Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin kaikkeen 30v nainen on liian vanha?

Vierailija
03.02.2021 |

Tämä ketju joko pahentaa tai helpottaa ikäkriisiäni... 30v tulee ihan pian täyteen ja huomaan ajattelevani, että on kauheasti asioita, joita en voi enää tehdä. En vaikka voi käyttää tietynlaisia vaatteita tai leikata tietynlaisia hiuksia, en voi harrastaa joitain lajeja, varsinkaan aloittaa uusia, opiskelemaan olen liian vanha ja etenkin opiskelijabileisiin, asumismuotokin pitäisi olla jotain muuta kuin vuokrakämppä avopuolison kanssa... Pitäisi olla jokin asiallinen aikuinen, jolla on elämänhallinta 100% kunnossa. Huoh. Kaipaan ihan hirveästi teini-ikää ja pelkäänkin, että kriiseillessäni rupean nolosti tekemään kaikkia teinijuttuja!

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet liian vanha ruotsinlaivan pallomereen.

Hiukset saa ihan sellaisiksi kuin haluaa vaikka 100-vuotiaana (vähintään peruukin avulla jos ei muuten). Vaatteissa sama juttu.

Olisitko sitten halunnut ammattiballerinaksi tai olla huippu-urheilija esim. taitoluistelussa? Huvikseenhan näitä voi harrastaa minkä ikäisenä vain ihan ohjatuissa ryhmissä.

Opiskella voi niin kauan kuin aivot toimivat. Nykymaailmassa ns. elinikäistä oppimista korostetaan yhä enenevissä määrin ja monihan vaihtaa alaa viisikymppisenäkin. Kyllä niihin opiskelijabileisiinkin pääsee, jos ne kiinnostavat.

En puolisoni kanssa ajatellut ostaa asuntoa välttämättä koskaan. Ei ole rahakysymys vaan syynä on maasta toiseen muuttoa vaativa puolison kansainvälinen ura. Olemmeko siksi teinimäisiä? Tuskinpa.

Minua ei kiinnosta olla jokin ulkopuolelta määritelty "asiallinen aikuinen". Elämänhallintani on juuri siksi 100% kunnossa – elän täsmälleen sellaista elämää kuin haluankin. Ei omaa elämää kuulu elää kenellekään muulle.

Olen käynyt laivan pallomeressä ja ikää silloin yli 30 eikä lasta mukana seurueessa. Sattu oleen leikkipaikka tyhjänä, niin käytiin kaverin kanssa verestään muistoa. Usein saatan edelleen (tyhjässä) leikkipuistossa käydä kiipeilemässä, keinumassa tai tekemässä hiekkakakkuja. Pieni leikkihetki silloin tällöin on hyvää terapiaa.

Vierailija
82/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä vinkkiä, kyllä Mummo osaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustuvoimiin. Moneen nuorisojärjestöön. Eipä tuu muuta mieleen.

Vierailija
84/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, ihmisen ei pitäisi kamalasti murehtia sitä, mitä ei voi tehdä, vaan keskittyä niihin asioihin joita voi tehdä, ja joihin voi vaikuttaa.

Vierailija
85/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen niin tuskasi! Olen 30v ja koen olevani ihan teini vielä. Ei ole ammattia, ei ajokorttia, koko aikuisuus tuntuu etäiseltä. Bilehammas kolottaa.

Kotona kuitenkin olen, välillä töissä, koko elämä on täysin tyhjää ja tylsää. Kukana muu kolmekymppinen ei halu elää kuin minä.

Itse olet itsesi sinne tylsään kopperoon lajitellut. Jos ei olisi koronaa tänäkin kesänä 2-3 festarit ulkomailla tulisi kierrettyä.

T. Sinua vanhempi

joo mutta ei jaksa vuodesta toiseen yksin mennä näihin festareihin. Mulla on kadonnut kaikki ystävät ja lähipiiri. Kaikilla vain ura ja lapsia mielessä. Olen aivan yksin kolmekymppinen teini. Mä en ymmärrä miten muut jaksavat näin nuorena tehdä jo uraa ja lapsia.

Se ettei sinulla ole ystäviä tai jaksamista ei riipu iästä. Minulla on kaksi lasta ja käyn töissä. Niin ja ystäviä joiden kanssa sinne festareille matkustan.

Vierailija
86/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33, alle vuosi sitten eronnut ja kriiseilin hetken kun olisin halunnut ehkä vielä lisää lapsia tässä elämässä, nyt minulla on yksi 5-vuotias ja tuntuu että se oli siinä.

Kunnes vähän aikaa sitten älysin että onhan mulla vielä 10 vuotta aikaa! Ensimmäinenkin lapsi syntyi vain pari vuotta sen jälkeen kun olin eronnut 25vnä ekasta poikaystävästä, ja yhtäkkiä koko elämä olikin ihan toisin 27vnä. Kaikki voi muuttua niin lyhyessä ajassa.

Vierailija
87/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian vanha ruotsinlaivan pallomereen.

Hiukset saa ihan sellaisiksi kuin haluaa vaikka 100-vuotiaana (vähintään peruukin avulla jos ei muuten). Vaatteissa sama juttu.

Olisitko sitten halunnut ammattiballerinaksi tai olla huippu-urheilija esim. taitoluistelussa? Huvikseenhan näitä voi harrastaa minkä ikäisenä vain ihan ohjatuissa ryhmissä.

Opiskella voi niin kauan kuin aivot toimivat. Nykymaailmassa ns. elinikäistä oppimista korostetaan yhä enenevissä määrin ja monihan vaihtaa alaa viisikymppisenäkin. Kyllä niihin opiskelijabileisiinkin pääsee, jos ne kiinnostavat.

En puolisoni kanssa ajatellut ostaa asuntoa välttämättä koskaan. Ei ole rahakysymys vaan syynä on maasta toiseen muuttoa vaativa puolison kansainvälinen ura. Olemmeko siksi teinimäisiä? Tuskinpa.

Minua ei kiinnosta olla jokin ulkopuolelta määritelty "asiallinen aikuinen". Elämänhallintani on juuri siksi 100% kunnossa – elän täsmälleen sellaista elämää kuin haluankin. Ei omaa elämää kuulu elää kenellekään muulle.

Olen käynyt laivan pallomeressä ja ikää silloin yli 30 eikä lasta mukana seurueessa. Sattu oleen leikkipaikka tyhjänä, niin käytiin kaverin kanssa verestään muistoa. Usein saatan edelleen (tyhjässä) leikkipuistossa käydä kiipeilemässä, keinumassa tai tekemässä hiekkakakkuja. Pieni leikkihetki silloin tällöin on hyvää terapiaa.

Muistelin, että pallomereen olisi ollut yläikäraja. Mutta jos ei, niin sitten pääsee sinnekin :)

Leikkimistä ei kannata koskaan lopettaa kokonaan, se ruokkii luovuutta ja on erinomaista stressin hallintaa. Ja mikä tärkeintä: se on kivaa.

Vierailija
88/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihis kaikkeen mä olenkaan liian vanha??

- no päiväkotiin (paitsi opettajana), eskariin, ala- tai yläkouluun. Lukion voisi käydä koska vaan.

- lasten hankintaan

- minihameen käyttöön (en tosin käyttänyt 30v/52 kiloisenakaan) 

- pitämään saparoita 

- juoksemaan maratonia (muuten kyllä mutta loukkaantumiset estää)

- osallistumaan bikini-babe kisoihin joissa yläikäraja (biksuja kyllä käytän aina kun käyn uimassa, tänäänkin) 

Muuta ei nyt tule mieleen. 

Ikää 60v

Vierailija
89/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AnneLiisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään suurta on turha kuvitella enää saavuttavansa. Uraa/taidetta/tiedettä olisi pitänyt lähteä tekemään vähintään se 10 vuotta sitten. Mutta ihan perus elämää vielä mahdollista elää.

Joo eihän se enää kannata yrittää. Esim. vuonna -97 eräs englantilainen 32v yh-äiti sai vain 1500 puntaa kirjansa käsikirjoituksesta kustantamolta. Pari vuotta myöhemmin kyseinen nainen oli jo miljonääri ja nykyään taitaa olla miljardööri.

Joo eihän kaikki voi keksiä huippumenestyvää tarinaa nuoresta orvosta velhopojasta, mutta pointti olikin, että mitä jos tämä 32v nainen olisi ajatellut, että ei hänen ikäisenään voi enää mitään suurta saavuttaa. Aina kannattaa yrittää niin kauan kuin henki pihisee.

Niin meinaat että J.K. Rowling ei ollut koskaan elämässään aiemmin mitään kirjoittanut, aloitti yli kolmekymppisenä ja heti jackpot?

Missä mä niin väitin? Hän oli kuitenkin 32v ja pienituloinen joten sun logiikan mukaan hänen olisi pitänyt jättää Potterit kirjoittamatta ja kirjoittaa vaikka vain pöytälaatikkoon. Ei noin vanhana kannata enää mitään yrittää. Olisi vain jäänyt köyhäksi yh:ksi kun ei kerran ennen tuota ikää ollut jo menestynyt kirjailija.

Joillakin on elämä valitettavan aikaisin ohi ja sitte vuosikymmenet katkerina valitetaan kun ei mitään elämässään saanut.

Vierailija
90/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 vuotissynttärisankariksi

Vierailija
91/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä elämän ehtoopuolella ainakaan kannata lähteä talvella ulos kaatumaan ja lonkkia murtamaan. parempi odottaa kevättä ennen kuin päätään ulos pistää

Vierailija
92/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

missiksi ja jääkiekkoilijan elätiksi

Vierailija
93/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin vapaaehtoistyöohjelmiin ulkomaille on ikäraja. Samoin aina on joitain kilpailuja ja apurahoja sun muita, jotka on suunnattu vain nuorille. Joitain vakuutuksia saa halvemmalla jos on alle 30v. Joskus HSL:n opiskelija-alennusta ei saanut, vaikka olisi opiskelija mutta yli 30v! En tiedä onko enää käytäntönä. Opiskella voi melkein mitä vaan, tosin the taidekouluun pääsääntöisesti otetaan nuorempia, vaikka varsinaista ikärajaa ei taida hakukriteereissä olla.

Vierailija
94/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee välillä tollanen olo todennäköisesti leämänmittaisen kiusaamisen takia, mutta sit tulee se sisu ja oma, väsymätön pilke silmäkulmasta/elämänilo ja värjään ne pastellihiukset, ostan sen glitterirepun, menen sinne nuorisohostelliin yöksi matkoillani jne.vaikka olenkin jo "vanha"ehkä jonkun mielestä tekemään niin:) Eikä ole uraa, puolisoa, omistusasunto,alapsia jne. ja en oiekastaan ainakaan kaikkia noita edes haluaisikaan, ei se suoritusputki kaikkia varten ole ja mitään pakkoa saavuttaa tiettyjä asioita tiettyyn ikään mennessä, vaikka osa tykkää yrittää kontrolloida elämään kuten "kaikki",siis yleensä vielä kuin hän itse.

Vierailija
95/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen niin tuskasi! Olen 30v ja koen olevani ihan teini vielä. Ei ole ammattia, ei ajokorttia, koko aikuisuus tuntuu etäiseltä. Bilehammas kolottaa.

Kotona kuitenkin olen, välillä töissä, koko elämä on täysin tyhjää ja tylsää. Kukana muu kolmekymppinen ei halu elää kuin minä.

Niinpä! Tuntuu etten ole aikuistunut, ja se nyt ainakin olisi tähän ikään mennessä pitänyt tehdä... Käy ilmi monesta vastauksestakin :D elän kuin teini, mutta naamasta näkee etten enää ole. Alkaa jo vähän hävettää.

Ap

No tee asialle jotain. itsehän olet oman elämäsi herra tai rouva :D

Siis sehän se ristiriita ja ikäkriisi aiheuttaja juuri onkin, että en halua hyväksyä olevani jo täti-ikäinen aikuinen ihminen, mutta tunnen kuitenkin olevani liian vanha mihinkään teini-iän/nuoruuden juttuihin!

Ap

Olen myös 30 enkä todellakaan tunne oloani miksikään täti-ikäiseksi. En ole edes kenenkään täti :D

Voi olla ihan vaan aikuinen ihminen.

Vierailija
96/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, itse täytin juuri 42 ja aloitin yliopistossa viime syksynä. Tarkoitus on vielä lapsi tekaista tässä (juu, olen mies), aloitan myös uuden harrastuksen kunhan pandemia hellittää ja tarkoitus hommata oma koti myöhemmin kun tällä hetkellä sitä ei ole, vaan vuokralla mennään.

Niin, olet mies. Kuinka yllättävää, ettet osannut edes otsikkoa lukea!

No just niin. :D

Tämä vain kertoi että ikä ei ole este tehdä erilaisia asioita, oli sukupuoli sitten mikä vaan.

Vierailija
97/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, itse täytin juuri 42 ja aloitin yliopistossa viime syksynä. Tarkoitus on vielä lapsi tekaista tässä (juu, olen mies), aloitan myös uuden harrastuksen kunhan pandemia hellittää ja tarkoitus hommata oma koti myöhemmin kun tällä hetkellä sitä ei ole, vaan vuokralla mennään.

Tämä vain kertoi että ikä ei ole este tehdä erilaisia asioita, oli sukupuoli sitten mikä vaan.

No kyllä 42v ikä on keskimäärin naisille aika iso este lasten hankkimiseen.

Vierailija
98/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan koe olevani liian vanha mihinkään. Mietitään vaikka 10 vuoden päästä uudelleen.

Voimistelussa ja taitoluistelussa jo 25-vuotiaat ovat todellisia veteraaneja ainakin jos haluaa kilpailla huipulla.

Vierailija
99/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä 42v ikä on keskimäärin naisille aika iso este lasten hankkimiseen.

Taidat olla joku palstahäirikkö. Missään en sanonut että samat asiat pitäisi tehdä. Mutta ole sinä siellä katkerana loppuelämäsi.