Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

67,6% väestöstä kuuluu enää kirkkoon

Vierailija
02.02.2021 |

Eilen julkaistut kirkon tilastot viime vuodelta osoittavat vääjämättömän totuuden. Kirkko menettää joka vuosi noin 50 000 jäsentä. Joka vuosi kirkon jäsenmäärä vähenee prosentilla. Kirkon alamäelle ei näy loppua!!

Kommentit (164)

Vierailija
1/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha instituutia, mikä ei perustu mihinkään faktatietoon. Voi kunpa kaikki kirkkoihin käytetyt rahat olisi aikoinaan laitettu tieteen edistämiseen, ja kyseenalaistajia ei oltaisi poltettu kerettiläisinä.

Vierailija
2/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa viisastuu kolmannes kolmannekselta.

Vierailija
4/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuluisin kirkkoon jos kirkollisveroa ei olisi. Ei huvita maksaa vuodessa lähes 1000€:n jäsenmaksua.

Vierailija
5/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon jumalaan, mutta kirkkoa en siihen tarvitse. Ei kirkosta eroaminen tarkoita sitä ettei usko. Olen eronnut kirkosta 20 vuotta sitten.

Vierailija
6/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asia. Erosin itsekin. En keksi yhtään hyvää syytä että tuommoinen lafka pyörii. Jokaiselle mummulle jumalanpalvelus tuo lohtua mutta eikös nekin ole tauolla ja porukka huomaa että pärjää hyvin ilmankin.

Vierailija
7/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna menee eräs raja rikki. Joka kolmas kansalainen ei ole kirkon jäsen. 66,6% on tuo lukema vuoden lopussa jotka enää kuuluvat kirkkoon.

Vierailija
8/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitsee samalla sitä, että moni leipäpappi saa hakea uutta ammattia. 

Vierailija
9/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ton otsikon kuuluisi kuulua; " Kaksi kolmesta kuuluu vielä kirkkoon"

Vierailija
10/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla, että kuuluisi. Sinänsä kuitenkin melkoinen lasku kirkkoon kuulumisessa vuosien varrella. Vielä vuonna 2000 peräti 85% kansasta kuului vielä kirkkoon, joten kirkon alamäki on ollut todella jyrkkä.

Vierailija
11/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten prosentti VOI OLLA noin suuri, jos ateisteja on suurin osa, kuuluvatko he edelleen kirkkoon? Naimisiin mennäkseen, sukulaisia miellyttääkseen, näennäisuskovaisuus?

Vierailija
12/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon jumalaan, mutta kirkkoa en siihen tarvitse. Ei kirkosta eroaminen tarkoita sitä ettei usko. Olen eronnut kirkosta 20 vuotta sitten.

Minäkin erosin ev.lutista jo vuosia sitten, mutta liityin heti seuraavana vuonna toiseen kirkkokuntaan. Kristinusko on yhteisöllinen uskonto jossa usko on "meidän" eikä vain "minun".

Vierailija
13/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin Helsingistä pienempään kaupunkiin muualle Suomeen. Lasten luokilta Helsingissä oli yli puolet ET-tunnilla, täällä lapseni ovat ainoita.

Vierailija
14/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna menee eräs raja rikki. Joka kolmas kansalainen ei ole kirkon jäsen. 66,6% on tuo lukema vuoden lopussa jotka enää kuuluvat kirkkoon.

Ei mene vielä tänä vuonna rikki, koska Suomessa on muitakin kirkkoja kuin ev.lut.

Vierailija
15/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla, että kuuluisi. Sinänsä kuitenkin melkoinen lasku kirkkoon kuulumisessa vuosien varrella. Vielä vuonna 2000 peräti 85% kansasta kuului vielä kirkkoon, joten kirkon alamäki on ollut todella jyrkkä.

Mä kuuluin vielä vuonna 2000 ev.lut. kirkkoon, mutta erosin siitä sen jälkeen. Olen kuitenkin myös sen jälkeen liittynyt ortodoksiseen kirkkoon. Mielestäni on ihan hyvä, jos ihmiset hakeutuvat kirkkokuntaan tai vastaavaan, joka tukee sitä omaa uskoa, eivätkä vain kuulu kirkkoon tavan vuoksi.

Vierailija
16/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene vielä tänä vuonna rikki, koska Suomessa on muitakin kirkkoja kuin ev.lut.

Kirjoittaja tarkoittikin juuri ev.lut. kirkkoa.

Vierailija
17/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllästyin veroihin

Vierailija
18/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jyrkkenee koko ajan, koska nuo kirkkoon kuulumattomat ovat pitkälti nuorempaa väestöä, jotka eivät kasta tulevia lapsiaan. Varttuneempi väki kuuluu edelleen kirkkoon, mutta sieltä vie kuolema väkeä.

Vierailija
19/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin korkea prosentti? Itse tiedän vain yhden kirkollisveroa maksavan 😮

Vierailija
20/164 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuolla Tuomiokirkossa. Viimeksi käynyt kirkossa peruskoulussa. Alkoi ahdistamaan. Miksi kuuluisin liikkeeseen tai maksaisin sille rahaa jos se ahdistaa? Varsinkaan kun en usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän