Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis voidaanko välilihan leikkaaminen ja repeämien ompeleminen tehdä ilman puudutusta?

Vierailija
01.02.2021 |

Onko oikeasti niin, että kaikki eivät saa puudutusta ennen välilihan leikkaamista ja että joiltain ommellaan synnytysrepeämätkin "luomusti"? :O

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas se hetki, kun olen ikionnellinen etten halua lapsia. Siis mua ihan puristaa jostain sisuskaluista, kun aattelen tuollaista leikkelyä ilman puudutusta. Miksi naisia saa satuttaa tuolla tavoin?

Kaipa ton kaiken kestää, jos lapsia haluaa. Musta vaan koko ajatus tuntuu ihan kamalalta.

Vierailija
22/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puudutettiin ennen leikkausta ja myös ommellessa. Sain myös synnytyksessä niin hyvät puudutteet ja kunnon epiduraalin että voin ihan rehellisesti sanoa että ei sattunut yhtään. Synnytin perätilavauvan joka oli yli 4kg niin lääkärit sanoi että parempi olla kivuton.

Oli varmaan tiedossa vauvan koko ja perätila? Ei hyvää päivää, ei vaan jaksa uskoa miten härskisti pelleillään naisten ja vauvojen hengellä sekä terveydellä. Puudutetaan reilusti, eihän se haittaa vaikka koko torson alaosa on synnyttämisen jälkeen yhtä muussia ja avohaavaa josta sisäelimet punkee ulos. Vauvakin sai happivajeesta johtuen pysyvän aivovaurion eikä tule ikinä pärjäämään ilman 24/7 hoitoa. Mut hei, 10 pistettä tuli ja onnistunut synnytys kun kumpikaan ei kuollut. Tsiisus. Vielä ihmetellään miksei naiset halua lisääntyä. Älkää ikinä nuoret suostuko tällaseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naisten kiduttaminen ja pahoinpiteleminen vieläpä ilman puudutusta on ihan jokapäivästä ja sallittua. Ei tartte miettiä miksei vauvoja tule....

Vierailija
24/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on aina kaamea lukea, kun mahdolliset synnytykset on vasta edessä😳 Multa joskus puhkaistiin paise nivusista/intiimialueella. Jäädyttämällä koittivat puuduttaa mutta hyvä luoja kun se viilto sattui! Mitäköhän se välilihan leikkuu sitten onkaan 🤮 Tuli taas olo, etten lapsia haluakaan...

Jos olisin tiennyt kuinka paljon synnytys sattuu ja kuinka kipeä sen jälkeen on, en olisi ikinä tehnyt lasta.

Jos tällä tietämyksellä olisin jättänyt lapsen tekemättä sen takia että synnytys sattuu olisin katunut.

Kyllä ne kaikki ulos tulee ja kaikilla ei ole paha synnytys ja jotkut ei tunne mitään jotka saa epiduraalin.

Vierailija
25/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä siinä synnytyksessä on jo epiduraali puudutusta joten tuota leikkausta ei varmasti tunne vaikka jäisi paikallispuudutus tekemättä.

Tällaisten valheiden levittämisen pitäisi olla rikollista.

Sektiossa spinaali, olisiko vielä pitänyt paikallispuuduttaa? En tuntenut mitään.

Vierailija
26/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ommeltiin repeämät ilman. Kätilö totesi että kun kerran olin luomuna valinnut synnyttää niin loppuun asti sitten mennään luomuna. Ompeleminen oli mulla selvästi synnytyksen kivuliain osa.

Vierailija
27/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä siinä synnytyksessä on jo epiduraali puudutusta joten tuota leikkausta ei varmasti tunne vaikka jäisi paikallispuudutus tekemättä.

Tällaisten valheiden levittämisen pitäisi olla rikollista.

Sektiossa spinaali, olisiko vielä pitänyt paikallispuuduttaa? En tuntenut mitään.

Leikkasivat sektiossa välilihan? Kai valitit jonnekin.

Vierailija
28/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan. Lääkäri kysyi minulta puudutetaanko, lähes huusin että kyllä. Miehen olin myös onneksi valmentanut vaatimaan kaikki lääkkeet.

Vierailija
29/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puudutettiin ennen leikkausta ja myös ommellessa. Sain myös synnytyksessä niin hyvät puudutteet ja kunnon epiduraalin että voin ihan rehellisesti sanoa että ei sattunut yhtään. Synnytin perätilavauvan joka oli yli 4kg niin lääkärit sanoi että parempi olla kivuton.

Oli varmaan tiedossa vauvan koko ja perätila? Ei hyvää päivää, ei vaan jaksa uskoa miten härskisti pelleillään naisten ja vauvojen hengellä sekä terveydellä. Puudutetaan reilusti, eihän se haittaa vaikka koko torson alaosa on synnyttämisen jälkeen yhtä muussia ja avohaavaa josta sisäelimet punkee ulos. Vauvakin sai happivajeesta johtuen pysyvän aivovaurion eikä tule ikinä pärjäämään ilman 24/7 hoitoa. Mut hei, 10 pistettä tuli ja onnistunut synnytys kun kumpikaan ei kuollut. Tsiisus. Vielä ihmetellään miksei naiset halua lisääntyä. Älkää ikinä nuoret suostuko tällaseen.

Tämä varmasti sattuu sinun sydämeesi, mutta itse olen synnyttänyt 4,4-kiloisen ilman puudutteita, lapsella ei ole aivovauriota (isopäiset ovat kuulemma fiksuja) ja itsekään en mennyt muusiksi. Synnytin sitten luomuna viedä kahdesti, ja ne ovat olleet elämäni ihanimpia kokemuksia.

Vierailija
30/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ommeltiin repeämät ilman. Kätilö totesi että kun kerran olin luomuna valinnut synnyttää niin loppuun asti sitten mennään luomuna. Ompeleminen oli mulla selvästi synnytyksen kivuliain osa.

Tämmöset kätilöt saa muulinpotkun naamaansa ja päälle syytteen pahoinpitelystä. Lisäksi ainakin oma ukko olisi karjassut ja lujaa jos tollasia sammakoita kätilö olis päästellyt. Ei leikattu, kielsin etukäteen. Mutta missäs sun miehes oli, eikö se yhtään osannut pitää sun puolia? 

Vierailija
31/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on sektio!

Vierailija
32/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua mikä on pudentaalipuudutus. Sen voi antaa kätilö tai lääkäri.

Itse en ottanut epiduraalia, ilokaasuajapudentaali.

Se pydentaali poistaa ponnistuskipua ja sitten on jo puudutettu jos tarvii tikata tai sitä ennen tehdä epiosotomian. Tikkaus ei tuntunut missään.

Itse kielsin epiosotomian, paitsi jos se on aivan välttämätöntä jotta lapsi saadaan nopeammin ulos.

Se epiosotomia ei poista repeämismahdollisuutta ja se eppari paranee hitaammin kuin luonnollisesti kudosten mukaan mennyt repeämä.

Tapauskohtaisesti arvioitava, imukuppiaynnytyksessä myös tarvitaan.

Vierailija
33/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, kai teit valituksen?

Vierailija
34/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on sektio!

Tiekkö mitä, siinäkään ei kaikillatoimi puudutteet, ja joudutaan tekemään pikanukutus kun potilas valittaakin kun vatsa viilletään auki.

Vierailija
35/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ajattelevat varsinkin luomusynnyttäjien kohdalla että myös leikkaaminen ja tikkaus kuuluvat myös synnytyskipuihin.

Vierailija
36/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei pidä puoliaan, miehet ei tuollaiseen suostuisi.

Adressi pystyyn naisten kohtelusta synnytyksessä. Enää ei olla savimajoissa tai kotisynnytyksissä. Puudukkeet ei ole ihmisarvoinen kohta säästää.

Itsehän en saanut puudutusta koska lääkäri oli kahvitauolla. Repeämä 6cm.

Vierailija
37/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hienoa että edelleen 2020-luvulla synnyttäviä naisia kohdellaan kuin karjaa. Turha ihmetellä miksi syntyvyys laskee. 

Vierailija
38/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, höpö höpö, voin todella hyvin synnytyksen jälkeen, lapsi oli aivan terve ja hyvinvoiva. Ja ei, lapsen koko ei ollut tiedossa vaikka otettiin magneetti kuva, lääkärit yllättyi itsekin kokoa. Parempi synnytys se oli kuin ensimmäinen, lähinnä siksi että olin itse rauhallinen, ihan täysin kivuton ja minulla on monta lääkäriä ympärillä. Älä viitsi liioitella asioita kun et itse ole ollut kokemassa. Minulla oli todella turvallinen olla ja olin koko ajan ammattilaisten käsissä.

Vierailija
39/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei pidä puoliaan, miehet ei tuollaiseen suostuisi.

Adressi pystyyn naisten kohtelusta synnytyksessä. Enää ei olla savimajoissa tai kotisynnytyksissä. Puudukkeet ei ole ihmisarvoinen kohta säästää.

Itsehän en saanut puudutusta koska lääkäri oli kahvitauolla. Repeämä 6cm.

Niitä puudutuksia antaa myös kätilöt joten nyt kyllä epäilen tarinaasi.

Itse en nähnyt lääkäriä synnytyksessä kertaakaan ja ihan hyvin kätilö antoi puudutteet.

Vierailija
40/143 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, lisään vielä että halusin itse synnyttää perätilassa koska minulle sanottiin että lapsi on korkeintaan 3kg eli paljon pienempi kuin eka. Mutta siis koko oli ylläri ei perätila.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi