J Ä R K Y T T Ä V Ä passikuva, voinko tilata uuden passin?
Tietääkö kukaan, voiko uuden passin tilata vaikka vanha olisi vielä voimassa (oikeastaan ihan tuore). Tilasin juuri uuden passin ja se tuli, ja se kuva on niin hirvittävän karmivan järkyttävä, että haluaisin tilata kokonaan uuden passin . Olen valmis maksamaan sen 70 € tai mitä onkaan uudestaan. Todistan passilla henkilöllisyyteni kaikkialla, joten sitä tulee todellakin näyteltyä.
Kommentit (32)
riittää että sut siitä tunnistaa :D
Passihan myönnetään vain viideksi vuodeksi, ja korona voi kestää vielä monta vuotta jolloin et kuitenkaan pääse matkustelemaan, eikä passia tarvitse näyttää kenellekään.
Kyllä uuden passin saa, kai niistä joku kiinnostuu jos koko ajan tilailee uutta, mutta yksittäinen uusi tilaus tukin ketään kiinnostaa. Sano vaikka että koira järsi passin/tippui kuralätäkköön ja meni ihan pialle tmv. jos joku asiasta kysyy.
Reissussa rähjääntyy, joten on varmaan sitten ihan totuuden mukainen kuva lopulta.
Onko jollain muka hyvännäköinen passikuva??
6v suloinen poikanikin näyttää passikuvassaan vankilasta karanneelta massamurhaajalta.
Passikuva on aina "kamala" siksi että siinä on ne tietyt jutut joiden mukaan pitää ottaa (muuten ei kelpaa ja pitää toimittaa uusi kuva) esim. kuvakulma on suoraan edesä, ei saa "nostaa" päätä liikaa, eikä myöskään hymyillä --> kukaan ota normaalisti tuollaista kuvaa itseatään.
Kyllä jotkut on hyvännäköisiä passissa. Tiedän tapauksia. Itse olen ruma kuin p###e.
Ainakin , jos ilmoitat passin hävinneeksi/varastetuksi, niin se mitätöidään ja saat hakea uuden.
Vierailija kirjoitti:
6v suloinen poikanikin näyttää passikuvassaan vankilasta karanneelta massamurhaajalta.
Minulla oli vanhassa passissa todella hyvä passikuva, koska valokuvan oli ottanut ja käsitellyt muotikuvaajakaverini ja olin käynyt kampaajalla juuri ennen kuvausta. Hiukan oli eri tasoa kuin aiemmat, passikuva-automaatissa otetut kuvat.
Vierailija kirjoitti:
Otin passikuvat itse ja valitsin parhaan lähetettäväksi. Ihan tyytyväinen. Entisessä, kuvaajan ottamassa kuvassa näytin minäkin ihan karmealta.
AP, jos ilmoitat passin menneen pilalle, saat kyllä uuden.
Kyllähän siinä passikuvassa ihminen on aina itsensä näköinen - onneksi ja valitettavasti.