Onko ok yrittää iskeä amk:n tiloissa? Itseäni yritetty monta kertaa ja se on kiusallista
Olen siis amk:ssa opiskeleva 30v nainen, joka yleensä opiskelee koululla. Tämä on kolmas vuoteni ja ties kuinka mones kerta, kun joku mies on tullut juttelemaan. Kaverimielinen tustustuminen on tietenkin aina tervetullutta, mutta jos aistin jotain romanttista kiinnostusta miehen puolelta, kiusaannun heti ja haluaisin vain koko tyypistä eroon. En ole koululla hakemassa treffiseuraa, vaan opiskelemassa.
Joskus jopa henkilöllisyyteni on selvitetty ja mua on lähestytty Facebookissa ja pyydetty treffeille. Se on ollut hyvin ihmeellistä ja jopa karmivaa, koska välillämme ei ollut mitään kemiaa, kun tämä tuntematon mies tuli puhumaan mulle kouluni tiloissa. En edes ymmärrä, että mistä nämä miehet ovat saaneet "signaaleja", koska minä en ole sellaisia lähettänyt. Olen sitä paitsi kiinnostunut enemmän naisista kuin miehistä.
Mua on yrittänyt iskeä myös sellaiset ihmiset, joiden kasvoja en muista ollenkaan, mutta he ovat kuulemma "nähneet mut joka päivä" ja jopa kiinnittäneet huomiota vaatteisiini. Mua on lähestynyt jopa noin 15-20 vuotta vanhempi mies. Se törkkäsi käteeni yhteystietonsa ja luikki karkuun. En ymmärrä.
Onko täällä muita naisia/miehiä, joita yritetään iskeä omaan makuunne liikaa? En enää haluaisi kokea tällaista varsinkaan koulussa, joka on mulle työpaikka.
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat aika ylimieliseltä ja epäempaattiselta.
Yritäpä hetki asettautua miehen asemaan. Luuletko että miesten pariutumisrintamalla tapahtuisi ikinä mitään jos mies ei rohkeasti tekisi aloitteita? Luuletko että moni tavismies saisi naisilta selviä kiinnostuksen merkkejä?
Kemiat ja kipinät ovat vain naisten luksusajattelua. Jos miehen mielestä nainen näyttää ok ja vaikuttaa kivalta niin aloite on tehtävä tai muuten mitään ei tapahdu. Yhteystietojen antaminen on ihan hyvä aloite jos ei ole varma naisen kiinnostuksesta.
Yritäpä hetki asettautua naisen asemaan. Jatkuvat iskuyritykset on ahdistavia.
En ole hän, jolle kommenttisi osoitit mutta varmaan tässäkin asiassa ääripäissä on kiusallisinta olla. - Ei tämäkään ole aina ollut mukavaa, kun kukaan ei ole halunnut osoittaa kiinnostusta. Ja ellen itse olisi koskaan yrittänyt lähesyä ketään, niin todennäköisesti olisin saanut pysyä aina yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritäpä hetki asettautua miehen asemaan. Luuletko että miesten pariutumisrintamalla tapahtuisi ikinä mitään jos mies ei rohkeasti tekisi aloitteita? Luuletko että moni tavismies saisi naisilta selviä kiinnostuksen merkkejä?
Kemiat ja kipinät ovat vain naisten luksusajattelua. Jos miehen mielestä nainen näyttää ok ja vaikuttaa kivalta niin aloite on tehtävä tai muuten mitään ei tapahdu. Yhteystietojen antaminen on ihan hyvä aloite jos ei ole varma naisen kiinnostuksesta.
Minusta tuo vaikuttaa itsensä toteuttavalta ennusteelta. Jos lähestyy koko ajan naisia, joiden kiinnostuksesta ei ole mitään merkkejä, varmasti maailma vaikuttaa sellaiselta paikalta, jossa miehen osa on ottaa vastaan pakkeja.
Siis tämä! Kuinka todennäköistä ihan oikeasti on, että joku täysin tuntematon nainen on sinusta kiinnostunut, jos hän ei ole koskaan ennen edes nähnyt sinua eikä antanut mitään kiinnostuksen merkkiä? Se todennäköisyys on aika häviävän pieni, jos et satu olemaan ulkonäöltäsi luokkaa miesmalli ja hemmetin karismaattinen. Olen huomannut että moni mies luottaa siihen että kun heti keskustelun alkuun kertoo hyvästä ammatista tai koulutuksesta, se riittää herättämään naisen kiinnostuksen, mutta kuinka väärässä ovatkaan.
On ok iskeä amk:ssa, ihan hyväkin paikka siihen.
Tottakai se on aina epämiellyttävää, jos tyyppi ei ole yhtään omaan makuun tai on vahvasti varattu. Mutta mietin jos olisit etsimässä suhdetta ja joku ihana tyyppi lähestyisi, eikö koulussa olisi just sopiva paikka siihen?
Oon itse ujo nainen, jolle joku vieras mies tuli sanomaan "oon miettinyt, että ootko ujo vai esitätkö vain ujoa? Oon puhunut myös kavereiden kanssa, että taas olet täällä. Olet aina täällä." Arvatkaa kiinnostuinko.
Vierailija kirjoitti:
Noh missä vit ussa sitä sitten saa yrittää pokata naisia??? Ei nyt baarissa ainakaan, ei koulussa, ei salilla jne.
Lopputulos on se että laadukkaat järkevät miehet suuntaavat johonkin vähemmän miesvihamieliseen maahan ja jäljelle jäävät kaikenlaiset vaimohakkaaja jännäpano petterit jotka viis veisaavat säännöistä.
Ihan oikeasti???? Oletko joku älykääpiö? Sulla ei olee olemassa muita vaihtoehtoja. Kaikilla on oikeus saada olla rauhassa. En ihmettele yhtään, että osa teistä miehistä on ja pysyy ikuisesti yksin. Ihan kuin se " naisten lähestyminen" olidi boku teidän miesten oikeus ja naisten velvollisuus olisi olla lähestyttävä ja iloinen ja onnellinen, kun kaikenmaailman jampat lähestyy siellä, täällä ja tuolla?!? On todella pelottavaa ja ahdistavaa, kun näitä lähestymisiä tapahtuu ilman, että haluat sitä. Teidän miesten pitäisi lpetella sosialisia taitoja- se ,että nainen hymhilee tai juttelee teille, ei tarklkta sitä, että se olisi kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
On ok iskeä amk:ssa, ihan hyväkin paikka siihen.
Tottakai se on aina epämiellyttävää, jos tyyppi ei ole yhtään omaan makuun tai on vahvasti varattu. Mutta mietin jos olisit etsimässä suhdetta ja joku ihana tyyppi lähestyisi, eikö koulussa olisi just sopiva paikka siihen?
Totta kai olisi eri asia, jos kiinnostava tyyppi lähestyisi. Tällöin oisin kai antanut joitain signaaleja, kuten katseita tai hymyilyä jne.
Ap
Tunnen tuollaisen neuroottisen naistyypin. Tunne oikein pingaa jo metrien päähän. Ja kyseessä ei ole suinkaan se joukon missi. Käsitelkää varoen näitä silkkienkeleitä. Etenkin ryhmätöissä. Viisasta on myös karttaa heitä ns. opiskelijariennoissa.
Vierailija kirjoitti:
Oon itse ujo nainen, jolle joku vieras mies tuli sanomaan "oon miettinyt, että ootko ujo vai esitätkö vain ujoa? Oon puhunut myös kavereiden kanssa, että taas olet täällä. Olet aina täällä." Arvatkaa kiinnostuinko.
Hyi kamala...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo vaikuttaa itsensä toteuttavalta ennusteelta. Jos lähestyy koko ajan naisia, joiden kiinnostuksesta ei ole mitään merkkejä, varmasti maailma vaikuttaa sellaiselta paikalta, jossa miehen osa on ottaa vastaan pakkeja.
Siis tämä! Kuinka todennäköistä ihan oikeasti on, että joku täysin tuntematon nainen on sinusta kiinnostunut, jos hän ei ole koskaan ennen edes nähnyt sinua eikä antanut mitään kiinnostuksen merkkiä? Se todennäköisyys on aika häviävän pieni, jos et satu olemaan ulkonäöltäsi luokkaa miesmalli ja hemmetin karismaattinen. Olen huomannut että moni mies luottaa siihen että kun heti keskustelun alkuun kertoo hyvästä ammatista tai koulutuksesta, se riittää herättämään naisen kiinnostuksen, mutta kuinka väärässä ovatkaan.
Naiset ja miehet tuntuvat ajattelevan tätä eri tavalla. Itse ajattelen kuin Väinö: "You miss 100% of the shots you don't take."
eri
Ap:n kantsis olla tyytyväinen. On parempi olla haluttavan näköinen ja joutua torjumaan lähentelyjä, kuin olla epäkiinnostava ja odotella miesten kiinnostumista vuosikaudet.
No varmaan välillä kypsyttää... kestä!
Voithan tarvittaessa kieltäytyä sen verran huomiotaherättävästi, että ihan heti ei tuu seuraava kiusaamaan :D
Okei. Mistä mä tiedän (mtn). Olen mies.
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun ja peukkujen määrän määrästä päätellen riittää, että on nainen. Tämä vahvistaa sen että todellakaan ei kannata antaa näille iskuyrityksille mitään arvoa.. Tommoinen ei edes ole imartelevaa, se on ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Noh missä vit ussa sitä sitten saa yrittää pokata naisia??? Ei nyt baarissa ainakaan, ei koulussa, ei salilla jne.
Lopputulos on se että laadukkaat järkevät miehet suuntaavat johonkin vähemmän miesvihamieliseen maahan ja jäljelle jäävät kaikenlaiset vaimohakkaaja jännäpano petterit jotka viis veisaavat säännöistä.
Luulen, että on kaikille osapuolille voitto, jos toimit näin.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kantsis olla tyytyväinen. On parempi olla haluttavan näköinen ja joutua torjumaan lähentelyjä, kuin olla epäkiinnostava ja odotella miesten kiinnostumista vuosikaudet.
Voithan tarvittaessa kieltäytyä sen verran huomiotaherättävästi, että ihan heti ei tuu seuraava kiusaamaan :D
Varmaan kuvittelet että nämä aloitteentekijät olisivat jotain komeita ja mukavia miehiä, mutta ainakin omien kokemusteni perusteella eivät ole. He ovat just niitä vastakohtia.
Paljon mieluummin olisin TÄYSIN ilman aloitteita kuin ottaisin niitä vastaan noilta miehiltä. Se kiinnostus ei imartele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille pitäisi kuitenkin suoda oma rauha ja yksityisyys. Kannattaa miettiä, että millä todennäköisyydellä lähestymäsi henkilö voisi olla kiinnostunut sinusta. Jos hän ei ole edes katsonut sinua, niin kannattaa vaan antaa olla rauhassa.
Niin miltäpä teistä miehistä tuntuisi, jos olisitte salilla, koulussa tai kirjastossa, ja omisitte vaan siellä asioilla ja teistä vasten.ielinen nainen vänidin änkisi teidän seuraanne ja yrittäisi iskeä teitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ja miehet tuntuvat ajattelevan tätä eri tavalla. Itse ajattelen kuin Väinö: "You miss 100% of the shots you don't take."
eri
Kyllä, naiset ja miehet toimivat tässä asiassa ei tavoin. Miehen, joka pyrkii lähestymään naisia, luulisi ottavan tämän eron huomioon myös toiminnassaan. Tietty jos lähestyt toisia miehiä, heiltä mahdollisesti saa ns. säälistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kuvittelet että nämä aloitteentekijät olisivat jotain komeita ja mukavia miehiä, mutta ainakin omien kokemusteni perusteella eivät ole. He ovat just niitä vastakohtia.
Paljon mieluummin olisin TÄYSIN ilman aloitteita kuin ottaisin niitä vastaan noilta miehiltä. Se kiinnostus ei imartele.
Ja en siis ole ap mutta vastaavia kokemuksia.
Minusta on täysin ok, kunhan siis on kyseessä ystävällismielinen ja tunnusteleva lähestyminen, eikä ahdistelu. Itse en kyllä lähestyisi henkilöä, joka tuskin on edes vilkaissut minuun päin, mutta kaikilla ei ole riittäviä sosiaalisia taitoja ja pelisilmää pohtimaan, voisiko lähestyminen johtaa haluamaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ja aamen. Opin itse tämän jo nuorempana, kun ihmettelin miten kaverieni aloitteet johtivat aina myönteiseen lopputulokseen ja itse sain vain pakkeja. Minä ja kaverini siis naisia, ja lähestymme miehiä. Sitten valkeni että he lähestyivät miehiä jotka jo antoivat selkeän kiinnostuksen merkin ennen kuin sanaakaan oli vaihdettu. Itse ujona vilkuilin nopeasti ja sitten yritin rohkeasti jutella - mutta eihän mies ollut edes noteerannut minua. Kun aloin tietoisesti opetella kontaktin ottamista, aloin minäkin onnistua treffeille pyytämisessä paremmin.
Otetaan toinen esimerkki miehestä - paras ystäväni ei saa juuri ikinä pakkeja naisilta. Viime kesänä hän lähestyi ravintolassa töissä ollut naista ja sai tämän puhelinnumeron. Tuota kuitenkin edelsi kolme vierailua ko. paikkaan, ensin pikaista katsekontaktia ja hymyilyä, sitten vähän pitempään katsomista ja kun tajusi että ei, nainen ei käännä katsettaan ensin pois, meni juttelemaan. Jos hän olisi paukannut ekalla kerralla tiskille että hei nätti tyttö, pistäs tohon sun numero, niin varmasti olisi tullut pakit.
En yhtään ihmettele että sataa pelkkää torjuntaa "tavismiehelle" kun huoneenlukutaito on sama kuin minulla 20-vuotiaana.
Kantsii ap hengailla yliopistolla, noi amitsut voi olla aika juntteja.
Sovinismitutkani piipittää. Vai että baarissa käyvä mies on normaali, mutta baarissa käyvä nainen voi olla "hämärähenna"? Mietipä hetki väkivaltarikoksia. Kuinka usein baaritappelun aloittavat miehet? Niinpä, siinä sulle pohdittavaa. Naiset harvemmin tappelevat fyysisesti, senkin hämäräheikki.