Mihin kaikkeen 30v nainen on liian vanha?
Tämä ketju joko pahentaa tai helpottaa ikäkriisiäni... 30v tulee ihan pian täyteen ja huomaan ajattelevani, että on kauheasti asioita, joita en voi enää tehdä. En vaikka voi käyttää tietynlaisia vaatteita tai leikata tietynlaisia hiuksia, en voi harrastaa joitain lajeja, varsinkaan aloittaa uusia, opiskelemaan olen liian vanha ja etenkin opiskelijabileisiin, asumismuotokin pitäisi olla jotain muuta kuin vuokrakämppä avopuolison kanssa... Pitäisi olla jokin asiallinen aikuinen, jolla on elämänhallinta 100% kunnossa. Huoh. Kaipaan ihan hirveästi teini-ikää ja pelkäänkin, että kriiseillessäni rupean nolosti tekemään kaikkia teinijuttuja!
Kommentit (99)
Ainoa asia, mihin 30v on liian vanha, on muiden mielipiteistä välittäminen ja massan mukana kulkeminen. T. 35v fuksi
Heittäydy ihan vapautuneesti teiniksi, sulaudut joukkoon ihan heittämällä. Harvinaisuuksia nämä kolmekymppiset jakkupukuleidit ovat. Muutama vuosi sitten hypetettiin kidult- ilmiötä ja kun kadulle vilkaisee, hyvinhän tuo jaksaa. Nelikymppisetkin pitävät itseään vielä ihan teineinä!
Ei voi enää tulla kansainvälisen tason balettitanssijaksi eikä taitoluistelijaksi.
30v on liian vanha tekemään tällaisia aloituksia. T. N30v
Olisi helpompi listata mihin _ei_ ole liian vanha: virkkaus, kutominen.
30-vuotias on liian vanha välittämään muiden mielipiteistä.
Eikö ikä ole nykyään vähän kuin sukupuoli: voit olla vapaasti ihan sen ikäinen mitä koet olevasi. Kukaan ei uskalla paheksua. Aika paljon noita aikuisia viisivuotiaita näkyykin.
Mä täytän kesällä 42v ja mietin, että alkaisinko opiskella saattohoitajaksi. En todellakaan pidä itseäni liian vanhana opiskelemaan. 30-vuotiaana ei ollut minkäänlaista kriisiä. Nykyään välillä vähän ahdistaa, että se mitä on vielä kokematta ja tekemättä, mutta en anna sen estää mua. Suuremmalla tahdolla vain päämääriä kohti.
Mä muuten 30-vuotiaana asuin lapsen kanssa vuokra-asunnossa tukien varassa koska olin opiskelija. En kyllä ymmärrä miten 30v on liian vanha opiskelemaan. Ystäväni aloitti yliopisto-opinnot vähän yli 30-vuotiaana ja nyt valmistunut, lapsenkin sai siinä välillä. Opiskelijabileisiin ei ole mikään pakko mennä.
Moneen puiston kiikkuun en enää mahdu sisään ja tosiaan haaveet jostain ammattilaisurheilu-urasta alkanee olla tavoittamattomissa. Muuten kaikki on vielä auki.
Siis liian vanha opiskelemaan??? miten niin??
Meidän ryhmässä amk:ssa on yli 40 vuotiaita. Minulla on töissä ollut monta opiskelijaa ohjattavana ja kaikki ovat olleet itseäni vanhempia, vanhin 55.
Trollaamaan palstalla. Tai ainakin pitäisi olla. (en tarkoita ap:tä vaan yleensä)
Vierailija kirjoitti:
30-vuotias on liian vanha välittämään muiden mielipiteistä.
Jos välittää muiden mielipiteistä niin se on ihan ok. Kaikki välittää muiden mielipiteistä, sitä ei vain huomaa jos elää suurin piirtein samanlaista elämää kuin muutkin ikäisensä jolloin on helppo ajatella että "minäpäs ostankin oranssin toppatakin enkä mustaa, i'm a bosslady!".
Mutta sairastuppa vaikka työuupumukseen, menetä sen myötä työpaikkasi ja talosi ja miehesi ja osallistu kaverin synttärijuhliin jossa kaikilla vakituiset työt ja tulot jne jne. Sitten joku lähestyy että " Moi Lissu, ei ollakaan nähty sitten Eleonooran rapukestien, jokos te saitte autotallin rempam valmiixi?" Niin ei olekaan enää niin bosslady olo.
Jos ajattelet jo 30 vuotiaan olevasi vanha tai ainakin liian vanha joihinkin asioihin niin sulla tulee aika pitkät seuraavat 60 vuotta elämässä.
No joo ammattiurheilijaksi olet liian vanha. Mutta kyllä kaikki lajit, mitä aikoo ruveta tosissaan harrastamaan ja ihan jos aikoo lajin ammattitasolle asti, niin pitäisi aloittaa jo aika pienenä. Että kyllä 20 vuotiaskin on liian vanha, jos ei ole vielä alkanut edes jotain tiettyä lajia harrastamaan, missä mielii ammattilaiseksi.
Mitä ihmettä? Itse lähdin yliopistoon opiskelemaan 32-vuotiaana. Bileissäkin kävin ja käyn nyt jo 45-vuotiaanakin. Omistusasuntoa ei ole eikä koskaan tule, en halua sellaista.
Hiusten ja vastatuuli on mitä milloinkin mieli tekee, enkä mieti pätkääkään mitä muut siitä ajattelee. (nyt sivuilta lyhyeksi ajeltu, päältä pidempi musta pystytukka) Harrastamiset ei enää niin kiinnosta mutta aika vähissä on asiat joita ei voisi iän takia harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti kenenkään mielestä ei olisi liian vanha vaikka värjäämään vaaleanpunaisia hiuksia ja osallistumaan fuksiaisiin? :D Tai ehkä tällaiset eivät vain tulleet mieleen.
Ap
No nykyään nuo molemmat on ihan normaaleja toimenpiteitä. Riippuu toki seurastakin. Kun itse 10 v sitten kolmikymppisenä opiskelin nikn jotkut pissikset oli että hihii ootpas vanha mutta suurin osa ei ole yhtä tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti kenenkään mielestä ei olisi liian vanha vaikka värjäämään vaaleanpunaisia hiuksia ja osallistumaan fuksiaisiin? :D Tai ehkä tällaiset eivät vain tulleet mieleen.
Ap
No itse osallistuin fuksiaisiin 29 vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Ainoa asia, mihin 30v on liian vanha, on muiden mielipiteistä välittäminen ja massan mukana kulkeminen. T. 35v fuksi
Eli olemaan provosoitumatta tälläiasesta aloituksesta? Olet varmaan alle 3-kymppinen sitten vielä?
En minä ainakaan koe olevani liian vanha mihinkään. Mietitään vaikka 10 vuoden päästä uudelleen.