Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen (?) päihdeongelmainen anoppi haluaisi hoitaa vauvaamme

Vierailija
03.02.2021 |

Meillä on 6kk ikäinen vauva. Anoppi on todella lapsirakas ja haluaisi kovasti ottaa vauvan hoitoon. Hän on aiemmin käyttänyt vauvaamme vaunulenkeillä yksin kun asuu lähellämme ja henkilö itsessään on vauvallemme kyllä tuttu. Nyt hän on viime aikoina kovasti höpötellyt siitä, että ottaisi lapsen mielellään yökylään. Minä ja anoppi tulemme oikein hyvin toimeen, olen anopin kanssa jopa omaa äitiäni läheisempi.

Mutta. Anopilla on tosiaan alkoholiongelma. Hän on käynyt siitä katkolla usein, ja nyt on ollut useamman vuoden periaatteessa raitis, mutta kuitenkin välillä retkahtanut. Viimeisin tietämäni retkahdus on ollut tämän vauvan olemassaolon aikana eli 6kk sisään ja sen yhteydessä hän oli yrittänyt viiltää itseltään ranteet auki niin, että hän oli ollut sairaalahoidossa viikon ajan.

Minusta tuntuu pahalle se, että en näissä olosuhteissa voisi todellakaan ajatella mitään yökyläilyä mummulassa ilman meitä vanhempia varmaan kutakuinkin ikinä. Anoppini on selvinpäin todella ihana, tulee lasten kanssa toimeen jne, mutta tiedän, että hän on joskus aikoinaan vahtinut sisaruksensa lapsia päihtyneenä, kun alkoholiongelma oli pahimmillaan.

Alkoholiongelmaisen kanssa toimiminen ei oikein ole minulle tuttua, joten miten itse hoitaisitte tilanteen niin, että lapsi ei päätyisi anopille yökylään mutta anoppi ei myöskään pahoittaisi mieltään asiasta? Olemme perheen kesken yökyläilleet hänen luonaan, mutta ilmeisesti hän nyt kovasti odottelisi sitä, että saisi hoitaa vauvaa ilman meitä, joten yhdessä kyläily ei näköjään riitä. Miten sanoa tai ilmaista kauniisti, että tällaista reissua ei ole tulossa?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antabussit käyttöön kun lapsi on menossa mummolaan. Katsotte että ottaa pillerit.

Vierailija
2/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites appi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Enkä anna. Mä en voi antaa kummankaan puolen isovanhemmille lasta. Niin epäluotettavia ovat.

Appikset on juoppoja, ja tenuttavat arkena ja pyhänä. Vaikka miten lupaillaan niin lupukset unohtuu kun tärpätti kutsuu.

Omat vanhemmat on taas lapsenhakkaajat. Ovat sitä mieltä että pitää pieksää lapsia ihan ilman syytäkin, ennaltaehkäisevästi, että oppii olemaan ja että tahdon saa nujerrettua. Sain itse lapsena todella kohtuutonta väkivaltaa osakseni ja ne vanhemmat on edelleen sitä mieltä että hyvä homma, hakata pitää!

Kummillekaan en vie kuin pieneksi hetkeksi ja AINA valvottuna. Ei todellakaan lapsia tuollaiseen paikkaan. Mitä teet jos jotain sattuu? Sun lapsella on vain yksi elämä. Sitä ei saa takaisin jos se alkkiksen laiminlyönnin takia tuhoutuu.

Vierailija
4/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antabussit käyttöön kun lapsi on menossa mummolaan. Katsotte että ottaa pillerit.

Kiitos vinkistä. Miten asian voisi ottaa nätisti esille? En tiedä, onko hänellä edes kyseisiä lääkkeitä. Ja onko siinä silti riski, että hän päätyisikin juomaan ja kuolisi (?) ja vauva jäisi ilman hoitajaa meidän tietämättämme?

Kuten sanoin, alkoholiongelma ei ole minulle muuta kautta lainkaan tuttua, niin en tiedä näistä mitään ja saatan kysellä tyhmiä.

Ap

Vierailija
5/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes perustelisi. Kertoisin vain että lapsi ei ainakaan vielä ole tulossa yökylään.

Vierailija
6/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites appi?

Appi on valitettavasti kuollut, joten anoppi olisi yksin paikalla.

Ap

Vierailija
7/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella huono idea. Viinaa voi juoda antabusista huolimatta, ja silloin on seuraukset entistä kamalammat. Päihdeongelmaiselle ei anneta vauvaa eikä isompaakaan lasta valvomatta. Piste.

Vierailija
8/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vauva on niin pieni, ettei tarvitse antaa edes raivoraittiille mummolle vielä yökylään. Vaunulenkit olisi ihan ok tai esim kauppareissun ajan voisi mummo hoitaa.

Vierailija
9/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekö yökyläilette vaikka anoppi asuu ihan lähellä. Miksi ihmeessä?

Vierailija
10/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun vauva on niin pieni, ettei tarvitse antaa edes raivoraittiille mummolle vielä yökylään. Vaunulenkit olisi ihan ok tai esim kauppareissun ajan voisi mummo hoitaa.

Eikä voi anoppi edes loukkaantua kun sanotte vaan, että vauva vielä liian pieni yökyläilyihin.

Vierailija
11/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosiaan anopin kanssa läheinen ja samoin mies, lisäksi mies haluaa nähdä äitiään usein ettei ratkea yksinäisyyttään juomaan. Anoppi on ruinannut vauvaa yökylään niin pitkään, että tehtiin kompromissi ja mentiin kaikki. Vedottiin lapsen nuoreen ikään. En ole muutenkaan antanut lasta kenellekään yökylään vielä. Luulen, että noin 1-1,5v asti saan pidettyä tilanteen tällaisena vetoamalla lapsen ikään, mutta sen jälkeen menee hankalaksi.

Ap

Vierailija
12/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin pientä lasta tarvitse vielä laittaa yhtään minnekään yökylään. Alkoholistille en antaisi ikinä. Olen itse kasvanut alkkisperheessä niin tiedän aivan hyvin, että lapsi unohtuu siinä vaiheessa kun juominen alkaa.

Vierailija
13/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on menneet ilman vanhempaa yökylään joskus 4-vuotiaana. En nähnyt mitään syytä yökyläilyllä aikaisemmin, ellei olisi ollut jotain pakottavaa tarvetta saada lapsi hoitoon. Voit sanoa ihan vaan että lapsi ei vielä näin pienenä kyläile.

Vierailija
14/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoja päälle nyt. Miten ap on niin hölmö että miettii ”pahoittuuko mummon mieli” tak ”loukkaantuuko anoppi”. Sun pitää ajatella LAPSESI ETUA. Vauvan etu ei ole nyt, eikä myöhemmin, eikä KOSKAAN, mennä alkkiksen luokse yökylään.

Sinä vastaat vauvasi elämästä. Anoppi vastaa omista tunteistaan. Ei ole sun homma miettiä pahoitatko anoppisi mielen. Sun tehtävä on suojella lastasi.

Vierailija
15/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosiaan anopin kanssa läheinen ja samoin mies, lisäksi mies haluaa nähdä äitiään usein ettei ratkea yksinäisyyttään juomaan. Anoppi on ruinannut vauvaa yökylään niin pitkään, että tehtiin kompromissi ja mentiin kaikki. Vedottiin lapsen nuoreen ikään. En ole muutenkaan antanut lasta kenellekään yökylään vielä. Luulen, että noin 1-1,5v asti saan pidettyä tilanteen tällaisena vetoamalla lapsen ikään, mutta sen jälkeen menee hankalaksi.

Ap

Ei mene hankalaksi, kun alusta asti pidät kiinni siitä, että sinun lapsi, sinun päätösvalta. Vaikka et koskaan päästäisi sitä yökylään, ei siihen ole kenelläkään nokan koputtamista. Jos alat elää elämääsi mielistellen muita, saat takuulla katua sitä myöhemmin kun sut jyrätään joka asiassa. Anopin mielikö tässä on tärkeämpi kuin lapsen turvallisuus?

Vierailija
16/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunulenkille korkeintaan. Ei yökylään! Te olette vanhempia, anopin kuuluu kunnioittaa päätöstänne.

Vierailija
17/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi hyvä ihminen! Sinä olet sen lapsen vanhempi ja sinun tehtäväsi on varmistaa että hän on turvassa. Meinaatteko joka asiassa tanssia muiden vaatimusten mukaan? Viittaisin kintaalla tuollaiselle ruinaajalle.

Vierailija
18/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotiasta ei ole mitään syytä antaa minnekään tai kellekään yökylään. En ymmärrä miksi kukaan tieten tahtoen haluaisi aiheuttaa lapselleen ahdistusta ja nakertaa turvallisuudentunnetta. Anoppi todennäköisesti haluaa kokea äitiyttä mikä tais jäädä viinahuuruissa elämättä omien lastensa kanssa. Eikä näin korona-aikaan minnekään, ei todellakaan. Kutsuisi kuitenkin tuvan täyteen kavereitaan ihastelemaan ja sylittelemään vauvaa. Te sitten ihmettelette mistä se noin korkean kuumeen yhtäkkiä sai... 

Eli selkeä ei. Ei käy.

Vierailija
19/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kaikkien kanssa siitä, että lapsi ei tietenkään mene yökylään tässä tilanteessa. Ja tietysti suojelen lastani ja varmistan sen, ettei näin tapahdu. Mietin vain, onko muuta mahdollisuutta hoitaa asia kuin sanomalla tylysti ”et saa lasta hoitoon koska olet juoppo”?

Ap

Vierailija
20/75 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuu tai ei loukkaannu, kyllä alkoholistille tekee ihan hyvää kohdata tekojensa seuraukset. Sanotte ihan suoraan, että lapsi ei tule näillä näkymin ikinä yökylään, koska anoppi on alkoholisti ja käytökseltään arvaamaton. Ei se riko anoppia, ette ole hänen tunteistaan vastuussa. Parhaassa tapauksessa jopa käynnistää paranemisen. 

Suoraan sanottuna olette antaneet reilusti (jopa liikaa) antamalla anopin olla yksin puolustuskyvyttömän vauvan kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä