Jos sinulla olisi oma naisluola
Kommentit (375)
Vierailija kirjoitti:
Seinät hyllymetreittäin laatukirjallisuutta ja iso nojatuoli valaisimineen lukemiseen, mukava villamatto. Erillinen taso tuoleineen tuhansien palojen palapelejä varten. Läppäri. Flyygeli. Pieni viinikaappi jossa kuivaakin kuivempaa skumppaa. Kahvinkeitin.
Siinäpä se.
Isossa huoneessa iso flyygeli. Öljymaalauksia, vuosien varrelta kertyneitä. Kaksi pyörivää, nahkaista nojatuolia pienehkön ja siron varaavan takan vieressä. Iso taulutelevisio. Bambuinen baarikalusto: viskiä ja viinejä, liköörejä, pieni coca-cola-jääkaappi. Suuri palmu levittää lehvästönsä flyygelin vieressä.
Vierailija kirjoitti:
JOS sulla olisi? Voi herramunjee.
Mulla ollut oma luola kokoa 33-66 neliötä koko aikuisiän, enkä tästä ajatellut ihan heti luopua. Ei lapsia, ei miehiä, ei elukoita - vain minä ja minä ja minä ja miltä tuntuu.
Vähään te naiset tyydytte;
Miten niin vähään?
Minulla on kaikki tarpeellinen. Omistusasuntokin. Vain yksi huone/ikioma mökki puuttuu. Nehän on mahdollista saada.
Ei mies ja (2 aikuista) lasta ole vähän.
Ap
En tarvitse luolaa, lopetan vain muiden kuuntelemisen.
Naisluola ja mies...nii mitähän tekis? No vaikka totolapun huomenillalle Vermon raveihin tai kirjoittas älyttömiä kommetteja vauva.fin eri aiheisiin....ja kynsis vaikka kaljuaan..
Mulla on siellä iso pehmeä sänky, täyskorkea peili ja kaapeittain kauniita vaatteita. Aikanaan oli myös piano mutta siirsin sen olohuoneeseen lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinät hyllymetreittäin laatukirjallisuutta ja iso nojatuoli valaisimineen lukemiseen, mukava villamatto. Erillinen taso tuoleineen tuhansien palojen palapelejä varten. Läppäri. Flyygeli. Pieni viinikaappi jossa kuivaakin kuivempaa skumppaa. Kahvinkeitin.
Siinäpä se.
Isossa huoneessa iso flyygeli. Öljymaalauksia, vuosien varrelta kertyneitä. Kaksi pyörivää, nahkaista nojatuolia pienehkön ja siron varaavan takan vieressä. Iso taulutelevisio. Bambuinen baarikalusto: viskiä ja viinejä, liköörejä, pieni coca-cola-jääkaappi. Suuri palmu levittää lehvästönsä flyygelin vieressä.
Työpaikkani aulassa on muumipeikon taikahatusta kasvaneen näköinen puu. Ei iso mutta mielenkiintoisen näköinen. Sen oksille voisi kuvitella papukaijan tai kummituseläimen. Sellainen olisi hieno.
Nojatuoleista sen verran, että haluaisin pari hauskaa ja persoonallista. Yhden ison "korvamallisen" ja pienemmän mamsellituolin, sellainen vaaleanpunainen jossa on pyöreä istuin ja vekattu helmakangas.
Vierailija kirjoitti:
Naisen luola on koko talo, mies ajettu autotalliin.
Kerrostaloissa pubeihin. Nyt olisi kuitenkin syytä korona-aikaan määrätä miehet kotiin etteivät pubeihin lähde tartuntoja hakeen.
Meillä miehelläkin on oma luola, varustettu tupaten täyteen musiikkia ja musiikinkuunteluun tarvittavia huippulaitteita. Mun naistenluola on lähinna mun työhuone, jossa teen muutakin, mutta viihdyn myös paljon olohuoneen sohvalla. Tarvittaessa on toinenkin olohuone, jos muutkin haluu leikkii sohvanvaltaajaa. Ja molemmilla nuorilla on omat nuortenluolat ja miehellä vielä oma työhuone. Autotallia ei ole, kun asutaan kerrostalossa.
Se olisi ihan sairaan hieno exoottisesti sisustettu. Purppuraa ja kultaa. Intialaisia patsaita. Antiikkista rekvisiittaa. Mahtava tammilattia, paljon erilaisia valaisimia, kasveja, howard-sohva. Joogakangas katossa. Luxus tuoksukynttilät, paljon tyynyjä. Peilit ja taulut raameissa.
Siellä kävisi yksityinen joogaopettaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se.
Työpaikkani aulassa on muumipeikon taikahatusta kasvaneen näköinen puu. Ei iso mutta mielenkiintoisen näköinen. Sen oksille voisi kuvitella papukaijan tai kummituseläimen. Sellainen olisi hieno.
Nojatuoleista sen verran, että haluaisin pari hauskaa ja persoonallista. Yhden ison "korvamallisen" ja pienemmän mamsellituolin, sellainen vaaleanpunainen jossa on pyöreä istuin ja vekattu helmakangas.
Iikeasta löytyy, tuunaat vaan helmat siihen toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihana kysymys. Ihana muistella! Mulla on ollut tällaisia omia huoneita, jotkut duunissa (tutkijantyö yliopistolla), jotkut kodeissani, jotkut vuokralla. Toivottavasti vielä joskus taas.
näkymä puistoon, puistokadulle, kävelykadulle, luontoon tms. mielenkiintoiseen näkymään, jossa on sekä vihreää ja vuodenaikojen vaihtelua että ihmisiä liikkeellä
äänieristys, paksut seinät tai naapurina vain hiljaisia liiketiloja tms.
tunnelmallisia kohdevaloja - EI kalseita yleisvaloja!
valtavasti kirjoja, pieni sohva / nojatuoli ja rahi, tietysti tyyny ja torkkupeitto
hyvä kirjoituspöytä tuoleineen sekä laskutilaa, jolle projektit voi jättää levälleen
laadukkaita kyniä joihin muut ei saa koskea, hyviä lehtiöitä/muistikirjoja, bullet journal -tarvikkeita yms.
laadukas läppäri, jolle muilla ei ole asiaa
vinyylit ja soitin
pieni jääkaappi, pieni liesi, kahvinkeitin, vedenkeitin
pikkukylppäri, jossa kunnolla valikoimaa, etenkin tuoksuvia tuotteita
kylpytakki, aamutakki, yöpaita, villasukat
Tämähän on kuin huoneistohotellista.
Eräs eronnut nainen sisusti itselleen väliaikaisen hotellihuoneen, koska sellaiseen on aina mukava tulla.
Minulla on jo oma cave, meidän olohuone, jossa myös nukun.
Teini harvoin enää olkkarissa oleilee, on huoneessaan tai keittiössä.
Niin asiaan. Minulla on vuodesohva jossa nukun, TV, dvd-masiina, iso kokoelma dvd:nä lempisarjojani, mm pokka pitää, seinfeld, poirot, midsomer murders jne jne jne. Pöytätietokone ja siinä iso ruutu, josta katselen netin kautta sarjoja ja tubevideoita kuulokkeet päässä..
Muhkea ruudullinen nojatuoli, jossa sen teen.
Kaksi anopinkieltä pitämässä seuraa.
Siinä se.
Romanttisen / bohon tyylinen valkoinen sohva, sohvapöytä ja sivupöytä. Matala lipasto/hylly jossa musiikkia varten sterkat tai jopa perinteinen levysoitin. Takka ja iso ikkuna ulos. Mieluiten vanhassa kivitalossa ja olisi pieni parveke, kesällä luolasta voisi mennä ulos nauttimaan auringosta. Naisluolassa juodaan teetä ja syödään skonsseja hillolla, nautitaan raukeasti olosta kirjaa lukien tai musiikkia kuunnellen. en oikeasti voi syödä viljaa ja valkoinen sohva menisi likaiseksi, mutta ei haittaa. Ihana auringonvalo siivilöityisi sisään kaiket päivät kesät talvet mutta ikinä ei olisi liian kylmä tai kuuma. Ja lattiat olisi maalatut puuta ja ne narisisivat kivasti kun villasukissani tassuttelisin.
@#4: voiko tulla asumaan luolaasi? Kuulostaa taivaaltani :)
Beibi, beibi vie mut luolaasi! ;) M54
Näin sinkkuna tilava kaksioni on ihan kokonaan naisluolaa :D
Leveä säky ihan itselleni, kauniita huonekaluja ja upottavia mattoja sekä komeita kattokruunuja. Keittiössä kaksi pöytää.
Vierailija kirjoitti:
Näin sinkkuna tilava kaksioni on ihan kokonaan naisluolaa :D
Leveä säky ihan itselleni, kauniita huonekaluja ja upottavia mattoja sekä komeita kattokruunuja. Keittiössä kaksi pöytää.
Tyylikäs tai täysin sekopäisen näköinen kattokruunu olisi must.
Ap
Pieni ullakkohuoneisto jonssain suurkaupungingissa, merimaisema. Hyvä äänieristys. Kirjoja, kasveja, iso tv, poreallas, paksut karvamatot. Iso kaappi urheiluvälineille. Viinille ja skumpalle omat kaapit. Yksityinen "huonepalvelu" toisi aamupalaa ja illallista tarpeen mukaan. Tähän pakettiin kuuluisi myös hierojan kotikäynnit ja personal trainer.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on. Olen tehnyt yläkerran pienemmästä huoneesta jooga/mietiskely/venyttelytilan. Sinne pakenen hiljaisuuteen pikkulapsiarkea. On jumppamattoa, pieni suihkulähde joka solisee, kynttilöitä, Buddha-patsas, muutama kaunis taulu jossa upeita rauhoittavia maisemia joista tulee seesteinen hyvä olo. On myös pehmustettu nurkkaus löhöilyyn. Huone on kauniisti maalattu ja sisustettu yhteen sopivilla murretuilla väreillä.
Tämä on ihana. Mun suosikki.
Se olisi pieni, hämyinen, tunnelmallinen hirsiseinäinen takkahuone, jonka takassa palaisi aina tuli. Takan edessä olisi upottava sohva, sohvapöytä johon saisi ladottua syötävää sekä rahi johon nostaa jalat. Tunnelmallisia pieniä valoja siellä täällä. Ehkä joku soitin, vaikka kitara, jota voisi siinä takkatulta katsellessa rämpytellä. Minijääkaapissa olisi kivennäisvesiä ja coca-colaa, myös suklaata, sipsiä ja ruokaisia salaatteja sekä jotain hyviä juustoja olisi aina saatavilla. Ja ehkäpä makkaraa takassa grillattavaksi. Kaiuttimet äänikirjojen kuuntelua varten. Tälläisenään huone toimisi rentoutumisluolana. Sitten halutessaan sinne saisi päälle myös kunnon valaistuksen, ja voisin harrastaa siellä käsitöitä, ompelua ja taidetta joita varten siellä olisi suuri pöytä ja paljon säilytystilaa kaikille tarvikkeille. Siinäpä olisi avaimet jo aika suureen onneen. Jos vähän laajentaa luola-käsitettä koskemaan useampaakin huonetta, niin takkahuoneestani olisi käynti puilla lämpiävään saunaan, josta saisi ihanan pehmeät, kosteat löylyt ja kylpyhuoneessa olisi suuri, kaunis amme jota reunustaisi kynttilät. Kylpyhuoneessa olisi myös kaiuttimet.
JOS sulla olisi? Voi herramunjee.
Mulla ollut oma luola kokoa 33-66 neliötä koko aikuisiän, enkä tästä ajatellut ihan heti luopua. Ei lapsia, ei miehiä, ei elukoita - vain minä ja minä ja minä ja miltä tuntuu.
Vähään te naiset tyydytte;