Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kaikkeen 30v nainen on liian vanha?

Vierailija
03.02.2021 |

Tämä ketju joko pahentaa tai helpottaa ikäkriisiäni... 30v tulee ihan pian täyteen ja huomaan ajattelevani, että on kauheasti asioita, joita en voi enää tehdä. En vaikka voi käyttää tietynlaisia vaatteita tai leikata tietynlaisia hiuksia, en voi harrastaa joitain lajeja, varsinkaan aloittaa uusia, opiskelemaan olen liian vanha ja etenkin opiskelijabileisiin, asumismuotokin pitäisi olla jotain muuta kuin vuokrakämppä avopuolison kanssa... Pitäisi olla jokin asiallinen aikuinen, jolla on elämänhallinta 100% kunnossa. Huoh. Kaipaan ihan hirveästi teini-ikää ja pelkäänkin, että kriiseillessäni rupean nolosti tekemään kaikkia teinijuttuja!

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30-vuotias on liian vanha välittämään muiden mielipiteistä. 

Jos välittää muiden mielipiteistä niin se on ihan ok. Kaikki välittää muiden mielipiteistä, sitä ei vain huomaa jos elää suurin piirtein samanlaista elämää kuin muutkin ikäisensä jolloin on helppo ajatella että "minäpäs ostankin oranssin toppatakin enkä mustaa, i'm a bosslady!".

Mutta sairastuppa vaikka työuupumukseen, menetä sen myötä työpaikkasi ja talosi ja miehesi ja osallistu kaverin synttärijuhliin jossa kaikilla vakituiset työt ja tulot jne jne. Sitten joku lähestyy että " Moi Lissu, ei ollakaan nähty sitten Eleonooran rapukestien, jokos te saitte autotallin rempam valmiixi?" Niin ei olekaan enää niin bosslady olo.

Ei kaikki ihan oikeasti välitä. Itse en edes ole muiden kanssa tekemisissä paitsi töissä.

Vierailija
22/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti kenenkään mielestä ei olisi liian vanha vaikka värjäämään vaaleanpunaisia hiuksia ja osallistumaan fuksiaisiin? :D Tai ehkä tällaiset eivät vain tulleet mieleen.

Ap

Olen yli kolmikymppisenä värjännyt hiukset vihreiksi. Olen myös mennyt opiskelemaan sekä osallistunut opiskelijatapahtumiin. Ihan hyvin pääsin joukkoon mukaan. Jos jonkun mielestä en sopinut nuorempien joukkoon, ei sitä ainakaan näyttänyt, eikä minua tässä iässä enää kiinnostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, et ole liian vanha värjää än hiuksia vaaleanpunaisiksi. Tosin se on tyyli joka aika harvalle sopii mutta ei varsinaisesti liity ikään. Ja mene vaan ihmeessä fuksiaisiin jos siltä tuntuu ja uskot niissä viihtyväsi, enpä jaksa uskoa että kellään haittaa.

Vierailija
24/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miss Suomi-kisoihin missinä, yleisöksi tai tuomaristoksi ikä ei ongelma. Kaikenmaailman moottoripyörämissiksi ja miss Helsingiksi ikäsi ei este

Vierailija
25/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos välittää muiden mielipiteistä niin se on ihan ok. Kaikki välittää muiden mielipiteistä, sitä ei vain huomaa jos elää suurin piirtein samanlaista elämää kuin muutkin ikäisensä jolloin on helppo ajatella että "minäpäs ostankin oranssin toppatakin enkä mustaa, i'm a bosslady!".

Mutta sairastuppa vaikka työuupumukseen, menetä sen myötä työpaikkasi ja talosi ja miehesi ja osallistu kaverin synttärijuhliin jossa kaikilla vakituiset työt ja tulot jne jne. Sitten joku lähestyy että " Moi Lissu, ei ollakaan nähty sitten Eleonooran rapukestien, jokos te saitte autotallin rempam valmiixi?" Niin ei olekaan enää niin bosslady olo.

Ei kaikki ihan oikeasti välitä. Itse en edes ole muiden kanssa tekemisissä paitsi töissä.

Mutta johtuuko se ettei ole tekemisissä muiden kanssa yhtään siitä että miettii muitten mielipiteitä? Minulla ainakin osasyynä se. Ja olen kohta 40 v.

Vierailija
26/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti kenenkään mielestä ei olisi liian vanha vaikka värjäämään vaaleanpunaisia hiuksia ja osallistumaan fuksiaisiin? :D Tai ehkä tällaiset eivät vain tulleet mieleen.

Ap

Et ole. Kyllä itse osallistuin yli 30 v fuksiaisiin ja muihin bileisiin. Pastellivärinen tukka oli jossain vaiheessa 40 ikävuoden korvilla. Luovalla alalla todella erikoiset hiusvärit ja tyylit ei ole edes harvinaisia kaiken ikäisillä, ja miehilläkin niitä näkee.

Vierailija
27/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temppareihin pääset vielä nippa nappa

Vierailija
28/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asepalvelukseen armeijaan. Siinä naisilla ikäraja haussa 18v-29v

Vierailija
29/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta johtuuko se ettei ole tekemisissä muiden kanssa yhtään siitä että miettii muitten mielipiteitä? Minulla ainakin osasyynä se. Ja olen kohta 40 v.

Ei mulla. Olen vaan niin erakkoluonne etten kaipaa muiden seuraa ollenkaan. Aseksuaali, aromantikko ja yksin parhaiten viihtyvä ihminen.

Vierailija
30/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lapsia, niin kohta on aika toimia tai juna meni jo..

Vierailija
31/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tuli ikäkriisi kun täytin 20v :D Jotenkin tunsin itseni silloin tosi vanhaksi, en tiedä miksi. No se meni ohi se kriisi lopulta.

Mutta tänä vuonna kun täytän 30, en kriiseile enää :D 

Vierailija
32/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa :D

Vierailija
33/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ajattelin vetää siiliksi ja lisätä siihen eri värisiä raitoja. T. N30

Vierailija
34/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet ihmiset asuvat vuokrakämpässä koko ikänsä, ei se ole ikään sidonnainen. Ja kyllä uuden lajin voi harrastusmielessä aloittaa. Mitähän sinä voit tehdä enää 60 vuotiaana, varmaan et mitään.

Vierailija
35/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättelemään.

Vierailija
36/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulle tuli ikäkriisi kun täytin 20v :D Jotenkin tunsin itseni silloin tosi vanhaksi, en tiedä miksi. No se meni ohi se kriisi lopulta.

Mutta tänä vuonna kun täytän 30, en kriiseile enää :D 

Minulla ei ole vielä ollut yhtään kriisiä. Iskeekö nelkyt sitten pahasti?

N32

37/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joihinkin lastenlaitteisiin et enää pääse, mutta sekin johtuu pituudesta/painosta, ei iästä 😄

Vierailija
38/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30-vuotiaan pitää ymmärtää elää omannäköistä elämäänsä ja tehdä just niitä asioita mitkä tekevät juuri hänet onnelliseksi välittämättä siitä mitä mieltä vanhemmat/kaverit/tuttavat/yhteiskunta ovat. Toki kaikkien meidän itsetunto on joskus koetuksella, mutta tuomitsevien ja negatiivisten ihmisten mielipiteillä ei ihan oikeasti ole mitään merkitystä ja kannattaa sen sijaan ympäröidä itsensä kannustavilla ihmisillä.

Vierailija
39/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskouluun ja armeijaan liian vanha.

Minäkin olen ahdistunut iästäni (30-v), mutta se johtuu siitä, etten ole saavuttanut elämässäni mitään. Kävin peruskoulun ja kaksoistutkinnon, mutta sairastin vakavaa masennusta 20-25 ikävuosina (jo sitä ennen oireilin vuosia) ja kävin terapiassa. Jatko-opintoihin ei ole ollut voimia ja olen tehnyt paljon hanttihommia. Nyt olen hyvällä palkalla töissä perusduunarina, mutta tänä vuonna tavoitteenani on päästä korkeakouluun (joko yliopisto tai amk, kaksi kouluvaihtoehtoa mielessä) ja koska haluan ehkä perustaa perheen, niin siihen olen asettanut kolmen vuoden tavoitteen. Eli tavoitteenani on löytää mies perheen perustamiseen 33 ikävuoteen mennessä. Aivan sama, olenko vielä opiskelija vai en. Uskon, että pärjään, jos vain löytäisin turvallisen kumppanin rinnalleni, joka haluaa jakaa arjen ja lasten elämän kanssani.

Minua ahdistaa tämä 30 ikävuosi, koska naisen hedelmällisyys alkaa laskemaan kovalla vauhdilla. Sitä ei auta yhtään se asia, että media ja sukulaiset jatkuvasti toppuuttelevat ja ilkkuvat, että milloin teet lapsia, alat olla liian vanha, ei kukaan mies halua vanhaa haahkaa (eli rummoa), yms.

Vierailija
40/99 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä on tietynlaiset vaatteet ja hiukset mutta aloitin viime vuonna uuden harrastuksen, opiskelen ja asun avokin kanssa vuokralla.

Minkä ikäinen minä nyt sitten olen kun en voi olla kolmekymppinen?

N31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan