Ärsyttää. 15v tulee joka päivä koulusta kotiin ja marisee nälkää. Ei kuitenkaan tee asialle mitään..
Ei halua välipalaa vaan ruoan pitäisi olla sillä sekunnilla valmis kun tulee kotiin. Mulla on etätyö eikä se ole mahdollista. Hermo menee
Kommentit (31)
Opeta se tekemään ruokaa. Kyllä tuon ikäisen kuuluu jo osata
Sulla etätyö ja ei ole mahdollista laittaa ruokaa ??? Mä teen kolmivuorotyötä ja meillä on aina valmiina ruuat ja välipalat kaapissa.
Ostat jotain valmista makaronilaatikkoa yms mitä voi nopeasti itse mikrottaa, nälkä on kova varsinkin pitkien päivien jälkeen, tuossa iässä energiaa kuluu valitettavasti.
Onko pakko kokata niin ku merisairaille? Tee enemmän kerralla että jää seuraavaankin päivään.
Tuon ikäisen pitäisi olla jo vähän itsenäisempi!
Itsepähän olet ärsyttävän kakarasi kasvattanut.
Just. Mä asuin ton ikäisenä omillani. Ei paljon äiti kokkaillut, ihan itse piti osata. Sano sille että katsoo Googlesta vaikka makaronilaatikon ohjeen ja aloittaa siitä.
Meillä 10-vuotias poika haluaa välipalaksi nimenomaan lämmintä syötävää. Lämmittää itse edellispäivän ruokaa tai laittaa nuudeleita. Opetteli myös paistamaan kananmunia ja tekee monesti koulun jälkeen itselleen ja kaverille kerrosleivän: leivät paahtimeen, paistettu kananmuna ja mausteita väliin.
AP, sä olet kyllä todella paska vanhempi.
Meillä vanhempi (=minä) päättää ruoka-ajat. Toki otan aikataulut huomioon mutta koulun jälkeen on välipala ja lämmin ruoka klo 17.00-18.00 välillä. Näin on ollut aina eikä valituksia tule. Olen tehnyt talon säännöt selväksi jo aikapäivää sitten, suosittelen muillekin niin ei tarvitse (turhista) tapella.
Teen aina omana lounasaikana teineille ruuan, että on valmiina kun tulevat kotiin. On inhottavaa olla kasvava nuori ja nälässä.
Me vedettiin teininä koulun jälkeen kaakaot ja voileivät, lämmin ruoka oli tunnin tai kahden päästä siitä ja hyvin maistui vaikka välipalasta oli lyhyt aika.
Miten 15-v ei osaa tehdä ruokaa itse?
Vierailija kirjoitti:
Meillä vanhempi (=minä) päättää ruoka-ajat. Toki otan aikataulut huomioon mutta koulun jälkeen on välipala ja lämmin ruoka klo 17.00-18.00 välillä. Näin on ollut aina eikä valituksia tule. Olen tehnyt talon säännöt selväksi jo aikapäivää sitten, suosittelen muillekin niin ei tarvitse (turhista) tapella.
Välipala voi ihan hyvin olla pienempi annos lämmintä ruokaa. Kyllä se päivällinen maistuu sittenkin. Ihan järjetöntä pitää kasvavaa nuorta nälässä.
Opeta hänet paistamaan munakas tai tekemään lämpimiä voileipiä. Siitä on iloa sitten kun on enemmän omillaan. Myös pavut tomaattikastikkeessa on hyviä lämmitettynä ja niistä saa kylläisen olon.
Joko tarvikkeet kaappiin ja keittokirja käteen tai sitten teet edellisenä iltana seuraavan päivän ruuan valmiiksi.
Lapsuuden kodissani toteutettiin ensimmäistä, itse suosin (vielä) jälkimmäistä. Molemmat toimii.
Itse tein tuon ikäisenä koko perheelle ruuat, kun vanhemmat olivat töissä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla etätyö ja ei ole mahdollista laittaa ruokaa ??? Mä teen kolmivuorotyötä ja meillä on aina valmiina ruuat ja välipalat kaapissa.
mun nuoreni tekee etätyötä kotonaan,siitä ei noin vaan lähdetä edes vessaan jos asia on kesken.
Riippuu toki etätyöstä mutta ei se ole aina noin vaan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein tuon ikäisenä koko perheelle ruuat, kun vanhemmat olivat töissä.
Mietin ihan samaa. Osasin 15-vuotiaana käydä kaupassa, ostaa ruokatarvikkeet, ja tehdä ruuan koko perheelle.
Aloittaja, ehkä olisi aika opettaa lapselle ruuanlaiton perusteet? :D
Onko teillä leipää, jogurttia, hedelmiä aina? Jos ei oo niin osta. Tee edellisenä iltana ruoka valmiiksi?