Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis voidaanko välilihan leikkaaminen ja repeämien ompeleminen tehdä ilman puudutusta?

Vierailija
01.02.2021 |

Onko oikeasti niin, että kaikki eivät saa puudutusta ennen välilihan leikkaamista ja että joiltain ommellaan synnytysrepeämätkin "luomusti"? :O

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on sektio!

Tiekkö mitä, siinäkään ei kaikillatoimi puudutteet, ja joudutaan tekemään pikanukutus kun potilas valittaakin kun vatsa viilletään auki.

Joka tapauksessa suunnitellulla sektiolla välttää kivut. Nukutushan on hyvä juttu; näkee unta ja herättyään on saanut vauvan :).

Minusta taas oli nimenomaan huippua olla hereillä saadessaan vauva. Ja plussaa toki myös se etten joutunut isoon avoleikkaukseen vaan kävelin omin jaloin vauvan kanssa ulos salista.

Vierailija
62/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

53,lumihiutaleiden mielestä synnytys ei saa sattua, ja ei saa kukaan katsoa tai koskea ja pitää olla kaikki puudutteet ja pedikyyrit heti. Ja herranjumala, ei se maitokaan saa nousta kun sekin sattuu. = Lumihiutaleille lapsenteko kielto kiitos ja pakko sterilointi.

Rukouksiisi vastataan: väestö tuodaan muualta. Savimajojen käytännöt sopivatkin parhaiten niille jotka ovat itse niissä kasvaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on sektio!

Tiekkö mitä, siinäkään ei kaikillatoimi puudutteet, ja joudutaan tekemään pikanukutus kun potilas valittaakin kun vatsa viilletään auki.

Joka tapauksessa suunnitellulla sektiolla välttää kivut. Nukutushan on hyvä juttu; näkee unta ja herättyään on saanut vauvan :).

Itse olin hereillä ja hyvin puudutettuna. Ei mitään ongelmia.

Vierailija
64/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on sektio!

Minusta taas oli nimenomaan huippua olla hereillä saadessaan vauva. Ja plussaa toki myös se etten joutunut isoon avoleikkaukseen vaan kävelin omin jaloin vauvan kanssa ulos salista.

Joo, niin mustakin kahdella muulla kerralla. Kiireellistä sektiota ei vaan voi itse valita. :)

Vierailija
65/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. Oon jo siinä vaiheessa ettei voi enää perua, pari kk enää jäljellä ja pikkuinen tulee ulos tavalla tai toisella. Tää on mun eka, joten en vielä tiedä mitään. Toivottavasti menee hyvin, vaikka kyllä pelottaa, kun on tää koronakin päällä ja kaikki...ei siis mulla ole koronaa, mutta se vaikuttaa esim. saako kukaan tulla mukaan synnytykseen tueksi jne

Vierailija
66/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin aikana ennen epiduraalia. Välihaa leikattiin ponnistuksen aikana eikä tuntunut kuin kuumotuksena. Ompeluun laitettiin puudutus.

Vierailija
67/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko nykyään joku ihan olettamus,että synnytyksessä annetaan aina epiduraalipuudutus? Olen siis viimeksi synnyttänyt 15-vuotta sitten,  Mulla on yhteensä kolme lasta ja epiduraalia ei ole laitettu kertaakaan.  Väliliha on leikattu puuduttamatta ja yhden kerran tuli  toisen asteen repeämä. Laitettiin 12 tikkiä. Silloin puudutettiin kyllä.

Et halunnut sitä, et saanut sitä vaikka pyysit vai sitä ei edes ehdotettu?

Vierailija
68/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ommeltiin repeämät ilman. Kätilö totesi että kun kerran olin luomuna valinnut synnyttää niin loppuun asti sitten mennään luomuna. Ompeleminen oli mulla selvästi synnytyksen kivuliain osa.

Hyi kamala mikä kätilö! Mä valitsin luomuna synnyttämisen sen takia, että on ongelmia noiden puudutteiden kanssa. Tämä otettiin hyvin vastaan. Synnytystapavalmennuksessa puhuttiin, että kaikki kivunlievennykset ovat tervetulleita. Lähinnä siis runsaammin oksitosiinia ja ihan buranapanadol -  linjalla, sen minkä imetys sallii.

Vierailija
69/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on sektio!

Itse olin hereillä ja hyvin puudutettuna. Ei mitään ongelmia.

Mulla ei anestesialääkäri(opiskelija) saanu puudutetta millään oikeaan osoitteeseen, joten lopulta oli pakko nukuttaa. Kiireellinen sektio nimittäin kyseessä. Suunnitelluissa sektioissa on aina pätevämpi henkilökunta kuin kiireellisissä-/hätäsektioissa.

Vierailija
70/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

53,lumihiutaleiden mielestä usynnytys ei saa sattua, ja ei saa kukaan katsoa tai koskea ja pitää olla kaikki puudutteet ja pedikyyrit heti. Ja herranjumala, ei se maitokaan saa nousta kun sekin sattuu. = Lumihiutaleille lapsenteko kielto kiitos ja pakko sterilointi.

Mitä ihmettä vattuilet? Synnytys on aivan käsittämättämän väkivaltainen tapahtuma naiselle ja jättää aina jälkensä naiseen fyysisesti ja mielestäsi naisilla ei ole oikeutta saada edes kivunlievitystä siihen asiaan minkä vain nainen voi tehdä ja josta koko maailma on riippuvainen? Olet kyllä vastenmielinen.

Syntyvyys on laskenut mutta mitään oikeita toimia ei tehdå sen eteen ettå syntyvyys nousisi, yksi syntyvyyttä lisåävä asia on naiselle oikeus aina valita synnytystapansa, puudutustakuu alusta loppuun ja kunnollinebn kuntoutus ja korjausleikkaus niitä tarvitseville.

Nämä ovat inhimillisiä vaatimuksia mutta tokihan juoppomiesten kaljarahat soskusta on tärkeämmät.

Naisten osa lisääntymisessä on aivan kohtuuton eikä naisista välitetä yhtään.

Vierailija
71/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä siinä synnytyksessä on jo epiduraali puudutusta joten tuota leikkausta ei varmasti tunne vaikka jäisi paikallispuudutus tekemättä.

Tällaisten valheiden levittämisen pitäisi olla rikollista.

En ole tuo edellinen, mutta itselläni epiduraali vaikutti vielä neulonta vaiheessa.

Vierailija
72/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehditty antaa mitään puudutuksia. Vauva avotarjonnassa jumissa. Niinpä leikattiin vl ja otettiin imukupilla ulos. Tikatessa jotain "puudutusainetta" suihkattiin mistä ei ollut mitään apua. Samoin toisessa synnytyksessä. Ompelu sattui ja kesti kauan.

Vierailija
73/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui. Oon jo siinä vaiheessa ettei voi enää perua, pari kk enää jäljellä ja pikkuinen tulee ulos tavalla tai toisella. Tää on mun eka, joten en vielä tiedä mitään. Toivottavasti menee hyvin, vaikka kyllä pelottaa, kun on tää koronakin päällä ja kaikki...ei siis mulla ole koronaa, mutta se vaikuttaa esim. saako kukaan tulla mukaan synnytykseen tueksi jne

Eletään kyllä jänniä aikoja korona ja synnytysten suhteen. Toivottavasti saisi tulla. Kivempihan, että on joku tukena, vaikka vaan juttuseurana edes.

Mitä tulee kaikkiin pelkoihin ja näihin jännityksiin, puhu kätilölle. Omalla kohdalla huomannut, että he tosiaan kuuntelee ja tekee muistiinpanoja, ottaa huomioon. Tietenkin hankaliakin on, mutta suurinosa heistä on ammattilaisia ja asiakkaan huomioonottavia. Helpottaahan se heidänkin työtään, kun on tyytyväinen asiakas. :)

Näitä synnytyskokemukstarinoita riittää juurikin niin monta kuin on synnytystäkin. Saahan niistä vinkkejä ja osviittaa, muttei kannata lukea kuin piru raamattua. Sulla on sitten oma kokemus ja se on sitten taas erilainen kuin muilla.

Hurjasti onnea ja voimia tulevaan. :)

Vierailija
74/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70,siis MITÄ???? Synnytys on yksi luonnollisimmista asioista mitä maa päällään kantaa, siinä ei ole mitään väkivaltaista. Kipu ei ole väkivaltaa. Aivan sairas ajattelutapa sinulla minun mielestäni anteeksi siitä. Mutta todellakin ihan kaikkia ei ehkä kannatta edes kannustaa lapsen tekemiseen jos se mielletään väkivallanteoksi.

Vierailija
75/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Vauva on palkinto”-höpinä liittyy siihen aikaan kun synnytyksiin todennäköisesti kuoltiin. Ei ihminen ole mikään palkinto (paitsi joku voi olla kiertopalkinto, mutta se on eri aihe).

Vierailija
76/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä siinä synnytyksessä on jo epiduraali puudutusta joten tuota leikkausta ei varmasti tunne vaikka jäisi paikallispuudutus tekemättä.

Sektiossa spinaali, olisiko vielä pitänyt paikallispuuduttaa? En tuntenut mitään.

Leikkasivat sektiossa välilihan? Kai valitit jonnekin.

Ei mitenkään epätavallista koska yritetään ja yritetään alakautta vaikka ei ole tulemassa alakautta eikä haluta tehdä sektiopäätöstä ennen kuin on jo kiire.

Ystävälle kävi noin eli repivät imukupilla väkisten ja leikkasit isosti välilihaa ja päätyi sitten sektioon. Lapsi ei olisi mahtunut mitenkään alakautta mutta niin vain runnoivat. Yståvä on yhä valtavan pettynyt ja loukkaantunut siitä ettå hänen kehonsa runneltiin noin. Hän tuntee itsensä häväistyksi. Ymmärrän häntä.

Naisten kärsimyksellä ei ole mitåän väliä. On kyllä vihainen ja alistettu olo.

Vierailija
77/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektiossa spinaali, olisiko vielä pitänyt paikallispuuduttaa? En tuntenut mitään.

Tottakai välilihan leikataan kaikilta, luuletko että sektion tulevat eroaa jollain tapaa, synnyttänyt mikä synnyttänyt.

Miksi sektioon tuleviltakin leikataan väliliha?

Vierailija
78/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70,siis MITÄ???? Synnytys on yksi luonnollisimmista asioista mitä maa päällään kantaa, siinä ei ole mitään väkivaltaista. Kipu ei ole väkivaltaa. Aivan sairas ajattelutapa sinulla minun mielestäni anteeksi siitä. Mutta todellakin ihan kaikkia ei ehkä kannatta edes kannustaa lapsen tekemiseen jos se mielletään väkivallanteoksi.

Synnytys on valtavaa väkivaltaa naista kohtaan. Sitå väkivaltaa lisää sitten vielä sadistinen henkilökunta ja käytännöt.

Synnytys on yhä suurin synnytysikäisten naisten kuolinsyy että ihanan luonnollista.

Vierailija
79/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt pelätkö synnytystä tällaisten juttujen takia. Ei niitä synnytyskipuja enää jälkikäteen mieti. Ja miettikää mikä palkinto ja ilo siitä tulee loppuelämäksi.

Itselläni oli nopeat synnytykset eikä kipulääkitystä ehditty antaa. Ekassa leikattiin väliliha (kasvotarjonta) ilman puudutetta ja tikattiin samaten ilman puudutusta. Toinenkin synnytys ilman kivunlievitystä.

Omalla kohdallani en puudutteita kaivannutkaan. Siis en tuntenut niin isoa kipua että olisin tarvinnut. Kaipa se on aika yksilöllistä tuon kivun tunteminen.

Minulla on korkea kipukynnys. Supistukset kuitenkin oli jotain minulle liian kovaa kipua. En kestänyt sitä osuutta. Kaverilla taas oli kivuttomat supistukset. Yksi ystävä taas sanoi, että synnytys oli kuin orgasmi, tai hän sai siinä orgasmin. En muista kumpi, koska se oli niin kummallinen kuvaus. Mutta hänellä on kuusi lasta. Eli ei ainakaan synnytyspelkoinen. Väitän, että synnytys on yksilöllinen kaikin puolin.

Vierailija
80/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai välilihan leikataan kaikilta, luuletko että sektion tulevat eroaa jollain tapaa, synnyttänyt mikä synnyttänyt.

Miksi sektioon tuleviltakin leikataan väliliha?

🤔😄😅😂. Synnytykseen varmaan kuuluu asioita, jotka pitää tehdä . Tarvitaan niitä tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän