Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joista tuntuu, että aina vedetään matto jalkojen alta?

Vierailija
02.02.2021 |

Olen aivan loputtoman väsynyt tähän. Koko elämä on ollut pelkkää räpiköintiä ja selviytymistaistelua. Jostain syystä tuntuu et minulla on vaan älyttömän paska tuuri ihan kaikessa. Kun hetken alkaa näyttää siltä, että asiat alkavat vihdoin sujua, niin ei mene aikaakaan, kun taas tapahtuu jotain ja kaikki menee päin helvettiä. Monet asiat ovat sellaisia, joihin en ole itse voinut vaikuttaa. Esimerkiksi pitkään jatkuneen yksinäisyyden jälkeen saan hyvän ystävän, hän kuolee muutaman vuoden päästä. Löydän puolison ja vaiheessa ostamme talon, talosta löytyy hometta. Myöhemmin puoliso pettää. Kasaan elämäni uudelleen ja hetken näyttää oikein hyvältä, sairastun harvinaiseen sairauteen, joka rajoittaa elämääni. Sairauden vuoksi lähden opiskelemaan uutta alaa ja taas alkaa näyttää hyvältä, saan töitä uudelta alalta opintojen oheen, kunnes tulee korona ja työsuhteeni irtisanotaan. Uutta ei ole löytynyt hakemisesta huolimatta. Pikkuhiljaa alan menettää uskon siihen, että kyllä tämä vielä hyväksi kääntyy. Olo on sellainen, että seuraava vastoinkäyminen katkaisee kamelin selän lopullisesti. Välillä tuntuu niin epäreilulta, kun toisilla elämä sen kuin soljuu eteenpäin kaikessa rauhassa ja sitten on sellaisia oman elämänsä hannuhanhia, joilla kaikki vaan nyt menee ihan putkeen. No, tasan ei käy onnen lahjat, mutta miten te muut, joille epäonni tuntuu vain kasautuvan, jaksatte uskoa parempaan huomiseen?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ihan kaikki mihin kosken, muuttuu paskaksi.

Vierailija
2/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin juuri eilen. Eniten tällä hetkellä olen vain todella vihainen kaikille, jolla ei suurempia vastoinkäymisiä ole koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä juttu. Huoh

Vierailija
4/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ihan kaikki mihin kosken, muuttuu paskaksi.

Joo, mulla on ihan sama fiilis! Ja toiset ne tuntuu paskovankin kultaa...

Vierailija
5/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo nyt ole edes mitään erityistä epäonnea JUURI SINULLE. Korona on vaikuttanut muihinkin kuin sinuun ja sairauksia on joka toisella.. olet marttyyri.

Vierailija
6/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista ihmistä olekaan kellä ei ole vastoinkäymisiä. Ihan turha vertailla omaa elämäänsä muihin. Itse näen elämän testinä ja elämä on loppu peleissä tosi lyhyt väliaikainen etappi. Elämähän on kulkemista vastoinkäymisestäi toiseen ja onni taas ohikiitäviä hetkiä. Kenenkään kärsimys ei jatku iän kaiken. Kaikki loppuu aikanaan. Monta miljoona ihmisitä vaihtaisi tämänkin aloittajan kanssa paikkaa tässä elämässä.

Vierailija
7/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama täällä, olo on kuin Aku Ankalla, niin tai näin, aina teen väärin päin.

Nyt elämä vihdoin vuosien kaiken kuran jälkeen tuntuisi hiukan menevän parempaan suuntaan. Koko ajan mielessä, mitä seuraavaksi tapahtuu. Yritän kuitenkin kääntää asiat niin, että vaikka naapurilla / työkaverilla / kaverilla näyttää asiat menevän kaikki putkeen ja mikä tahansa onnistuu, niin en voi tietää, mikä on se todellisuus toisen ihmisen pään sisällä tai perheessä suljettujen ovien takana.

Meillä kaikilla on surumme, murheemme ja huolemme, ei auta, kun suunnata nokka taas kohti vastatuulta ja eteen päin!

Vierailija
8/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Esim. löysin vihdoin itselleni sopivan liikuntaharrastuksen ja olin aivan innoissani siitä. Pari-kolme vuotta sain siitä nauttia, todella nautin, sitten aivan rutiinimainen hoitovirhe vammautti minulta raajan niin, että harrastus oli pakko lopettaa. Pääsin vihdoin kiinni unelmieni työpaikkaan, alle kuukauden päästä tuli korona, ja jouduin lopettamaan kättelyssä. Iän puolesta on epätodennäköistä, että tulen saamaan enää muuta työtä ja koulutuksiin en enää pääse. Paljon muitakin esimerkkejä olisi. Ihan kuin en itse hallitsisi elämääni, vaan jokin korkeampi voima tulisi aina väliin, että sähän et tätä jatka, tää loppui tähän.

Vierailija
9/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun peto saa sinut kiinni, älä juokse karkuun vaan käänny katsomaan sitä silmiin. Tutki se, punnitse se, läpivalaise se. Seuraa kun se kutistuu. Syö peto kokonaan ja pedon voimat ovat sinun.

Vierailija
10/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Esim. löysin vihdoin itselleni sopivan liikuntaharrastuksen ja olin aivan innoissani siitä. Pari-kolme vuotta sain siitä nauttia, todella nautin, sitten aivan rutiinimainen hoitovirhe vammautti minulta raajan niin, että harrastus oli pakko lopettaa. Pääsin vihdoin kiinni unelmieni työpaikkaan, alle kuukauden päästä tuli korona, ja jouduin lopettamaan kättelyssä. Iän puolesta on epätodennäköistä, että tulen saamaan enää muuta työtä ja koulutuksiin en enää pääse. Paljon muitakin esimerkkejä olisi. Ihan kuin en itse hallitsisi elämääni, vaan jokin korkeampi voima tulisi aina väliin, että sähän et tätä jatka, tää loppui tähän.

siis piti olla rutiinimainen hoitotoimenpide, joka olikin hoitovirhe, tarkoitin

Vierailija
11/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin jossain vaiheessa myös noin. Oli takana parisuhteita, joissa olin aina jätetty osapuoli. Tein vuosia pohjakouluksiani vastaamattomia töitä. Siivosin jotain keittiöitä, joissa lasinsirujen keskellä maaten kaivoin kaappien alta mätiä kananmunia ym. Toisilla oli kestävät parisuhteet ja kelvolliset työpaikat omaani verrattuna.

Loppujaan selvisin parhaiten sillä, kun ajattelin että aina on ihmisiä, joilla menee vielä huonommin, enkä haluaisi vaihtaa osia heidän kanssaan. Tiesin itsekin tällaisia henkilöitä. Nuorena syöpään kuolleita ym. Ongelma on siinä, että ihminen aina vertaa itseään niihin, joilla menee paremmin, mutta ei muista pysähtyä ajattelamaan niitä, joilla menee huonommin. Elämästä tulee todella raskasta, jos ajattelee koko ajan että paremminkin voisi mennä. Pitää ajatella, että huonomminkin voisi mennä.

Vierailija
12/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuo nyt ole edes mitään erityistä epäonnea JUURI SINULLE. Korona on vaikuttanut muihinkin kuin sinuun ja sairauksia on joka toisella.. olet marttyyri.

No ei minulle ainakaan ole sattunut tuommoista määrää vastoinkäymisiä, kuin ap:lle. Ehkä sitten olen poikkeuksellisen onnekas, mutta ainakin toistaiseksi olen terve, puolisokaan ei ole pettänyt ja lapsuudesta saakka paras ystäväni on elossa. Korona toki on vaikuttanut moniin ihmisiin ympäri maailman, mutta itse kuulun vielä niihin onnekkaisiin, joilta se ei ole vienyt töitä, vaikka muuten ikävää onkin.

Vierailija
13/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista ihmistä olekaan kellä ei ole vastoinkäymisiä. Ihan turha vertailla omaa elämäänsä muihin. Itse näen elämän testinä ja elämä on loppu peleissä tosi lyhyt väliaikainen etappi. Elämähän on kulkemista vastoinkäymisestäi toiseen ja onni taas ohikiitäviä hetkiä. Kenenkään kärsimys ei jatku iän kaiken. Kaikki loppuu aikanaan. Monta miljoona ihmisitä vaihtaisi tämänkin aloittajan kanssa paikkaa tässä elämässä.

Toisilla vaan niitä vastoinkäymisiä on paljon enemmän kuin toisilla. On ihmisiä, joilla on enemmän vastoinkäymisiä kuin jopa minulla, mutta lähipiiristäni tai sanotaan nyt lähimmän sadan tuntemani ihmisen piiristä minulla on niitä eniten. Eikä vain omasta mielestäni.en henk koht tunne ketään jolla asiat olisi minua huonommin, lähinnä jollain Afrikan aids lapsella.

Vierailija
14/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun peto saa sinut kiinni, älä juokse karkuun vaan käänny katsomaan sitä silmiin. Tutki se, punnitse se, läpivalaise se. Seuraa kun se kutistuu. Syö peto kokonaan ja pedon voimat ovat sinun.

Miehet on fyysisesti vahvempia kuin naiset ja se on heidän voimansa. Fyysinen voima.

Vierailija
15/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kuulostaa normaaleilta elämänkriiseiltä. Kukaan ei ole tehnyt rikosta. Miksi valitat jos olet fyysisesti terve? Terveys on tärkein mitä ihmisellä on.

Vierailija
16/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turha fraasi tämäkin "yhdelle ihmiselle ei anneta enempää, kuin pystyy kestämään". Höpöhöpö, olen nähnyt useita, jotka on saaneet kyllä tuntea elämän niin raadollisena, ja kun hiukan paistais päivä, tulee puukkoa selkään ja potkua päähän. On monia, joille on annettu niin paljon pahaa ja ikävää elämään, että eivät vaan ole kestäneet. En olisi minäkään.

Vierailija
17/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisilla vaan niitä vastoinkäymisiä on paljon enemmän kuin toisilla. On ihmisiä, joilla on enemmän vastoinkäymisiä kuin jopa minulla, mutta lähipiiristäni tai sanotaan nyt lähimmän sadan tuntemani ihmisen piiristä minulla on niitä eniten. Eikä vain omasta mielestäni.en henk koht tunne ketään jolla asiat olisi minua huonommin, lähinnä jollain Afrikan aids lapsella.

Kuulostaa tutulta. Minun läheisimmät ihmiset, on monta kertaa päivitellyt, miten jollain voikin olla niin huono tuuri, kuin minulla. Ja olen monesti kuullut, että ei kenenkään elämä voi olla loputtomasti pelkkää kärsimystä, kyllä se hyväkin aika sieltä tulee. No, ei ole tullut. 

Vierailija
18/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo kuulostaa normaaleilta elämänkriiseiltä. Kukaan ei ole tehnyt rikosta. Miksi valitat jos olet fyysisesti terve? Terveys on tärkein mitä ihmisellä on.

No minä en ole fyysisesti(kään) terve joten saan ilmeisesti valitusluvan. Nro joku

Vierailija
19/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tv:stä Apua mikä tauti. Siellä on sellaisia kasvaimia ja epämuodostumia, että ne nähtyään kokee itsensä tosi terveeksi.

Vierailija
20/110 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaan todellakin tämän tunteen ap. Juuri tänään mietin, että millaistahan olisi, jos joku aamu herätessä olisi sellainen päivä, että kaikki olisi hienosti. Että voisiko sellainen päivä tulla. Ja tällä hienosti ololla en tarkoita,  että pitäisi saada lottovoitto, vaan sellaista tilannetta, että ei olisi huolia ja murheita joka ikinen päivä oman itsensä tai oman perheensä jäsenten osalta. Tosin minulle ei taida sellaista päivää tosiaan tulla, sillä perheessäni on yksi vakavasti sairas tälläkin hetkellä, joka ei tähän sairauteensa onneksi ehkä välttämättä kuole, mutta se seuraa häntä elämän loppuun saakka. Jos valitat täällä palstalla, niin saat heti kuulla, että kaikilla on omat surunsa, ei niitä voi vertailla. Ja että kaikki eivät myöskään suruistaan puhu, ja että on elämänasenteesta kiinni, miten elämään suhtautuu. Väitän kuitenkin, että kyllä suruja voi vertailla. On ihan eri asia, jos joku menettää vaikka koko perheensä jossakin tragediassa, ja joku toinen koiransa. Surua ja menetystä on silloin molemmilla, mutta ehkä joku kuitenkin ymmärtää, mitä tässä tarkoitan. Minulle on muutama ystäväni sanonut, että heidän koko suvuissaan ei ole ollut niin paljon vastoinkäymisiä, kuin minulle esimerkiksi on koko elämän varrelle kasaantunut. En niitä lähde tässä enempää availemaan, mutta rankkaahan tämä on, kun on vastoinkäymistä toisen perään, eikä oikein koskaan mitään seesteistä aikaa siinä välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi