venuksesta”-putkiaivo, mutta joitakin evolutiivisia eroja meillä on. Naisen biologinen osa on lähes koko ihmiskunnan historian ajan ollut saada jälkeläisiä ja pitää nämä hengissä usein hyvinkin karuissa oloissa. Se edelleen näkyy siten, että nainen haluaa miehen pitävän häntä jos ei nyt ainutlaatuisena, niin ainakin vaivan arvoisena. Tästä johtuen nainen ei kerta kaikkiaan kiinnostu sellaisesta miehestä, joka lähestyy naisia periaatteella ”jos riittävän monta kertaa yritän, niin ehkä tärppää.” Sellaisella miehellä ei 10 000 vuotta sitten tehnyt mitään.
Eli jos on ihan pakko AMK:lla lähestyä, niin pidä ainakin huolta että nainen on huomannut sinut muutamaan kertaan. Pyydä vaikka kirjastossa kynää lainaan ja odota viikko.
Ihmettelinkin miksi naiset eivät lähesty. En itse lähesty juurikin aloittajan tapaisen tuomitsijan pelossa.
Toivoi kuitenkin miellyttävien miesten lähestymisiä.
Ulkonäkö ja mukavuus siis mättää tässä.
Miehen näkökulmasta: aika naiivi saa olla jos ei ymmärrä että esimerkiksi AMK tai yliopisto ovat oivia paikkoja päästä tutustumaan uusiin naisiin, potentiaalisiin tyttöystäviin. Totta hitossa he ovat pariutumis-paikkoja samalla tavalla kuten baarit.
Tietenkin minulla on seksuaalisia taka-ajatuksia naisista joita pidän viehättävinä siinä mielessä. Toki löytyy paljon kaverityttöjä myös, jotka ovat 100% pelkkiä kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Noh missä vit ussa sitä sitten saa yrittää pokata naisia??? Ei nyt baarissa ainakaan, ei koulussa, ei salilla jne.
Lopputulos on se että laadukkaat järkevät miehet suuntaavat johonkin vähemmän miesvihamieliseen maahan ja jäljelle jäävät kaikenlaiset vaimohakkaaja jännäpano petterit jotka viis veisaavat säännöistä.
Ulkomailla ei tarvitse edes miehenä tehdä aloitteita. Olipa piristävä kokemus muutama vuosi sitten Saksassa teknologiapäivillä kun muutama nainen kävi juttelemassa ja yksi tarjosi jopa numeroaan. Suomessa ei kyllä tapahdu mitään tuollaista ja en enää valitettavasti uskalla itsekään lähestyä.
Okei.
Mutta vaihda sitten hieman taktiikkaa:
Painatat itsellesi t-paitoja / toppeja, jossa lukee: Women ONLY.