ADHD estää munasolujen luovuttamisen
Ymmärrän sen järjellä ihan täysin: nämä nepsy-jutut ovat vahvasti periytyviä. Tällaiset asiat saavat oloni vain niin, niin huonoksi. Minulla on ADD-diagnoosi. Pian toinen yliopistotutkinto valmis. Hyvä parisuhde, vakaa elämäntilanne. Olen kuitenkin niin viallinen, etten kelpaisi luovuttajaksi... Monien mielestä en edes äidiksi, mikä on suurin toiveeni.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli esimerkiksi 140 ÄO ADHD-diagnosoitu professori ei voi luovuttaa, mutta 80 ÄO koko elämänsä sosiaalituilla elänyt somali voi? Ymmärsinkö oikein?
Mitä sitten? Miksi sinua loukkaa tuo?
Meidän suvusta kukaan ei voisi luovuttaa, mutta miksi haluaisimmekaan luovuttaa sukusolujamme johonkin puiseen perheeseen jotka ei itse saa lasta aikaiseksi? Adoptio on keksitty, jos kokee suurta kutsumusta hoivaan ja kasvatukseen, eikä lisääntyminen omin avuin onnistu.
Koska älykkäänä ihmisenä koen, että älykkyys on paljon harvinaisempi ja merkittävämpi voimavara kuin tyhmyys. Mutta toki valtio haluaa juuri tyhmiä ja helposti hallittavia orjia, joten linjaus tässäkin on johdonmukainen.
Anteeksi aivan ohis, mutta juttujesi perusteella olet yksinkertainen rasisti, jolla on vaikeuksia selviytyä osana yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsellani on lievä add. Tuli synnytyksen pitkittyessä lievässä hapenpuutteessa.
Miten esim tällainen synnytyksessä tullut add voi muka periytyä!?
Lapseni on nykyään jo aikuinen, menestynyt, akateeminen ja toimii hyvässä, koulutustaan vastaavassa työssä.
Miten synnytyksessä tullut add voidaan edes diagnosoida?
Ei voida, keksii tarinoita. Eikä mitään ADD-diagnoosia ole edes olemassa enää, on vain ADHD.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun vaan tietynlaisia ihmisiä halutaan polkemaan yhteiskunnan rattaita. Kun "vääränlaiset" eivät ole sopeutuneet samaan muottiin, pitää heidän lisääntyminen jotenkin estää. Ei tulisi muuten hyvää orjatyövoimaa rikkaille.
Aidosti uskon tästä olevan kyse. Kokemuksissani ns. ADHD-diagnoosin saaneet ihmiset ovat itsenäisesti ajattelevia ja intohimoisia ihmisiä, eli juuri sellaisia, joita tasapäistävä valtio ei halua.
Miksi itsenäisesti ajattelevan ja intohimoisen ihmisen pitää saada lahjoittaa ne sukusolunsa anonyymisti toisille?
En ymmärrä tätä kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli esimerkiksi 140 ÄO ADHD-diagnosoitu professori ei voi luovuttaa, mutta 80 ÄO koko elämänsä sosiaalituilla elänyt somali voi? Ymmärsinkö oikein?
Mitä sitten? Miksi sinua loukkaa tuo?
Meidän suvusta kukaan ei voisi luovuttaa, mutta miksi haluaisimmekaan luovuttaa sukusolujamme johonkin puiseen perheeseen jotka ei itse saa lasta aikaiseksi? Adoptio on keksitty, jos kokee suurta kutsumusta hoivaan ja kasvatukseen, eikä lisääntyminen omin avuin onnistu.
Koska älykkäänä ihmisenä koen, että älykkyys on paljon harvinaisempi ja merkittävämpi voimavara kuin tyhmyys. Mutta toki valtio haluaa juuri tyhmiä ja helposti hallittavia orjia, joten linjaus tässäkin on johdonmukainen.
Anteeksi aivan ohis, mutta juttujesi peru
Voit uskoa mitä tahansa haluat, hyvä ma mupatja. -tohtorismies :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsellani on lievä add. Tuli synnytyksen pitkittyessä lievässä hapenpuutteessa.
Lapseni on nykyään jo aikuinen, menestynyt, akateeminen ja toimii hyvässä, koulutustaan vastaavassa työssä.
Ei voida, keksii tarinoita. Eikä mitään ADD-diagnoosia ole edes olemassa enää, on vain ADHD.
Pian tuskin sitäkään. Eipä ollut ADHD:ta olemassa muutama vuosikymmen sitten, ja tuskin taas muutaman jälkeenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun vaan tietynlaisia ihmisiä halutaan polkemaan yhteiskunnan rattaita. Kun "vääränlaiset" eivät ole sopeutuneet samaan muottiin, pitää heidän lisääntyminen jotenkin estää. Ei tulisi muuten hyvää orjatyövoimaa rikkaille.
Aidosti uskon tästä olevan kyse. Kokemuksissani ns. ADHD-diagnoosin saaneet ihmiset ovat itsenäisesti ajattelevia ja intohimoisia ihmisiä, eli juuri sellaisia, joita tasapäistävä valtio ei halua.
Miksi itsenäisesti ajattelevan ja intohimoisen ihmisen pitää saada lahjoittaa ne sukusolunsa anonyymisti toisille?
En ymmärrä tätä kysymystä.
Tässä ketjussa on jo monta kertaa kysytty, että miksi kenelläkään olla jokin subjektiivinen oikeus antaa niitä sukusolujaan vieraiden ihmisten kohtuihin? Jokainen, joka pitää itseään ja sukusolujaan niin erinomaisinta, voi itse hankkia ja kasvattaa lapsia omista soluistaan edellyttäen, että löytää kumppanin tähän tehtävään.
Ulilaudan ulinatohtori loukkaantui. Parasta viihdettä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minullapa on, lukee oikein papereissa.
Kyllähän myös ikä rajaa luovuttamisen miehillä klinikasta riippuen yläikäraja joko 40v tai 45v.
Itse lisääntyessä sitten voi vanhatkin miehet halutessaan tehdä jälkeläisiä, mutta luovuttajaksi ei yli 40-45v miehet kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei luovuttajaksi kelpaa kuin täysin terveet ja diagnoosittomat. Mekin oltiin lapsettomuushoidossa ja oltaisiin luovutettu loput alkiot lahja-alkioiksi, mutta eiväthän ne kelvanneet, kun minulla on sairauksia. Ymmärrän myös tämän täysin, mutta samalla se tuntuu aluksi pahalta. Kelpaa siis vain oman lapsensa biologiseksi äidiksi, mitta ei muiden lasten biologiseksi äidiksi.
Ei auta kun vain keskittyä siihen, että asialla ei ole mitään merkitystä. Aika monella meistä on erilaisia diagnooseja, ja meitä ei noihin hommiin kelpuuteta. Voimme kuitenkin itse saada lapsia ja saada itse lahjoitusmunasoluja ja lahjoitusalkioita, joten merkitystä asialla ei ole.
Ja loppujen lopuksi ei meiltä mennyt sitten alkioita hukkaan, lapsi tuli vasta viimeisellä alkiolla.
Mutta kun kaikilla ei ole diagnooseja ennenkuin joskus yli 50-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan. Kirjoitetaan ÄÖ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei luovuttajaksi kelpaa kuin täysin terveet ja diagnoosittomat. Mekin oltiin lapsettomuushoidossa ja oltaisiin luovutettu loput alkiot lahja-alkioiksi, mutta eiväthän ne kelvanneet, kun minulla on sairauksia. Ymmärrän myös tämän täysin, mutta samalla se tuntuu aluksi pahalta. Kelpaa siis vain oman lapsensa biologiseksi äidiksi, mitta ei muiden lasten biologiseksi äidiksi.
Ei auta kun vain keskittyä siihen, että asialla ei ole mitään merkitystä. Aika monella meistä on erilaisia diagnooseja, ja meitä ei noihin hommiin kelpuuteta. Voimme kuitenkin itse saada lapsia ja saada itse lahjoitusmunasoluja ja lahjoitusalkioita, joten merkitystä asialla ei ole.
Ja loppujen lopuksi ei meiltä mennyt sitten alkioita hukkaan, lapsi tuli vasta viimeisellä alkiolla.
Mutta kun kaikilla ei ole diagnoose
Ennen oli vilkas lapsi ja laiska lapsi.
Ei ollut olemassa adhd: tä vasta kun joskus 2000-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä siis diagnosoimattomat luovuttaa. Jos tutkittaisiin, jokaiselta löytyisi jotain, ja juurikin perinnöllistä. Mm. magneettikuvauksella saisi kiinni polvissa, lonkissa, nilkoissa ja selässä lähes jokaisella jotain.
Mutta joo. Neurokirjo on vaikea asia, ja se ei tosiaan ole on-off, vaan meistä jokainen on jossain kohtaa kirjoa ja piirteitä löytyy kaikilla.
Ei todellakaan ole noin. Nuoret ovat pääosin terveitä, eikä ole mitään lonkka- tai polvivikoja eli sieltä vielä pystyy vielä valikoimaan muitakin ominaisuuksia kuin pelkät neurokirjot pois. Kaikki, joilla on muitakin perinnöllisiä sairauksia tms. seulotaan pois. Vanhusten lonkka- ja polviviat ovat myös osittain elintapasairauksia, eivätkä liity nuoriin. Lisäksi pitää olla riittävän hyvät siittiöt, että huolitaan pesujen jälkeen jatkoon. Seula äärimmäisen tiukka ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä taidatkin olla näitä sosiaalituilla eläviä somaleja. :D
Vierailija kirjoitti:
Ulilaudan ulinatohtori loukkaantui. Parasta viihdettä!
Vaikea loukkaantua jonkun ali-ihmisen puheista, jos tuota ali-ihmistä ei alkuunkaan kunnioita. :)
No mun kaveri luovutti munasoluja kolmekymppisenä ja hänelle puhkesi myöhemmin kaksisuuntainen mielialahäiriö, mikä on vahvasti perinnöllinen.
Miksi eugeniikasta puhutaan kuin se olisi joku menneisyyden ilmiö? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulunut juttu.
Niin, hänhän tekee itse ne lapset, ei luovuta siittiöitään klinikoille.
Jokainen saa itse kyllä tehdä lapsia niin paljon kuin haluaa, ei se liity sukusolujen luovutukseen klinikoille. Ihmeellistä, mikä pakkomielle joillain on tuosta klinikoille sukusolujensa luovuttamisesta.