Kun käyt ruokaostoksilla, ostatko itsellesi joskus jonkun makupalan "palkinnoksi"? Mitä ostat?
Kommentit (190)
En osta ikinä.
Monet kyllä ostaa vaikka jonkun suklaapatukan ihan muuten vaan, itse en osta semmoisiakaan kun en suklaasta välitä.
En osta mitään herkkua kyllä palkinnoksi kaupassa käynnistä, mutta minulla on ollut tapana käydä perjantaisin heti töiden jälkeen kaupassa ja silloin olen sen perjantaiherkun ostanut. Yksi suklaapatukka siis, jonka syön kotimatkalla ja se onkin sitten viikon ainoa herkku, jonka syön.
Välillä ostan stressikarkkia, jos on jotain stressaavaa edessä. Joo, olen tunnesyöppö, so shoot me.
Ostan kyllä herkkuja, mutta eivät ne mitään palkintoja kaupassa käymisestä ole.
Joskus ostan karkkia, mutta palkinnoksi? Mikä ihmeen palkinto?
En ajattele ruokaa palkintona. Hommat hoidetaan, pitääkö aikuisen palkita itseään jostakin..
Täällä puhutaan kuin olisi jokin synti ostaa itselleen jotain kaupasta. Ettekö muka koskaan tee yhtään heräteostosta käydessänne kaupassa?
Joo, palkitsen itseni kauppareissuista, imuroinnista, tiskaamisesta, vessanpesusta, ruuanlaitosta, palstailusta jne. Aina on hyvä syy ostaa palkintoherkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi palkinnoksi? Mistä?
Kunhan jollain tavalla kuvailin tuota heräteostosjuttua. Mutta palkinnoksi nyt sitten vaikka ruokakauppaan vaivautumisesta. ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan kuin olisi jokin synti ostaa itselleen jotain kaupasta. Ettekö muka koskaan tee yhtään heräteostosta käydessänne kaupassa?
Ei edes puhuta. Ihmetellään vain sitä, miksi herkkuostoksia kutsutaan palkinnoksi.
Kesällä lähtis kyllä jätski joka reissusta, jos en kontrollois itseäni.
En osta palkintoa, mutta ostan jos mieli tekee. Kaupassa käyminen ei ole minulle mitenkään iso asia tai uhraus, vaan ihan normaali juttu, joskus jopa ihan kiva juttu.
Viime perjantaina ostokseni maksoivat 182 euroa ja en muista, että siinä olisi ollut vain itselleni mitään. Siinä oli kyllä esimerkiksi pari sipsipussia, karkkia, savukalaa ja jätskiä, mutta ne oli tarkoitettu koko perheelle herkuiksi.
Tässä ketjussahan ilmoittautuu melkein vain askeetteja. Kivempi lukea ketjua, jossa luetellaan mieluisia herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä lähtis kyllä jätski joka reissusta, jos en kontrollois itseäni.
Minä ostin koulujen loma-aikana jäätelön joka päivä ja olen hoikka. ap
Talvellakin menee jäätelöä joka päivä, usein koko paketti, koska miksipäs ei. Mahtuu kaloreihin.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, mutta esimerkiksi viime perjantaina kauppaan mennessäni minulla ei ollut mietittynä kuin yhden päivän sapuskat ja muut mietin siellä kaupassa. Tavallaan ne olivat siis heräteostoksia kaikki, mutta oikeastaan eivät kuitenkaan olleet. Ja vaikka jotain herkkuja ostaisinkin tai vain itselle, niin mitä sitten, minulla on rahaa kyllä ja ei niistä tarvitse huonoa omatuntoa ottaa.
En osta. Ei se kauppareissu niin suuri saavutus ole, että siitä palkintoa tarvitsisin.