IS: Jumala on luonut tämän systeemin niin, että naiset synnyttävät - "Siinä tulee mukaan fysiikan lait. Mimmi synnyttää ja on kotona 1–2 vuotta"
Ohhoh mitä kommentteja.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi sietää tota ukkoa, todella ylimielinen, mutta siinä on kyllä oikeassa, että mitään ei saa enää sanoa.
Mielestäni ei ole ylimielinen, vaan sympaattinen.
Tässä keskusteltiin siitä, että miksi ravintola-ala varsinkin huipulla on niin miesvaltainen. Harva mies jää kotiin.
Onks tää kokin homma joten spessua, kun ei voi mammloman jälkeen palata töihin, kun ala on mennyt niin paljon eteenpäin? Itse olen lääkäri, ja kyllä voisin väittää, että ammattini on mennyt aika paljon eteenpäin ja tullut uusia laitteita ja asioita, joita piti mammaloman jälkeen opetella.
Se on ihan sama, mitä Kape Aihinen höpöttää. Selvästi sitä on pitkään kyrsinyt monta asiaa, ja nyt se purkautuu lehden palstalla tuollaisena sekavana tajunnanvirtana.
Ainoa merkityksellinen asia sen sijaan on se, että Ilta-Sanomat IS on laittanut kommentoinnin tilin taa ja vaatii kirjautumista, jott artikkeliin voi kommentoida. Vaadittu tili on Sanoma-tili, jota ei voi perustaa ilman ehtojen "suostut suoramarkkinointiin meiltä ja yhteistyökumppaneiltamme" hyväksymistä.
Tuo Kapehan sanoo tuossa suoraan sen tosiasin mitä yritetään valehdella muuksi eli kun nainen tekee lapsen eli uuden tulevaisuuden työtekijän, niin naisen asema työmarkkinoilla romahtaa samalla hetkellä. Naisen ammattitaito ei katoa yhtään mihinkään vanhempainvapaalla. Ja eikös ne 'mimnit' kokkaakin juuri sitä ruokaa kotona oikein roppakaupalla eli tuovat aina vain lisää ammattitaitoa vapailta tullessaan!
Ja Kape hei: se kokin ja keittiömestarin homma on vain ruoanlaittoa ei mitään tiedettä eikä se ala mene yhtään mihinkään eteenpäin jonkun vanhempainvapaan aikana. Ja vielä uusia raaka-aireita muka!
Mutta hei Kape halusi olla rehellinen ja sanoi julki sen tosiasian että lapsenteko on naiselle aina pskadiili josta joutuu vinoutuneiden asenteiden vuoksi kärsimän koko loppuelämänsä.
Karilla keittää yli. Mitä ihmeen "esihenkilöitä" se nåkee, ja miten nämä liittyvät ruoanlaittoon ja ruoanlaitolla kisailuun. Moukka mies, jonka mielestä ruoka on pskaa; ei pahanmakuista, huonosti valmistettua, pahaa, surkeaa, vaan pskaa. Moukka mikä moukka.
IS juttuun ei voi kommentoida, jos ei luo tiliä ja hyväksy sähköpostimarkkinointia. On siis poistettu nimimerkillä ja sähköpostiosoitteella kommentointi IS artikkeleissa. Se oli valtavan sensuroitua muutenkin, mutta edes siinä oli pieni mahdollisuus kommentoida.
Karilla keittää yli. Mitä ihmeen "esihenkilöitä" se nåkee, ja miten nämä liittyvät ruoanlaittoon ja ruoanlaitolla kisailuun. Moukka mies, jonka mielestä ruoka on pskaa; ei pahanmakuista, huonosti valmistettua, pahaa, surkeaa, vaan pskaa. Moukka mikä moukka.
IS juttuun ei voi kommentoida, jos ei luo tiliä ja hyväksy sähköpostimarkkinointia. On siis poistettu nimimerkillä ja sähköpostiosoitteella kommentointi IS artikkeleissa. Se oli valtavan sensuroitua muutenkin, mutta edes siinä oli pieni mahdollisuus kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Onks tää kokin homma joten spessua, kun ei voi mammloman jälkeen palata töihin, kun ala on mennyt niin paljon eteenpäin? Itse olen lääkäri, ja kyllä voisin väittää, että ammattini on mennyt aika paljon eteenpäin ja tullut uusia laitteita ja asioita, joita piti mammaloman jälkeen opetella.
Juu, sun alalle pääsee päihdeongelmaisetkin helposti takaisin halutessaan. Täytyy olla todella vaarallinen tapaus, jos lääkärinä joutuu työttömänä olemaan tahdostaan riippumatta, et vähän reppana taidat olla, jos et koulutettuna ihmisenä ymmärrä miten etuoikeutetussa asemassa olet tässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alat menee eteenpäin 2 vuodessa ja aina poissaolija, oli se sitten mammalomailija tai opiskelija tai elämäntapaintiaani joutuu opettelemaan uudet asiat. Tämä pätee alalla, kuin alalla. Kukaan synnyttänyt ja äippämomalla ollut äiti ei voisi enää synnyttämisen jälkeen tehdä töitä, ei toi ravintola- ala, ja nokin työ ole mikään poikkeus.Huhuhuijakkaa.
Ja paskat. Harva ala muuttuu parissa vuodessa mitenkään radikaalisti. Itse olin 6 vuotta pois opetusalalta. Ei ollut lasten kasvatus paljoa muuttunut. Ja mä väitän, että mun mummoni teki eläessään parempaa ruokaa kuin yksikään julkkiskokki.
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskusteltiin siitä, että miksi ravintola-ala varsinkin huipulla on niin miesvaltainen. Harva mies jää kotiin.
No eihän naisetkaan jää kotiin. Mitä ihmeen kotiin jäämistä se on jos on 10kk äitiyslomalla? Eihän se ole kuin hetki vain. Sanaten joku hoitovapaa.
Miten ihmiset voi palara mihinkään työhön esim 6kk-12kk vuorotteluvapaaltakaab jos asenne on tuo?
Aivan ihmeellstä naisten alentamista vanhemmuuden perusteella.
Ja ruoanlaitto on vain ruoanlaittoa, siksi miehetkin sen osaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Kapehan sanoo tuossa suoraan sen tosiasin mitä yritetään valehdella muuksi eli kun nainen tekee lapsen eli uuden tulevaisuuden työtekijän, niin naisen asema työmarkkinoilla romahtaa samalla hetkellä. Naisen ammattitaito ei katoa yhtään mihinkään vanhempainvapaalla. Ja eikös ne 'mimnit' kokkaakin juuri sitä ruokaa kotona oikein roppakaupalla eli tuovat aina vain lisää ammattitaitoa vapailta tullessaan!
Ja Kape hei: se kokin ja keittiömestarin homma on vain ruoanlaittoa ei mitään tiedettä eikä se ala mene yhtään mihinkään eteenpäin jonkun vanhempainvapaan aikana. Ja vielä uusia raaka-aireita muka!
Mutta hei Kape halusi olla rehellinen ja sanoi julki sen tosiasian että lapsenteko on naiselle aina pskadiili josta joutuu vinoutuneiden asenteiden vuoksi kärsimän koko loppuelämänsä.
No niin sanoi! Miksi porukka täällä riehuu? Voin kertoa: koska sisällöllä ei jälleen ole väliä, vaan sillä mitä halutaan uskoa toisen sanovan.
Tuntuu et moni nainen oikein etsimällä etsii kaikkea mistä loukkaantua. Tuossa Aihisen kommentissa ei ollut mitään väärää tai pahaa.
Mikä teitä vaivaa?
Sitten vielä ihmetellään, miksi naiset a) ei tee lapsia ja b) ammatit on niin sukupuomittuneita Suomessa? Kyllä nämä mkesvaltaiset alat pitää huolen, että "akkoja ei sinne oteta, kun ne tekee nkitä lapsia". Eräs sukulaisnaiseni on korkeassa asemassa miesvaltaisella alalla- arvatkaa mten monta kertaa hän on saanut kuulla näiltä ukkeleilta lauseen:" Kuka hoitaa sinun lapset, kun sinä olet täällä?", kun työhön kuuluu paljon matkustamista.
Ruuanlaitto kehittyy uusiin sfääreihin parissa vuodessa kuin rakettitiede konsanaan. Ei pysy äiti-ihminen perässä :D
Sanokaapa nyt mitä tuohon olisi voinut vastata, että se olisi ollut av-mamman mieleinen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, sun alalle pääsee päihdeongelmaisetkin helposti takaisin halutessaan. Täytyy olla todella vaarallinen tapaus, jos lääkärinä joutuu työttömänä olemaan tahdostaan riippumatta, et vähän reppana taidat olla, jos et koulutettuna ihmisenä ymmärrä miten etuoikeutetussa asemassa olet tässä suhteessa.
Millä tavalla reppana tai etuoikeutettu? Ei kukaan yksityinen tai julkituinen katso päihdrongelmaista tai ammattitaidotonta lääkäriä kauan. Taidat itse olla joko trolli tai kade.
Vierailija kirjoitti:
Ruuanlaitto kehittyy uusiin sfääreihin parissa vuodessa kuin rakettitiede konsanaan. Ei pysy äiti-ihminen perässä :D
Hienoa. Siksi miehet tarvitseekin siihen monen vuoden koulutuksen. Suurimmalta osalta miehistä ei onnistu edes perunoiden keittäminen.
Eräs tuttu on kyseisen kokin fani, itse ole kuullut kuin näistä "Mitään saa sanoa"-jutuista. Ei kyllä ihme kun se tuttu on kans samanlainen "olen vain rehellinen" = ihan täydellinen k*sipää.
Vierailija kirjoitti:
Kape on erittäin oikeassa.
Sit on vielä niitä naisia jotka heti vakityöpaikan saatuaan hankkiutuu paksuksi, ei paljon yrittäjää naurata.
Kela maksaa äitiysrahan, eikä yritys. Mikä on ongelmasi? Oletko kuullut äitiysloman sijaisista?
No anna sinä hyvää esimerkkiä asiallisesta keskustelusta ja laita täsmällinen esimerkki tuosta haukkumisesta ja vähättelemisestä.