Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD estää munasolujen luovuttamisen

Vierailija
03.02.2021 |

Ymmärrän sen järjellä ihan täysin: nämä nepsy-jutut ovat vahvasti periytyviä. Tällaiset asiat saavat oloni vain niin, niin huonoksi. Minulla on ADD-diagnoosi. Pian toinen yliopistotutkinto valmis. Hyvä parisuhde, vakaa elämäntilanne. Olen kuitenkin niin viallinen, etten kelpaisi luovuttajaksi... Monien mielestä en edes äidiksi, mikä on suurin toiveeni.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikkia geenejä ei kannata laittaa eteenpäin ja hyvä niin, ihan sen syntyvän lapsen ja hänen elämänsä kannalta. Onneksi voi lisääntyä terveiden lahjoittamilla lahjasoluilla.

Heippa. Minulla on adhd, ja olen tohtoriksi väitellyt, ja teen vaativaa asiantuntijatyötä, ja olen monilahjakas.  Että enpä tiedä nyt tästä. 

No moi. Sukulaispojalla on ADHD, ei ole saanut käytyä peruskoulun jälkeen mitään koulua loppuun, peruskoulunkin vahvasti tuettuna. On todella impulsiivinen ja altis riippuvuuksille ja käytti jo alaikäisenä päihteitä ja mm. näpisteli. Tämä (lääkäri)vanhempien vahvasta tuesta ja ADHD:n ymmärryksestä huolimatta. 

Tohtoriksi väitelleenä varmasti ymmärrät, että kumpikaan näistä meidän kertomuksistanne ei muuta kokonaiskuvaa mihinkään. Moni pystyy elä

Autisti voi olla Einstein tai ei opi puhumaan ja kaikkea siltä väliltä. Nepsysoluilla sairauden vaikeusaste voisi olla mitä vaan. Olen myös samaa mieltä, että  nepsy-lasta nepsy-vanhempi voi ymmärtää paremmin.

Vierailija
62/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä klinikat tietävät diagnooseista, jos luovuttaja ei kerro ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD-diagnoosit taitavat kuitenkin olla aika subjektiivisia? Mikä on niiden tieteellinen pohja lopultakaan? Miksei luovuttajille tehdä ÄO-testejä? Minua huvittaa ajatus, että 130 ÄO:n omaava ns. ADHD-ihminen ei saa luovuttaa, mutta lähes jälkeenjäänyt 80 ÄO-ihminen saa, kunhan ei ole ADHD-diagnoosia. 

Äo-testit kertoo hyvin vähän älykkyydestä, koska ovat kulttuurisidonnaisia. 

Vierailija
64/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esimerkiksi 140 ÄO ADHD-diagnosoitu professori ei voi luovuttaa, mutta 80 ÄO koko elämänsä sosiaalituilla elänyt somali voi? Ymmärsinkö oikein? 

Vierailija
65/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh itse en kelpaa, koska yhdellä perheenjäsenellä psoriasis. Tuntuu uskomattomalta, mutta se kuitenkin on este. Olisin luovuttanut omat lapset tehtyäni. Nyt olen jo liian vanhakin toki ikärajan mukaan.

Vierailija
66/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD-diagnoosit taitavat kuitenkin olla aika subjektiivisia? Mikä on niiden tieteellinen pohja lopultakaan? Miksei luovuttajille tehdä ÄO-testejä? Minua huvittaa ajatus, että 130 ÄO:n omaava ns. ADHD-ihminen ei saa luovuttaa, mutta lähes jälkeenjäänyt 80 ÄO-ihminen saa, kunhan ei ole ADHD-diagnoosia. 

Mä pääsisin Mensaan, mutta jättäisin kyllä munasoluni luovuttamatta, jos klinikka tai vastaanottaja alkaisi tuollaisia testejä kysellä. 

Vierailija
67/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli esimerkiksi 140 ÄO ADHD-diagnosoitu professori ei voi luovuttaa, mutta 80 ÄO koko elämänsä sosiaalituilla elänyt somali voi? Ymmärsinkö oikein? 

Mitä sitten? Miksi sinua loukkaa tuo?

Meidän suvusta kukaan ei voisi luovuttaa, mutta miksi haluaisimmekaan luovuttaa sukusolujamme johonkin puiseen perheeseen jotka ei itse saa lasta aikaiseksi? Adoptio on keksitty, jos kokee suurta kutsumusta hoivaan ja kasvatukseen, eikä lisääntyminen omin avuin onnistu. 

Vierailija
68/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun vaan tietynlaisia ihmisiä halutaan polkemaan yhteiskunnan rattaita. Kun "vääränlaiset" eivät ole sopeutuneet samaan muottiin, pitää heidän lisääntyminen jotenkin estää. Ei tulisi muuten hyvää orjatyövoimaa rikkaille. 

Ei nepsyjen lisääntymistä ole estetty. Monet lisääntyvät jopa enemmän kuin jaksaminen antaisi myöten.

Ei ole juu estetty sanan suoranaisessa merkityksessä, mutta kyllä se jotain asenteellisuudesta kertoo, että niinkin yleinen epätyypillisyys, kuin adhd, blokataan pois luovutussukusoluista.

Vierailija
69/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs impulssikontrolli hukassa oleva voi saada paljon pahaakin aikaiseksi ympäristössä. Se, että joku elää sosiaalituilla ja on somalitausta ei vaikuta mihinkään. Rasistihan ootkin ja mustavalkoinen ajatuksiltasi.

Vierailija
70/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun vaan tietynlaisia ihmisiä halutaan polkemaan yhteiskunnan rattaita. Kun "vääränlaiset" eivät ole sopeutuneet samaan muottiin, pitää heidän lisääntyminen jotenkin estää. Ei tulisi muuten hyvää orjatyövoimaa rikkaille. 

Aidosti uskon tästä olevan kyse. Kokemuksissani ns. ADHD-diagnoosin saaneet ihmiset ovat itsenäisesti ajattelevia ja intohimoisia ihmisiä, eli juuri sellaisia, joita tasapäistävä valtio ei halua. 

Miksi itsenäisesti ajattelevan ja intohimoisen ihmisen pitää saada lahjoittaa ne sukusolunsa anonyymisti toisille?

Vierailija
71/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristön vaikutusta ADD:n syntyyn vähätellään ja perimän liioitellaan. Vakaat olot ja hyvä kiintymyssuhde, jossa ymmärretään lapsen herkkää temperamenttia ja osataan vastata siihen, toiminnanohjaus kehittyy hyvin. 

K.s. Gabor Maten kirjat, esim. Scattered Minds.  

Jep. Kasvatus, kasvuympäristö ja perhetausta vaikuttaa todellakin siihen, miten pahasti ADHD oireilee ja kuinka paljon oireet haittaavat elämää. 

Vierailija
72/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsellani on lievä add. Tuli synnytyksen pitkittyessä lievässä hapenpuutteessa.

Miten esim tällainen synnytyksessä tullut add voi muka periytyä!?

Lapseni on nykyään jo aikuinen, menestynyt, akateeminen ja toimii hyvässä, koulutustaan vastaavassa työssä.

Vierailija
73/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäs impulssikontrolli hukassa oleva voi saada paljon pahaakin aikaiseksi ympäristössä. Se, että joku elää sosiaalituilla ja on somalitausta ei vaikuta mihinkään. Rasistihan ootkin ja mustavalkoinen ajatuksiltasi.

Joo somalius ja sosiaalituilla eläminen ei vaikuta yhtään mihinkään. Mikään ei muuttuisi, vaikka jokainen Suomessa asuva olisi yhtäkkiä sosiaalituilla asuva somali. Maa pyörisi entiseen tahtiin. Ne on ne älykkäät valkoiset rasistit, jotka saavat paljonkin pahaa aikaiseksi ympäristössään.

Vierailija
74/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eugeniikkaa ei muka nykyään harjoiteta? Uskoisin että aika paljon äärimmäisempi linja nykyään kuin keskimäärin menneisyydessä. 

Vierailija
75/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on, esim. tää Elon Musk, joka kertonut olevansa autisti, niin jo 13 lasta siittänyt. Semmoista rodunjalostusta, kun neropatti asialla. 

Vierailija
76/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nepsyjen lisääntymistä ole estetty. Monet lisääntyvät jopa enemmän kuin jaksaminen antaisi myöten.

Ei ole juu estetty sanan suoranaisessa merkityksessä, mutta kyllä se jotain asenteellisuudesta kertoo, että niinkin yleinen epätyypillisyys, kuin adhd, blokataan pois luovutussukusoluista.

Mikä siinä sinua huolettaa? Että ADHD katoaisi maailmasta? Tällä hetkellä riski vaikuttaisi aika pieneltä.

Itse näen kromosomihäiriöiden sikiöseulonnat ja selektiiviset abortit paljon suurempana ongelmana, koska siinä karsitaan jo olemassa olevia yksilöitä.

Vierailija
77/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Miksi sinua loukkaa tuo?

Meidän suvusta kukaan ei voisi luovuttaa, mutta miksi haluaisimmekaan luovuttaa sukusolujamme johonkin puiseen perheeseen jotka ei itse saa lasta aikaiseksi? Adoptio on keksitty, jos kokee suurta kutsumusta hoivaan ja kasvatukseen, eikä lisääntyminen omin avuin onnistu. 

Koska älykkäänä ihmisenä koen, että älykkyys on paljon harvinaisempi ja merkittävämpi voimavara kuin tyhmyys. Mutta toki valtio haluaa juuri tyhmiä ja helposti hallittavia orjia, joten linjaus tässäkin on johdonmukainen.

Vierailija
78/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äo-testit kertoo hyvin vähän älykkyydestä, koska ovat kulttuurisidonnaisia. 

Jostain syystä kuitenkin huonot pisteet saavat alueet ovat juuri niitä maailman takapajuloita, kun taas korkeat pisteet saavat ovat vauraita ja menestyksekkäitä. Jostain syystä myös rodut saavat samoja pisteitä olivat nämä sitten vaikka kehitysmaissa tai kehittyneissä maissa asuvia, esimerkiksi afrikkalaistaustaiset länsimaissa. 

Vierailija
79/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsellani on lievä add. Tuli synnytyksen pitkittyessä lievässä hapenpuutteessa.

Miten esim tällainen synnytyksessä tullut add voi muka periytyä!?

Lapseni on nykyään jo aikuinen, menestynyt, akateeminen ja toimii hyvässä, koulutustaan vastaavassa työssä.

Miten synnytyksessä tullut add voidaan edes diagnosoida?

Vierailija
80/139 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä eugeniikkaa juuri harjoiteta sukusolujen luovutuksessa. Suvussa ei saa olla perinnöllisiä sairauksia. Itsekään en voisi luovuttaa, koska meillä on reumaa ja psoriasista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän