Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoittajat, paljonko pitää sijoituksen olla plussalla että kotiutatte voitot?

Vierailija
11.02.2025 |

Viiden vuoden osingot, 100%, tai mututuntumalla? Ei sillä että paljon olisi niitä plussalla olevia, muutama vaan aika paljon prosentuaalisesti.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittajat ei koskaan kotiuta. Ne kuolee ennen. 

Vierailija
2/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittajat ei koskaan kotiuta. Ne kuolee ennen. 

Tämä perikunta sitten myy sillä sekunnilla kun tili avataan. Oli hinta mikä tahansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon sijoittaja on niin tylsämielinen ihminen että rahat ovat hänelle nimenomaan numeroita. 

Vierailija
4/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tarvitsen käteistä.  Viimeksi ostin asunnon, myin rahastoni enkä tuijotellut mitä oli tuottanut.  Mieluummin velaton asunto, kun voittojen kyttäys.  Elämäntilanteeni muuttui.

Vierailija
5/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyvät vasta kun saavat syövän ja on päästävä hoitoihin yksityisille klinikoille. Siitä hetkestä on n. 1-2 kk hautajaisiin. 

Vierailija
6/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyvät vasta kun saavat syövän ja on päästävä hoitoihin yksityisille klinikoille. Siitä hetkestä on n. 1-2 kk hautajaisiin. 

Nautinto sekin. 

Vierailija
7/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim:

Kansallispankin investointipankeissa työuraa tehnyt sijoittaja teki 2000-luvulla mittavan uran kiinteistösijoittajana. Hän oli 60-vuotias ja kuoli nopeasti etenevään sairauteen. 

https://www.hs.fi/talous/art-2000009519623.html

Vierailija
8/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun on 250 % plussalla (eli arvo kasvanut 3,5-kertaiseksi ostohinnasta), myyn puolet ja jätän vielä toisen puolen itselleni. Toistaiseksi minulla on käynyt näin vain Koneen osakkeiden kanssa, jotka ostin 20 euron kappalehintaan ja joista myin puolet 74 euron kappalehintaan.

Vierailija
9/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut osakkeita yli 100% arvonnousulka enkä ole kotiuttanut. 

Olen kotiuttanut voittoja myös todella pienellä prosentilla. 

Minä katson kokonaistilannetta, miten yritys maksaa osinkoa, mitä kehitystä yrityksessä on tapahtunut minun omistuskaudella ja minkälaiset ovat tulevaisuuden näkymät. En tuijota voittoprosenttia yksistään. En myy automaattisesti kun tietty voittoprosentti saavutetaan.

Vierailija
10/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä myös tyypillinen sijoittaja:

IL: Sijoittaja Kai Mäkelä on kuollut

Mäkelä sai syöpädiagnoosin kuukausi sitten.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/il-sijoittaja-kai-makela-on-kuollut/…

Vierailija
11/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi myin kun harvia oli +80%.

Myyn kun ajattelen että nousu on riittävä. Harvian tapauksessa mietin sen uudistuskykyä, löytyykö työntekijöitä ja nyt uutena esim. tullit.

Voihan se nousta mutta voi se myös laskea. Ainoa varma raha on kun se on kädessä. 

Vierailija
12/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olen miettinyt tätä enkä oikein keksi mitään nyrkkisääntöä itselleni, ehkä tuo olisi hyvä! Muilta osin omat suunnitelmat ovat melko selkeät, mutta tämä ollut aina vähän avoin kysymys.

Vierailija
13/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, onko sijoitus voitolla vai ei, ei vaikuta kotiutukseen. Kun jokin sijoituskohde arvioidaan tuottavammaksi kuin jokin nykyinen, sijoitusta kohdennetaan nykyisestä siihen tuottavampaan. näin siis sijoittamisessa. Kokonaan toinen asia on sitten treidaus, jossa on tarkoitus hyödyntää lyhyitä, jopa päivänsisäisiä kurssiliikkeitä - Tällöin osto/myyntipäätökset eivät useinkaan liity kaupankäynnin kohteen fundaan, vaan joko tekniseen analyysiin tai odotuksiin metadatan muutoksista.

Vierailija
14/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnettu suomalainen sijoittaja Henrik Kuningas on kuollut, vahvistetaan STT:lle Kuningas H & Co -sijoitusyhtiöstä. 68-vuotiaan Kuninkaan kuolemasta kertoi aiemmin Helsingin Sanomat.

Vierailija
15/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemira Oyj:n pitkäaikainen toimitusjohtaja, vuorineuvos Jari Rosendal on kuollut. Hän menehtyi lyhyen sairauden seurauksena 31.7.2023. Rosendal oli 58-vuotias  

Vierailija
16/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myynyt kuin kryptoja niiden volatiliteetin vuoksi. Rahastosijoitukset todennäköisesti jäävät perinnöksi.

Vierailija
17/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun tarvitsen käteistä.  Viimeksi ostin asunnon, myin rahastoni enkä tuijotellut mitä oli tuottanut.  Mieluummin velaton asunto, kun voittojen kyttäys.  Elämäntilanteeni muuttui.

Hölmö, sama kuin polttaisit rahaa 

Vierailija
18/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me kuollaan joskus, ei sijoittaminen sitä muuta.

Itse sijoitan eläkepäiviä varten, joten nyt en kotiuta vielä voittoja. Huonoja sijoituksia kyllä myyn pois ja laitan rahat parempiin. Sitten eläkkeellä realisoin ehkä säännöllisemmin tuottoja pois, eli siis sen, mikä ylittää inflaatiolla päivitetyn pääoman. Tai vaihtoehtoisesti realisoin aina tarpeen mukaan isompana könttänä isompiin hankintoihin tarvittavaa rahaa, kuten vaikka keittiöremontin tai auton vaihtamisen verran. Riippuu siitä, miten hyvin peruseläke riittää menoihin.

Jälkimmäisessä on tietysti se etu, että hankinnat voi vähän pyrkiä ajoittamaan siihen, missä kurssit ovat ylhäällä.

Vierailija
19/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillei, etttä kulujen jälkeen sijoitus on poikinut voittoa. Mitään määrää on mahdoton sanoa, koska voittojenkotiutussyyt ovat vaihtelevia.

Vierailija
20/40 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tuollaisia ylituotto-ongelmia, koska olen sijoittanut vasta vuoden ja Hesuli on ollut aika kurja paikka.  Moni osake on mennyt tappiolle ja otin stoplossit. Sitten on tiettyjä osinko-osakkeita, jotka olen päättänyt pitää, vaikka nousisivat 10-20%. Ehkä, jos nousevat jostain ihme syystä 50%, alan harkita myyntiä.

Mutta jos olen ostanut jotain periaatteessa vakaata osaketta alunperinkin pelimielessä ja tarkoitus omistaa max. 1-2kk, saatan myydän sen jo alle viikossa, mikäli kurssi on noussut tavoitteeni mukaisesti (tapauksesta riippuen kurssinousun oltava sama tai enemmän kuin vuoden osingot). Sille ei voi mitään, jos kurssi nouseekin myöhemmin vielä enemmän.

Rahat kotiutettuani alan kytätä seuraavaa kohdetta. Olen aika varovainen, enkä pelaa millä tahansa osakkeella. Hyviä ovat olleet esim, Nordea ja Mandatum. Välillä mulla on 50 tonnia kiinni veiviosakkeissa, välillä melkein kaikki käteinen lepää kuukauden OSTilla, koska ei ole hyviä ostopaikkoja. Esim. helmikuussa en ole ostanut toistaiseksi mitään, tammikuussa myin 40 tonnilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi