Jos sinulla olisi oma naisluola
Kommentit (375)
Pehmeä sohva, loputtomasti herkkuja ja Pepsi Maxia, hyvä äänentoisto ja seinät päällystetty Misha Collinsin kuvilla.
Tulinpa hyvälle mielelle tätä ketjua lukiessa!:) Ihana saada vähän haaveilla, ja ihania haaveita on teillä muilla. Loppuen lopuksi monet on aika pieniä asioita ja saa miettimään, että niitä voisi hyvin yrittää toteuttaa vaikka edes vähän pienemmässä mittakaavassa. Ehkä joku oma nurkka edes, jos ei kokonainen huone ole mahdollinen? Yritetään naiset hemmotella itseämme arjessa edes pienillä jutuilla aina kun pystymme!
Hauska, miten jotkut jutut toistuu, esimerkiksi tuo pehmeä, upottava matto on vaikka miten monissa kommenteissa. Ihanahan se olisi:)
Tässä se taas nähdään, että onni on koti, jossa olis riittävästi huoneita.
Ajatella että sellainenkin perusjuttu, että olis jokaiselle perheenjäsenelle ihan oma huone - edes pieni - tuntuu tavoittamattomalta unelmalta monelle.
Mä saan naisluolani lähiaikoina, poika muuttaa pois. 10 neliön naisluola mulle + 4 neliön vaatehuone :).
Vaihdan sen äijätapetin johonkin hopeiseen ja kiiltävään. Vallilan Bulevardi-verhot poika saa mukaansa. Maalaan huoneen muut seinät lempparivärilläni vaalean harmaanvihreällä. Sinne tulee metallinen sohvasänky ja iso puinen vanha työpöytä, jonka metsästän netistä. Hyvät uku- ja työvalot. Televisio. Valkoiset verhot, on kaapissa. Glitterinen kattolamppu, bling blingiä olla pitää. Lattia uusitaan.
Maalausvehkeeni, kitarat, mandoliini ja harrastuskirjat saavat oman osaston vaatehuoneesta, siellä on nyt pojan vaatteita. Huoneessa ei tehdä töitä.
Pääasiassa kodit on noin 99% naisluolia. Vässykät miehet eivät osaa vaatia itse maksamaansa taloon sellaista, mitä itse haluaisivat. Monet heistä on ulkoistettu autotalliin, jossa on se miesluola. Erittäin harvoin olen nähnyt perhettä, jossa miehen mielipiteitä olisi huomioitu. Mutta se tietysti johtuu vain miehestä itsestään, jos ei osaa vaatia mitään. Tossukoita vaimon palvelijoita ovat omassa kodissaan, reppanat.
Mun naiskuolassa olisi poreamme, jääkaappi, TV, upottava sohva, hierova tuoli/peti ja sänky, en tulis pois sieltä varmaan ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Pääasiassa kodit on noin 99% naisluolia. Vässykät miehet eivät osaa vaatia itse maksamaansa taloon sellaista, mitä itse haluaisivat. Monet heistä on ulkoistettu autotalliin, jossa on se miesluola. Erittäin harvoin olen nähnyt perhettä, jossa miehen mielipiteitä olisi huomioitu. Mutta se tietysti johtuu vain miehestä itsestään, jos ei osaa vaatia mitään. Tossukoita vaimon palvelijoita ovat omassa kodissaan, reppanat.
Taasko olet täällä kadehtimassa naisten haaveita?
Miesluolassasi on varmaan yksinäistä.
Mulla on naisluolana vanhoista ikkunoista tehty kasvihuone. Ihana tiilistä tehty takaseinä, muutama vanha huonekalu ja kesäisin täynnä tomaatteja, kurkkuja, viiniköynnöstä, pelargoneja ja milloin mitäkin. Sinne on kesäisin mukava mennä teekupin ja kirjan kanssa lueskelemaan sateen ropistessa kattoon.
Se olisi sisäpuutarha. Viljelisin siellä uusia kukan, yrttien, tomaattien jne taimia. Siellä olisi kasvivaloja ja mahdollisuus säätää lämpötilaa 10-15 asteeseen osassa huonetta ja toisaalla lämpö voisi olla 25-28 astetta. Ilmankostuttimia olisi pari huolehtimassa trooppisten kasvien ilmastosta.
Seinällä olisi vesiviljelty viherseinä. Toisella seinällä olisi lukuvalo ja pari nojatuolia.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi pieni, hämyinen, tunnelmallinen hirsiseinäinen takkahuone, jonka takassa palaisi aina tuli. Takan edessä olisi upottava sohva, sohvapöytä johon saisi ladottua syötävää sekä rahi johon nostaa jalat. Tunnelmallisia pieniä valoja siellä täällä. Ehkä joku soitin, vaikka kitara, jota voisi siinä takkatulta katsellessa rämpytellä. Minijääkaapissa olisi kivennäisvesiä ja coca-colaa, myös suklaata, sipsiä ja ruokaisia salaatteja sekä jotain hyviä juustoja olisi aina saatavilla. Ja ehkäpä makkaraa takassa grillattavaksi. Kaiuttimet äänikirjojen kuuntelua varten. Tälläisenään huone toimisi rentoutumisluolana. Sitten halutessaan sinne saisi päälle myös kunnon valaistuksen, ja voisin harrastaa siellä käsitöitä, ompelua ja taidetta joita varten siellä olisi suuri pöytä ja paljon säilytystilaa kaikille tarvikkeille. Siinäpä olisi avaimet jo aika suureen onneen. Jos vähän laajentaa luola-käsitettä koskemaan useampaakin huonetta, niin takkahuoneestani olisi käynti puilla lämpiävään saunaan, josta saisi ihanan pehmeät, kosteat löylyt ja kylpyhuoneessa olisi suuri, kaunis amme jota reunustaisi kynttilät. Kylpyhuoneessa olisi myös kaiuttimet.
Takan edessä istuessa tulee ihan helvetin kuuma ja hiki.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei taida olla edes sitä tallia.
Mulla on 105m2 miesluola talli ja 60m2 varasto, ihan mielelläni olen siellä touhuilemassa, muija ei tule häiritsemään eikä puutu mihinkään asiaan.
Erillinen talli on parempi kuin talossa oleva tila.
Oma asuntoni on käytännössä jo pelkkää naisluolaa, mutta jos tämän saisi aivan tismalleen siihen kuntoon kuin haluaisi:
-Makkarissa iso pylvässänky köynnöskoristeineen, paljon pehmeitä tyynyjä ja iso meikkaus/kampauspöytä peileineen, paljon kauniita tavaroita järjesteltynä siinä - hajuvesiä, koruja, koriste-esineitä, kynttilöitä... Walk-in-closet jossa paljon tilaa.
-Olohuoneessa kirjahylly kaikille kirjoille ja erillinen hyllykkö eri kielien opetteluun tarvittaville kielioppikirjoille jne (tällä hetkellä ylläpidossa ja opettelussa 6). Iso peili tai kokonainen peiliseinä tanssin harjoittelua varten. Piano yhdessä nurkassa, leposohva toisessa johon voi käpertyä lukemaan. Iso pehmeä matto ja tunnelmavaloja (joka huoneeseen).
-"Ompeluhuoneessa" olisi kaikki ompeluun tarvittavat asiat, kankaat ja tilpehöörit kaapeissa, laitteet sivupöydällä rivissä, sovitusnukke vieressä. Lisäksi toiselle puolelle maalausteline ja pöytä jota voi käyttää joko kankaiden leikkaamiseen tai muuhun väkertämiseen, piirtämiseen jne. Maalaustarvikkeet ja muut omissa lokerikoissaan. Samassa tilassa voisi olla tietokonepöytä kuvien editointia ja pienimuotoista pelaamista varten.
-Sauna ja kylpyamme, kylpyhuoneessa johon saa kauniin tunnelmavalaistuksen, piilotetut kaiuttimet, sopiva taso ammeen viereen jolle saa juomia ja kirjan sopivasti käden ulottuville. Kylpyamme joka pitää veden lämpimänä eikä päästä jäähtymään.
Osa näistä on jo, lopuista haaveillaan ja tehdään jos mahdollista :'D
Itse asiassa haluaisin nyt myös studion. Äänieristetyn, jossa olisi valaistus ja vehkeet tubettamista varten. Pehmeät, tummat seinät, useita eri taustapahveja, ainakin 10 valoa, useampi mikki, videokamera. Oih..
Mahtavaa tämä luovuuden ja haaveilun määrä. Ja mikä parasta: toisilla haave on jo toteutunut, ja toisilla se on mahdollista.
Ap.
Minä olen sisustanut asuntomme womancavekseni. Mies ei ole valittanut, eli ilmeisen tyytyväinen on kokonaisuuteen.
Tämä tarkoittaa yhtenäisiä, kauniita värejä ja sävyjä, mielekkään sohvan ja pehmeät sohvatyynyt, oma data-/työnurkkaus, kasveja, erilaisia valaistuksia, nätit verhot... koriste-esineitäkin on muutama, muttei liikaa. Haluan pitää asunnon avarana. Korona on siivittänyt tätä projektia hienosti, kun tulee vietettyä paljon aikaa kotosalla.
Toivon mukaan joskus muutamme omakotitaloon tai isoon rivariin, jonne haluan myös oman huoneen tai koko perheen rentoutumishuoneen. Siellä ottaisin aistimukset huomioon materiaaleissa.
Meillä on molemmilla omat luolat, miehellä miesluola ja mulla naisluola.
Tällä hetkellä naisluolassani on työpöytä, tietokone ja isot kaapit täynnä omaa harrastustavaraa. Lisäksi merkittävä osa mun viherkasveista, ehkä joku 30 kpl ja oikein hyvä valaistus niitä varten. Pienen lapsen takia harvoin on nykyään aikaa mutta siellä sitten ennen (ja toivottavasti tulevaisuudessa) pelailin, hoidin kasveja, piirtelin/maalailin, ompelin tai muuta mukavaa.
Jos toivoa voisi haluaisin luolaani isommat ikkunat etelään noiden kasvien takia, mutta se ei ole mahdollista ilman muuttoa eli tällä mennään.
Mitä hemmettiä.... eikö muilla ole?
Kutsun omaani kodiksi.
Olen vähän pettynyt teihin mammoihin🤨
Luulin että teillä kaikilla naisilla on luolissanne yksi hopeakettu nurkassa pölyttymässä ja odottamassa käyttöä🙁
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Mun naisluola olisi pieni hirsimökki, 1 huone riittäisi. Simppelisti mutta kauniisti sisustettu ja SIISTI!! Takka ja kynttilöitä, sohva ja kirjoja. Ei turhaa krääsää ja virikkeitä vaan paikka jossa mieli lepää 😍
Siellä olisi tietokone.
Tekisin sivuprojekteja ja pelaisin. Tekisin mielenkiintoisia töitä ja pelaisin Fortnitea kaiket ajat, kun siellä olisin!
Olen yli 40v.