Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis voidaanko välilihan leikkaaminen ja repeämien ompeleminen tehdä ilman puudutusta?

Vierailija
01.02.2021 |

Onko oikeasti niin, että kaikki eivät saa puudutusta ennen välilihan leikkaamista ja että joiltain ommellaan synnytysrepeämätkin "luomusti"? :O

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä siinä synnytyksessä on jo epiduraali puudutusta joten tuota leikkausta ei varmasti tunne vaikka jäisi paikallispuudutus tekemättä.

Tällaisten valheiden levittämisen pitäisi olla rikollista.

Sektiossa spinaali, olisiko vielä pitänyt paikallispuuduttaa? En tuntenut mitään.

Leikkasivat sektiossa välilihan? Kai valitit jonnekin.

Tottakai välilihan leikataan kaikilta, luuletko että sektion tulevat eroaa jollain tapaa, synnyttänyt mikä synnyttänyt.

Vierailija
42/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun kommentti poistettiin??? Onko niin kamalaa että on hyviä kokemuksia synnytyksestä vai joku katkera mode??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä siinä synnytyksessä on jo epiduraali puudutusta joten tuota leikkausta ei varmasti tunne vaikka jäisi paikallispuudutus tekemättä.

Tällaisten valheiden levittämisen pitäisi olla rikollista.

Sektiossa spinaali, olisiko vielä pitänyt paikallispuuduttaa? En tuntenut mitään.

Leikkasivat sektiossa välilihan? Kai valitit jonnekin.

Ei mitenkään epätavallista koska yritetään ja yritetään alakautta vaikka ei ole tulemassa alakautta eikä haluta tehdä sektiopäätöstä ennen kuin on jo kiire.

Vierailija
44/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei pidä puoliaan, miehet ei tuollaiseen suostuisi.

Adressi pystyyn naisten kohtelusta synnytyksessä. Enää ei olla savimajoissa tai kotisynnytyksissä. Puudukkeet ei ole ihmisarvoinen kohta säästää.

Itsehän en saanut puudutusta koska lääkäri oli kahvitauolla. Repeämä 6cm.

Niitä puudutuksia antaa myös kätilöt joten nyt kyllä epäilen tarinaasi.

Itse en nähnyt lääkäriä synnytyksessä kertaakaan ja ihan hyvin kätilö antoi puudutteet.

Mitä?? Tarina on kyllä tosi. Mutta onko minulle valehdeltu? Oli kyllä nuori synnyttäjä mutta tuostahan voisi nostaa syytteen!

Vierailija
45/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei pidä puoliaan, miehet ei tuollaiseen suostuisi.

Adressi pystyyn naisten kohtelusta synnytyksessä. Enää ei olla savimajoissa tai kotisynnytyksissä. Puudukkeet ei ole ihmisarvoinen kohta säästää.

Itsehän en saanut puudutusta koska lääkäri oli kahvitauolla. Repeämä 6cm.

Niitä puudutuksia antaa myös kätilöt joten nyt kyllä epäilen tarinaasi.

Itse en nähnyt lääkäriä synnytyksessä kertaakaan ja ihan hyvin kätilö antoi puudutteet.

Mitä?? Tarina on kyllä tosi. Mutta onko minulle valehdeltu? Oli kyllä nuori synnyttäjä mutta tuostahan voisi nostaa syytteen!

Kirjoitusvirhe. Olin siis 20.

Vierailija
46/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on aina kaamea lukea, kun mahdolliset synnytykset on vasta edessä😳 Multa joskus puhkaistiin paise nivusista/intiimialueella. Jäädyttämällä koittivat puuduttaa mutta hyvä luoja kun se viilto sattui! Mitäköhän se välilihan leikkuu sitten onkaan 🤮 Tuli taas olo, etten lapsia haluakaan...

Paise nivusissa voi tietysti olla vain vaaraton paise ....mutta myös sukupuoli tauti onko otettu näytteet ja myös kuppa sekä rutto ja HIV näytteet ??? Paiseet on aina syytä tutkia tarkemmin mikä virus tai bakteeri siinä on . On myös ollut eläimen eli punkin puremia .

Vierailija
47/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt pelätkö synnytystä tällaisten juttujen takia. Ei niitä synnytyskipuja enää jälkikäteen mieti. Ja miettikää mikä palkinto ja ilo siitä tulee loppuelämäksi.

Itselläni oli nopeat synnytykset eikä kipulääkitystä ehditty antaa. Ekassa leikattiin väliliha (kasvotarjonta) ilman puudutetta ja tikattiin samaten ilman puudutusta. Toinenkin synnytys ilman kivunlievitystä.

Omalla kohdallani en puudutteita kaivannutkaan. Siis en tuntenut niin isoa kipua että olisin tarvinnut. Kaipa se on aika yksilöllistä tuon kivun tunteminen.

Vierailija
48/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla laitettiin repeämään 2 tikkiä ilman puudutusta. Yhden piston takia oli kuulema turha puuduttaa.

Minulta leikattiin väliliha, ei tuntunut missään. Samoilla sitten tikattiin ja se oli helvettiä pahempaa kidutusta. Toisessa synnytyksessä ei ollut mitään puudutusta missään vaiheessa.

Onko nykyään edes laillista ommella ilman riittävää puudutusta?

Vierailija
49/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli tauti paiseet Wikipedia kuppa. Wikipedia isorokko Wikipedia rutto . Kannattaa tutkia myös Wikipedia sankkeri .

Vierailija
50/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan lumihiutaleet kun luulevat että synnytyksen pitää olla kivuton, ja ollaan heti huutamassa että on pahoinpitelyä ymv. Tikkaus saattaa silti tuntua koska ei sieltä alapäästä saa tuntoa kokonaan pois, veto"kipu" tuntuu melko varmasti. Ehkä kannattaa olla oikeasti tekemättä niitä lapsia jos ei kestä yhtään kipua tai muutaman vastoinkäymistä. Ja he ketkä ovat ilmoittaneet että eivät käytä lääkkeitä synnytyksessä kannattaa itse ilmoittaa että se ei koske ompelemista eikä tikkaamista se kun on osa sitä synnytystä. Luomu on yleensä luomu 100%.

Vierailija
51/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppa paise kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä on aina kaamea lukea, kun mahdolliset synnytykset on vasta edessä😳 Multa joskus puhkaistiin paise nivusista/intiimialueella. Jäädyttämällä koittivat puuduttaa mutta hyvä luoja kun se viilto sattui! Mitäköhän se välilihan leikkuu sitten onkaan 🤮 Tuli taas olo, etten lapsia haluakaan...

Paise nivusissa voi tietysti olla vain vaaraton paise ....mutta myös sukupuoli tauti onko otettu näytteet ja myös kuppa sekä rutto ja HIV näytteet ??? Paiseet on aina syytä tutkia tarkemmin mikä virus tai bakteeri siinä on . On myös ollut eläimen eli punkin puremia .

Nyt puhuttiin synnytyksestä, ei mun paiseesta🤣 Loistoesimerkki siitä, miten jotkut ei vaan osaa pysyä aiheessa...

Vierailija
52/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöitä on monenlaisia ja uskontoisia . Tutkitteko syntymän jälkeen vauvan sukuelimet onko niitä siivottu ,poistettu jotain . On syytä tutkia sekä omat että vauvan sukuelimet . On laitonta silpoa ketään ilman lupaa .

Vierailija
53/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko nykyään joku ihan olettamus,että synnytyksessä annetaan aina epiduraalipuudutus? Olen siis viimeksi synnyttänyt 15-vuotta sitten,  Mulla on yhteensä kolme lasta ja epiduraalia ei ole laitettu kertaakaan.  Väliliha on leikattu puuduttamatta ja yhden kerran tuli  toisen asteen repeämä. Laitettiin 12 tikkiä. Silloin puudutettiin kyllä.

Vierailija
54/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei epiduraali vaikuta synnytyksen ponnistusvaiheessa, siinähän nimenomaan pitää tuntea ne supistukset, että osaa ajoittaa ponnistukset. Ja kun synnyttää, se pieni repeämä tai tikkaaminen tuntuu lähinnä hyttysenpistolta.

Vierailija
55/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla paikallispuudutus ei tehonnut, joten tunsin joka piston ompelu aiheessa, se oli yhtä helvettiä ja melkeinpä pahinta kaksosten synnytyksessä. Sama on tapahtunut esimerkiksi luomenpoistossa. Ja hammaslääkärissä, jossa nykyään saan yksityisellä sellaiset lääkehuurut ettei puudutuksen toimimattomuus haittaa. Julkiselle ei kannata edes yrittää.

Mulla taas puudutus toimii, mutta tarvii pidemmän ajan toimiakseen ja on lyhyt kestoisempaa kuin normaalisti.

Hammaslääkärissä on aina vääntöä sen puudutuksen kanssa. esim paikkaukseen en edes ota puudutusta, kun eivät kuitenkaan malta odottaa. Turha siitä maksaa sitten erikseen, jos se kotona vasta tuntuu. Onnekseni mulla on myös hemmetin korkea kipukynnys.

Mulla on esim polven tähystys aloitettu, että mä tunsin, kun ortopedi jysäytti "tähystysnapit" polveen. Ekaan jo reagoin ja nää pyysi mua olemaan paikoillaan! Toisesta potkasin hoitajaa... joka sitten tajusi, että tällä on tuntoa! Spinaali ei ihan ollut vielä kikannut, joten ne pikanukutti mut.  Se selittelyn määrä jälkeen päin ja anteeksipyytely. Pakko sanoa, etten mä kipua tuntenut, lähinnä kovaa painetta, joka sekään ei kuulu asiaan.

Silloinkin olin asiasta etukäteen kertonut, että mulla on ongelmia puudutusten kanssa. Sain vähättelyä osakseni, se on niiden kevytpuudutteiden kanssa sellaista... nyt laitetaan spinaali. Sama juttu, isommassa kaavassa.

Ekassa synnytyksessä asia huomioitiin, etten mä epiduraalin kanssa tuntenut sitten yhtään mitään. Mulla ei ollut käsitystäkään ponnistuksista yms. Puudutus nousi keuhkoihin saakka, että hengityskin lamaantui ajoittain. Repeämiä tuli, leikkata piti ja imukuppiakin käytettiin. Alapää kursittiin kokoon leikkurissa nukutuksessa ja akka aivan tööt useita vuorokausia. Täysi farssi koko synnytys ja synnärillä oloaika.

Seuraavat kolme sitten synnytinkin ilman puudutuksia ja hienosti meni. Yhdestä jäi n. kahden sentin repeämä ja se päätettiin yhdessä kätilön kanssa liimata kiinni. Pysyi onneksi siten, ettei tarvinnut neuloja käyttää.

Vierailija
56/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

53,lumihiutaleiden mielestä synnytys ei saa sattua, ja ei saa kukaan katsoa tai koskea ja pitää olla kaikki puudutteet ja pedikyyrit heti. Ja herranjumala, ei se maitokaan saa nousta kun sekin sattuu. = Lumihiutaleille lapsenteko kielto kiitos ja pakko sterilointi.

Vierailija
57/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on sektio!

Tiekkö mitä, siinäkään ei kaikillatoimi puudutteet, ja joudutaan tekemään pikanukutus kun potilas valittaakin kun vatsa viilletään auki.

Joka tapauksessa suunnitellulla sektiolla välttää kivut. Nukutushan on hyvä juttu; näkee unta ja herättyään on saanut vauvan :).

Vierailija
58/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ommeltiin repeämät ilman. Kätilö totesi että kun kerran olin luomuna valinnut synnyttää niin loppuun asti sitten mennään luomuna. Ompeleminen oli mulla selvästi synnytyksen kivuliain osa.

Mitä hittoa? Ketään ei saa ommella ilman puudutusta ja kätilö.on viimeinen henkilö joka siitä päättää.

Kätilöt on oikeasti naisten kiduttamisesta nauttivia ääliöitä.

Vierailija
59/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt pelätkö synnytystä tällaisten juttujen takia. Ei niitä synnytyskipuja enää jälkikäteen mieti. Ja miettikää mikä palkinto ja ilo siitä tulee loppuelämäksi.

Itselläni oli nopeat synnytykset eikä kipulääkitystä ehditty antaa. Ekassa leikattiin väliliha (kasvotarjonta) ilman puudutetta ja tikattiin samaten ilman puudutusta. Toinenkin synnytys ilman kivunlievitystä.

Omalla kohdallani en puudutteita kaivannutkaan. Siis en tuntenut niin isoa kipua että olisin tarvinnut. Kaipa se on aika yksilöllistä tuon kivun tunteminen.

Jokainen ihminen on erilainen ja jokainen synnytys on erilainen.

Neljästi olen synnyttänyt ja eikä mikään ollut kuten edellinen. En mä kyllä koskaan ole lasta osannut synnytyksen palkintona nähdä. Eihän se nyt mikään kilpasuoritus ole.

Vierailija
60/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko nykyään joku ihan olettamus,että synnytyksessä annetaan aina epiduraalipuudutus? Olen siis viimeksi synnyttänyt 15-vuotta sitten,  Mulla on yhteensä kolme lasta ja epiduraalia ei ole laitettu kertaakaan.  Väliliha on leikattu puuduttamatta ja yhden kerran tuli  toisen asteen repeämä. Laitettiin 12 tikkiä. Silloin puudutettiin kyllä.

Olisko kyse kuitenkin sairaalasta.

Itse olen synnyttänyt 20 vuotta sitten ensimmäiset, niin kyllä silloin tarjoiltiin epiduraalia ihan ensimmäisenä.

Naisten klinikka ja Kätilöopisto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi